Citat:
Ursprungligen postat av
Benny98
När kvinnan SMS:ade med mannen så gjorde hon inte det i åtanke att en domstol skulle läsa SMS:en, hon gjorde det som att hon kommunicerade med en kompis. Tror du att jag har våldtagit dig, haha är inget konstigt sätt att uttrycka sig om man SMS:ar med en kompis. Vad hon borde ha gjort var att ringa till mannen för att reda ut situationen. En åklagare som har en fingertoppskänsla, magkänsla och vet vad som är sunt förnuft borde aldrig ha drivit saken till åtal, han eller hon borde ha känt att det här är en vanlig människa som inte hör hemma på ett fängelse i Sverige. Men bara för att kvinnan SMS:ade så tycker man att det finns bra bevisning. Det är ett oerhört fyrkantigt och farligt sätt att utöva sitt arbete på.
Det saknas inte riktiga våldtäktsmän i det här landet, våldtäkter som aldrig får någon uppmärksamhet. Men detta är riktiga brott som är obehagliga att utreda och kräver mer av rättsapparaten.
Exakt. Vilket innebär att det hon erkänner i SMS:en står ut som trovärdigt.
Hon berättar att hon fyllde honom.
”Vad hände i går?” frågar han.
Svaret kommer snabbt.
”Jag gav dig nån grogg för mycket”, svarar kvinnan.
Hon och en kompis följde med honom hem - han gick inte själv. De gick inte hem TILL honom, hon och kompisen gick hem MED honom.
Hon utgår också från att han inte är medveten om att de låg.
”Haha ja. Men gick du hem med mig eller vad hände?”
”Jag och din kompis med grått skägg gick hem med dig... Undrar du om vi låg?”
Hon bör alltså varit medveten om att han var kraftigt berusad - och det är viktigt för bedömningen av resten.
Mannen frågar då om de haft sex med varandra – och kvinnan medger:
”Hahaha ja lite. Men det var rätt oskyldigt... Jag gav dig en puss på kinden när du somnade och lämnade kvar din sista öl som du gav mig. Och jag är fullt frisk och ingen vet.”
När mannen undrar hur hon kunde vilja vara med någon som var medvetslös, blir svaret:
”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha. Men ha inte ångest, det var rätt oskyldigt och kul.”
Varför säger hon inte där att han ville ligga. Hennes svar berättar ju att han var full, att hon är den aktiva samt att hon är fullt medveten om hans berusning.
Det är helt rätt av en åklagare med bevisning både i form av SMS och vittnen att driva åtal.
Det är inte okej att utnyttja människor för sex bara för att man själv vill eller tycker det är en "kul grej".
Korrekt "det saknas inte riktig våldtäkts
män" - och inte heller "riktiga våldtäkts kvinnor".
Det du missar är att även utnyttjande av kraftigt berusade är våldtäkt och att den som utför det är en
"riktig förövare".