2024-12-26, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Dom är i Spanien. Linnea har lagt upp på snap. Läkemedel från spanskt apotek hon köpt i dag

Bevis ? Borde screena o lägga upp..
Citera
2024-12-26, 20:16
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är du som inte förstår vad att läcka något betyder.

Chrippa har levt en livsstil som inte går ihop med hans deklarerade inkomst. Att chrippa fuskat med skatten är uppenbart för alla (eller kanske inte för dig?)

Att läcka information till polisen och eko som Anjo, Jocke och Julia gjort, det är inte samma sak som att chrippa postar en bild på en klocka.

Att du inte förstår skillnaden är ditt problem, inte mitt.
Att du inte förstår vad det innebär att läcka information är ditt problem, inte mitt.

Med tanke på hur många det är som tittar på Chrippa så tror du på fullaste allvar att det bara är Anjo,Jocke och Julia som tipsat om Chrippa.
Vem som helst som tittat på hans kanal kan räkna ut med arslet att han inte betalar skatt och myglar med pengar.
Han skryter om det själv på sina kanaler. Vad är oddsen tror du att Polisen och eko inte hade fått reda på detta utan att någon läckt information?
Citera
2024-12-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Med tanke på hur många det är som tittar på Chrippa så tror du på fullaste allvar att det bara är Anjo,Jocke och Julia som tipsat om Chrippa.
Vem som helst som tittat på hans kanal kan räkna ut med arslet att han inte betalar skatt och myglar med pengar.
Han skryter om det själv på sina kanaler. Vad är oddsen tror du att Polisen och eko inte hade fått reda på detta utan att någon läckt information?

Men nu spelar dom du omnämner helt oskyldiga och drabbade.

Dom är skenheliga och borde åka dit för skyddande av grov brottslighet.

Kan du tänka dig att för över 2 år sedan stormade polisen en lägenhet med knark i. I den lägenheten bodde c & j och dottern.

Men så sent som i januari/februari i år så försvarade dom du nämner C och tyckte han var en mycket lämplig och bra pappa, som inte hade något skumt för sig.

Så oddsen är väldigt låga att dom du omnämner framstår som hycklare för tillfället.
Citera
2024-12-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Bevis ? Borde screena o lägga upp..

Jag har bild på det
Citera
2024-12-26, 20:51
Avslutad
Släng upp är du gullig
Citera
2024-12-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Släng upp är du gullig
https://gofile.io/d/IbS6vO
Citera
2024-12-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Allting är kopplat till hans skattefusk.
Inga av dem brottsmisstankar som kommit ut offentligt har drabbat någon enskild individ.

Nej, det mesta är knutet till att han drivit en näringsverksamhet som han förbjudits göra efter konkursen. Det är därför han har haft krav på bokföring som går utöver kraven på en privatperson.

Främjandet av olovligt spel är därutöver ett brott mot spellagen.
Citera
2024-12-26, 21:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Eko hade säkert redan koll på Chrippa sedan tidigare.
Jag har ingen problem med att chrippa får ta ansvar för sitt skattefusk, och dömas för det i en riktig domstol. Jag är emot folkdomstolar på nätet.
Att man dock blir arg på någon och då i 1 år kämpar och gör allt i sin makt för att barnet ska omhändertas och att chrippa ska hamna i fängelse, att göra det som hämnd för att man är osams är inte logiskt eller normalt.

Om Chrippa nu hotar Jockes och Anjos barn (som det påstås, men aldrig bevisats), då får man anmäla det till polisen. Att gå på häxjakt på detta sätt, speciellt emot ett barn, det är inte normalt.

Tillägg: kom ihåg. I januari skyddade Anjo och Jocke chrippa, han var en fantastisk och jätte bra pappa, och han var en bra och fin människa.
Låter lite annorlunda idag. Och dem pratar ofta om skit och hemska saker chrippa gjorde innan januari.
Senast redigerad av Dopy 2024-12-26 kl. 21:17.
Citera
2024-12-26, 21:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Anjo slår ju bara hål på alla chrippas lögner plus att han har byggt upp ett hat sen chrippa hotade att döda anjos barn,Men om det nu är så att han har ljugit så kan väll du lägga upp det här.
Nej, Anjo spred lögner. Fler av hans lögner har blivit motbevisade reda.
Kommer du ihåg sekten? Självmordet? Svart magie för att ta över någon? Och allt annat sjukt Anjo sa medans chrippa satt häktad?

När blir det åtal gällande hoten mot Anjos barn?
Citera
2024-12-26, 21:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ge dig för fan. Du är så tröttsam som varenda dag ska skriva här och försvara den där jävla pajasen.
Varje dag kommer du och påstår att jag försvarar Chrippa.
Men aldrig någonsin kan du hänvisa till ett inlägg där jag försvarar Chrippa och hans beteende.
Kan du hänvisa till ett sånt inlägg idag kanske? Eller är du full med lögner som vanligt?

Här har du ett av mina inlägg där jag försvarar Chrippa enligt dig
Citat:
Detta är vad jag tror.
Imorgon ska åklagaren säga om det blir åtal eller om dem behöver mer tid.
Blir det åtal kommer det beslutas om ett datum för rättegång.
Kommer inte chrippa på den rättegången kommer svensk polis ta hjälp av spansk polis och hämta hem chrippa.

Han kommer inte komma undan att bli åtalad. Sen är frågan vad dem kan bevisa och vad straffet blir.
Citera
2024-12-26, 21:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Julia, Linnea och hans pappa har ju hjälpt till och ta emot pengar och skicka runt för att försvåra för skatteverket.
Julia har fått sitt konto låst tack vare Chrippa.
Så att det inte har drabbat nån annan vet jag inte??
Fast Julia har ju tagit emot och skickat pengar. Det är ju hennes eget fel att hennes konto blivit låst. Hon får, precis som chrippa, ta ansvar för det hon själv gjort.
Hon har ju fortsatt ta emot pengar ifrån Chrippa även efter dem gjorde slut.
Citera
2024-12-26, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rippe
https://gofile.io/d/IbS6vO

Hahaha tackar. Ingen tvekan att dom är i spanien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto