2024-12-24, 09:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Frågan var väl om SVT är opartiska? Bjerström kan ha egna åsikter. Klippen visar ju bara text som Bjerström skrivit och inte vad hon säger i SVTs sändningar.

Mitten i svensk politik ligger ju hos Centern och Liberalerna, så om svt kritiserar åsikter både till vänster och till höger om C och L är de väl neutrala? Trump och republikanerna ligger ju extremt långt åt höger jämfört med mitten i svensk politik.
Hon säger precis samma sak i sin artikel som i ”fulklippningen”.
Att SVT har en slagsida åt vänster och många gånger inte klarar av sitt opartiska uppdrag manifesteras många gånger, nu senast när Jönsson var på besök hos Holmberg där syftet var att förinta en systemkritiker som har blivit för stor.
Citera
2024-12-24, 09:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Hur ska jag kunna svara på det du frågar efter om jag inte citerar dig? Som upprepat sagts så har inga lögner framkommit. Klippet med Erika Bjerström var däremot otydligt och HJ har tagit bort det. Klippet med Erika Bjerström påverkade inte sakinnehållet i videon. Det övriga i ditt inlägg är så dumt och OT att jag inte bemöter det.
Lycka till och föra en normal diskussion med den där femåringen.

Han och andra idioter tror att det fungerar som så att man bara kan avfärda något och sakinnehållet om man hittar minsta lilla som inte har gått rätt till.
Citera
2024-12-25, 15:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Hon säger precis samma sak i sin artikel som i ”fulklippningen”.
Att SVT har en slagsida åt vänster och många gånger inte klarar av sitt opartiska uppdrag manifesteras många gånger, nu senast när Jönsson var på besök hos Holmberg där syftet var att förinta en systemkritiker som har blivit för stor.
Senaste jag kolla så hade SVT/SR inga som helst problem med sin opartiskhet och med tanke på hur sällan de gör fel i sin opartiskhet.

Rätt intressant hur en del gråter över att det är nu allmänt känt att HJ är en desinformatör.
Men det är det som händer och när man har ett media som är opartiskt, då granskar man upp dessa och inser deras levebröd är att ljuga.

Och varför skulle man inte påpeka lögnerna av HJ för?
Det är här det roliga börjar i diskussionen.

Och menar du att du går på vad HJ säger fast hen ljuger och att du redan är medveten om att hen ljuger?
Det vore rätt makalöst faktiskt, och varför är opartiskhet, fakta och saklighet så triggande för dig?
Undrar då det är så man kommer fram till något och inte som HJ gör och desinformerar, för det är ju det omvända.
Citera
2024-12-26, 12:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Senaste jag kolla så hade SVT/SR inga som helst problem med sin opartiskhet och med tanke på hur sällan de gör fel i sin opartiskhet.

Rätt intressant hur en del gråter över att det är nu allmänt känt att HJ är en desinformatör.
Men det är det som händer och när man har ett media som är opartiskt, då granskar man upp dessa och inser deras levebröd är att ljuga.

Och varför skulle man inte påpeka lögnerna av HJ för?
Det är här det roliga börjar i diskussionen.

Och menar du att du går på vad HJ säger fast hen ljuger och att du redan är medveten om att hen ljuger?
Det vore rätt makalöst faktiskt, och varför är opartiskhet, fakta och saklighet så triggande för dig?
Undrar då det är så man kommer fram till något och inte som HJ gör och desinformerar, för det är ju det omvända.

Det fetstilta alltså. Hela ditt inlägg andas trams och du får läsa bakåt för att läsa alla argument kring varför SVT inte är opartiska och nej, det är inte allmänt känt att det Jönsson är ”desinformatör” utan det var snarare det SVT ville uppnå med sitt försök till karaktärsmord.
Citera
2024-12-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Han förstör debatten med sitt ljugande.

Du verkar inte begripa vilket sänke pajasen är.

Om vi bortser från ”lögnen” om Bjärström vilka skulle du säga är de fem värsta andra lögner han uttalat och på vilket sätt har de konkret medverkat till att ”förstör(a) debatten”?
Citera
2024-12-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Detta är hur jag uppfattade det hela, ni får gärna berätta vad Henrik själv har sagt i efterhand som försvar. Men intressant att få höra hur fel eller rätt jag hade.

Jag såg fram till själva klippet som det gälle efter läst om det på DN med kritik att det var ett fulcitat ur sin kontext i Henriks YT-show.
Ser orkade jag inte se mer då jag kan 30 minuters teknik att hitta en detalj och förstora den, det blir lika fult som kritiken de vill framföra, att två fel skulle göra ett rätt.

Min egen uppfattning var att han har lagt till ett klipp med visuell koppling till det tema avsnittet hade, det var inte så genomtänkt uppenbart nu i efterhand, men jag inbillar mig att han inte trodde att just denna "meme" skulle hamna i fokus i "30 minuter". Han har gjort fel ja, men inte med det uppsåt han anklagas för.

Fast han borde veta bättre och inte tacka ja till en avrättning i stats-tv frivilligt. har han aldrig sett programmet tidigare eller, hans brott är ren dumhet och slarv.

Uppfattade jag någon korrekt?

Det intressanta är att han inte har fel i sak. Bjärström har åsikterna han tillskrev henne men utan tvekan hämtade han en talad sekvens för att förstärka sitt budskap och den var tagen ur sitt sammanhang. Just där gav hon inte uttryck för de åsikterna som hon dock nästan ordagrant däremot uttrycker i skriven text.

Fult, ja.
Fel, nja…
Lögn, nej.
Citera
2024-12-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Varför är det inte applicerbart? Han har blivit ertappad med att fulklippa / förvanska något en gång. Nu hävdar folk att han för evigt inte går att lita på. Är inte det att förstora upp saken något oerhört?

Jag klassar absolut det som cherry picking av den enkla anledningen att ingen har pekat ut något mer han ljugit om. Hela hans image ska baseras på en lögn, snarare än 1000 sanningar. Det är intellektuellt ohederligt, men du verkar helt bortse från det för att han är din meningsmotståndare.

Eftersom de ägnade nästan halva programmet åt ett enda citat så ligger det nära tillhands att misstänka att det var det enda ”användbara” de hittade. Annars hade de väl matat på och radat upp ”lögn” efter ”lögn”?
Citera
2024-12-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jag håller med i allt utom att jag tolkar hans fulklippning till att vara en lögn. Det ger en felaktig uppfattning (lurade mig) om vad hon sagt och jag anser att det var fullt medvetet från Jönssons sida. Även om hennes ord "många hävdar" egentligen härstammar från henne själv och folk som står för samma åsikter. Men det är en annan fråga.

Det lurar dig om vad hon sade i just det klippet. Det lurar dig inte i vad hon faktiskt tycker vilket hon redovisat i nästan identiska ordalag i text.
Citera
2024-12-26, 13:57
Medlem
Totiuss avatar
Det märkliga är ju att medias politiska påverkan av folks tankemönster kan fortsätta år efter år utan att människor ser igenom detta. Det är precis som att många människor vill låta sig luras. Alla som nu gastar om ”lögner” och ”desinformation” är ännu ett tydligt bevis på den påverkan som bedrivs och att många åter låter sig luras av public service och andra medier som hänger på. Vi har medier som agerar som politiska megafoner och en lättlurad och självgod befolkning. Inte konstigt att det är stora problem i Sverige.

Det är precis detta fenomen som HJ tar upp i sina videor. Den som inte förstår det saknar fullständigt probleminsikt i trådens ämne.
Citera
2024-12-26, 13:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det fetstilta alltså. Hela ditt inlägg andas trams och du får läsa bakåt för att läsa alla argument kring varför SVT inte är opartiska och nej, det är inte allmänt känt att det Jönsson är ”desinformatör” utan det var snarare det SVT ville uppnå med sitt försök till karaktärsmord.
Jag varit med om denna diskussion i många år, och det enda ni presenterar är random fel SVT/SR gör, och ni påvisar ALDRIG e4ller ens försöker påvisa att de är detta på daglig basis.

Alla som tagit del av HJ´s skräp och har lite kunskaper, de finner snabbt att HJ är en sketen desinformatör, och de intellektuellt försvagade tror allt är sant HJ säger.(Men då får man vara rätt korkad faktiskt.)

Det som är en mer komiskt, det är som nu när man funnit uppenbart fel av HJ, så kommer dom som lemmlar i en rasande hastighet till skademinimering och försöka att säga HJ har aldrig ens en gång kommit med någon desinformation eller ens ett enda fel.
Det är så man lär sig det är högerskräp för sekten, och där spelar det ingen roll om de tär korrekt det som sägs.(Uppenbarligen )
Och allt för lura er, och ni går på det med hull och hår också.
Än mer komiskt blir det om man ser er behandling av opartiskhet som med SVT/SR, men kanske nästa inlägg kommer det hur dom är inte opartiska på regelbunden basis och inte bara enskilda fel.
Men det är lugnt, det är jsut denna opartiskhet era attacker är emot, då ni står i en politik som inte tål en opartisk granskning.
Och beviset ser vi nu med HJ, där ni är så ledsna att hen är avklädd som den hen är.

HJ har bäddat sin säng och ni ska nu inte gråta att hen blivit avslöjad som en sketen lögnare och desinformatör.
Citera
2024-12-26, 14:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag varit med om denna diskussion i många år, och det enda ni presenterar är random fel SVT/SR gör, och ni påvisar ALDRIG e4ller ens försöker påvisa att de är detta på daglig basis.

Alla som tagit del av HJ´s skräp och har lite kunskaper, de finner snabbt att HJ är en sketen desinformatör, och de intellektuellt försvagade tror allt är sant HJ säger.(Men då får man vara rätt korkad faktiskt.)

Det som är en mer komiskt, det är som nu när man funnit uppenbart fel av HJ, så kommer dom som lemmlar i en rasande hastighet till skademinimering och försöka att säga HJ har aldrig ens en gång kommit med någon desinformation eller ens ett enda fel.
Det är så man lär sig det är högerskräp för sekten, och där spelar det ingen roll om de tär korrekt det som sägs.(Uppenbarligen )
Än mer komiskt blir det om man ser er behandling av opartiskhet som med SVT/SR, men kanske nästa inlägg kommer det hur dom är inte opartiska på regelbunden basis och inte bara enskilda fel.
Men det är lugnt, det är jsut denna opartiskhet era attacker är emot, då ni står i en politik som inte tål en opartisk granskning.
Och beviset ser vi nu med HJ, där ni är så ledsna att hen är avklädd som den hen är.

HJ har bäddat sin säng och ni ska nu inte gråta att hen blivit avslöjad som en sketen lögnare och desinformatör.
Jaha men dåså. Vem predikar du för? Jag tänker inte lägga ner någon tid på en SVT-troende som är fullt övertygad om opartiska SVTs förträfflighet och oförmögen att se/höra kritiken. För mig är det helt ok att tycka olika eller uppfatta Holmbergs ”intervju” på olika sätt. Min övertygelse om att Public Service är nedlusat med såväl ideologisk agenda och miljöpartister står fast liksom att de har alldeles för mycket pengar att röra sig med och använder dessa medel för att ganska fult göra ner sina kritiker.
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-12-26 kl. 14:05.
Citera
2024-12-26, 14:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Det är du som kommer med en vägg av tomma ord, nonsens och argumentationsfel. Det finns givetvis oräkneliga bevis på medias partiska agerande. Den här tråden är t.ex. ett bevis bland alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in