2024-12-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Riktig journalistik är typ Jörgen Huitfeldt och Kvartal. Även SR’s politiska poddar, men de hade du ju inte lyssnat på men viftade bort dem som lögner indirekt ändå.

HJ är en opinionsbildare som har noll intresse av att leverera en korrekt världsbild. Därmed inte sagt att han inte KAN leverera en korrekt världsbild, det är bara att han väljer sin politiska vinkel före det - om de båda skulle krocka, för det är vad han får betalt för från sina följare.

Alla är opinionsbildare, det är naivt att tro det finns opartiska journalister. Det är bara en myt gammelmedia har odlat för att lura dig att tro att de levererar sanningen.
Citera
2024-12-22, 10:00
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Riktig journalistik är typ Jörgen Huitfeldt och Kvartal. Även SR’s politiska poddar, men de hade du ju inte lyssnat på men viftade bort dem som lögner indirekt ändå.

HJ är en opinionsbildare som har noll intresse av att leverera en korrekt världsbild. Därmed inte sagt att han inte KAN leverera en korrekt världsbild, det är bara att han väljer sin politiska vinkel före det - om de båda skulle krocka, för det är vad han får betalt för från sina följare.
SRs USApodden är det objektivaste jag hört om amerikansk politik.
Långt ifrån Henrik Jönssons agendadrivna propaganda och ständiga skarvande med sanningen.
Som politisk agitator är han mycket skicklig, men låt oss kalla en spade för en spade.
Citera
2024-12-22, 10:07
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Det är fantastiskt, att vänstern har hittat en fiende som de kan ge sej på. Med små jävla skitdetaljer så vill ni vänstermuppar mala ner honom. Medan ni själva aldrig gjort något misstag., 😁
Jag är inte vänster, men lyckas ändå se att Henrik är en propagandist av rang. Inget fel med det men det blir direkt löjligt att kritisera faktumet när någon påpekar det. Ännu fånigare blir det att offerkoftan åker på när han beslås med rena lögner. Den enda som tjänar på det är Jönsson själv och har man inte en emotionell relation till honom, förstår jag inte varför man ska försvara någon som ljuger oavsett om det kommer från höger eller vänster.
Citera
2024-12-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Spelar ingen roll om detta exempel var mindre korrekt när han har massor av andra exempel som styrker detta. Vänstern hakar upp sig på en liten detalj trots att helheten i hans kritik är helt korrekt och styrkt. Ni är desperata helt enkelt.

Jag fattade direkt när jag såg det där programmet att de hade hittat något och attackerade honom med, alltså ren cherrypicking.
Det som jag däremot tyckte var en ren jävla skandal var att de byggde hela programmet på två klipp och två frågor, samt helt försöka mala ner honom. Av allt som SVT gjort genom åren, så var detta på absoluta botten.
Henrik Jönsson visade senare i ett program att hon visst då hade haft exakt alla de där åsikterna och skrivit om det i massa olika artiklar, fast hon inte uttalade det just som i det aktuella avsnittet.
Hade han formulerat ihop det som det faktiskt exakt uttrycks med vad hon sade i programmet och alla hennes artiklar, så hade de inte haft något att gå på eller ens material för det där skräp avsnittet på 30 minuter.
Citera
2024-12-22, 10:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det borde väl vara övertydligt, bara av en snabb överblick i den här tråden, att det du påstår inte stämmer. Ganska många i tråden som säger sig vara kritiska mot SVT, fans av Jönsson, etc tycker att det var pinsamt att se honom avslöjas med en sån skamlös lögn.
Vad menar du? SVT cherrypickade en skitsak och HJ förklarade hur han hade tänkt. HJ har gjort hundratals videor som visar hur sjukt Sverige är. Varför förstår du inte det?
Citera
2024-12-22, 10:30
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag fattade direkt när jag såg det där programmet att de hade hittat något och attackerade honom med, alltså ren cherrypicking.
Det som jag däremot tyckte var en ren jävla skandal var att de byggde hela programmet på två klipp och två frågor, samt helt försöka mala ner honom. Av allt som SVT gjort genom åren, så var detta på absoluta botten.
Henrik Jönsson visade senare i ett program att hon visst då hade haft exakt alla de där åsikterna och skrivit om det i massa olika artiklar, fast hon inte uttalade det just som i det aktuella avsnittet.
Hade han formulerat ihop det som det faktiskt exakt uttrycks med vad hon sade i programmet och alla hennes artiklar, så hade de inte haft något att gå på eller ens material för det där skräp avsnittet på 30 minuter.

Nu blandar du ihop journalisten i fråga och SVT som helhet, vilket var vad Jönsson pratade om. Och som sagt, inte ens Jönsson menade att han försökte lägga fram ett påstående om ett faktiskt sakförhållande, utan visa på en känsla han kände. Så jag undrar lite varför du white knightar Jönsson här när inte ens han själv påstod sig (i programmet) sträva efter att beskriva faktiska sanningen.

Och har du verkligen sett programmet? Journalisten var väldigt snäll mot Jönsson, så ord som "attackera" verkar lite malplacerade i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad menar du? SVT cherrypickade en skitsak och HJ förklarade hur han hade tänkt. HJ har gjort hundratals videor som visar hur sjukt Sverige är. Varför förstår du inte det?

Du vet inte ens vad ordet "cherrypicka" betyder.
Senast redigerad av anomalign 2024-12-22 kl. 10:32.
Citera
2024-12-22, 10:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ännu fånigare blir det att offerkoftan åker på när han beslås med rena lögner.
Vad menar du med offerkofta och rena lögner i detta sammanhang?

Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Den enda som tjänar på det är Jönsson själv och har man inte en emotionell relation till honom, förstår jag inte varför man ska försvara någon som ljuger oavsett om det kommer från höger eller vänster.
Du tror inte att svenska medborgare tjänar något på en mer nyanserad bild av Sverige? Och vem ljuger menar du?
Citera
2024-12-22, 10:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du vet inte ens vad ordet "cherrypicka" betyder.
Vad är det här för trams i tråden? Jag vet givetvis vad ”cherrypicka” betyder. Förklara istället exakt vad du menar med konkret hänvisning till SVT:s och HJ:s produktioner. HJ har gjort massor.

För att återgå till tråden så förtjänar Hj:s återkoppling till SVT att lyftas fram:
SVT vs JÖNSSON - så inleddes de gamla mediernas SISTA STRID
https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc
Citera
2024-12-22, 10:48
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad är det här för trams i tråden? Jag vet givetvis vad ”cherrypicka” betyder. Förklara istället exakt vad du menar med konkret hänvisning till SVT:s och HJ:s produktioner. HJ har gjort massor.

För att återgå till tråden så förtjänar Hj:s återkoppling till SVT att lyftas fram:
SVT vs JÖNSSON - så inleddes de gamla mediernas SISTA STRID
https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc

SVT-programmet bad Jönsson förklara några exempel där han hade ljugit, Jönsson svarade med att inte så mycket förklara sig som att slingra sig, genom att säga att han inte hade haft tid att hitta något verkligt exempel (inte ljuga), och att han ändå inte menade att gestalta faktiska sakförhållanden (verkligheten) med sina videor.

Och cherrypicka är bl.a. något som konspirationsteoretiker gör när de försöker driva en svag tes. Inte riktigt applicerbart här. Som sagt, du vet inte vad ordet betyder. Jag tycker att du borde använd ord du faktiskt kan. Ingen blir imponerad när en idiot svänger sig med ord de inte förstår.

edit: och jag orkar inte ha en diskussion med dig i den här tråden också, eftersom du är helt jäkla omöjlig och förstör alla trådar du är med i, så det här blir mitt sista svar till dig i den här tråden.
Senast redigerad av anomalign 2024-12-22 kl. 10:55.
Citera
2024-12-22, 10:53
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men Jönsson är körd. Han hade bra momentum, men han sket ner sig.

Du upprepar ditt felaktiga mantra. Samtidigt har Jönssons tittarantal ökat med 1500.
Citera
2024-12-22, 10:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
SVT-programmet bad Jönsson förklara några exempel där han hade ljugit, Jönsson svarade med att inte så mycket förklara sig som att slingra sig, genom att säga att han inte hade haft tid att hitta något verkligt exempel (inte ljuga), och att han ändå inte menade att gestalta faktiska sakförhållanden (verkligheten) med sina videor.

Och cherrypicka är bl.a. något som konspirationsteoretiker gör när de försöker driva en svag tes. Inte riktigt applicerbart här. Som sagt, du vet inte vad ordet betyder. Jag tycker att du borde använd ord du faktiskt kan. Ingen blir imponerad när en idiot svänger sig med ord de inte förstår.
Men HJ ljuger ju inte - du bara babblar nonsens. Och dina personangrepp är helt OT så dessa bemöter jag inte.
Citera
2024-12-22, 10:58
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Märks hur vänstern här försöker göra en höna av en fjäder....

Han gjorde ett misstag i ett klipp av 1000, han erkänner det.

Personen han i fråga prata om dock, hade dessa åsikter, men det lades ut fel.

SVT hittade detta fel, och körde på det.

Men det var de enda felet. HJ är grym! Han är en på högersidan som även folk i mitten till höger lyssnar på!

Därför sossar är så emot honom. Då de snart bara har importerade röster kvar som röstar på dom, samt vilsna kvinnor.

HJ är en av de största vi har, han är ovärderlig.

Finns ingen på vänstersidan som har någon på hans nivå.. ingen.. De borde dock lösa någon vettig, men det blir svårt med deras politik.
Jag är i alla fall inte vänster.

Jönsson har gjort många videor och jag har tittat på samtliga tills jag slutade konsumera hans material eftersom jag inte längre stod ut med hans återkommande inkonsekvens och ökande avstånd från det frihetliga.

SVT tog upp just den här videon eftersom den är riktad mot dem och innehåller ett flagrant övertramp i form av en medveten fulklippning. Han gjorde det inte av misstag.

Att du låter SVT faktagranska Jönssons material åt dig och struntar i att göra det själv kan jag ha förståelse för om du har fullt upp med annat i ditt liv. Men hur du då har tid att kolla på opinionsbildning, tänka över vad som sagts och vad du håller med om och inte samtidigt som allt det andra ska hinnas med, det är inte lika uppenbart.

Han har alltid varit så här. Jag hade överseende med det i början och tänkte kanske också någon enstaka gång att han faktiskt lyckats sätta åt meningsmotståndare på effektiva och slagkraftiga sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in