Citat:
Ursprungligen postat av
SPD13
Läsförståelse alltså - Jag har inte påstått något sådant.
Däremot påpekade jag att en stor del av media lever på att sensationsjournalistik och förvanskande av sanningen. Det vill säga inget nytt under solen.
”Precis som för kvällstidningar och skvallertidningar med deras sensationsjournalistik och vårdslösa inställning till sanningen
så har Jönsson rätt att producera tvivelaktiga krönikor.”
Ditt citat ovan och det fetmarkerade. Ser ingen i denna tråd som påstått att han inte har rätt till det? Ni HJ fans verkar älska whataboutism.
Ja en stor del av medielandskapet är sensationsjournalistik pga att det säljer, skapar delningar och väcker reaktioner. Det finns dock en skillnad på det public service gör och det HJ gör och det är att HJ har en mycket uppenbar agenda, är extremt vinklad och han förvränger och ljuger medvetet. Han är väldigt cynisk och lever på att hans publik ska rasa på sossar, public service och whatnot och för det är han nästan beredd att sprida vilka falskheter som helst. Detta säger jag som en person som inte gillar SVT och inte kollar på t.ex. Aktuellt pga hur vinklat det är. Det säger en del om HJ.
Eftersom han så medvetet och grovt ljög gällande Trump-klippet så är hans trovärdighet gällande hans övriga content också mycket lågt.