2024-12-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
De är ungefär lika jobbiga med sitt gnäll med.

You're comparing feminists, who fight for their lives and the lives of girls and women all around the world, to miserable violent men who blame all their relationship issues on society?
Citera
2024-12-25, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av very-demure
You're comparing feminists, who fight for their lives and the lives of girls and women all around the world, to miserable violent men who blame all their relationship issues on society?

Hurru. Vet du vem Lady Dahmer är annars läs här på forumet OK tnx bye god jul.
Citera
2024-12-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
Vet du vem Lady Dahmer är annars läs här på forumet

One example, yet "95% of reported assaults and murders on spouses or ex-spouses are committed by men against women". For each woman, there's a thousand men who committed the same crime.
Citera
2024-12-25, 11:29
Medlem
-Grillo-s avatar
Vet en del "incels" som vägrar kalla sig själv för incel. Så vad gäller ärlighet så ljuger en del om det!
Citera
2024-12-25, 11:36
Avslutad
Citat:
One example, yet "95% of reported assaults and murders on spouses or ex-spouses are committed by men against women". For each woman, there's a thousand men who committed the same crime.

Du kanske ska görta som jag säger och läsa på lite om vem hon är som sagt, God Jul dårå.
Citera
2024-12-25, 13:16
Medlem
Finns det ngn åldersgräns att vara incel. Kan man vara 40 år gammal och vara incel eller vad är man då?
Citera
2024-12-25, 13:37
Medlem
Det är föräldrarna det är fel på.

Varför föda en pojke när det är helt uppenbart han kommer bli incel.

Det är bara slöseri med energi ,föda upp en person som aldrig fortplantar.

Alltså är ni i riskzonen för att föda en Incel föd en flicka ,hon blir aldrig incel ,så länge hon är i fertil ålder ,hon kan alltid skaffa sex och försöka få barn ,finns inga hinder alls.

Fast som det är nu så föredrar de flesta föräldrar föda upp en Incel framför ha en flicka. Finns inte några varken kvinnor eller män som anstränger sig för att föda flickor ,inte statistiskt mätbart ,fast motsatsen är mycket vanlig.

Skulle föräldrar sluta vara så korkade skulle världen ha färre Incels och mindre problem.
Citera
2024-12-25, 14:00
Medlem
Det är samhällets fel. vi bor i Sverige. Staten har ett övergripande ansvar. Staten kan tom "kidnappa" barn.
Citera
2024-12-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Nya tankar, vi är på det igen.

Vi älskar att hata incels – de är bittra, de är arga, de är misogyna. Jag köper det, helt. Men är det inte också sant att incels är en symptomatisk produkt av det samhälle vi har byggt? Och kan det vara så att deras brutalt råa ärlighet faktiskt säger något som resten av oss är för fega för att erkänna?

Vi lever i en jävligt sjuk tid där vi konstant snackar om "ytlighetens" effekter, men ändå låter vi oss styras av swipes på Tinder, Instagramfilter och konsumtion av skönhet och status. Incels sätter fingret på den fulaste sidan av det här systemet, helt enkelt män som känner sig hopplösa utanför en social hierarki de aldrig fick chansen att vara en del av.

Och ja, de uttrycker sig ofta på vedervärdiga sätt. Kvinnohat och offermentalitet är inget jag direkt vanligtvis hyllar. Men är det inte också modigt, på ett märkligt sätt, att vara så brutalt ärliga med sina misslyckanden och sina känslor av att vara "osäljbara" i en värld där vi andra bara fejkar det perfekta livet på sociala medier?

Innan ni bränner mig på bål som numera hör till vanligheterna, jag säger inte att incels är hjältar. Jag säger att deras uppgivenhet och deras brutala kritik av relationer, skönhetsideal och statusjakten kanske är en extrem version av något vi alla känner ibland, att det är ett sjukt spel vi spelar, och vi alla förlorar på det.

Är incels egentligen bara en varningssignal för hur dysfunktionella våra moderna ideal om relationer och framgång har blivit? Och är det deras råa ärlighet, hur illa uttryckt den än är, som gör oss så obekväma?

Är det dags att sluta demonisera och börja prata om det underliggande problemet?

Incels är vår tids ultramegaloosers!
Citera
2024-12-25, 15:42
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Nya tankar, vi är på det igen.

Vi älskar att hata incels – de är bittra, de är arga, de är misogyna. Jag köper det, helt. Men är det inte också sant att incels är en symptomatisk produkt av det samhälle vi har byggt? Och kan det vara så att deras brutalt råa ärlighet faktiskt säger något som resten av oss är för fega för att erkänna?

Vi lever i en jävligt sjuk tid där vi konstant snackar om "ytlighetens" effekter, men ändå låter vi oss styras av swipes på Tinder, Instagramfilter och konsumtion av skönhet och status. Incels sätter fingret på den fulaste sidan av det här systemet, helt enkelt män som känner sig hopplösa utanför en social hierarki de aldrig fick chansen att vara en del av.

Och ja, de uttrycker sig ofta på vedervärdiga sätt. Kvinnohat och offermentalitet är inget jag direkt vanligtvis hyllar. Men är det inte också modigt, på ett märkligt sätt, att vara så brutalt ärliga med sina misslyckanden och sina känslor av att vara "osäljbara" i en värld där vi andra bara fejkar det perfekta livet på sociala medier?

Innan ni bränner mig på bål som numera hör till vanligheterna, jag säger inte att incels är hjältar. Jag säger att deras uppgivenhet och deras brutala kritik av relationer, skönhetsideal och statusjakten kanske är en extrem version av något vi alla känner ibland, att det är ett sjukt spel vi spelar, och vi alla förlorar på det.

Är incels egentligen bara en varningssignal för hur dysfunktionella våra moderna ideal om relationer och framgång har blivit? Och är det deras råa ärlighet, hur illa uttryckt den än är, som gör oss så obekväma?

Är det dags att sluta demonisera och börja prata om det underliggande problemet?

Fiinns det ens incels? Alltså de här som själva går runt och kallar sig det. Trodde det var en amerikansk grej.
Som ordet används i Sverige är det väl typ alla som inte är feminister även om de har ett mycket aktivt samliv.
Ironin är väl dessutom att feminister i regel är oattraktiva kvinnor och sådana får sällan till det då män är ytliga.
Citera
2024-12-25, 15:45
Medlem
Citat:

Oh you mean these people?
https://www.youtube.com/watch?v=OZb9EqF9Hhw
I think you have these nuts in your country as well Mr. Hamburger.

So you are saying that the girls getting molested in other countries live the same lives as the Östermalmstants wanting to be CEO?
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-25 kl. 16:12.
Citera
2024-12-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Vet en del "incels" som vägrar kalla sig själv för incel. Så vad gäller ärlighet så ljuger en del om det!

Incels är personer som närmast skryter om att de inte får till det. De självidentifierar. De kallar sig själva incels och har någon form av förening eller vad man skall kalla det.
Om din definition av incel är någon som inte får till det hela tiden så är stora delar av befolkningen incels inklusive 90 % av feminister. Sannolikt är du en incel. Var går gränsen? En månad, två, fem månader?
Nej det är ingen annans fel till er som tror det att ni inte får till det.

Det jag stör mig på är att man hela tiden pratar om incels och feminism som motsatser. Det är ju idiotiskt.
Tror ni de män som får till det mest är feminister eller? Knappast.
Nä nu behöver min hjärna en paus från sådana här totalt hjärndöda dikotoma diskussioner.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-25 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in