Citat:
Ursprungligen postat av
solvindarfriska
Socialdemokraterna och makten
Borgnäs som delvis framstår som någon sorts hovnarr åt Socialdemokraterna och som även idag fortfarande påstår att de är skyldiga till styckningen har ju själv kopplingar till Socialdemokraterna.
Ja, Borgnäs verkar inte alls trovärdig. Sitter och kallar det här utpekandet av fotoparet för "solitt". Är han helt dum i huvudet?! Det är väl allt annat än solitt. Utpekande hade många brister. Jag skulle aldrig vilja döma någon till mord baserat på det.
En annan sak med allt detta som inte stämmer är hur klumpigt själva dumpandet av kroppen har gått till. Amatörmässigt styckad. Likdelarna utplacerade i två svarta sopsäckar i bebodda områden där folk rör sig. Gjort vid sommartid. Skulle en rättsläkare med sin kunskap verkligen bära sig så dumt åt? Det krävs väl inte mycket kunskap för att förstå att man kan göra sig av med en kropp på bättre sätt än så.
Sönderdela kroppen i mindre delar. Vissa delar måste gå att bara spola ut i toastolen. Den sura miljön i avloppet förstör ändå ganska mycket. Om man har en bil(som Teet hade) kan man köra ut i skogarna och där sprida likdelarna så att djuren äter upp det. Detta borde inte ta alltför lång tid. Ett annat alternativ är att dumpa kroppsdelarna i typ jutesäckar fulla med sten i sjöar/hav. Gärna med hål i så sjödjur kan komma in och äta tills bara benen är kvar.
Nej, mitt intryck av allt detta är att detta inte är något planerat mord där man i förväg planerat att göra sig av med kroppen. Detta är något som har hänt pga någon form av bråk som gått överstyr, perverst intresse med stryplekar eller eventuellt en sexköpare som fått med sig henne och sen av någon anledning styrts av någon slags mordlust. Förövaren har sedan fått panik och förstått att man måste göra sig av med kroppen men ändå inte handlat på ett alltför planerat och smart sätt. Jag tror säkert huvudet finns någonstans nedgrävt eller dumpat i vatten. Förövaren har helt enkelt inte tänkt på att man kunde identifiera henne med hjälp av fingeravtryck. Jag får en stark känsla av att det handlar om någon slags förvirrad knarkare eller annan störd person.