2024-12-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Nej, de är evolutionärt skräp. Sink or swim. De kommer inte att föra sitt DNA vidare. Jag vill ligga, alltså gör jag det nu med tjejen, och tidigare med exfrun som jag har tre barn med. De värsta av incels begår terrorbrott. Straight to hell utan att passera gå. Men, egentligen rätt patetiskt. Varför försöker någon hitta något positivt med självutkorade förlorare? Jag förstår det inte.

Incels är väl först och främst ett symptom på psykisk sjukdom, hade man dränkt en incel i brudar hade han snabbt hittat något annan krig att hålla på med. Börjat trakassera någon myndighet eller liknande.
Citera
2024-12-22, 22:17
Medlem
Det är incels som är dysfunktionella, inte samhället.
Det är inte samhällets fel att incels inte får några relationer. Det är deras eget fel.

Incels är inte ärliga. Tvärtom, de ljuger för sig själva. De låtsas som att det är det moderna samhället och de moderna kvinnorna som det är fel på, när det i verkligheten är de själva och deras skeva värderingar och prioriteringar.
Citera
2024-12-22, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Jag vill nog påstå att det finns lika många incels som försöker anamma klassiskt maskulina ideal som de som inte gör det. Se till exempel Andrew Tate, Looks-maxxing osv.

Jag kan tycka att det finns ganska tydliga paralleller mellan en genomsnittlig incel och en tvättäkta feminist, trots dessa gruppers avsky för varandra. Någon slags ovilja eller oförmåga att leva upp till de förväntingar som samhället lägger på deras kön: Familjepelaren, macho-mannen och casanovan kontra hemmafrun, prinsessan och sexdockan liksom.

Men om man då ska tro på någon slags symbios mellan könen, och kvinnor lyckats slänga ifrån sig dessa ideal och vinna en självständighet såväl personligt som ekonomiskt — vart lämnar det männen, vars roll och värde ofta har definierats av deras relation till kvinnan? Behöver även männen slå sig fria och återuppfinna sig själva då, och vad fan händer om båda könen börjar skita i varandra? Eller ska man återgå till hur det varit innan, och är det ens möjligt vid det här laget?

Jag tycker det här är sjukt intressant alltså. Det faktum att vi har det här problemet i dagens Sverige, som har setts som en av, om inte det mest jämställda landet i världen gällande könsroller. Har vi glömt något längs vägen eller varför blev detta ett problem nu?
Tycker Nikola Tesla är inne på något intressant i ämnet

1924 fick Nikola Tesla frågan varför han aldrig gifte sig?

Hans svar var detta:

"Jag hade alltid tänkt på att kvinnan hade de känsliga egenskaperna i sinnet och själen som gjorde henne i hennes avseenden vida överlägsen mannen. Jag hade satt henne på en hög piedestal, bildligt talat, och rankade henne i vissa viktiga egenskaper betydligt högre än mannen. Jag tillbad vid varelsens fötter som jag hade höjt till denna höjd, och som varje sann tillbedjare kände jag mig ovärdig att vara föremål för min dyrkan.

Men allt detta var i det förflutna. Nu har den mjuka, milda kvinnan i min vördnadsfulla dyrkan nästan försvunnit. I hennes ställe har kvinnan kommit som tror att hennes främsta framgång i livet ligger i att göra sig själv så mycket som möjligt lik mannen - i klädsel, röst och handlingar, i sport och prestationer av alla slag. Världen har upplevt många tragedier, men enligt mig är den största tragedin av allt det nuvarande ekonomiska tillståndet där kvinnor strävar mot män, och i många fall faktiskt lyckas tillskansa sig sin plats i yrken och i industrin. Denna växande tendens hos kvinnor att överskugga det maskulina är ett tecken på en försämrad civilisation.

Praktiskt taget alla stora prestationer av mannen fram till nu har inspirerats av hans kärlek och hängivenhet till kvinnan. Människan har strävat efter stora saker därför att någon kvinna trodde på honom, därför att hon ville befalla hennes beundran och respekt. Av dessa skäl har han kämpat för henne och riskerat sitt liv och allt för henne gång på gång.

Kanske är mannen i samhället värdelös. Jag är uppriktig att erkänna att jag inte vet. Om kvinnor börjar känna så här – och det finns slående bevis för att de gör det – så går vi in ​​i den grymmaste perioden i världens historia.

Vår civilisation kommer att sjunka till ett tillstånd som det som finns bland bin, myror och andra insekter - ett tillstånd där hanen hänsynslöst avlivas. I detta matriarkala imperium som kommer att etableras, regerar det kvinnliga. Eftersom honan dominerar är hanarna på hennes nåd. Hanen anses endast viktig som en faktor i det allmänna schemat för livets kontinuitet.

Kvinnors tendens att tränga undan mannen och ersätta den gamla samarbetsandan med honom i alla livets angelägenheter är en stor besvikelse för mig.”
Citera
2024-12-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Tycker Nikola Tesla är inne på något intressant i ämnet

1924 fick Nikola Tesla frågan varför han aldrig gifte sig?

Hans svar var detta:

"Jag hade alltid tänkt på att kvinnan hade de känsliga egenskaperna i sinnet och själen som gjorde henne i hennes avseenden vida överlägsen mannen. Jag hade satt henne på en hög piedestal, bildligt talat, och rankade henne i vissa viktiga egenskaper betydligt högre än mannen. Jag tillbad vid varelsens fötter som jag hade höjt till denna höjd, och som varje sann tillbedjare kände jag mig ovärdig att vara föremål för min dyrkan.

Men allt detta var i det förflutna. Nu har den mjuka, milda kvinnan i min vördnadsfulla dyrkan nästan försvunnit. I hennes ställe har kvinnan kommit som tror att hennes främsta framgång i livet ligger i att göra sig själv så mycket som möjligt lik mannen - i klädsel, röst och handlingar, i sport och prestationer av alla slag. Världen har upplevt många tragedier, men enligt mig är den största tragedin av allt det nuvarande ekonomiska tillståndet där kvinnor strävar mot män, och i många fall faktiskt lyckas tillskansa sig sin plats i yrken och i industrin. Denna växande tendens hos kvinnor att överskugga det maskulina är ett tecken på en försämrad civilisation.

Praktiskt taget alla stora prestationer av mannen fram till nu har inspirerats av hans kärlek och hängivenhet till kvinnan. Människan har strävat efter stora saker därför att någon kvinna trodde på honom, därför att hon ville befalla hennes beundran och respekt. Av dessa skäl har han kämpat för henne och riskerat sitt liv och allt för henne gång på gång.

Kanske är mannen i samhället värdelös. Jag är uppriktig att erkänna att jag inte vet. Om kvinnor börjar känna så här – och det finns slående bevis för att de gör det – så går vi in ​​i den grymmaste perioden i världens historia.

Vår civilisation kommer att sjunka till ett tillstånd som det som finns bland bin, myror och andra insekter - ett tillstånd där hanen hänsynslöst avlivas. I detta matriarkala imperium som kommer att etableras, regerar det kvinnliga. Eftersom honan dominerar är hanarna på hennes nåd. Hanen anses endast viktig som en faktor i det allmänna schemat för livets kontinuitet.

Kvinnors tendens att tränga undan mannen och ersätta den gamla samarbetsandan med honom i alla livets angelägenheter är en stor besvikelse för mig.”

Intressant läsning. Slående hur vad man trodde var en relativt ny konflikt redan diskuterades för hundra år sedan. Jag letade upp hela texten på engelska (https://www.tumblr.com/drnikolatesla...f-woman-as-she) och måste säga att jag kan hålla med i en del av vad han skriver gällande vördnaden för kvinnor, hur de motiverar män och att den går försvunnen, men är det då kanske nödvändigt med en utveckling när kvinnor har förtydligat att de inte trivs i den rollen?

Förde även tankarna till Freuds idé om Hora-madonna-komplexet som till skillnad från många av hans andra idéer sägs ha en påverkan på våra relationer även idag. Kort och gott säger den att kvinnor främst vill bli respekterade, men även eftertraktade, och att detta är svårt att komma underfund med för många män som därför skapar en väldigt svart-vit bild av kvinnor där de antingen är horor som fritt kan sexualiseras eller på gränsen till heliga och orörliga mödralika figurer.

Riktigt svårt att hitta konkreta svar på frågor som dessa, med inflytande både från våra biologiska drifter och samhällsnormer. Vad tror du, har Tesla rätt? Och är det som man svårt att både respektera och eftertrakta en kvinna samtidigt?
Citera
2024-12-23, 18:45
Medlem
McCarthy01s avatar
Incels är främst en produkt/ konsekvens av unga män som växt upp med internet och mobiler som "barnvakt". De har inte fått lära sig hur relationer med tjejer funkar och deras föräldrar har inte lagt tid på att lära dem det. Vi måste därför börja gå över till hur det var innan, när folk umgicks utanför skärmen. Annars kommer den sociala inkompetensen hos yngre män bara bli värre och de vansinnesdåd som begåtts av incels har varit en tydlig varningssignal om vad detta leder till.
Citera
2024-12-24, 10:44
Oknullad feministfitta och incel.

different day, same shit.
Citera
2024-12-24, 10:56
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Är incels egentligen bara en varningssignal för hur dysfunktionella våra moderna ideal om relationer och framgång har blivit? Och är det deras råa ärlighet, hur illa uttryckt den än är, som gör oss så obekväma?

Är det dags att sluta demonisera och börja prata om det underliggande problemet?

Visserligen. Men är inte "problemet" med Incels och det "perfekta" Instagramkontot och Tinder kopplat till en ungdomlig urban subkultur ?
Alla dom låtsasidealen och sökande efter en identitet, en roll - Kommer att gå upp i rök samma ögonblick då man samlar på sig vuxenpoäng allteftersom. Man får annat att tänka på än de mycket grunda idealen om utseende, framgång,relationer och en viss narcissism förknippat med alla dessa I-landsproblem.

Jag tror bergfast att " Dysfunktionella moderna ideal " är en snabb övergående fas i en helt normalt krisande andel av befolkningen som kallas för tonåringar eller unga vuxna.
Liksom det alltid funnits en subkultur av krisande unga så länge vi funnits till.

De verkliga incels som är exkluderade i samhället baserar sig på psykiskt mindre bra mående överlag. d.v.s. det finns funktionsvariabler i ekvationen , en del drar naturligtvis en (felaktig) slutsats att allting är tjejerna fel, eller samhället som inte ser dom, samt förstås en stor förvirring kring hur en "fremgångsrik" kille på ytan ska bete sig (För att få tjejer)

Ett sätt att ljuga för sig själv.
Senast redigerad av Upplyften 2024-12-24 kl. 11:21.
Citera
2024-12-24, 19:36
Medlem
Det incels har gemensamt med varandra är att de har dåligt självförtroende, inte att de är fula. Kvinnor tänder på män som utstrålar självförtroende, inte att männen skulle se ut som Hollywoodstjärnor.
Citera
2024-12-24, 22:11
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Det incels har gemensamt med varandra är att de har dåligt självförtroende, inte att de är fula. Kvinnor tänder på män som utstrålar självförtroende, inte att männen skulle se ut som Hollywoodstjärnor.
Det är en grej dom skämtar om det rådet du drar "be more confident bro"
Citera
2024-12-25, 00:43
Medlem
You think regularly talking about murdering and saing innocent women is integrity?
Citera
2024-12-25, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
Oknullad feministfitta och incel.

Seek professional help
Citera
2024-12-25, 07:00
Citat:
Ursprungligen postat av very-demure
Seek professional help

Varför då? De är en exakt kopia av varandra, oknullade feminister och incels.

Omogna som är för sabbade för att kunna hitta någon att knulla ens.

De är ungefär lika jobbiga med sitt gnäll med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in