2024-12-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, jag konstaterar fakta. Det finns inte några bevis på några lögner.
Ändå har han indirekt erkänt att han blev ertappad?

Är du månne HJ:S okända brorsa månntro?
Citera
2024-12-22, 13:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ändå har han indirekt erkänt att han blev ertappad?
Vad menar du med ”indirekt erkänt att han blev ertappad”? Han har förklarat precis hur han tänkte. Vad är problemet?
Citera
2024-12-22, 13:23
Medlem
Citat:
Nej, jag konstaterar fakta. Det finns inte några bevis på några lögner.
Du har inte sett programmet?
Citera
2024-12-22, 13:28
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Vad menar du med offerkofta och rena lögner i detta sammanhang?

Du tror inte att svenska medborgare tjänar något på en mer nyanserad bild av Sverige? Och vem ljuger menar du?
Jag har inga problem med att Jönsson driver en politisk agenda och skarvar med sanningen.
Jag har något emot att han och hans anhängare påstår att han inte gör det och drar på sig offerkoftan när han beslås med lögn.
Citera
2024-12-22, 13:29
Medlem
Citat:
Vad menar du med ”indirekt erkänt att han blev ertappad”? Han har förklarat precis hur han tänkte. Vad är problemet?

Alla vet att han blev ertappad .

Bara du som inte tål att din idol HJ blev tokägd
Citera
2024-12-22, 13:33
Medlem
Citat:
Alla vet att han blev ertappad .

Bara du som inte tål att din idol HJ blev tokägd

Gaslighting, allt han påstått är sant.
Citera
2024-12-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Gaslighting, allt han påstått är sant.
Påstår du och din kompis Totius ja
Citera
2024-12-22, 13:50
Medlem
Folketstempels avatar
Detta är hur jag uppfattade det hela, ni får gärna berätta vad Henrik själv har sagt i efterhand som försvar. Men intressant att få höra hur fel eller rätt jag hade.

Jag såg fram till själva klippet som det gälle efter läst om det på DN med kritik att det var ett fulcitat ur sin kontext i Henriks YT-show.
Ser orkade jag inte se mer då jag kan 30 minuters teknik att hitta en detalj och förstora den, det blir lika fult som kritiken de vill framföra, att två fel skulle göra ett rätt.

Min egen uppfattning var att han har lagt till ett klipp med visuell koppling till det tema avsnittet hade, det var inte så genomtänkt uppenbart nu i efterhand, men jag inbillar mig att han inte trodde att just denna "meme" skulle hamna i fokus i "30 minuter". Han har gjort fel ja, men inte med det uppsåt han anklagas för.

Fast han borde veta bättre och inte tacka ja till en avrättning i stats-tv frivilligt. har han aldrig sett programmet tidigare eller, hans brott är ren dumhet och slarv.

Uppfattade jag någon korrekt?
Citera
2024-12-22, 13:55
Medlem
Citat:
Påstår du och din kompis Totius ja

Ja och ingen har kunnat påvisa någon lögn, allt han sagt är sant.
SVT ljuger däremot konstant.
Citera
2024-12-22, 14:03
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Detta är hur jag uppfattade det hela, ni får gärna berätta vad Henrik själv har sagt i efterhand som försvar. Men intressant att få höra hur fel eller rätt jag hade.

Jag såg fram till själva klippet som det gälle efter läst om det på DN med kritik att det var ett fulcitat ur sin kontext i Henriks YT-show.
Ser orkade jag inte se mer då jag kan 30 minuters teknik att hitta en detalj och förstora den, det blir lika fult som kritiken de vill framföra, att två fel skulle göra ett rätt.

Min egen uppfattning var att han har lagt till ett klipp med visuell koppling till det tema avsnittet hade, det var inte så genomtänkt uppenbart nu i efterhand, men jag inbillar mig att han inte trodde att just denna "meme" skulle hamna i fokus i "30 minuter". Han har gjort fel ja, men inte med det uppsåt han anklagas för.

Fast han borde veta bättre och inte tacka ja till en avrättning i stats-tv frivilligt. har han aldrig sett programmet tidigare eller, hans brott är ren dumhet och slarv.

Uppfattade jag någon korrekt?
100 %.
Hans "brott" är att använda ett videoklipp där reportern säger "andra säger att han är rasist" istället för att använda hennes artikel som säger "alla vet vi att han är rasist".
Citera
2024-12-22, 14:10
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Som jag skrev är det inte applicerbart här. Det är inte cherrypicking att fokusera på en uppenbar lögn för att avslöja en person som lögnare. Det räcker liksom med en.

Och SVT påstod inte någonting om Jönssons produktion, som att allt han gör är att ljuga, utan de frågade honom om ett fall där han hade ljugit.
Varför är det inte applicerbart? Han har blivit ertappad med att fulklippa / förvanska något en gång. Nu hävdar folk att han för evigt inte går att lita på. Är inte det att förstora upp saken något oerhört?

Jag klassar absolut det som cherry picking av den enkla anledningen att ingen har pekat ut något mer han ljugit om. Hela hans image ska baseras på en lögn, snarare än 1000 sanningar. Det är intellektuellt ohederligt, men du verkar helt bortse från det för att han är din meningsmotståndare.
Citera
2024-12-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
100 %.
Hans "brott" är att använda ett videoklipp där reportern säger "andra säger att han är rasist" istället för att använda hennes artikel som säger "alla vet vi att han är rasist".

Så SVT gör det de anklagar HJ för, fulklipper för att skapa en falsk bild av verkligheten.
SVT trampade ordentligt i klaveret igen, visar hur ohederliga de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in