2024-12-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Alla som tagit del av HJ´s skräp och har lite kunskaper, de finner snabbt att HJ är en sketen desinformatör, och de intellektuellt försvagade tror allt är sant HJ säger.(Men då får man vara rätt korkad faktiskt.)

Utmärkt, då hoppas jag att även du liksom GustafBradson (se 13.41 ovan) kan ge exempel på hans fem värsta lögner. Du får också gärna konkret beskriva hur de förstört debatten i Sverige.
Citera
2024-12-26, 14:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jaha men dåså. Vem predikar du för? Jag tänker inte lägga ner någon tid på en SVT-troende som är fullt övertygad om opartiska SVTs förträfflighet. För mig är det helt ok att tycka olika eller uppfatta Holmbergs ”intervju” på olika sätt. Min övertygelse om att Public Service är nedlusat med såväl ideologisk agenda och miljöpartister står fast liksom att de har alldeles för mycket pengar att röra sig med och använder dessa medel för att ganska fult göra ner sina kritiker.
Inser att du redan är medveten om att det bara är random fel och när de missar opartiskhet, och förstår att du lämnar den diskussionen och pga du aldrig kan påvisa det.
Och det är nu obskyra saker kommer, men kom ihåg det är det som sänds som är det ENDA som har betydelse i opartiskheten.

Och det är rätt komiskt när man ser någon kommer en lögnare till undsättningen och försöka säga hen aldrig har ljugit, blir en del skratt här då.
Citera
2024-12-26, 14:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Inser att du redan är medveten om att det bara är random fel och när de missar opartiskhet, och förstår att du lämnar den diskussionen och pga du aldrig kan påvisa det.
Och det är nu obskyra saker kommer, men kom ihåg det är det som sänds som är det ENDA som har betydelse i opartiskheten.

Och det är rätt komiskt när man ser någon kommer en lögnare till undsättningen och försöka säga hen aldrig har ljugit, blir en del skratt här då.
Konstigt. Nu säger du saker som jag aldrig har påstått. Om du läser tråden i sin helhet har jag istället sagt att ingen har alltid rätt jämt och skärskådar man alla på samma sätt som Jönsson så hittar man alltid fel till slut. Jag är mer intresserad av den röda tråden som utgör den samlade produktionen och landar då i att Jönsson iaf är bra mycket mer och korrekt än ”opartiska SVT” men det är väl ganska tydligt nu att du inte är intresserad av en seriös diskussion utan mest verkar vara grälsjuk. Kritiken mot SVT verkar iaf flyga högt ovanför ditt huvud.
Citera
2024-12-26, 14:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är du som kommer med en vägg av tomma ord, nonsens och argumentationsfel. Det finns givetvis oräkneliga bevis på medias partiska agerande. Den här tråden är t.ex. ett bevis bland alla andra.
Upp till bevis då, jag hållit på med att fråga denna frågan i många år och hur SVT/SR inte skulle vara opartiska.
För random fel i sitt arbete någon enstaka gång per år, det gör inte SVT/SR till inte vara opartiska.
Utan det BEVISAR att de är, med undantaget med ett par random fel de gör, och det behöver inte ens vara politik de fåtal felen heller.
För politik har en större chans bli korrekt och pga de är mer fokuserade att få den korrekt.

Och HJ kommer inte ens nära den nivån som SVT/SR har, då får hen sluta ljuga och desinformera först.
Och misstänker inte ens då kommer hen nära SVT/SR nivå av opartiskhet.

Men det är lugnt, jag förstår att det är opartiskheten som är hela problemet, och för ni står bakom en politik som inte tål opartisk granskning.
Synd att inte SVT/SR avslöjade SD trollfabriker, det hade varit skoj och se hur det hade utvecklat sig
För det man såg de sades mot TV4 så är det en attack mot pressfriheten att TV4 avslöjade SD och jimbo som en sketen lögnare de senaste +10 åren.
Citera
2024-12-26, 14:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Konstigt. Nu säger du saker som jag aldrig har påstått. Om du läser tråden i sin helhet har jag istället sagt att ingen har alltid rätt jämt och skärskådar man alla på samma sätt som Jönsson så hittar man alltid fel till slut. Jag är mer intresserad av den röda tråden som utgör den samlade produktionen och landar då i att Jönsson iaf är bra mycket mer och korrekt än ”opartiska SVT” men det är väl ganska tydligt nu att du inte är intresserad av en seriös diskussion utan mest verkar vara grälsjuk. Kritiken mot SVT verkar iaf flyga högt ovanför ditt huvud.
Du tänkte inte lägga någon tid, och ändå är du här.
SÅ du ljög som HJ också då.

Man behöver inte skärskåda HJ, det är rätt dålig desinformation hen kommer med ofta.
De som söker sig till hen, det är såna som vill ha sin havererade världsbild bekräftad och pga den inte har intellektet själv att ha koll på saker.
Citera
2024-12-26, 14:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Upp till bevis då, jag hållit på med att fråga denna frågan i många år och hur SVT/SR inte skulle vara opartiska.
För random fel i sitt arbete någon enstaka gång per år, det gör inte SVT/SR till inte vara opartiska.
Utan det BEVISAR att de är, med undantaget med ett par random fel de gör, och det behöver inte ens vara politik de fåtal felen heller.
För politik har en större chans bli korrekt och pga de är mer fokuserade att få den korrekt.

Och HJ kommer inte ens nära den nivån som SVT/SR har, då får hen sluta ljuga och desinformera först.
Och misstänker inte ens då kommer hen nära SVT/SR nivå av opartiskhet.

Men det är lugnt, jag förstår att det är opartiskheten som är hela problemet, och för ni står bakom en politik som inte tål opartisk granskning.
Synd att inte SVT/SR avslöjade SD trollfabriker, det hade varit skoj och se hur det hade utvecklat sig
För det man såg de sades mot TV4 så är det en attack mot pressfriheten att TV4 avslöjade SD och jimbo som en sketen lögnare de senaste +10 åren.
Gräv där du står. SVT:s ensidiga vinkling som tråden handlar om är ett konkret bevis. Dina inlägg med olika typer av argumentationsfel är vidare ett typiskt exempel på hur människor av ditt slag försvarar ofoget. Låt oss tömma ut det exempel som tråden handlar om. Därefter återstår oräkneliga andra bevis.
Citera
2024-12-26, 14:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du tänkte inte lägga någon tid, och ändå är du här.
SÅ du ljög som HJ också då.

Man behöver inte skärskåda HJ, det är rätt dålig desinformation hen kommer med ofta.
De som söker sig till hen, det är såna som vill ha sin havererade världsbild bekräftad och pga den inte har intellektet själv att ha koll på saker.
Ljög som Jönsson sa? Vad yrar du om.

Du kommer bara med tomma generella påståenden som att Jönsson sysslar med ”desinformation” utan att konkretisera med vad. Så ja det är bortkastad tid då man generellt diskuterar konkreta argument och inte kommer med svepande påståenden. Är det så provocerande för dig att det finns fristående opinionsbildare som vägrar följa SVT-normen?

Edit. Som ”varglig” så kan du få börja med Jönssons fem värsta desinformerande lögner så har vi något att ta på.
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-12-26 kl. 14:31.
Citera
2024-12-26, 14:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Gräv där du står. SVT:s ensidiga vinkling som tråden handlar om är ett konkret bevis. Dina inlägg med olika typer av argumentationsfel är vidare ett typiskt exempel på hur människor av ditt slag försvarar ofoget. Låt oss tömma ut det exempel som tråden handlar om. Därefter återstår oräkneliga andra bevis.
JA, konkreta bevis om HJ som ni vägrar acceptera.

Att du skriver random saker utan saklig grund, vad ska jag göra med det skräpet?
Eller kommer sakligheten i nästa inlägg?
Okey, jag får se om det gör det då.
Citat:

Du kommer bara med tomma generella påståenden som att Jönsson sysslar med ”desinformation” utan att konkretisera med vad. Så ja det är bortkastad tid då man generellt diskuterar konkreta argument och inte kommer med svepande påståenden. Är det så provocerande för dig att det finns fristående opinionsbildare som vägrar följa SVT-normen?

Edit. Som ”varglig” så kan du få börja med Jönssons fem värsta desinformerande lögner så har vi något att ta på.
Bara för du försöker låtsas att HJ är en sanningsmaskin, så har SVT/SR redan bevisat att så är inte fallet
Och det ändras inte av ditt nonsens, det måste väl även du förstå?
Citera
2024-12-26, 14:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Att du skriver random saker utan saklig grund, vad ska jag göra med det skräpet?

Bara för du försöker låtsas att HJ är en sanningsmaskin, så har SVT/SR redan bevisat att så är inte fallet
Och det ändras inte av ditt nonsens, det måste väl även du förstå?
Nu har flera bett dig komma på konkreta exempel på att Jönsson är en lögnare som sysslar med desinformation men du fortsätter med den här sandlåde-diskussionen. Dessutom lägger du ord i munnen på mig som inte stämmer. Du är oärlig och sysslar med trams.
Citera
2024-12-26, 14:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Jag har inte sett någon som inte ”accepterat” att HJ hade med ett dåligt klipp. Han har tagit bort klippet och det påverkar inte sakinnehållet i videon. Detta har upprepat förklarats flera gånger i tråden.

Jag har inte skrivit något ”random” utan varit mycket konkret och tydlig, ofta med länkar till olika källor. Vad är det du inte förstår i mina tidigare inlägg? Var konkret så ska jag svara efter bästa förmåga.
Citera
2024-12-26, 14:50
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:

Medlem i tio år med nästan 5000 inlägg....trots detta så går du i klinch med FB:S största troll (klyban)...avsluta innan du blir gråhårig eller får ett blödande magsår.

OnT: Holmbergs och svt:s försök att karriärsmörda opinionsbildaren Henrik Jönsson föll platt till marken, att anklaga andra för vad själv sysslar med ses inte med blida ögon av allmänheten.

Med en budget på nära 9 miljarder så borde svt och Holmberg sopat banan med Swish-journalisten Henrik Jönsson men det enda dom hade var en "fulklippning" med tokan Erika Bjerström som det tjatades om i nästan 20 minuter.
Citera
2024-12-26, 15:01
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det lurar dig om vad hon sade i just det klippet. Det lurar dig inte i vad hon faktiskt tycker vilket hon redovisat i nästan identiska ordalag i text.
Vad spelar det för roll? Det är ohederligt. Jag har inte läst hennes text, utan kollat på Jönssons klipp där jag fått en felaktig bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in