Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag förstår vad du menar ...
Men när jag läser förhören så blir min bild av Lisbeth första minuten helt förstörd av vad hon just bevittnat...
Förstå mig rätt om jag målar upp denna bild...
Första minuten måste hon var helt chockad och hysterisk och hennes kära man håller på att dö framför hennes ögon...
Alla dom tidiga vittnena beskriver henne rätt liknande...
Jag har så otroligt svårt att redan 40-50 sek ens bry sig om något annat än sin kära Olof som håller på att dö....
Jag tycker dom tidiga vittnen beskriver detta rätt tydligt och att hon är orolig om ambulansen och dyl .
Men vi behöver inte vara överens..
Lisbeth var säkert "helt förstörd", uppriven, hysterisk, vilket var det folk också uppfattade och därmed också återgivit. Även SE ger en bild av henne som "upphetsad", "ropade efter ambulans en gång i minuten", "hon verkade lite granna virrig"... påstående som aldrig tas upp av en anledning av de som försöker för argumentera för SE's skuld.
Sedan är det också flera som hör Lisbeth prata rakt ut. Även SE.
"Ja hon, det enda jag har över huvud taget hört henne mera säga det är så fort det kommer någon mera till platsen så vädjar hon hela tiden efter att någon skall hjälpa till."
Så SE tar också upp det som du påstår att andra tidiga vittnen uppger.
Att Lisbeth lämnar Olof efter ett tag är just det som vittnena ger. Springer ut i gatan o.s.v. Så även SE.
Nu är det väl så att SE's uppgifter om samtalet med Lisbeth är när hon fortfarande eller återigen sitter på knä?
Nej, vi kommer nog inte att bli överens här.
Jag är dock otroligt skeptisk, då jag tycker det finns för många alternativ och möjligheter till att SE är ett vittne för att ens se honom som skäligen misstänkt i detta läge, med den information vi(jag) har just nu.
Nu fortsätter uppesittarkvällen.