2024-12-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Genpoolen var något "helt annat". Vilket antyder att det får ändras hur mycket som helst för det är vad det gjort hela tiden. En grav historieförfalskning.

japp, de mänskliga samlade generna i Sverige anno 1400, var definitivt något helt annat än vad den är idag av fullt naturliga skäl. Nämligen in- och utflyttning, svält och pandemier som orsakat död och utplåning av många släkten, mutationer och säkert även annat som inverkar på detta.

Och "får ändras"....? Ursäkta men är ingen som bestämmer över detta, det bara är vad det är.

Citat:
Sveriges genetik har förändrats mer senaste 40 åren än de gjort de 1500 åren innan det.

Tja du, det får nog någon expert på detta uttala sig om.

Här har du Chat GPT svar:

ChatGPT
Ja, det svenska genomet har ändrats en hel del sedan medeltiden, men inte på ett dramatiskt sätt på bara några hundra år. För att förstå förändringarna behöver vi titta på både biologiska och sociala faktorer.

Genetisk variation och isolering: Under medeltiden var Sverige (liksom resten av Europa) ett ganska isolerat samhälle, särskilt i mer avlägsna områden. Detta innebar att det fanns en högre grad av inavel inom mindre populationer. Å andra sidan bidrog isoleringen också till att bevara vissa genetiska drag som var typiska för den svenska befolkningen. Samtidigt, när kommunikation och handel ökade under senare medeltid och i början av modern tid, blev det mer genetisk blandning.
Migrationer och blandning av befolkningar: Sedan medeltiden har det skett flera viktiga migratoriska händelser. Under vikingatiden (cirka 800–1050) var det stora rörelser av människor, och svenskar hade kontakter med folk i både väst (t.ex. brittiska öarna) och öst (t.ex. nuvarande Ryssland, Finland och Baltikum). Dessa förbindelser påverkade den genetiska sammansättningen. Vidare skedde också en viss genflöde genom senare migrationer från andra delar av Europa, särskilt under tidig modern tid.
Effekter av sjukdomar: Den svarta döden, som nådde Sverige under mitten av 1300-talet, dödade en stor del av befolkningen. Detta ledde till en minskad genetisk variation eftersom de som överlevde plötsligt blev fler. Genom generationsväxling och den reducerade befolkningen kan det ha lett till att vissa genetiska drag blev mer framträdande, beroende på vilka som överlevde och fick barn.
Modernisering och globalisering: Från 1800-talet och framåt började Sveriges befolkning förändras ytterligare genom urbanisering, bättre hälsovård och större globalisering. Under 1900-talet har det funnits mer genetisk blandning genom immigrationsströmmar från olika delar av världen, och Sveriges nuvarande befolkning har fler genetiska influenser än under medeltiden.
Sammanfattning
Det svenska genomet har ändrats över tid, både genom naturlig selektion och genom inblandning från andra befolkningar. Mycket av denna förändring beror på historiska faktorer som migration, sjukdomar, och sociala förändringar. Däremot är det inte en fullständig omvälvning av befolkningens genetik, utan snarare en gradvis förändring och blandning som pågått under flera hundra år.

Så jo, svensk genpol har ändrat sig sen medeltid.

Citat:
Länder som är mindre individualistiska är ofta mer etnocentriska och håller samman i etniskt definierade klaner gentemot omvärlden vilket är...rasism.

Njae.. att hålla samman i etniska grupper, är inte samma som rasism.

Citat:
Finns inget intellektuell nyfikenhet i att ljuga åt världen att det är svensk alkoholkultur som ligger bakom att afghaner massvåldtar svenska flickor i festivaler. Kalla en spade för en spade, vi talar om feghet och slavmentalitet.

Rent teoretiskt så kan möjligen man fråga ifall svenskhet existerar eller ifall kurder och turkar ens existerar och ifall det urarabiska bara är rena barbariet av ren intellektuell nyfikenhet.

Vore svenskar lite coolare cyniska nihilister skulle vi kunna stå där och säga åt araberna; Tror du verkligen att ni araber ens har någon jävla kultur? Det urarabiska var liksom våra egna vikingförfäder en gäng våldtäktsmän som plundrade och lånade precis allt från mer avancerade kulturer som ni våldtog.

Men svenska eliten skulle aldrig våga säga så inför en arab. De vågar inte ens göra en sådan cynisk historisk analys inför andra svenskar.

Det tydligt etnomasochistiska är annars att media skulle bli mycket mer upprörd över att en gäng svenska killar gick och tafsade massa afghanska flickor i festival efter festival än att svenska flickor blir antastade av en massa afghanska ligister.

Och vem har påstått att det skulle vara " svensk alkoholkultur som ligger bakom att afghaner massvåldtar svenska flickor i festivaler"?

Och VILKEN ideologi är det egentligen här Nakenfisen, som "kallar en spade för en spade"?
MIN (feminism) som anklagar patriarkal machokultur och misogynism för att MÄN ger sig själva rätten att våldta kvinnor.

eller DIN som anklagar invandring?

Tips till dig...kan du läggs lite jultid på. Titta på en fransk dokumentärserie som går på SVTplay just nu.
Heter Sambre...och tar upp en fransk serievåldtäksman som fick härja i 30 år i ett franskt samhälle, för att.. våldtäkter inte togs på allvar och alla letade efter en "enstöring" eller "arab".. och fortsatt var en skam för offren.
Alltså ett västerländskt modernt samhälle och dess syn på sexuellt våld. Som sagt kalla en spade för en spade.

Citat:
Som jag skrev så är amerikansk nationalism komplicerad. Jag anser dock att Trumps antikrig-retorik samt anti-invandring passar bättre med någonslags amerikansk nationalism, medan neokonservativa som Hillary Clinton eller George Bush tilltalar mer amerikansk patriotism, där just amerikanska liberala värderingar används som justifikation för att bomba bort regimer i valfri mellanösternland.

Jag anser givetis att det som du kallar "polsk extremnationalism" överhuvudtaget inte är ett problem, medan amerikansk patriotism av slaget som liberala internationalister har använt sig av är ett enormt problem.

Antikrigsretorik? Nu ska han lägga beslag på panama kanalen samt Grönland.

var har jag pratar om polsk extremnationalism?
jag har kritiserat det polska PIS, alltså polsk ultrakonservatism, som nästan lyckades fucka up Polsk demokrati och rättsystem för att nu inte tala om förtrycket mot kvinnor via införandet av vidriga antiabortlagar.

Citat:
Som i exemplet jag tog så var brittiska mandadet i Palestina ett enormt problem just för att man öppnade landets gränser för judiska invandrare som blev ett evigt demografiskt problem för palestinierna i området.

Utan invandring så skulle inte brittiska mandadet vara ett stort problem för folkets framtid. Inget orsakar så ödesdigra konsekvenser som att man tillåter stora demografiska förändringar och flera nationer därmed som slåss om samma area.

Hade de tyska nationalisterna låtit bli judarna så hade vi kanske inte haft israel-Palestina konflikten alls idag.
Citera
2024-12-24, 00:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror heller inte det är specifikt ekonomi som är avgörande för de flesta aborter i Sverige just, utan att man inte vill ha barn där och då eller överhuvudtaget. Vilket alltså inget "socialt skyddsnät" kan hjälpa till med.
och som sagt, kvinnor har samma rätt som män att inte vilja ha barn, och också få lov slippa. Hur gärna du än vill kontrollera vad kvinnor ska göra med sina liv, så har du inte den rätten.

Det är snarare att hindra att kvinnor gör vad de vill med det ofödda livet, som intresserar mig härvid. Så länge de inte är gravida läger jag mig inte i.

Citat:
Och något har ju "gått fel" eller hur. Han har "slarvat" och haft reproduktivt sex utan skydd, eller utan fungerande skydd, utanför ett äktenskap, alltså så ska han enligt ditt eget resonemang STRAFFAS och TVINGAS ta sitt ANSVAR.

Han har för det första begått brott, och skall straffas för det. För det andra skall han givetvis ta det ekonomiska ansvaret, men det tycks mig inte vara en man lämplig att fostra barn.

Citat:
Så du menar att män inte har "rollen" av att ta ansvar för sex och sina barn?

No wonder! vi just har denna värld fylld av män om inte tar ansvar för sin sexualitet....

Som man, make och far anser jag absolut att män skall ta ansvar för sex och sina barn. Jag har gjort just det. Däremot betyder det inte att jag och min har gjort exakt lika i allting, emedan vi inte vill och det är inte lämpligt. Jag tror inte det blir bättre för barnen heller om man försöker.

Citat:
Ok, och torsken som alltså knullat sig till ett faderskap, ska slippa undan allt ansvar för detta...nått sånt eller hur?
Vilken bekväm värld för män.

Nej, se ovan.

Citat:
Dagens ungdommar har mindre sex, så de är väl "bättre" ungdomar än generationen innan, enligt dig.

I alla fall om de är bättre på att inte bli oönskat gravida. Jag misstänker emellertid att vi bl a ser mångkulturen slå igenom i statistiken här.

Citat:
Jag är inte ett skit "kluven", det problemet är det mer du som dras med.

jag vill ha frihet att själv bestämma för kvinnor, och inte ditt pisk, tvång, straff och ensamt-ansvar-för -kvinnor-samhälle.

Jag vill ha friheten att inte mitt land invaderas av horder från andra världsdelar pga därstädes oförmåga att hantera befolkningsxplosionen. Att bidra till p-stavsfördelning i Tredje världen torde hjälpa alla, även oss.
Citera
2024-12-24, 11:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
japp, de mänskliga samlade generna i Sverige anno 1400, var definitivt något helt annat än vad den är idag av fullt naturliga skäl. Nämligen in- och utflyttning, svält och pandemier som orsakat död och utplåning av många släkten, mutationer och säkert även annat som inverkar på detta.

Och "får ändras"....? Ursäkta men är ingen som bestämmer över detta, det bara är vad det är.

Genetisk variation och isolering: Under medeltiden var Sverige (liksom resten av Europa) ett ganska isolerat samhälle, särskilt i mer avlägsna områden. Detta innebar att det fanns en högre grad av inavel inom mindre populationer. Å andra sidan bidrog isoleringen också till att bevara vissa genetiska drag som var typiska för den svenska befolkningen. Samtidigt, när kommunikation och handel ökade under senare medeltid och i början av modern tid, blev det mer genetisk blandning.
Migrationer och blandning av befolkningar: Sedan medeltiden har det skett flera viktiga migratoriska händelser. Under vikingatiden (cirka 800–1050) var det stora rörelser av människor, och svenskar hade kontakter med folk i både väst (t.ex. brittiska öarna) och öst (t.ex. nuvarande Ryssland, Finland och Baltikum). Dessa förbindelser påverkade den genetiska sammansättningen. Vidare skedde också en viss genflöde genom senare migrationer från andra delar av Europa, särskilt under tidig modern tid.
Effekter av sjukdomar: Den svarta döden, som nådde Sverige under mitten av 1300-talet, dödade en stor del av befolkningen. Detta ledde till en minskad genetisk variation eftersom de som överlevde plötsligt blev fler. Genom generationsväxling och den reducerade befolkningen kan det ha lett till att vissa genetiska drag blev mer framträdande, beroende på vilka som överlevde och fick barn.
Modernisering och globalisering: Från 1800-talet och framåt började Sveriges befolkning förändras ytterligare genom urbanisering, bättre hälsovård och större globalisering. Under 1900-talet har det funnits mer genetisk blandning genom immigrationsströmmar från olika delar av världen, och Sveriges nuvarande befolkning har fler genetiska influenser än under medeltiden.
Sammanfattning
Det svenska genomet har ändrats över tid, både genom naturlig selektion och genom inblandning från andra befolkningar. Mycket av denna förändring beror på historiska faktorer som migration, sjukdomar, och sociala förändringar. Däremot är det inte en fullständig omvälvning av befolkningens genetik, utan snarare en gradvis förändring och blandning som pågått under flera hundra år.

Så jo, svensk genpol har ändrat sig sen medeltid.

"Helt annat" var den inte enligt din chatgpt, tvärtom talar den om att Sverige var ett otroligt isolerat område under medeltiden.

Du försöker normalisera något som överhuvudtaget inte är normalt genom att försöka leka med iden att svenska genetiken alltid har förändrats. Fakta är dock att överallt i världen så kan man oftast ta genetik från arkeologiska fynd på människor som levde för 2000 år sedan och finna att de har liknande genetik med människor som lever där idag.

Vi har exempelvis pseudovetenskapliga historierevisionister som afrocentrister som försöker säga att förtida egypter var svarta och att araber kom och förändrade området demografiskt, men arkeologiska fynd visar att dagens egypter till större del har dna som överanstämmer med forntida Egyptens DNA, och då talar vi alltså om ett område som blivit erövrad och varit handelscenter i tusentals år. Sverige har varit betydligt mer isolerad än Egypten.

Citat:
Njae.. att hålla samman i etniska grupper, är inte samma som rasism.

Självklart är det det enligt själva vänsterns definition av rasism. Skulle svenskar liksom exempelvis kurder söka gifta sina barn enbart med den egna etniska gruppen och sätta press på dem att inte blandar sig så skulle de anklagas för rasism, och det vet du.

Citat:
Och vem har påstått att det skulle vara " svensk alkoholkultur som ligger bakom att afghaner massvåldtar svenska flickor i festivaler"?

Och VILKEN ideologi är det egentligen här Nakenfisen, som "kallar en spade för en spade"?
MIN (feminism) som anklagar patriarkal machokultur och misogynism för att MÄN ger sig själva rätten att våldta kvinnor.

eller DIN som anklagar invandring?

Tips till dig...kan du läggs lite jultid på. Titta på en fransk dokumentärserie som går på SVTplay just nu.
Heter Sambre...och tar upp en fransk serievåldtäksman som fick härja i 30 år i ett franskt samhälle, för att.. våldtäkter inte togs på allvar och alla letade efter en "enstöring" eller "arab".. och fortsatt var en skam för offren.
Alltså ett västerländskt modernt samhälle och dess syn på sexuellt våld. Som sagt kalla en spade för en spade.

Stefan Löfven var det som gjorde det. Vi talar om etnomasochism gentemot etnocentrism. Anser att fransmän är mycket mer etnocentriska än svenskar, så jag vet inte varför du tar upp fransmännens etnocentrism här som någonslags motbevis till att svenskar ska vara etnomasochistiska.

Etnomasochism kan inte bevisas av ett bättre exempel än att komma upp med konspirationsteorier om att den egna kulturen ligger bakom andra kulturens kriminalitet. Förutom Löfvens pinsamma uttalande om att "svenskars alkoholkultur ligger bakom ökningen i våldtäkter" så har vi vänstern som anklagar ofta socioekonomiska faktorer för att MENA står bakom de flesta våldtäkterna, när det finns fler fattiga svenskar än fattiga MENA invandrare utan att det resulterar i fattiga svenskars överrepresentation i överfallsvåldtäkter.

Citat:
Antikrigsretorik? Nu ska han lägga beslag på panama kanalen samt Grönland.

Köpa Grönland ungefär som man gjorde med Alaska är ju inte krigsretorik.

Till och med kritiker av Trump från vänstern håller med om att han för en anti-krigsretorik, men de brukar bara säga att han inte sedan håller vad han lovar. Anledningen är ju att högern blivit antikrig på senare år, neokonservatism har blivit ett skällsord i republikanernas debatter. Vivek hackade ju itu Nicki Hailey i debat efter debatt med anklagelser om att hon var en neokonservativ krigshök vilket resulterade i publikens jubel.

Se på Trumps brutala mobbning av Jeb Bush som ett annat exempel på liknande fenomen.

Citat:
var har jag pratar om polsk extremnationalism?
jag har kritiserat det polska PIS, alltså polsk ultrakonservatism, som nästan lyckades fucka up Polsk demokrati och rättsystem för att nu inte tala om förtrycket mot kvinnor via införandet av vidriga antiabortlagar.

Du har använt uttryck som "extremnationalism" för att definiera Polen och Ungern, jag ifrågasätter vad du menar är extremt med deras nationalism. Att vilja bevara ens nationella identitet är bara hälsosam nationalism.

Citat:
Hade de tyska nationalisterna låtit bli judarna så hade vi kanske inte haft israel-Palestina konflikten alls idag.

Snälla du, zionismprojektet började långt innan Nazityskland existerade, judisk invandring till Palestina med avsikt att där skapa en nation började redan i slutet av 1800-talet. Men till och med ifall du hade rätt så visar det egentligen bara hur nationalism naturligt uppstår i konflikt om makt och motbevisar inte på något sätt behovet för palestinierna att vakta sina gränser emot stor demografisk förändring.

Exempelvis så är det sant att stor andel av araber behövt fly pga amerikanska hökar som Hillary Clinton som skapat proxykrig i området (exempelvis Syrien) för att göra mellanöstern säkrare åt Israel.

Israels nationalism skapar genom AIPAC gogrunden för amerikansk involvering i Mellanöstern vilket skapar kaos och anledning för syrier att fly till Sverige, vilket orsakar demografiska problem för svenskar, osv.

Det du kunde ha sagt förövrigt var att pogroms i slaviska länder mot judar runt 1800-talet och framåt skapade gogrunden för att judar skulle börja planera att stjäla palestinernas mark för att skapa en stat. Östeuropeiska pogroms skapade alltså gogrunden för att judar idag genomför pogroms mot palestinier i Västbanken.

Det finns alltid en dominoeffekt i historien, det jag säger är dock att alla måste stå i vakt för att inte vara nästa dominobricka som faller längre fram i historien, därmed behövs nationalism i alla lägen. Vi är av naturen grupptänkande och revirvaktande, och det är det naturliga hos alla djur att just vakta sin revir.

Tycker inte att det var fel av indianerna att bedriva masslakt av alla vita i första brittiska kolonin i Jamestown:

https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Powhatan_Wars#First_Anglo-Powhatan_War

Då vi har miljoner grupptänkande muslimer i vår revir så måste vi också bli en etnocentrisk flock som vaktar vårt. Det är fullt naturligt. Hade vi en miljon tyskar, danskar och finnar istället för en miljon araber, kurder och turkar så skulle vi säkert kunna slippa att tänka i termer som revir och istället kunna samsas om Sverige med kulturer som liknar vår egna (dvs; som själva är ganska individualistiska).

När individualistiska kulturer ställs gentemot etnocentriska kulturer så måste de anpassa sig och bli etnocentriska.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-24 kl. 11:34.
Citera
2024-12-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är snarare att hindra att kvinnor gör vad de vill med det ofödda livet, som intresserar mig härvid. Så länge de inte är gravida läger jag mig inte i.

Ja vi borde verkligen förhindra kvinnor att få lov "göra vad de vill" med sina vad är det? 300 000 st "ofött liv" som en äggstock producerar under en kvinnas livscykel. Varje kvinna borde TVINGAS ansvara för att alla dessa blir till barn.

Citat:
Han har för det första begått brott, och skall straffas för det. För det andra skall han givetvis ta det ekonomiska ansvaret, men det tycks mig inte vara en man lämplig att fostra barn.

Så? att ha sex utanför äktenskapet är alltså "ett brott" enligt dig?
Vad ska straffet vara för det? Fängelse? Böter? Decaputering?
Och berätta igen...varför ska kvinnans "straff" för att hon haft sex vara så MASSIVT kontra mannens straff för exakt samma agerande? Han får betala lite underhåll varje månad i 18 år....Hon får betala fyrdubbelt om inte mer ekonomiskt, eftersom att ha barn kostar betydligt mer än dubbelt underhåll och dessutom kostar förlusterna av arbetsinkomster under dessa 18 år är rejält samt minskad pension. Hon får betala fysiskt, socialt, mentalt och hon får betala med ensam barnomsorgsarbete och ansvar i 18 år etc.

Citat:
Som man, make och far anser jag absolut att män skall ta ansvar för sex och sina barn. Jag har gjort just det. Däremot betyder det inte att jag och min har gjort exakt lika i allting, emedan vi inte vill och det är inte lämpligt. Jag tror inte det blir bättre för barnen heller om man försöker.

fast det anser du ju inte alls, se ovan!.
Du tycker män bara ska behöva betala lite underhåll sen kan de lulla vidare till nästa kvinna, göra henne också på smällen och sen nästa kvinna.....tills han inte längre har råd med underhåll då ska staten hoppa in antar jag, eller?

Citat:
Nej, se ovan.

JA, SE OVAN!

"han givetvis ta det ekonomiska ansvaret, men det tycks mig inte vara en man lämplig att fostra barn."

Fattar du en vad det betyder det du själv skriver?
Män som skapar oönskade befruktningar utanför äktenskapet ska BARA behöva betala underhåll, men alltså inte avkrävas något annat av allt det som barn faktiskt kostar i form av ekonomi, tid, energi, arbete, ansvar etc etc. Allt det ska kvinnan TVINGAS till ENSAM via lagen.

Citat:
I alla fall om de är bättre på att inte bli oönskat gravida. Jag misstänker emellertid att vi bl a ser mångkulturen slå igenom i statistiken här.

Att människor i västvärlden har mindre sex, har inget med nån "mångkultur" att göra.

Citat:
Jag vill ha friheten att inte mitt land invaderas av horder från andra världsdelar pga därstädes oförmåga att hantera befolkningsxplosionen. Att bidra till p-stavsfördelning i Tredje världen torde hjälpa alla, även oss.

varför inte bomba ihjäl alla kvinnor där "ute i världen" Uven, så vi slipper existensen av alla utlänningar?
Eller lite tvångsabort kanske? Du gillar ju utsätta kvinnor för tvång.

Hela västvärlden är del av befolkningsexplosionen, den skedde tidigare i vår del av världen pga teknisk utveckling och välfärd. Vi är inte mindre ansvariga för världens befolknignsökning, bara för att den skett lite tidigare hos oss än i U-länder.

Världen behöver att kvinnor kan göra abort när befruktningar inte är önskade att utveckla till barn.
Utan detta, och vi går mot en total katastrof.
Citera
2024-12-26, 12:00
Medlem
Citat:
"Helt annat" var den inte enligt din chatgpt, tvärtom talar den om att Sverige var ett otroligt isolerat område under medeltiden.

Du försöker normalisera något som överhuvudtaget inte är normalt genom att försöka leka med iden att svenska genetiken alltid har förändrats. Fakta är dock att överallt i världen så kan man oftast ta genetik från arkeologiska fynd på människor som levde för 2000 år sedan och finna att de har liknande genetik med människor som lever där idag.

Vi har exempelvis pseudovetenskapliga historierevisionister som afrocentrister som försöker säga att förtida egypter var svarta och att araber kom och förändrade området demografiskt, men arkeologiska fynd visar att dagens egypter till större del har dna som överanstämmer med forntida Egyptens DNA, och då talar vi alltså om ett område som blivit erövrad och varit handelscenter i tusentals år. Sverige har varit betydligt mer isolerad än Egypten.

Första meningen i Chat GTP ( som du nogsamt undvek att citera)

Ja, det svenska genomet har ändrats en hel del sedan medeltiden.....

Och ja, det svenska samlade genomet ändras självklart hela tiden. Skulle det inte göra det, ex sluta att mutera, eller sluta att mixas och sluta få input utifrån, så skulle vi långsamt dö ut.
Stagnation är alltså INTE det "normala" eller önskvärda i genernas värld.
Det normala är att generna vill mixas med andra gener, gärna sådana som är så olika oss själva som möjligt. Liksom därför människor gärna vill ha sex med främlingar.

Citat:
Självklart är det det enligt själva vänsterns definition av rasism. Skulle svenskar liksom exempelvis kurder söka gifta sina barn enbart med den egna etniska gruppen och sätta press på dem att inte blandar sig så skulle de anklagas för rasism, och det vet du.

Nej rasism = nedvärderande av en grupp människor exempelvis på grund av etnisk härkomst, hudfärg, nationalitet, kultur, modersmål eller religion.

Hålla samman en etnisk grupp, betyder inte att nedvärdera andra grupper.
Det betyder inte ens att vägra ligga med andra grupper, eller vägra att grupper eller individer från andra grupper lever parallellt i samma samhälle.

Sverige har hållit och håller alldeles utmärkt "samman" trots att vi har samer, tornedalningar, romer, judar, finnar, valloner och...invandrare.
Skulle tom hävda att vi klarat att "hålla samman" etniskt betydligt bättre MED alla dessa "andra" än utan.
Ett Sverige utan alla våra olika inflytningsvågor av människor....hade varit något helt annat än det du idag kallar "etniskt svenskt"...den etniciteten du och dina högerextrema fjantar håller upp och hyllar som så "ultra svenskt" och bla bla...är alltså en salig mix av lite av varje...
från den första invandringsvågen ( av mörkhyade människor) när inlandsisen började dra sig undan tills idag, den andra inflytningsvågen med de första jordbrukarna, var för övrigt från dagens mellanöstern...Så det ultra "ultra svenska" är alltså mörkhyade + mellanöstern.

Seriöst den typ av rasistiskt tänk ni högerfjantar jämt uttrycker är så pantad och okunnig och uppkörd i era egna arslen, så man kan bara skaka på huvudet år er.

Mänskliga gener och mänsklig kultur, de vi kallar för etniciteter, MÅSTE av absolut nödvändighet, för det är dess själva natur, vara i ständig förändring. Det har den alltid varit och kommer alltid förbli, vad ni virriga nissar än försöker.

Nu ska jag äta annandagslunch.

tar resten senare.
Citera
2024-12-26, 13:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Första meningen i Chat GTP ( som du nogsamt undvek att citera)

Ja, det svenska genomet har ändrats en hel del sedan medeltiden.....

Och ja, det svenska samlade genomet ändras självklart hela tiden. Skulle det inte göra det, ex sluta att mutera, eller sluta att mixas och sluta få input utifrån, så skulle vi långsamt dö ut.
Stagnation är alltså INTE det "normala" eller önskvärda i genernas värld.
Det normala är att generna vill mixas med andra gener, gärna sådana som är så olika oss själva som möjligt. Liksom därför människor gärna vill ha sex med främlingar.

Vem har talat om stagnation? Jag sa att det knappt funnits influx av genetik utifrån.

Nu går du in i väldigt rasbiologiska tankegångar. Är det så att vi förändrar vår genetik otroligt snabbt pga accelererad darwinism så skulle ju det inte hålla att tala om att alla människogrupper är lika biologiskt, för det skulle ju innebära att vi senaste 70 000 åren har accelererat åt olika håll i olika delar av Jorden. Ifall vår genom förändrats enormt pga darwinistisk tryck senaste 600 åren så måste vi ha förändrats något kolossalt senaste 70 000 åren och då utsatts av olika miljöer som skapats helt och hållet annorlunda raser. Du argumenterar just nu för rasrealism ska du veta.

Det normala är inte alls att gener vill mixas med folk som är så olika som individen som möjligt, tvärtom så pekar all empiri på att folk söker para sig med människor som liknar sig själva på alla möjliga sätt, och definitivt när det gäller variabler som etnicitet och kultur.

Det finns gott om variation inom folkgrupper som har flera miljoner individer som exempelvis svenska folkgruppen. Problem med incest uppkommer bara ifall man gifter sig inom familjen, och det är inte ett problem som svenskar haft jämfört med exempelvis mellanösternkulturer.

Men som sagt så har vi haft mer förändring senaste 40 åren än vi hade 1500 åren innan pga massimport av genetiskt främmande folk. Det är fullt möjligt att chatgpt tog det i beräkningen när den svarade att genomet ändrats en hel del, det har ju ändrats senaste 40 åren.

Den säger ju att svenskar var otroligt isolerade innan det med knappt någon influx av främmande genetik. Förr så handlade det om mindre än 0,1% som kom in som invandrare per generation (som exempelvis de legendariska 1000 valonerna), nu så har vi 27% utlandsfödda (ej räknad deras barn alltså).

Citat:
Nej rasism = nedvärderande av en grupp människor exempelvis på grund av etnisk härkomst, hudfärg, nationalitet, kultur, modersmål eller religion.

Hålla samman en etnisk grupp, betyder inte att nedvärdera andra grupper.
Det betyder inte ens att vägra ligga med andra grupper, eller vägra att grupper eller individer från andra grupper lever parallellt i samma samhälle.

Sverige har hållit och håller alldeles utmärkt "samman" trots att vi har samer, tornedalningar, romer, judar, finnar, valloner och...invandrare.
Skulle tom hävda att vi klarat att "hålla samman" etniskt betydligt bättre MED alla dessa "andra" än utan.
Ett Sverige utan alla våra olika inflytningsvågor av människor....hade varit något helt annat än det du idag kallar "etniskt svenskt"...den etniciteten du och dina högerextrema fjantar håller upp och hyllar som så "ultra svenskt" och bla bla...är alltså en salig mix av lite av varje...
från den första invandringsvågen ( av mörkhyade människor) när inlandsisen började dra sig undan tills idag, den andra inflytningsvågen med de första jordbrukarna, var för övrigt från dagens mellanöstern...Så det ultra "ultra svenska" är alltså mörkhyade + mellanöstern.

Seriöst den typ av rasistiskt tänk ni högerfjantar jämt uttrycker är så pantad och okunnig och uppkörd i era egna arslen, så man kan bara skaka på huvudet år er.

Mänskliga gener och mänsklig kultur, de vi kallar för etniciteter, MÅSTE av absolut nödvändighet, för det är dess själva natur, vara i ständig förändring. Det har den alltid varit och kommer alltid förbli, vad ni virriga nissar än försöker.

Nu ska jag äta annandagslunch.

Du försöker använda dig av en definition av rasism som är väldigt smal med tanke på hur mycket vänstern amplifierad användningen av rasism.

Men låt säga att rasism är hat och nedvärdering mot andra raser, tror du att svenskar nedvärderar och hatar subsahara afrikaner mer än araber eller kurder gör det? Tror du svenskar hatar judar eller muslimer mer än araber och turkar hatar judar, kristna, ateister, shia/sunni (beroende på vilken de tillhör), minoriteter i mellanöstern, etc.?

Svenskar har väldigt lite hat mot andra folkgrupper jämfört med våra invandrare ifall du inte har märkt. Ta valfri jugges hat och nedvärdering mot andra juggar så talar vi om etnisk hat som varit främmande bland svenskar i hela vår historia.

Vi har historiskt haft en väldigt låg etnocentrism i Sverige jämfört med övriga världen och varesig förslavat eller med kniv mot strupen tvingat andra folkslag att kuva sig för svenskens överhet. Norge lätt vi bara sådär exempelvis bilda en egen nation för 120 år sedan, tror du att liknande fredlig delning av nationen skulle vara möjligt bland etnocentriska galningarna i Israel, valfri arabland, Turkiet?

Det är en återgång till vår historiska milda etnocentrism som jag efterfrågar, istället för dagens etnomasochism och jag gav tydliga exempel på.

I Sverige är det värre ifall svenskar gruppvåldtar en invandrarkvinna än ifall invandrarmän gruppvåldtar en svensk kvinna. Vi har överhuvudtaget bara haft just förstnämnda representerad inom kultur som exempel på vår egen hemska rasism i filmer som Jägarna, men det finns inga exempel i verkliga livet på massa rasistiska bondläppar som går och gruppvåldtar en thailändsk kvinna. Vår etnomasochism är så stark att vi måste fantisera om vår egen etnocentrism.

Allteftersom det finns kartlagt hundratals fall av gruppvåldtäkter av mellanösternmän mot svenska flickor. Vår statsminister säger att det är pga svenskarnas problem med alkohol. Det är så djup etnomasochism som du kan få. Vår statsminister blev till och med återvald efter att ha sagt det.

Tror du att valfri ledare i andra länder skulle komma undan med att förvränga verkligheten så pass mycket för att ge egna folket skulden när de är offer? Tror du att ens en ledare i länder som Italien eller liknande skulle komma undan med det?

En bra kritik från Muhammed Omar mot serien Snabba Cash och hur den inte förstår sig på invandrares etnocentrism:

https://detgodasamhallet.com/2021/05/02/mohamed-omar-snabba-cash-inte-sa-realistisk-som-vissa-sager/

Citat:
Visserligen används det arabiska ordet ”gahba”, det vill säga ”hora” i teveserien, men det kvinnoföraktande språkbruket är mycket vanligare i verkligheten. Enligt min erfarenhet använder ortengrabbarna också oftare nedsättande ord för mörkhyade personer än vad som visas i teveserien. Till exempel är det vanligt att man använder arabiskans ord för ”slav” och ”apa”.
En annan sak som känns orealistisk i serien är att Leyas son är mulatt. Hon är kurdiska och den döde pojkvännen var afrikan. Det är ytterst ovanligt att tjejer från Mellanöstern är ihop med svarta killar och ännu ovanligare att de får barn med dem.

Detta ovanliga förhållande kommenteras inte av någon i serien, vilket är konstigt. I verkligheten skulle omgivningen reagera på att Leyas son var mulatt. När Salim, som är arab, träffar hennes son för första gången, säger han inte ett ord om pojkens hudfärg. Han frågar inte vem pappan var eller varifrån han kom.

Bland verklighetens ortenfolk frågar man alltid varandra varifrån man kommer. Alla är intresserade av bakgrund, hemland, etnicitet och släkt. Det är politiskt korrekta svenskar som inte är, eller låtsas att de inte är, intresserade av sådant. Kanske har de fått lära sig att det är ett mikroaggressivt beteende, en mild form av rasism, att fråga folk varifrån de kommer?

Medelklassvennar beter sig så, inte ortenfolk.

Wallah, jag kan svära på att om en kurdisk tjej hade fått barn med en afrikan skulle hennes omgivning reagera på det. Inte så att hon skulle bli hedersmördad på direkten. Hennes familj kanske till och med skulle acceptera det – det beror på familjen – men de skulle reagera.

När kurdmamman med det mörka barnet var ute på gården skulle arabtanterna i sina hucklen prata bakom hennes rygg om det och med största sannolikhet skulle nyfikna barn komma fram till henne och fråga: ”Varför är din son svart? Är hans pappa afrikan?” Det är möjligt att de skulle använda ett mindre fint ord än ”afrikan”.

Situationen hade sannolikt orsakat konflikter med åtminstone delar av släkten. I serien säger Leyas mamma ingenting om detta.

Det är en stor sak bland kurder, araber, iranier och andra Mellanösternfolk att en kvinna får ett barn med en afrikan. Det är något man märker, tänker på, reagerar på, och kommenterar. I Snabba Cash framställs det som något helt normalt, vilket minskar dess realism.

Jag växte upp med en svart, afrikansk adoptivfar som jag kallade pappa. Jag mötte olika sorters reaktioner på detta från Mellanösternfolk – från neutrala till hatiska. Dock aldrig likgiltighet. För alla var det en grej, något man undrade över och ville kommentera.

Då svenskar är så blinda när det gäller frågor om etnicitet så kan de inte se hur viktigt det är för andra folkslag när de exempelvis ska skapa en serie som beskriver andra etnicitet. Därutöver så är svenskarna så otroligt försiktiga att inte själv bli utpekade för att vara rasistiska att de inte vågar beskriva andra etnicitet så som de egentligen är. Jämför till och med danskarna i Pusher trilogin så ser du att svenskar är för fega för att komma så nära verkligheten att de ens kan beskriva rasismen bland invandrargrupperna.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-26 kl. 13:32.
Citera
2024-12-26, 23:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du menar att 25% av svenskar plötsligt tillhör en klan med social kontroll och stöd till vqrandra för att de röstar på SD? Att de kanske organiserar civilgarde för att försvara gemensamma intressen? Går runt och hjälper äldre som inte kan ta hand om sig själva? Har storfamiljer där alla hjälps åt?

Nej, SDare är precis som vanliga svenskar. Knutby var exempel på icke-individuaöistiska svenskar.

Hur skulle du bemöta denna pojkrumsromantikers påstående?
(FB) Bulletin: "Sverigedemokraterna har blivit vad de alltid föraktat"
Citera
2024-12-26, 23:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur skulle du bemöta denna pojkrumsromantikers påstående?
(FB) Bulletin: "Sverigedemokraterna har blivit vad de alltid föraktat"

Han har kanske rätt tänker jag, då lantissvenskar antagligen snabbt skulle organisera civilgarde ifall det blir inbördeskrig, en pragmatisk nationalism som går ut på att överleva heltenkelt, och ingen romantik behövs ju då. Håll samman av nödvändighet, för ens egna överlevnad gäller då.

Sedan kan de skjuta mycket bättre än ortengrabbarna, därutöver kan de sina trakter ut och in, vet ej ifall blattar ens kan navigera med karta och kompass genom skogen. Vi har ju dessutom skjuttorn överallt här ute i vischan, och denna form av långdistans-vapen är av annat slag än blattarna som gillar att smyga runt gathörnet för att skjuta ighäl rivaler från nära håll.

Här finns som sagt all mat, så vid en apokalyps tror jag inte att blattegäng överlever genom våldskapital. Det är dock riktigt jävla kört för svenska stadsbor vid ett sådant scenario.

Ska nämnas ändå om svenskar att det är en jävla tillit vi har till varandra, vi är betydligt mindre misstänksamma mot andra svenskar än valfri arab är mot andra araber. Nu så må vi inte känna varandra så väl heller, vi har ingen torgkultur där vi möts och socialiserar, men ifall det är en sak som förblivit sant i Sverige så är det att vi litar på andra svenskars förmåga att göra rätt för sig.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-26 kl. 23:35.
Citera
2024-12-26, 23:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Han har kanske rätt tänker jag, då lantissvenskar antagligen snabbt skulle organisera civilgarde ifall det blir inbördeskrig, en pragmatisk nationalism som går ut på att överleva heltenkelt, och ingen romantik behövs ju då. Håll samman av nödvändighet, för ens egna överlevnad gäller då.

Sedan kan de skjuta mycket bättre än ortengrabbarna, därutöver kan de sina trakter ut och in, vet ej ifall blattar ens kan navigera med karta och kompass genom skogen. Vi har ju dessutom skjuttorn överallt här ute i vischan, och denna form av långdistans-vapen är av annat slag än blattarna som gillar att smyga runt gathörnet för att skjuta ighäl rivaler från nära håll.

Här finns som sagt all mat, så vid en apokalyps tror jag inte att blattegäng överlever genom våldskapital. Det är dock riktigt jävla kört för svenska stadsbor vid ett sådant scenario.

Sa du inte härom året att svenskar inte ens vill bjuda andra svenskar de inte känner på mat?
Citera
2024-12-26, 23:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sa du inte härom året att svenskar inte ens vill bjuda andra svenskar de inte känner på mat?

Ja, men under en apokalyps så har inte folk råd att vara individer. Svenskar har lyxen att välja att vara individer idag, men när det är total anarkistisk kaos anpassar sig människor eller går under. Alla verktyg finns ute på landet för att försvara sitt mot inkräktare, inklusive en hel del vapen och väldigt skickliga jägargäng som har erfarenhet av att jaga tillsammans.

De flesta svenskar bor dock i mellanstora eller stora städer och saknsr våldskapital. Det är ifall jag minns rätt närmare 90% som bor i tätorter, så lantisarna är bara en liten andel svenskar som inte skulle ha problem att överleva i ett sådant scenario.

Sann nationalromantik vore ifall dessa lantisar inte bara organiserar sig för att försvara sitt med andra lantisar som de känner någorlunda väl, utan att de skulle riskera livet för att ge sig in i städerna för att skydda andra främmande svenskar från kaoset, samt komma med mat till dessa. Här frågar jag mig verkligen ifall lantisarna skulle bry sig om att ta den risken för stadssvenskarna.

När Ryssland invaderade Ukraina så fanns det exempelvis ukrainska invandrare som reste till Ukraina från Polen för att slåss mot ryssarna, när en person sätter sin nations överlevnad över sitt eget överlevande så talar vi om sann nationalism. Du kan se även sådan organisation kring nationens bästa över individens välstånd bland många irländska IRA som arbetade internationellt med irländska invandrare i Storbritannien och USA.

Jag tror inte att svenskar som är säkra från stridens hetta skulle ha agerat på ett sådan sätt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-27 kl. 00:03.
Citera
2024-12-27, 09:31
Medlem
Citat:
Stefan Löfven var det som gjorde det. Vi talar om etnomasochism gentemot etnocentrism. Anser att fransmän är mycket mer etnocentriska än svenskar, så jag vet inte varför du tar upp fransmännens etnocentrism här som någonslags motbevis till att svenskar ska vara etnomasochistiska.

Etnomasochism kan inte bevisas av ett bättre exempel än att komma upp med konspirationsteorier om att den egna kulturen ligger bakom andra kulturens kriminalitet. Förutom Löfvens pinsamma uttalande om att "svenskars alkoholkultur ligger bakom ökningen i våldtäkter" så har vi vänstern som anklagar ofta socioekonomiska faktorer för att MENA står bakom de flesta våldtäkterna, när det finns fler fattiga svenskar än fattiga MENA invandrare utan att det resulterar i fattiga svenskars överrepresentation i överfallsvåldtäkter.

Har du någon källa på detta uttalande av Stefan Löfven?
DU talar om etnomaschosism och bla bla...i en tråd som ska handla om konservatismens syn på familjen.

Jag tog upp fransmännens konservativa KVINNOSYN och inte ett piss om deras s.k. etnocentrism.
Och kvinnosyn är en vansinnigt bättre förklaringsmodell för sexuellt våld, förtryck etc mot just kvinnor i världen än människors etnicitet eller faktumet att de då och då flyttar på sig.

Citat:
Köpa Grönland ungefär som man gjorde med Alaska är ju inte krigsretorik.

Till och med kritiker av Trump från vänstern håller med om att han för en anti-krigsretorik, men de brukar bara säga att han inte sedan håller vad han lovar. Anledningen är ju att högern blivit antikrig på senare år, neokonservatism har blivit ett skällsord i republikanernas debatter. Vivek hackade ju itu Nicki Hailey i debat efter debatt med anklagelser om att hon var en neokonservativ krigshök vilket resulterade i publikens jubel.

Se på Trumps brutala mobbning av Jeb Bush som ett annat exempel på liknande fenomen.

Trump är först och främst populist...han försöker säga saker som han tror hans väljare gillar höra, och på ett sånt sätt som han tror de gillar...så "underhållande" vulgärt, hatiskt och kränkande som möjligt.

Citat:
Du har använt uttryck som "extremnationalism" för att definiera Polen och Ungern, jag ifrågasätter vad du menar är extremt med deras nationalism. Att vilja bevara ens nationella identitet är bara hälsosam nationalism.

Nja är nog "högerextremt" du läst.

Snälla du, zionismprojektet började långt innan Nazityskland existerade, judisk invandring till Palestina med avsikt att där skapa en nation började redan i slutet av 1800-talet. Men till och med ifall du hade rätt så visar det egentligen bara hur nationalism naturligt uppstår i konflikt om makt och motbevisar inte på något sätt behovet för palestinierna att vakta sina gränser emot stor demografisk förändring.

Exempelvis så är det sant att stor andel av araber behövt fly pga amerikanska hökar som Hillary Clinton som skapat proxykrig i området (exempelvis Syrien) för att göra mellanöstern säkrare åt Israel.

Israels nationalism skapar genom AIPAC gogrunden för amerikansk involvering i Mellanöstern vilket skapar kaos och anledning för syrier att fly till Sverige, vilket orsakar demografiska problem för svenskar, osv.

Det du kunde ha sagt förövrigt var att pogroms i slaviska länder mot judar runt 1800-talet och framåt skapade gogrunden för att judar skulle börja planera att stjäla palestinernas mark för att skapa en stat. Östeuropeiska pogroms skapade alltså gogrunden för att judar idag genomför pogroms mot palestinier i Västbanken.

Det finns alltid en dominoeffekt i historien, det jag säger är dock att alla måste stå i vakt för att inte vara nästa dominobricka som faller längre fram i historien, därmed behövs nationalism i alla lägen. Vi är av naturen grupptänkande och revirvaktande, och det är det naturliga hos alla djur att just vakta sin revir.

Tycker inte att det var fel av indianerna att bedriva masslakt av alla vita i första brittiska kolonin i Jamestown:

https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Powhatan_Wars#First_Anglo-Powhatan_War

Då vi har miljoner grupptänkande muslimer i vår revir så måste vi också bli en etnocentrisk flock som vaktar vårt. Det är fullt naturligt. Hade vi en miljon tyskar, danskar och finnar istället för en miljon araber, kurder och turkar så skulle vi säkert kunna slippa att tänka i termer som revir och istället kunna samsas om Sverige med kulturer som liknar vår egna (dvs; som själva är ganska individualistiska).

När individualistiska kulturer ställs gentemot etnocentriska kulturer så måste de anpassa sig och bli etnocentriska.[/quote]

Vad har all denna text med konservativ familjesyn att göra?
Citera
2024-12-27, 09:58
Medlem
Citat:
Vem har talat om stagnation? Jag sa att det knappt funnits influx av genetik utifrån.

Vilket alltså är fel. Den geografiska plätt som kallas för Sverige har haft rejält med inflytt av människor utifrån...att vi haft perioder med lite mer isolation än andra perioder ändrar inte på detta faktum.

Citat:
Nu går du in i väldigt rasbiologiska tankegångar. Är det så att vi förändrar vår genetik otroligt snabbt pga accelererad darwinism så skulle ju det inte hålla att tala om att alla människogrupper är lika biologiskt, för det skulle ju innebära att vi senaste 70 000 åren har accelererat åt olika håll i olika delar av Jorden. Ifall vår genom förändrats enormt pga darwinistisk tryck senaste 600 åren så måste vi ha förändrats något kolossalt senaste 70 000 åren och då utsatts av olika miljöer som skapats helt och hållet annorlunda raser. Du argumenterar just nu för rasrealism ska du veta.

Det normala är inte alls att gener vill mixas med folk som är så olika som individen som möjligt, tvärtom så pekar all empiri på att folk söker para sig med människor som liknar sig själva på alla möjliga sätt, och definitivt när det gäller variabler som etnicitet och kultur.

Det finns gott om variation inom folkgrupper som har flera miljoner individer som exempelvis svenska folkgruppen. Problem med incest uppkommer bara ifall man gifter sig inom familjen, och det är inte ett problem som svenskar haft jämfört med exempelvis mellanösternkulturer.

Men som sagt så har vi haft mer förändring senaste 40 åren än vi hade 1500 åren innan pga massimport av genetiskt främmande folk. Det är fullt möjligt att chatgpt tog det i beräkningen när den svarade att genomet ändrats en hel del, det har ju ändrats senaste 40 åren.

Den säger ju att svenskar var otroligt isolerade innan det med knappt någon influx av främmande genetik. Förr så handlade det om mindre än 0,1% som kom in som invandrare per generation (som exempelvis de legendariska 1000 valonerna), nu så har vi 27% utlandsfödda (ej räknad deras barn alltså).

Var kom "otroligt snabbt" plötsligt ifrån?

Det är allmän känd fakta att våra gener söker genetiskt olikhet hos en partner.
Att vi sen haft praktiker att gifta bort döttrar med kusiner eller grannens son för att div. resurser inte ska "försvinna" har inte med gener att göra utan med ägande och förtryck...dvs "rätten" att kunna bestämma över vad just kvinnors gener ska få lov para sig med.

Citat:
Du försöker använda dig av en definition av rasism som är väldigt smal med tanke på hur mycket vänstern amplifierad användningen av rasism.

Jag använder mig av den allmänna definitionen av vad rasism är.

Citat:
Men låt säga att rasism är hat och nedvärdering mot andra raser, tror du att svenskar nedvärderar och hatar subsahara afrikaner mer än araber eller kurder gör det? Tror du svenskar hatar judar eller muslimer mer än araber och turkar hatar judar, kristna, ateister, shia/sunni (beroende på vilken de tillhör), minoriteter i mellanöstern, etc.?

vad har detta med något av det jag skrev att göra?

Citat:
Svenskar har väldigt lite hat mot andra folkgrupper jämfört med våra invandrare ifall du inte har märkt. Ta valfri jugges hat och nedvärdering mot andra juggar så talar vi om etnisk hat som varit främmande bland svenskar i hela vår historia.

Vi har historiskt haft en väldigt låg etnocentrism i Sverige jämfört med övriga världen och varesig förslavat eller med kniv mot strupen tvingat andra folkslag att kuva sig för svenskens överhet. Norge lätt vi bara sådär exempelvis bilda en egen nation för 120 år sedan, tror du att liknande fredlig delning av nationen skulle vara möjligt bland etnocentriska galningarna i Israel, valfri arabland, Turkiet?

Det är en återgång till vår historiska milda etnocentrism som jag efterfrågar, istället för dagens etnomasochism och jag gav tydliga exempel på.

I Sverige är det värre ifall svenskar gruppvåldtar en invandrarkvinna än ifall invandrarmän gruppvåldtar en svensk kvinna. Vi har överhuvudtaget bara haft just förstnämnda representerad inom kultur som exempel på vår egen hemska rasism i filmer som Jägarna, men det finns inga exempel i verkliga livet på massa rasistiska bondläppar som går och gruppvåldtar en thailändsk kvinna. Vår etnomasochism är så stark att vi måste fantisera om vår egen etnocentrism.

Allteftersom det finns kartlagt hundratals fall av gruppvåldtäkter av mellanösternmän mot svenska flickor. Vår statsminister säger att det är pga svenskarnas problem med alkohol. Det är så djup etnomasochism som du kan få. Vår statsminister blev till och med återvald efter att ha sagt det.

Tror du att valfri ledare i andra länder skulle komma undan med att förvränga verkligheten så pass mycket för att ge egna folket skulden när de är offer? Tror du att ens en ledare i länder som Italien eller liknande skulle komma undan med det?

En bra kritik från Muhammed Omar mot serien Snabba Cash och hur den inte förstår sig på invandrares etnocentrism:

https://detgodasamhallet.com/2021/05/02/mohamed-omar-snabba-cash-inte-sa-realistisk-som-vissa-sager/

Då svenskar är så blinda när det gäller frågor om etnicitet så kan de inte se hur viktigt det är för andra folkslag när de exempelvis ska skapa en serie som beskriver andra etnicitet. Därutöver så är svenskarna så otroligt försiktiga att inte själv bli utpekade för att vara rasistiska att de inte vågar beskriva andra etnicitet så som de egentligen är. Jämför till och med danskarna i Pusher trilogin så ser du att svenskar är för fega för att komma så nära verkligheten att de ens kan beskriva rasismen bland invandrargrupperna.

Verkligen? Svenskar har varit sååå snälla mot samer och romer ex? Aldrig förtryck dem ex?

Berätta för mig, varför denna fixering vid vilken etnicitet en våldtäktsman har?
är det värre tror du för ex en Engla att våldtas och mördas av en man från X än att våldtas och mördas av svenne banan Eklund?
Den svenska...eller franska (vilket var det exemplet av västerländsk nationalitet jag valde i mitt exemplifierade tidigare) är båda kulturer med lång historia av patriarkalt tänkande, som FORTSATT ger avtryck i form av ex sexuellt våld kontra kvinnor samt ignorerandet av detta.

En kultur som alltså främst den konservativa delen av det politiska spektrumet i landet önskar bibehålla...för det är sååååååå fint.
Senast redigerad av Merapi 2024-12-27 kl. 10:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in