2024-12-26, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det någon här som vet varför Jockiboi är ivrig att få Chrippa i finkan? Vad kan det mera vara förutom att han inte tycker om sin bror? Den 3e brorsan verkar ju vara cool med båda och inte ha någon beef va?

million-dollar question
Tror ingen kan ge något bra svar på det
Citera
2024-12-26, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Hahaha tackar. Ingen tvekan att dom är i spanien

Står det på förpackningen att den är köpt idag?
Citera
2024-12-26, 22:35
Avslutad
Citat:
Så när ska rättegången bli av då? Eftersom han uteblir ifrån den.

Hur länge kan det dröja innan Interpol får tag på honom?

Han är inte efterlyst av Interpol
Citera
2024-12-26, 22:42
Medlem
Citat:
Så när ska rättegången bli av då? Eftersom han uteblir ifrån den.

Hur länge kan det dröja innan Interpol får tag på honom?
Men herregud är du seriös eller tror du på riktigt att interpol skulle jaga chrippa hahah..
Citera
2024-12-26, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi har inte ens sett bevis för några "hot". Är det anmält så kan de väl slänga upp anmälan och bevisa det.
Det normala är att brott konsumerar samma typ av brott.
"Jocke sa" är en rätt pissdålig källa faktiskt.
Nej, det var inte Chrippa som sa till Anjo att hennes släkt var med i en sekt. Det var Julia som kände nån som hade sagt nåt till nån som minsann visste. och det var ju bara skit det också.

micke_mus refererar även till att ett hot mot barn skulle ha lägre straff på skalan än eko-brott. Ursäkta?
Den där ursäkten har jag hört på andra ställen inom sekten, att vissa brottsanmälningar kommer läggas ner för att det finns "tyngre" på den misstänkte

Jocke säger sig ha direktkontakt med både polis och åklagare - in my ass säger jag om det
Anjo skiter i vilket eller vad som skall läggas ut, bara det ger visningar och pengar.
Som du skriver så var det Julia som tog upp sekten, Anjo spann länge på det, hittade både vittnen och bilder. Den som sa att det inte fanns bevis var Liam M, något som inte uppskattades av Anjo, som kände sig stukad och kränkt. Nu fick ju folket se vilken patetisk luffare han i verkligheten är
Citera
2024-12-26, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Men tycker du på fullaste allvar att barnet haft de bra hos sina föräldrar?

Tycker du seriöst att det är upp till allmänheten att göra den bedömningen utifrån några videos på yt? Det finns mer kompetent folk som bedömer det, och soc gjorde en utredning redan i våras, som sedan las ner. Att Jocke & Co håller på med drev och häxjakt underlättar ingenting, tvärtom. Det absolut mest ruttna som skett under den här tiden med den lilla är när Jocke ville bjuda in soc till hans live, och att dom under sändning skulle utfärda LVU på flickan. Hur lågt får man sjunka innan man drunknar?
Kan berätta att soc var chockade
Citera
2024-12-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast Julia har ju tagit emot och skickat pengar. Det är ju hennes eget fel att hennes konto blivit låst. Hon får, precis som chrippa, ta ansvar för det hon själv gjort.
Hon har ju fortsatt ta emot pengar ifrån Chrippa även efter dem gjorde slut.

Hon har också sagt att hon nu ställer upp på allt och kommer ta sitt straff.
Citera
2024-12-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Tycker du seriöst att det är upp till allmänheten att göra den bedömningen utifrån några videos på yt? Det finns mer kompetent folk som bedömer det, och soc gjorde en utredning redan i våras, som sedan las ner. Att Jocke & Co håller på med drev och häxjakt underlättar ingenting, tvärtom. Det absolut mest ruttna som skett under den här tiden med den lilla är när Jocke ville bjuda in soc till hans live, och att dom under sändning skulle utfärda LVU på flickan. Hur lågt får man sjunka innan man drunknar?
Kan berätta att soc var chockade

Ge oss bevis på det, låter som en ful lögn, annars kollar jag upp om det stämmer med Jocke. Vill verkligen höra vad han har att säg om det.
Citera
2024-12-26, 23:16
Medlem
Citat:
Är det någon här som vet varför Jockiboi är ivrig att få Chrippa i finkan? Vad kan det mera vara förutom att han inte tycker om sin bror? Den 3e brorsan verkar ju vara cool med båda och inte ha någon beef va?

1. För att få slut på allt skit.

2. Han märker att chrippa är sjuk och behöver hjälp.

3. Han anser att chrippa bara gör det värre för sig själv, bättre att han åker in.

4. Få slut på hotet mot hans familj & vänner.

Kan vara nått av detta eller alla.

Och nu skriver jag vad jag tror så Micro behöver inte springa in och skriva nått neg om Jocke för detta är bara tankar.
Citera
2024-12-26, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ge oss bevis på det, låter som en ful lögn, annars kollar jag upp om det stämmer med Jocke. Vill verkligen höra vad han har att säg om det.

Det är väl klart att det är en lögn som så mycket annat.

Det är klargjort att båda föräldrarna har brustit. Förhoppningsvis har Julia förstått att hon behöver hjälp för att vara den bästa versionen av sig själv som mamma.

Chrippa drog till Spanien och är på flykt med Linnéa istället för att göra allt för att bli en bättre pappa.

Thats it.
Citera
2024-12-27, 00:03
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:

3. Han anser att chrippa bara gör det värre för sig själv, bättre att han åker in.

Och nu skriver jag vad jag tror så Micro behöver inte springa in och skriva nått neg om Jocke för detta är bara tankar.

Håller med ! Jocke vill nog helst bara att Chrippa ska ta sitt straff - så han kan börja städa upp sin skit. Sen får resten lugn och ro ett par år.

Micro har blivit en envis bugg i denna tråd.
Citera
2024-12-27, 00:29
Avstängd
Citat:

Det är helt rimligt att det är så det är. Jag har inte hört något annat i varje fall och jag tror att de flesta i Jockes situation skulle tänka så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in