2024-12-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det där är samma obegripliga ordsallad som pellejönsen försvarade sig med på aktuellt.

Spara tid ? Hahaha... Man ska vara rätt indoktrinerat av något obestämt för att försvara den här uppenbarligen desinformationen. Varför är plötsligt så jäkla svårt att se vilseledningen är lika illa som när SvT gör bort sig i andra saker.

Civilkurage saknas tydligen, eller så har man skaffat sig en lika korrupt tankeverkasamhet.
Inget snack om att detta har skadat pellejönsens trovärdighet och har minskat till att omfatta de närmast sörjande som i stort sett trampar vatten dagligen på FB. Så länge ändamålet helgar medlen så .... Vilket då eventuellt får dig att rycka ut som självutnämnd wing-man som dessvärre blandat ihop allting från början till slut

Ordsallad är precis exakt det som du själv håller på med här och även det som SVT sysslade med.
Kolla bara på 30 minuter, se Henrik Jönsson, se det han har länkat till angående hennes artiklar och använd huvudet och tänk själv, om det är möjligt.
Jag undrar verkligen om SVT har betalda troll i denna tråd.
Citera
2024-12-22, 12:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Han förstör debatten med sitt ljugande.

Du verkar inte begripa vilket sänke pajasen är.
Han ljuger inte. Att du maniskt upprepar samma nonsens gör det inte sant. Det visar bara att du maniskt upprepar samma nonsens.
Citera
2024-12-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Han ljuger inte. Att du maniskt upprepar samma nonsens gör det inte sant. Det visar bara att du maniskt upprepar samma nonsens.
Att fulklippa och påstå saker som inte är sanna är att ljuga.

Han vet det. Det ser man på hur han virder och vänder sig samt svettas i studion.

Men din teflonhjärna verkar inte kunna ta in det.

Clownen är ett sänke.
Citera
2024-12-22, 12:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Att fulklippa och påstå saker som inte är sanna är att ljuga.
Han har inte påstått något som inte är sant.
Citera
2024-12-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Vad är det han ljuger om?

https://tinypic.host/image/image.2b7Vne

Kommer Bjerström kunna skriva att Trump är en sexist och rasist i eget namn framöver?
Citera
2024-12-22, 12:57
Medlem
Citat:
Han har inte påstått något som inte är sant.
Varför svettades fanskapet som en gris då?

Men visst, försvara karljäveln bara, det gör dig till en lika stor pajas som han.
Citera
2024-12-22, 13:00
Medlem
Citat:
Precis som du själv gör när du konstant hävdar att HJ inte ljuger , trots alla bevis menar du?
Citera
2024-12-22, 13:03
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
SVT-programmet bad Jönsson förklara några exempel där han hade ljugit, Jönsson svarade med att inte så mycket förklara sig som att slingra sig, genom att säga att han inte hade haft tid att hitta något verkligt exempel (inte ljuga), och att han ändå inte menade att gestalta faktiska sakförhållanden (verkligheten) med sina videor.

Och cherrypicka är bl.a. något som konspirationsteoretiker gör när de försöker driva en svag tes. Inte riktigt applicerbart här. Som sagt, du vet inte vad ordet betyder. Jag tycker att du borde använd ord du faktiskt kan. Ingen blir imponerad när en idiot svänger sig med ord de inte förstår.

edit: och jag orkar inte ha en diskussion med dig i den här tråden också, eftersom du är helt jäkla omöjlig och förstör alla trådar du är med i, så det här blir mitt sista svar till dig i den här tråden.
Detta är typexempel på cherry picking. Till dess att du kan visa på en rad andra saker som stödjer tesen att Jönsson konsekvent ljuger i sina videos, så är detta cherry picking.

SVT hade självfallet valt att lägga fram alla dessa lögner om de existerade eller åtminstone påträffades, men valde istället att fokusera på en fulklippning i hela 30-avsnittet. Varför om det finns så mycket? Stark indikation på att de inte har mer att presentera = cherry pick.

Jag tror knappats att SVT gått ut på tuben och valt första bästa video och valt första bästa lögn de hittade. Nej de har självklart granskat varenda video han lagt upp i detalj, men inte hittat något mer att attackera.

Vet du inte själv vad termen betyder?
Citera
2024-12-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Riktig journalistik är typ Jörgen Huitfeldt och Kvartal. Även SR’s politiska poddar, men de hade du ju inte lyssnat på men viftade bort dem som lögner indirekt ändå.

HJ är en opinionsbildare som har noll intresse av att leverera en korrekt världsbild. Därmed inte sagt att han inte KAN leverera en korrekt världsbild, det är bara att han väljer sin politiska vinkel före det - om de båda skulle krocka, för det är vad han får betalt för från sina följare.

Jag har inte ”viftat bort” något som jag inte lyssnat på.
Jag skrev ju precis att jag inte har lyssnat på det.

Du jämför fortfarande public service, SVT med sina miljarder i stöd, men EN ensam företagare som gillar att debattera….
Citera
2024-12-22, 13:15
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Detta är typexempel på cherry picking. Till dess att du kan visa på en rad andra saker som stödjer tesen att Jönsson konsekvent ljuger i sina videos, så är detta cherry picking.

SVT hade självfallet valt att lägga fram alla dessa lögner om de existerade eller åtminstone påträffades, men valde istället att fokusera på en fulklippning i hela 30-avsnittet. Varför om det finns så mycket? Stark indikation på att de inte har mer att presentera = cherry pick.

Jag tror knappats att SVT gått ut på tuben och valt första bästa video och valt första bästa lögn de hittade. Nej de har självklart granskat varenda video han lagt upp i detalj, men inte hittat något mer att attackera.

Vet du inte själv vad termen betyder?

Som jag skrev är det inte applicerbart här. Det är inte cherrypicking att fokusera på en uppenbar lögn för att avslöja en person som lögnare. Det räcker liksom med en.

Och SVT påstod inte någonting om Jönssons produktion, som att allt han gör är att ljuga, utan de frågade honom om ett fall där han hade ljugit.
Citera
2024-12-22, 13:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Precis som du själv gör när du konstant hävdar att HJ inte ljuger , trots alla bevis menar du?
Nej, jag konstaterar fakta. Det finns inte några bevis på några lögner.
Citera
2024-12-22, 13:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Som jag skrev är det inte applicerbart här. Det är inte cherrypicking att fokusera på en uppenbar lögn för att avslöja en person som lögnare. Det räcker liksom med en.

Och SVT påstod inte någonting om Jönssons produktion, som att allt han gör är att ljuga, utan de frågade honom om ett fall där han hade ljugit.
Det finns ingen lögn. SVT har plockat något ur sitt sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in