2024-12-21, 14:22
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Fast tjänsten innefattar ett intrång i personens kropp för din njutningss skull. Är det ok att döda någon om de betalar den? Att skära av fingrar för du går igång på det?

Att du går på mig med personangrepp är enbart patetiskt när jag sakligt talar om lagstiftning. Att du ser det som din rätt att penetrera någon du betalar kan inte jag ändra på, men det ändrar heller inte lagstiftningen. Det har inget med metoo att göra, lagen fanns långt innan.
Du som är patetisk, du vet inte ett skit helt klart.
MAN KÖPER INTE EN MÄNNISKA DIN FLANE
Citera
2024-12-21, 18:55
Avslutad
Jag kommer nu lämna detta forum. Jag har märkt att kämpa mot en förändring i vår sexköpslag på politiskt plan i Sverige är nästintill omöjligt, och även att ändra människors syn på sexarbete. Det är så djupt rotat i människor och stigman, att sex är något fult och att det sexarbetaren/sexköparen gör är så fel och smutsigt pga att det finns människor som far illa i sexbranschen.

Samtidigt glöms det bort, att det lider massor människor även i andra yrken i vårt land, utan att få hjälp, även mer än i sexbranschen. Dem otroligt bra sidorna som kommer från sex glöms också bort. Polisens jobb hyllas och ingen ifrågasätter deras arbetssätt i media. Och sexarbetarna/sexköparna får inte yttra sig. Nu ska jag fokusera på andra saker istället. Jag hoppas ni alla får en fantastisk jul och Gott nytt år alla 💕
Citera
2024-12-21, 19:04
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkNails
Jag kommer nu lämna detta forum. Jag har märkt att kämpa mot en förändring i vår sexköpslag på politiskt plan i Sverige är nästintill omöjligt, och även att ändra människors syn på sexarbete. Det är så djupt rotat i människor och stigman, att sex är något fult och att det sexarbetaren/sexköparen gör är så fel och smutsigt pga att det finns människor som far illa i sexbranschen.

Samtidigt glöms det bort, att det lider massor människor även i andra yrken i vårt land, utan att få hjälp, även mer än i sexbranschen. Dem otroligt bra sidorna som kommer från sex glöms också bort. Polisens jobb hyllas och ingen ifrågasätter deras arbetssätt i media. Och sexarbetarna/sexköparna får inte yttra sig. Nu ska jag fokusera på andra saker istället. Jag hoppas ni alla får en fantastisk jul och Gott nytt år alla 💕

Ajdå! Vad tråkigt! Jag har dock gärna kontakt med dig via PM eller annorstäders.

Tack detsamma och hoppas att du får en bra jul nu!
Citera
2024-12-23, 10:14
Medlem
Storstaffans avatar
Citat:

Men nej! PinkNails, din röst behövs mer än någonsin i dessa tider! Låt dig inte tystas!
Önskar även dig en God Jul iaf!
Citera
2024-12-26, 12:58
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Såklart vill vi betala skatt, och vi får också göra det. Dock är det väldigt konstigt att de tar emot våra pengar, då i lagens mening borde det vara koppleri verksamhet. Men anmäler vi sexarbetare att vi vill betala skatt, är risken otroligt stor att det anmäls till polisen och socialtjänsten, och då blir risken stor att vi blir övervakade, våra kunder kan råka illa ut, vi kan bli vräkta, och i värsta fall även bli av med barn. Så det blir moment 22..

Jag själv har aldrig jobbat så mkt på en gång, så jag har behövt skatta, så med mig tryckte dem inte på det, när jag träffade polisen. Och det var inte i samband med att de skulle ta en kund, utan de låtsades vara kunden genom lögner och skulle ”rädda mig ur världen”

Mig kränkte dem, tryckte ner min självkänsla, skuldbelagde mig, hotade med vräkning, ljög för mig, hotade med och förstöra mitt liv om jag fortsatte, tog min telefon, hotade med och höra av sig till arbetsgivare, försökte trycka på att jag är missbrukare och offer trots att jag inte är det överhuvudtaget. Och de skrämde mig genom att jag länge trodde dessa manliga poliser skulle våldta mig, då jag först inte trodde på att de var poliser. Sånt har hänt förr att människor har låtsas vara poliser. Det fanns ingen kvinnlig polis med. Det är ju ganska jobbigt..
Förstår du inte att de försökte hjälpa dig ur den jobbiga situation du befinner dig i som offer för det vita patriarkatet? Mitt råd är att du tar emot den hjälp du kan få. Jag förstår att du är rädd för hallickarna men polisen kan skydda dig. Om du är rädd för polisen (du kanske har illegala droger hemma), så kan du också vända dig till Talita - där kan du få hjälp.
https://www.talita.se/om-talita/vilka-vi-ar
Hoppas de ordnar sig för dig.
Citera
2024-12-26, 13:02
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har alltså någon typ av statistisk grund att stå på när du krystar ur dig påståenden. De sexsäljande kvinnorna föredrar svenska torskar? Exakt hur många kvinnor har du "lärt känna" genom åren för att kunna fastslå detta?

Det vore också intressant att få veta lite mer om dina tankar kring det arbete som Simon Häggström utför?

Helt uppenbart så verkar han vara en skärpt kille som vet vad han snackar om.

"Enligt Häggström är sugardatingsidorna på nätet i dag den vanligaste plattformen för barn och ungdomar att börja med prostitution.

– Förövarna använder sig av mycket komplimanger, man bjuder på fika, man bjuder på middagar. Men målet är alltid att få den unga i säng. Det handlar om vuxna män som vill förgripa sig sexuellt på barn och ungdomar"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPg0zA/polisen-simon-haggstrom-sa-lockas-unga-tjejer-till-sugardejting
Ord och inga visor...Härligt inlägg. Äntligen någon som vet vad hen talar om när det gäller könshandeln/sexslaveriet. Är faktist förvånad över hur många såssar som fortfarande finns kvar och skriver i denna tråd. Simon är hursomhelst en hjälte som gör precis rätt i kampen mot mäns våld mot kvinnor.
Citera
2024-12-26, 14:35
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Ord och inga visor...Härligt inlägg. Äntligen någon som vet vad hen talar om när det gäller könshandeln/sexslaveriet. Är faktist förvånad över hur många såssar som fortfarande finns kvar och skriver i denna tråd. Simon är hursomhelst en hjälte som gör precis rätt i kampen mot mäns våld mot kvinnor.

Du har verkligen en mycket förvirrad uppfattning om ganska mycket.
Citera
2024-12-26, 16:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
En till som inte fattar att någon INTE KÖPER EN KROP Utan en tjänst precis vilken som helst. Men du är väl så röd om kinderna så bokstäverna syns i mee toooo som du tatuerat in med osynligt bläck.

Att sälja och köpa sex kan inte jämföras med försäljning och köp av helt andra tjänster så sluta snacka skit.

Inga normala människor gör denna jämförelse förutom sexköpare som vill förminska betydelsen av att köpa en kropp.

Jag hittade en intressant artikel på nätet som tar upp försäljning och köp av sexuella tjänster som du FindAway hela tiden försöker försvara med argumentet att det är som att erbjuda vilken annan tjänst som helst.

"Det ”väller in” kvinnor från Colombia till Sverige i syfte att utnyttjas inom prostitution, uppger Simon Häggström"

"Vad det beror på har Simon Häggström svårt att peka ut men lyfter att det är ett instabilt land och många har det dåligt ekonomiskt. En timme med en svensk man kan motsvara en hel månadslön i Colombia, uppger han.

Enligt honom är det tydligt att kvinnorna styrs av hallicknätverk som inte befinner sig i Sverige"

Kvinnorna kan varken svenska eller engelska, nån måste alltså nästan sköta det praktiska kring deras prostitution i Sverige? De är helt uppenbart styrda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OoE3x1/polisen-prostituerade-valler-in-i-stockholm
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-12-26 kl. 16:17. Anledning: Tillägg
Citera
2024-12-26, 18:40
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Att sälja och köpa sex kan inte jämföras med försäljning och köp av helt andra tjänster så sluta snacka skit.

Inga normala människor gör denna jämförelse förutom sexköpare som vill förminska betydelsen av att köpa en kropp.

Jag hittade en intressant artikel på nätet som tar upp försäljning och köp av sexuella tjänster som du FindAway hela tiden försöker försvara med argumentet att det är som att erbjuda vilken annan tjänst som helst.

"Det ”väller in” kvinnor från Colombia till Sverige i syfte att utnyttjas inom prostitution, uppger Simon Häggström"

"Vad det beror på har Simon Häggström svårt att peka ut men lyfter att det är ett instabilt land och många har det dåligt ekonomiskt. En timme med en svensk man kan motsvara en hel månadslön i Colombia, uppger han.

Enligt honom är det tydligt att kvinnorna styrs av hallicknätverk som inte befinner sig i Sverige"

Kvinnorna kan varken svenska eller engelska, nån måste alltså nästan sköta det praktiska kring deras prostitution i Sverige? De är helt uppenbart styrda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OoE3x1/polisen-prostituerade-valler-in-i-stockholm
Du är fan dummare än en dörr, MAN KÖPER INTE EN KROPP!!!!!!!!!! Man köper en tjänst!!!!
Och Aftonbladet inte ens MAD på den tiden var dummare än den skitblaskan.

Du vet lika lite om detta ämne som du vet om hjärnforskning. Alltså 0
Citera
2024-12-27, 03:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Du är fan dummare än en dörr, MAN KÖPER INTE EN KROPP!!!!!!!!!! Man köper en tjänst!!!!

Som är olaglig att köpa.

Inte undra på att Simon Häggström och hans kollegor har mycket att göra på "jobbet"
Citera
2024-12-27, 06:28
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Som är olaglig att köpa.

Inte undra på att Simon Häggström och hans kollegor har mycket att göra på "jobbet"

Då har ju " lagens man" något att gnälla över👍
Citera
2024-12-27, 14:27
Medlem
Citat:
Som är olaglig att köpa.

Och lagar kan inte dom vara fel kanske? Eller försvarar du tex häxprocesserna också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in