Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
SVT-programmet bad Jönsson förklara några exempel där han hade ljugit, Jönsson svarade med att inte så mycket förklara sig som att slingra sig, genom att säga att han inte hade haft tid att hitta något verkligt exempel (inte ljuga), och att han ändå inte menade att gestalta faktiska sakförhållanden (verkligheten) med sina videor.
Och cherrypicka är bl.a. något som konspirationsteoretiker gör när de försöker driva en svag tes. Inte riktigt applicerbart här. Som sagt, du vet inte vad ordet betyder. Jag tycker att du borde använd ord du faktiskt kan. Ingen blir imponerad när en idiot svänger sig med ord de inte förstår.
edit: och jag orkar inte ha en diskussion med dig i den här tråden också, eftersom du är helt jäkla omöjlig och förstör alla trådar du är med i, så det här blir mitt sista svar till dig i den här tråden.
Detta är typexempel på cherry picking. Till dess att du kan visa på en rad andra saker som stödjer tesen att Jönsson konsekvent ljuger i sina videos, så är detta cherry picking.
SVT hade självfallet valt att lägga fram alla dessa lögner om de existerade eller åtminstone påträffades, men valde istället att fokusera på en fulklippning i hela 30-avsnittet. Varför om det finns så mycket? Stark indikation på att de inte har mer att presentera = cherry pick.
Jag tror knappats att SVT gått ut på tuben och valt första bästa video och valt första bästa lögn de hittade. Nej de har självklart granskat varenda video han lagt upp i detalj, men inte hittat något mer att attackera.
Vet du inte själv vad termen betyder?