2024-12-21, 19:31
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Att sådana som endast vurmar för kommersiella mediehus inte ens kollar på public service. Men ändå har mycket åsikter om det
Okej, tack. Ja det är märkligt beteende. Man får ha på fötterna om man ska komma med kritik.
Citera
2024-12-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Okej, tack. Ja det är märkligt beteende. Man får ha på fötterna om man ska komma med kritik.

Men helst så ska inte vanliga medborgare ha yttrandefrihet eller hur? Åtminstone inte om de yttrar saker som strider mot vänsterns agenda. Det är så ni resonerar.
Citera
2024-12-21, 19:56
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
Om man påstår att HJ inte är helt "körd" pga detta är man en del av hans sekt. Ok 😂

Törs du satsa en slant på det? Troligen inte, den där Henke har för många "finansiärer" och är tydligen värd nog att ha på TV. Om Jönsson ber om ursäkt offentligt kanske han skulle vara körd, men nu har hans senaste video tagit upp detta och han ger sig inte.

Något misstänksam mot Jönsson själv, men han har inte fel om stormedia.
Citera
2024-12-21, 20:02
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Men helst så ska inte vanliga medborgare ha yttrandefrihet eller hur? Åtminstone inte om de yttrar saker som strider mot vänsterns agenda. Det är så ni resonerar.
Vilka är vi? Lugna ner dig, känslorna kommer i vägen för tänkandet.
Citera
2024-12-21, 20:04
Medlem
Citat:
Vilka är vi? Lugna ner dig, känslorna kommer i vägen för tänkandet.

Ni vänsterblivna förstås.
Citera
2024-12-21, 20:14
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ni vänsterblivna förstås.
Varför ska man lyssna på dig när du drar så förhastade och felaktiga slutsatser?

Och varför placerar du mig i det facket?

Som sagt, män ska inte styras av sina känslor. Men du kanske är kvinna, då är du ursäktad så klart.
Citera
2024-12-21, 20:16
Medlem
Citat:
Varför ska man lyssna på dig när du drar så förhastade och felaktiga slutsatser?

Och varför placerar du mig i det facket?

Som sagt, män ska inte styras av sina känslor. Men du kanske är kvinna, då är du ursäktad så klart.

Varken förhastade eller felaktiga slutsatser.
Och jag placerade dig nyss som vänsterbliven.
Och du drar flera felaktiga slutsatser här, baserat på dina känslostormar.
Citera
2024-12-21, 20:17
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
Törs du satsa en slant på det? Troligen inte, den där Henke har för många "finansiärer" och är tydligen värd nog att ha på TV. Om Jönsson ber om ursäkt offentligt kanske han skulle vara körd, men nu har hans senaste video tagit upp detta och han ger sig inte.

Något misstänksam mot Jönsson själv, men han har inte fel om stormedia.
Det var ett svar på ett påstående. Jag tror inte han är körd, tvärtom har han fått några tusen prenumeranter till sedan 30 minuter.
Citera
2024-12-21, 20:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Varken förhastade eller felaktiga slutsatser.
Och jag placerade dig nyss som vänsterbliven.
Och du drar flera felaktiga slutsatser här, baserat på dina känslostormar.
Jaja, fortsätt du svamla vidare och undvika frågor. Så patetiskt.

Att jag skulle vara vänster är nytt för mig. Men du vet nog bättre. Nu kan vi sluta gå off topic.
Citera
2024-12-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jo jag förstår det.

MEN..

OM du kollar på vad hon har skrivit tidigare i diverse krönikor osv.
Så är ju det en åsikt hon själv håller om trump.
Och hon har skrivit det helt öppet för andra att läsa i uppdrag som reporter för svt.

Så 1.
Hon har dessa åsikter

2.
Svt tar gärna och citerar och rapar upp allt som är dåligt om trump.
Och det är ju lite lustigt om man ska vara neutral

Ja visst - Skrattretande att någon på allvar påstår att SVT är neutral. Nej sanningen är att vi mest får lögnaktiga kampanjer för våra nio miljarder, och värsta sopan är Erika Bjerström som förkunnar jordens undergång
Citera
2024-12-21, 20:33
Medlem
Citat:
Jaja, fortsätt du svamla vidare och undvika frågor. Så patetiskt.

Att jag skulle vara vänster är nytt för mig. Men du vet nog bättre. Nu kan vi sluta gå off topic.

Vilken fråga menar du att jag undvek, kan du citera den eller svamlar du bara?
Att det är nytt för dig att du är vänster är inget konstigt eller ovanligt för vänsterblivna. Ni har en så skev uppfattning av vad center är att ni tror att allt som är aningen höger om kommunism är högerextremt.
Citera
2024-12-21, 20:36
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Såg inga problem med SVT-klippet han skulle ha refererat till. Grejen med public service är ju att de måste säga:

”Många menar att… Trump är rasistisk”.

De måste säga första orden ”många menar att” och sedan framför de sina åsikter, de anses då inte bryta mot objektiviteten eftersom de hänvisar ju till någon annan.

Klart inte public service tar ÖPPEN strid mot Trump eller andra politiker men när de intervjuar ”mannen på gatan” är det ofta en vänsterperson har det visat sig för att få rätta narrativet. Samt Asp (2011) som visade på journalisters partisympatier där 50% av public service medarbetare röstade på MP.

Varför tog Henrik inte upp det och pressade tillbaka? Hur kunde Henrik inte ha koll på deras modus operandi? Haha
”Många menar att” - klassiskt journalistiskt fulknep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in