Resultat: Tummen upp eller tummen ner fr denna TV-serie?
Tummen upp
66,72%
399 röster
Tummen ner
33,28%
199 röster
2024-12-26, 00:29
Medlem
Gothenburgers avatar
Man har gjort komik av den allvarligaste hndelsen i Svensk modern tid? Eller vad? r det p Stefan och Krister -niv?

Jag trodde det var ett drama nr jag hrde om det hr?
Citera
2024-12-26, 00:38
Medlem
grningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Man har gjort komik av den allvarligaste hndelsen i Svensk modern tid? Eller vad? r det p Stefan och Krister -niv?

Jag trodde det var ett drama nr jag hrde om det hr?

Samma hr. En stor besvikelse.
Citera
2024-12-26, 00:51
Medlem
GeleZachas avatar
Rtt fngande nd, intressanta val av skdespelare. Har sett tv avsnitt och kommer nog se resten imorgon
Citera
2024-12-26, 01:13
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Ambassadren lter som en finne som frsker prata rysksvenska

I vrigt r den vl ljummen, 3/5. Sverige ska inte gra politisk satir, lmna det till Britterna.
Citera
2024-12-26, 01:14
Medlem
AndersABs avatar
Komedi va!
Citera
2024-12-26, 02:12
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Whiskey On The Rocks har filmats i Litauen och Sverige.
Den kommer att ha premir p SVT i december 2024.
Dramaserien, en satir om nr den ryska ubten U-137 gick p grund i Blekinge skrgrd 1981.
Rolf Lassgrd axlar huvudrollen som statsminister Thorbjrn Flldin.

Whiskey on the rocks r den alternativa sanningen om vad som egentligen
hnde nr den krnvapenbestyckade ubten U-137 gick p grund i svenskt militrt
skyddsomrde, sger Anna Croneman, programchef fr dramautbudet p SVT"
https://www.filmtopp.se/nyhet/svtpla...y-on-the-rocks
https://www.expressen.se/noje/lassga...-on-the-rocks/

Blir nog intressant?

(Frutom Flldins hhh, Lassgrds rst passar nog in dr)

Oj shit, frsta gngen p flera r som jag vill titta p ngot som kommer frn SVT. ntligen lite valuta fr TV-licensen!
Citera
2024-12-26, 02:20
Medlem
Ovanligt bra fr SVT
Knns lite som som filmen "Jakten p rd oktober"
Exakt samma framstllning och syn p stormakterna
Citera
2024-12-26, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Ovanligt bra fr SVT
Knns lite som som filmen "Jakten p rd oktober"
Exakt samma framstllning och syn p stormakterna

Hller med helt. Har fr egen del fimpat svensk television sedan ett 20-tal r tillbaka. Men via svtplay sg jag just alla avsnitten i strck. Och kan ltt stta ett tminstone nst hgsta betyg p denna produktion.

Dessvrre vertrffar verkligheten fiktionen i vrt land i dessa dagar. S Lill-Pllen Jonson m.fl. hade varit bttre att se figurera i en komedi som denna, n i - vad som r fallet - en idioti som nr som helst kan resultera i en enorm tragedi. Alla vi som inte helt har ftt frstndet borttvttat av CIA-styrd, svensksprkig ckelmedia har stora uppgifter framfr oss.

Krigshetsen mot Ryssland mste snarast upphra. Och de fnar som nd fortstter med den, kommer frr eller senare f ngra sig bittert.

Slutar med en liten bonus:
Bresjnev var enligt uppgift - trumvirvel - frn Ukraina.
Vilket givetvis emellertid spelar fga roll, men det finns heller ingen anledning till att inte nmna det. Och med s mycket elakartad korruption och svart propaganda som numera finns ven i Sverige, s mste vi tillsammans gra ett rejlt rj nn jvla gng. Om inte, s lr vrt fagra fosterland med all dess natur och alla historiska minnesmrken spridda ver hela landet snart riskera att bli ett rykande, stinkande skrcklandskap.

PS. Den som ansikte mot ansikte skulle drista sig till att kalla mig, med slkt som dokumenterat gr tillbaka till den frsta och vikingatida danska kungatten, fr ett rysstroll eller liknande, skulle jag nog inte kunna lta bli att ge en specialbehandling i ngon form. DS.
Citera
2024-12-26, 06:37
Medlem
Tntigt. Lassgrd r bra. Jag ser inte mer n ett avsnitt. Det rckte s.

Ryssarna utmlas som suputer och blekingebor som mindre vetande.Stockholmare r smartare n lantisar
Citera
2024-12-26, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Kul och bra frsta avsnitt, det med fiskarbrderna knns nra sanningen. Men Lassgrd som Flldin, nja. "Ryskan" lt fejk, ngon som vet?

Nej, ingen hittepryska i den hr serien, som tur r. Det blir extra underhllande att lyssna p den surmulne kapten Peskov och den gaggige Brezjnev om man kan sprket och drmed kan uppskatta de ryska kraftuttrycken.

Mustigheten i dessa frsvinner tyvrr om man frsker verstta till svenska. Det gr sklart att svra riktigt ordentligt p svenska ocks om man vill, men dr ryssen bara behver sticka in ett fult ord r svensken tvungen att bygga en hel mening av svordomar fr att uppn samma effekt. Och det finns det inte utrymme fr i en undertext.
Citera
2024-12-26, 08:09
Medlem
Den var rolig. Nr Flldin r hjlte med hjlp av frfarmarnas frening och unge Putin r med p ett hrn s r det roligt.

Det hela fr mig att tnka p Sovjet unionens smsta militrflygplan, som flygvapnet lskade. Tupolev Tu-22 aka Maneater aka Booze carrier. Det kan bara hnda i Sovjet unionen.

Det rder delade meningar om varfr ryssarna hamnade p grund. Men deras frklaring om fylla kan vara korrekt. Vi pratar om ryssar. Se bara historien bakom Tu-22. Eller min stackars slkting som kte till Moskva fr slja lok till Sovjet Unionen. Han hll p d dr. Det samma sak med amerikanernas bombning av Kinas ambassad. USA:s bortfrklaring r s amerikansk s den kan vara sann.

PS Brezjnev var troligen s borta vid den hr tidpunkten. Han var extremt sjuk
Citera
2024-12-26, 08:18
Medlem
Taufatts avatar
Sett de tre frsta avsnitten och gr att se vidare. En intressant historia som frtjnar en mer allvarlig tolkning. Serien marknadsfrs som satir men jag missar vad mlet fr satiren r. Om det r inkompetenta politiker frn alla lnder knns det lite ovrdigt eftersom de f som fortfarande lever av personerna r nog minst 80 r gamla. Inkompetent militr, samma fr lngesedan fr att knnas relevant och d hade nog efterfljande ubtsjakter varit bttre historia. Fr mig knns det snarare som buskis n som satir men antar att man vill framstlla serien som smartare n vad den r. Ngra buskis moment var lite smroliga men alla personer, mjligen undantaget sekreterarna, framstr som tntar och mindre vetande. Fiskar brderna lite av hjdpunkten. Jag var fdd men fr liten fr att ha eget minne av hndelsen och tror de som var med uppskattar serien mer n vad jag gr. Plus ocks fr frsket och namnet p serien.
Stark tv grundsttningar av fem i betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in