Citat:
Ursprungligen postat av
Max1494
Ovanligt bra fr SVT
Knns lite som som filmen "Jakten p rd oktober"
Exakt samma framstllning och syn p stormakterna
Hller med helt. Har fr egen del fimpat svensk television sedan ett 20-tal r tillbaka. Men via svtplay sg jag just alla avsnitten i strck. Och kan ltt stta ett tminstone nst hgsta betyg p denna produktion.
Dessvrre vertrffar verkligheten fiktionen i vrt land i dessa dagar. S Lill-Pllen Jonson m.fl. hade varit bttre att se figurera i en komedi som denna, n i - vad som r fallet - en idioti som nr som helst kan resultera i en enorm tragedi. Alla vi som inte helt har ftt frstndet borttvttat av CIA-styrd, svensksprkig ckelmedia har stora uppgifter framfr oss.
Krigshetsen mot Ryssland mste snarast upphra. Och de fnar som nd fortstter med den, kommer frr eller senare f ngra sig bittert.
Slutar med en liten bonus:
Bresjnev var enligt uppgift - trumvirvel - frn Ukraina.
Vilket givetvis emellertid spelar fga roll, men det finns heller ingen anledning till att inte nmna det. Och med s mycket elakartad korruption och svart propaganda som numera finns ven i Sverige, s mste vi tillsammans gra ett rejlt rj nn jvla gng. Om inte, s lr vrt fagra fosterland med all dess natur och alla historiska minnesmrken spridda ver hela landet snart riskera att bli ett rykande, stinkande skrcklandskap.
PS. Den som ansikte mot ansikte skulle drista sig till att kalla mig, med slkt som dokumenterat gr tillbaka till den frsta och vikingatida danska kungatten, fr ett rysstroll eller liknande, skulle jag nog inte kunna lta bli att ge en specialbehandling i ngon form. DS.