2024-12-22, 10:50
Medlem
dialektikers avatar
Har bara sett frsta avsnittet, s vet inte vad det mynnar ut i, men ven om sektledaren r en galen massvldtktsman s r ju de dr glamour-swingersens fullt medvetna om vad de kastar sig in i, med sin elit-klubb.
De sger ju rakt ut att de aldrig uppntt s hg, sexuell njutning.
Hr att ni tar upp Alexander Bard i sammanhanget, flera gnger i trden.
Han hade ju en sndr elit-klubb (vi r vackrast-vi r bst) fr ett gng r sen. De hr elit-swingersens hrde skert till den?
Den hr galna serie-vldtktsmannen-sektledaren Alex Vartman hade allts hg rang inom dessa kndiskretsar,
men nu ska dessa glamour-swingers skylla p att de var jag-svaga?
Senast redigerad av dialektiker 2024-12-22 kl. 11:02.
Citera
2024-12-22, 11:17
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Bra frga faktiskt. I princip utlovas det vl sex p kurserna och deltagarna betalar fr det. Allts r det en typ av koppleriverksamhet?

Ingen har nmt hur mkt pengar Alex tjnar p sin sex crazy-skola. De far flyger vrlden runt, det r inte gratis.
Vad kan han ha p kontot, tro?
Citera
2024-12-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har bara sett frsta avsnittet, s vet inte vad det mynnar ut i, men ven om sektledaren r en galen massvldtktsman s r ju de dr glamour-swingersens fullt medvetna om vad de kastar sig in i, med sin elit-klubb.
De sger ju rakt ut att de aldrig uppntt s hg, sexuell njutning.
Hr att ni tar upp Alexander Bard i sammanhanget, flera gnger i trden.
Han hade ju en sndr elit-klubb (vi r vackrast-vi r bst) fr ett gng r sen. De hr elit-swingersens hrde skert till den?
Den hr galna serie-vldtktsmannen-sektledaren Alex Vartman hade allts hg rang inom dessa kndiskretsar,
men nu ska dessa glamour-swingers skylla p att de var jag-svaga?

Tnker lite samma sak. Det r inte helt svartvitt vilka som r offer och frvare i ngot sdant hr. Mnga r skert bde och. Men i dokumentren framstlls ju alla som offer frutom ledaren. Men han hade inte varit ngot ledare om de inte ltit honom vara det

Typiskt TV att man vill framstlla mnniskor som antingen offer eller frvare, sllan bde och.
Citera
2024-12-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ingen har nmt hur mkt pengar Alex tjnar p sin sex crazy-skola. De far flyger vrlden runt, det r inte gratis.
Vad kan han ha p kontot, tro?

Ja det kan man undra. Men jag tror inte att det r pengar som driver honom. Men pengarna r ju helt klart ett medel fr att uppn det andra.
Citera
2024-12-22, 13:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Tnker lite samma sak. Det r inte helt svartvitt vilka som r offer och frvare i ngot sdant hr. Mnga r skert bde och. Men i dokumentren framstlls ju alla som offer frutom ledaren. Men han hade inte varit ngot ledare om de inte ltit honom vara det

Typiskt TV att man vill framstlla mnniskor som antingen offer eller frvare, sllan bde och.

Mste se avsnitt tv, men vilka rtal handlar det om, d Big Mama och Ulf Adelsohns son var aktiva?

"A Small World" Alexander Bards interna Elit-lista var i ropet vid 2000-talets brjan, men han kan skert haft abstinens efter den ebbade ur, och "att spela tuff" med sexuell utlevelse, BDSM med elitism och glamour ligger verkligen fr honom.

Klart att man i efterhand kan skylla p att man varit vilse, men det kanske kan vara lite nice om man str fr sina val i sammanhanget ocks.
Det handlar om uttrkade glamour-mnniskor som vill ha lite krydda i sitt liv.
Jag tycker inte de som framtrder i programmet framstr som de som blivit speciellt vilseledda i denna sexklubb iallafall.
Gunnar Michanek snackar ju till och med om att rrelsen r helt fantastisk om man inte r en svag person (eller hur han nu uttrycker sig? Ngon som kan hitta tiden in i frsta programmet?).
Citera
2024-12-22, 14:08
Medlem
Pojkekorvs avatar
Kalvkass dokumntrserie. Utdragen, s den kunde lika grna varit ett avsnitt.

Kortfattat en otrevlig sjlvutnmnd bg-Messias skapar en knullgrupp dr man ska pillra varandra i rven med fingrar o kuk fr dollars, under frespegling om frlsning.

Det hela r vldigt simpelt o banalt. Det framkommer inte s mycket intressanta detaljer heller.

Man fr dock lite feelgood-knslor, man knner sig som en lite bttre mnniska n dessa fn i dokumentrserien.
Citera
2024-12-22, 14:17
Medlem
Citat:

Precis. Och ngra av de intervjuade har varit med och dragit in deltagare och tjnat mycket pengar p det. Lite "kiss and tell" ver det hela.
Citera
2024-12-22, 20:29
Medlem
Det klarnade ju lite i varje fall nu nr jag sett alla avsnitt. Fr man skriva ngot om avsnitt 3 hr eller har det inte snts nnu?
Citera
2024-12-22, 21:28
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=MAtWSmgizIM

Alex r nu Alexa och har Bard r en bekant?
Citera
2024-12-22, 22:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimoneLuder
https://www.youtube.com/watch?v=MAtWSmgizIM

Alex r nu Alexa och har Bard r en bekant?

Kan tnka mig att bde Alexas sex och elitism passar Bard som handen i handsken.
Den dr intervjun gjordes fr 5 r sen, och d hade Big Mama flytt rrelsen fr lnge sen, men Bard fortstter att vara imponerad av vldtkts-Alex/Alexa.
Citera
2024-12-23, 02:30
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattro
Vartman hotade SVT journalisten i sista avsnittet drav att de kanske inte "vgade" bertta hela den sjuka historien p ett rligt stt. De var rdda fr att bli stmda? ven om det knns osannolikt.
Han politikersonen Ulf Adelsons son verkar vara sexuellt traumatiserad fr livet av sekten. Han framstr som oerhrt skr och som han haft en vldigt privilegierad uppvxt dr det aldrig krvts ngot av honom direkt. Drefter brjade han ska sig till tantra och blev helt enkelt grundlurad av Vartman som kunde knna doften av pengar.
Ulf Adelsons son var fr mig det stora portrttet i den hr dokumentren. En helt igenom knslig och frnvarande person som lter omvrlden styra varenda steg han tar. Jag tror nstan han fddes s. Efter avhoppet frn TNT lser han sitt predikament med att raskt leta upp en ny guru! Det r obegripligt att familjen valde att framtrda i det hr sammanhanget, men jag antar att de inte frstr hur illa det ser ut. Srskilt Lena Adelson Liljerot som framstr som den enda tnkande personen i den familjen frbryllar. Ulf Adelson sjlv har alltid slagit mig som en glidare, men det hr var en ny niv av kraftlshet.
Citera
2024-12-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Ulf Adelsons son var fr mig det stora portrttet i den hr dokumentren. En helt igenom knslig och frnvarande person som lter omvrlden styra varenda steg han tar. Jag tror nstan han fddes s. Efter avhoppet frn TNT lser han sitt predikament med att raskt leta upp en ny guru! Det r obegripligt att familjen valde att framtrda i det hr sammanhanget, men jag antar att de inte frstr hur illa det ser ut. Srskilt Lena Adelson Liljerot som framstr som den enda tnkande personen i den familjen frbryllar. Ulf Adelson sjlv har alltid slagit mig som en glidare, men det hr var en ny niv av kraftlshet.

Verkligen. Lite sorgligt p ngot stt men jag tror som du skriver att det r s han r fdd. Kanske blev det frstrkt av att vxa upp i ett sammanhang dr alla runt en istllet har vldigt tydliga ml och drivkrafter. Tack vare det sttet att vara verkar han i varje fall ha tagit det hyfsat bra. Han gled bara ut och in i nsta grej. Frn sexsekt till celibat, inga problem. Ja Lena verkar skrpt, men att Ulf knappt ens reagerar p det dr kanske egentligen pekar p att han r likadan. Han har bara hamnat i sammanhang dr han ftt bestmma men egentligen r det ngon annan som styr

Frresten han r ju inte s lik sina frldrar till utseendet, pappan har ju smala bruna gon och ett helt annat utseende. ven Lena har vl grna eller bruna gon? Ingen av dem har stora, runda bl gon. Jag hade aldrig gissat att de var slkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in