Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag förstår att detta faktiskt är ett stort problem för folk som inte misstänker Engström !
Han är det centrala vittne som eg agerar mest ..
Han är tidigt framme oavsett
Han står centralt på brottsplatsen och ser LJ redan efter 40sek
Han står mitt på brottsplatsen och väldigt tidigt pratar med Lisbeth
Han hjälper till att vända på Palme
Han pekar ut flytvägen åt poliserna när dom anländer
Han springer efter poliserna in i gränden
Han pratar med en polis ( nekad vittnesmål)
Han får info av Hage vem som är offret
-------------
Han går ut i media dagen efter och berättar att han kommer norrifrån och kommer till brottsplatsen och berättar vad han gör på brottsplatsen
En månad senare gör han det dessutom visuellt i TV i nästan 2 min..
Om det är någon som borde bli ihågkommen av nästan samtliga vittnen och polis så är det Engström i April 1986
Nu svara ofta dom som inte misstänker Engström att han istället varit en grå mus trots att ni med näbbar och klor ofta försvarat alla hans agerande !!
Citat:
Detta är det största beviset att Engström borde vara misstänkt enligt mig !
Det är inte orimligt att en GM som känt befann sig på platsen efteråt ger sig till känna och meddelar detta samt att man var ett vittne. Och berättar något som styrker det och ger det sanningens prägel. Om GM har något minsta uns av kapacitet att begrunda saken, hittar han på så få ageranden som möjligt i den okända och kaotiska situationen.
I det här fallet har vi dock att göra med en GM som utan att ha en aning om vad som förevarit på platsen skriver in sig i skeendet som en centralt, rådigt och hjältemodigt agerande figur. Han brer på närmast utan hämningar och målar sina insatser i allt mer bjärta färger i media och sin sociala omgivning.
Det är besvärande svårt att se ett GM-beteende i detta. Det handlar i sådana fall om ett agerande över gränsen till vansinne och som dessutom överensstämmer med vad man kan förvänta sig av ett vittne av SE:s slag.
Det blir återigen antingen en GM som beter sig som ett lite stolligt vittne eller en lite stollig förbipasserande som beter sig som ett lite stolligt vittne.
Angående "förväxlingen", så kan det återigen påpekas att det värnet, om den nu är ett tänkt skydd för GM, är etablerat och klart i och med att han lämnar uppgiften
en enda gång. Att stort uppslagen i riksmedia tjata om saken innebär inget annat än närmast en garanti för en GM med okänt ansikte att faktiskt bli utpekad. Vilket varje GM med en uns av kapacitet att begrunda saken givetvis inser.