Citat:
Ursprungligen postat av
Beow
Håller med helt. Har för egen del fimpat svensk television sedan ett 20-tal år tillbaka. Men via svtplay såg jag just alla avsnitten i sträck. Och kan lätt sätta ett åtminstone näst högsta betyg på denna produktion.
Dessvärre överträffar verkligheten fiktionen i vårt land i dessa dagar. Så Lill-Pållen Jonson m.fl. hade varit bättre att se figurera i en komedi som denna, än i - vad som är fallet - en idioti som när som helst kan resultera i en enorm tragedi. Alla vi som inte helt har fått förståndet borttvättat av CIA-styrd, svenskspråkig äckelmedia har stora uppgifter framför oss.
Krigshetsen mot Ryssland måste snarast upphöra. Och de fånar som ändå fortsätter med den, kommer förr eller senare få ångra sig bittert.
Slutar med en liten bonus:
Bresjnev var enligt uppgift - trumvirvel - från Ukraina.
Vilket givetvis emellertid spelar föga roll, men det finns heller ingen anledning till att inte nämna det. Och med så mycket elakartad korruption och svart propaganda som numera finns även i Sverige, så måste vi tillsammans göra ett rejält röj nån jävla gång. Om inte, så lär vårt fagra fosterland med all dess natur och alla historiska minnesmärken spridda över hela landet snart riskera att bli ett rykande, stinkande skräcklandskap.
PS. Den som ansikte mot ansikte skulle drista sig till att kalla mig, med släkt som dokumenterat går tillbaka till den första och vikingatida danska kungaätten, för ett rysstroll eller liknande, skulle jag nog inte kunna låta bli att ge en specialbehandling i någon form. DS.
Skulle vara intressant om hur du fört i bevis att du är släkt med den vikingatida danska kungaätten.
Du menar att du bevisat att du är släkt med Harald Blåtand?
Om du inte menar rakt nedstigande led så är du ute och far på mycket tunn is.
Tio generationer tillbaka så har du = 1024 förfäder. Om man räknar med ett snitt på 30 år per generation i snitt då är du tillbaka kring år 1700 om du är född kring år 2000. Med tanke på hur få som bott i norden så är alla i norden släkt med alla.
Tycker du ska lugna ned dig med din Putinpropaganda!
Rätt så genomskinlig.