2024-12-26, 15:14
Medlem
Klarar inte den slemmiga fjanten
Citera
2024-12-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Vad spelar det för roll? Det är ohederligt. Jag har inte läst hennes text, utan kollat på Jönssons klipp där jag fått en felaktig bild.

Det beror väl på om man är petimäter med autismspektrumstörning eller mer generellt intresserad av mediedynamik och hur saker och ting generellt förhåller sig. Jag tillhör alltså det senare lägret.

Jag ser Henrik Jönsson som det han själv säger sig vara, en opinionsbildande underhållare, ungefär som en ledarskribent. Men bättre och roligare än de flesta. Och modigare, t.ex. Northvolt och Hybrit.

Jag förväntar mig att det han säger på det stora hela stämmer och tycker det gör det. Små avvikelser och fulklippningar kan jag köpa i viss grad, jag menar, ibland är ju hans filmer nästan som Monte Python med inklippta ”pappersdockor” och allt. Klart man tar det med en nypa salt. Ofta har jag följt upp hans filmer och tycker då ändå att de generellt är ärligt gjorda.

Det fantastiska här tycker jag inte var den ”ohederliga” fulklippningen av Erika utan snarare att hon faktiskt gett uttryck för nästan precis dessa åsikter, men på annan plats. Henrik drog till med ett klipp lite fult och ändå stämde det.
Senast redigerad av Varglig 2024-12-26 kl. 15:24.
Citera
2024-12-26, 15:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nu har flera bett dig komma på konkreta exempel på att Jönsson är en lögnare som sysslar med desinformation men du fortsätter med den här sandlåde-diskussionen. Dessutom lägger du ord i munnen på mig som inte stämmer. Du är oärlig och sysslar med trams.
SVT/SR har redan gett dig svaret, du vet det som du vägrar acceptera och pga HJ har aldrig någonsin ljugit får man känslan av att du försöker påstå och är aggressiv och arg för en opartisk kanal har klätt av HJ.

En kanal du inte ens kan påvisa inte skulle vara opartiska, för påvisa det, så krävs mer än enskilda och sällsynta fel.
Utan det krävs för det påståendet, det är att du påvisar det är dagligt i deras sändningar och det kan du inte och inte ens nära heller.

Berätta sakligt vad som är trams, vi vet ju att SVT/SR har påvisat HJ är en desinformatör.
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har inte sett någon som inte ”accepterat” att HJ hade med ett dåligt klipp. Han har tagit bort klippet och det påverkar inte sakinnehållet i videon. Detta har upprepat förklarats flera gånger i tråden.

Jag har inte skrivit något ”random” utan varit mycket konkret och tydlig, ofta med länkar till olika källor. Vad är det du inte förstår i mina tidigare inlägg? Var konkret så ska jag svara efter bästa förmåga.
DU menar lögner, desinformation osv...?
OCH att hen tar bort klippet beror ju bara på en sak att lögnerna var så patetiskt dåliga den gången att inte ens du gick på det.

Vill man verkligen inte veta allt, så ska man titta på en fåne som HJ defintivt.
Men vad ska jag göra med tillrättalagda desinformationer HJ ger, då är ju det klart bättre titta på det ÖVERDRIVET mest opartiska mediet i Sverige, så får man åtminstone hela bilden och inte HJ´s tillrättalagda för er extremhöger.
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Medlem i tio år med nästan 5000 inlägg....trots detta så går du i klinch med FB:S största troll (klyban)...avsluta innan du blir gråhårig eller får ett blödande magsår.

OnT: Holmbergs och svt:s försök att karriärsmörda opinionsbildaren Henrik Jönsson föll platt till marken, att anklaga andra för vad själv sysslar med ses inte med blida ögon av allmänheten.

Med en budget på nära 9 miljarder så borde svt och Holmberg sopat banan med Swish-journalisten Henrik Jönsson men det enda dom hade var en "fulklippning" med tokan Erika Bjerström som det tjatades om i nästan 20 minuter.
Jo, vi vet att du inte gillar saklighet och ser det som att trolla när den äger dig.
Och ta bara en sak, och hur du inbillar dig 9miljarder går till ett enda program
Och komiskt nog ett av programmen som vi redan vet före är ett av de billigare programmen.

De dyra programmen är sport, och nyheter om vad som sker i världen.
Och det är just där alla problem finns för er, då ni står bakom en politik som inte tål politiskt granskning och det är därför extremhögern ger sig på media som är just oparitska eller försöker vara så nära de kan opartiska.
Och detta för de har en politik som inte tål granskning, och det lärde vi oss i Sverige och med Sd trollfabriker som inte skulle existera enligt parti och jimbo.
Citera
2024-12-26, 15:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU menar lögner, desinformation osv...?
OCH att hen tar bort klippet beror ju bara på en sak att lögnerna var så patetiskt dåliga den gången att inte ens du gick på det.

Vill man verkligen inte veta allt, så ska man titta på en fåne som HJ defintivt.
Men vad ska jag göra med tillrättalagda desinformationer HJ ger, då är ju det klart bättre titta på det ÖVERDRIVET mest opartiska mediet i Sverige, så får man åtminstone hela bilden och inte HJ´s tillrättalagda för er extremhöger.
Nej, det korta och obetydliga klippet var varken lögn eller desinformation. Att du fortsätter att upprepa felaktigheter och argumentationsfel visar bara att du agerar som ett troll i tråden.
Citera
2024-12-26, 16:04
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det beror väl på om man är petimäter med autismspektrumstörning eller mer generellt intresserad av mediedynamik och hur saker och ting generellt förhåller sig. Jag tillhör alltså det senare lägret.

Jag ser Henrik Jönsson som det han själv säger sig vara, en opinionsbildande underhållare, ungefär som en ledarskribent. Men bättre och roligare än de flesta. Och modigare, t.ex. Northvolt och Hybrit.

Jag förväntar mig att det han säger på det stora hela stämmer och tycker det gör det. Små avvikelser och fulklippningar kan jag köpa i viss grad, jag menar, ibland är ju hans filmer nästan som Monte Python med inklippta ”pappersdockor” och allt. Klart man tar det med en nypa salt. Ofta har jag följt upp hans filmer och tycker då ändå att de generellt är ärligt gjorda.

Det fantastiska här tycker jag inte var den ”ohederliga” fulklippningen av Erika utan snarare att hon faktiskt gett uttryck för nästan precis dessa åsikter, men på annan plats. Henrik drog till med ett klipp lite fult och ändå stämde det.
Okej, så bra. Jag tycker det han gör är bra men fulklippningen fick honom att sjunka i mina ögon. Inget jag lägger så mycket energi på.

Han svaga insats i 30-minuter visade ju på att han själv insåg att det han gjort är ohederligt. Varför annars inta sån defensiv ställning i programmet? Han uppfattades ganska ohederlig och naiv. Trodde att Svt var ute efter ett ärligt och givande samtal, haha.

Men det är väl ganska talande, vänstern är sluga och ondsinta medan höger är dumnaiv och slaktas för att de ska vara så hederliga. Avsnittet var ett perfekt exempel på det, där Jönsson kommer dit i god tro och vill visa upp sig (PR) medan Svt laddat kanonerna för att karaktärsmörda sin meningsmotståndare.
Citera
2024-12-26, 16:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varför annars inta sån defensiv ställning i programmet?
Men tänk efter lite. Han var givetvis inte alls förberedd på detta utan inställd på att intervjuas om sin övergripande verksamhet. Det som Holmberg tog upp är en detalj som han kanske inte ens kom ihåg sådär direkt. Den så kallade ”intervjun” är en jävla medial skandal.
Citera
2024-12-26, 16:18
Medlem
Citat:
Okej, så bra. Jag tycker det han gör är bra men fulklippningen fick honom att sjunka i mina ögon. Inget jag lägger så mycket energi på.

Han svaga insats i 30-minuter visade ju på att han själv insåg att det han gjort är ohederligt. Varför annars inta sån defensiv ställning i programmet? Han uppfattades ganska ohederlig och naiv. Trodde att Svt var ute efter ett ärligt och givande samtal, haha.

Men det är väl ganska talande, vänstern är sluga och ondsinta medan höger är dumnaiv och slaktas för att de ska vara så hederliga. Avsnittet var ett perfekt exempel på det, där Jönsson kommer dit i god tro och vill visa upp sig (PR) medan Svt laddat kanonerna för att karaktärsmörda sin meningsmotståndare.

Helt klart kom han nog dit under falska förespeglingar. Samtidigt svårt att vara helt förberedd. Han har gjort många videor att "försvara".

Han var knappast nöjd med hur det blev förstås, men samtidigt, jag vet inte, på många sätt vann han nog ändå, utom bland dem som hatar honom. Ett intervjuprogram som man tror skall handla om Henrik Jönssons kanal och gärning som totalt snöar in på ett 8 år (?) gammalt klipp om Trump i syfte att "sätta dit" Henrik. Hos mig sjönk SVT snarare. Jag trodde 30 minuter var ett hyfsat seriöst program. Det där var oerhört oseriöst att köra fast i. Det tyder på precis den panik från SVT:s sida Henrik sedermera gav uttryck för i sin uppföljning. Han fick 1200 nya prenumeranter vad jag förstod.

Att han skulle vara "körd" som en del verkar tro är naturligtvis helt felaktigt. Efter nyår kommer ett nytt år med videor och de kommer nog få ungefär lika många tittningar eller fler än 2024.
Citera
2024-12-26, 16:22
Medlem
Citat:
Men tänk efter lite. Han var givetvis inte alls förberedd på detta utan inställd på att intervjuas om sin övergripande verksamhet. Det som Holmberg tog upp är en detalj som han kanske inte ens kom ihåg sådär direkt. Den så kallade ”intervjun” är en jävla medial skandal.

Jag tyckte det såg ut som att han visste att det skulle tas upp, han var en smula förberedd med sina formuleringar tyckte jag – men han förstod såklart inte att de skulle fastna helt i det. Antagligen hade de sagt att de skulle ta upp ett stort antal punkter.

Väldigt intressant också att de ljög om att det var 30 minuter när han frågar på slutet. Apropå ljuga. Varför är inte ett program som heter "30 minuter" 30 minuter? Hur svårt kan det vara? Över 10% av programtiden fattas, i vart fall på SVT-play.
Citera
2024-12-26, 16:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Jag skrev ju det i inlägget. Dumhögern är så naivt blå och tror att vänstern på något sätt känner till moral eller hederlighet. Det är en av anledningarna till att högern ofta får vika sig för vänstern i en demokrati.

Hade Jönsson inte varit så förbaskat blåögd (egocentrisk) så hade han förstått vad Svt var ute efter. Det är lite skrattretande och sorgligt på samma gång.
Citera
2024-12-26, 16:24
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Helt klart kom han nog dit under falska förespeglingar. Samtidigt svårt att vara helt förberedd. Han har gjort många videor att "försvara".

Han var knappast nöjd med hur det blev förstås, men samtidigt, jag vet inte, på många sätt vann han nog ändå, utom bland dem som hatar honom. Ett intervjuprogram som man tror skall handla om Henrik Jönssons kanal och gärning som totalt snöar in på ett 8 år (?) gammalt klipp om Trump i syfte att "sätta dit" Henrik. Hos mig sjönk SVT snarare. Jag trodde 30 minuter var ett hyfsat seriöst program. Det där var oerhört oseriöst att köra fast i. Det tyder på precis den panik från SVT:s sida Henrik sedermera gav uttryck för i sin uppföljning. Han fick 1200 nya prenumeranter vad jag förstod.

Att han skulle vara "körd" som en del verkar tro är naturligtvis helt felaktigt. Efter nyår kommer ett nytt år med videor och de kommer nog få ungefär lika många tittningar eller fler än 2024.
Hos mig sjönk inte Svt det minsta. Det går inte att sjunka lägre än botten.
Citera
2024-12-26, 16:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Hade Jönsson inte varit så förbaskat blåögd (egocentrisk) så hade han förstått vad Svt var ute efter. Det är lite skrattretande och sorgligt på samma gång.
Har du ens sett några av hans videor? Det finns massor att ”försvara”. Det Holmberg tog upp är en obetydlig skitsak i sammanhanget:
https://www.youtube.com/c/HenrikJ%C3%B6nssonSverige
Citera
2024-12-26, 16:31
Medlem
Citat:
Har du ens sett några av hans videor? Det finns massor att ”försvara”. Det Holmberg tog upp är en obetydlig skitsak i sammanhanget:
https://www.youtube.com/c/HenrikJ%C3%B6nssonSverige
Jaha?

Och du går på allt vad han svamlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in