2024-12-22, 08:51
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jönsson kunde inte ge något exempel som faktiskt styrkte hans påståenden om SVT. Inte ett enda. Så han var tvungen att skapa sina bevis genom att fulklippa fram dem.

Och när han fick frågan i intervjun varför han inte hade använt något exempel som faktiskt understödde det han påstod ursäktade han sig först med att han inte hade haft tid (?) att leta konkreta exempel, och sedan försökte han slinka undan genom att säga att hans kritik inte hade varit menad att peka på något "faktiskt sakförhållande" utan mer en "övergripande tematik" eller känsla han hade fått. (Läs: han bara hittar på saker utifrån vad han känner.)

Ja Jönsson gjorde bort sig. Det var ett veritabelt magplask. Annars är han bra tycker jag. Beträffande SVT:s vridning är den uppenbar. Hela produktionen sker från ett vänsterperspektiv, eller PK, Woke eller vad det nu ska kallas. Alla vet det. Det sitter i väggarna och de om där inträder inser att de inte har en chans om de inte anpassar sig. Och så blir det om det blir.
Citera
2024-12-22, 08:55
Medlem
Citat:
Jag beskriver vad som händer i intervjun i programmet 30-minuter, vilket är trådens ämne. Jönssons exempel visade sig användas på ett vilseledande vis.

Jag har själv granskat en av hans videor (Extremväder eller extrem[-nånting]) i Den stora tråden om klimatförändringarna, och med enkelhet kunna visa hur försåtligt han använder källor, i det fallet hur han visade citat från en IPCC-rapport och ljög om vad citatet handlade om.

Troligen är alla andra exempel han använder baserade på samma princip att inte peka på något "faktiskt sakförhållande", utan en känsla han har.

Så du hade fel när du sa att han inte hade exempel, för det har han gett massor av gånger.
Under intervjun kunde väl han inte spela upp videoklipp eller citat.
Citera
2024-12-22, 08:59
Medlem
Det är fantastiskt, att vänstern har hittat en fiende som de kan ge sej på. Med små jävla skitdetaljer så vill ni vänstermuppar mala ner honom. Medan ni själva aldrig gjort något misstag., 😁
Citera
2024-12-22, 09:01
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Så du hade fel när du sa att han inte hade exempel, för det har han gett massor av gånger.
Under intervjun kunde väl han inte spela upp videoklipp eller citat.

Det exempel som diskuteras i 30-minuter är så extremt vilseledande att man liksom känner sekundärskam för Jönsson, fast man inte ens gillar honom.

Om han hade haft riktiga exempel som understödde vad han påstod, då skulle han så klart ha använt dem, och inte ljugit och hittat på genom att klippa bort sammanhanget så det verkade som att journalisten sade något hon inte sade.

Och sen sade han ordagrant i intervjun att han inte försökte beskriva verkligheten med sina videor, utan en känsla, så jag vet inte varför du fortsätter försvara honom.
Citera
2024-12-22, 09:02
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Skillnaden är ju såklart att du betalar för SVT’s åsikter, medans det är helt frivilligt att följa eller betala HJ.

SVT borde vara oberoende och i möjligaste mån objektiva i det mesta de gör, men det är de ju inte. De är väldigt långt ifrån den verkligheten.

Att jämställa de två är en väldigt snedvriden jämförelse.

De enda som likställer HJ med SVT är hans försvarare. Alla andra ser honom för vad han är, en opinionsbildare som är driven av donationer från supportrar som vill ha sin världsbild bekräftad.

Han har så stort följe (enligt egen utsago fler tittare än SVT’s motsvarande program) att han borde kunna acceptera en mindre granskning. Tyvärr bryr sig inte hans donatorer om ifall det han levererar är skarvat eller ej, de vill bara få en bra magkänsla av att ha ”rätt”.

Exakt så var det med invandringen för 15 år sedan. Folk accepterade lögner för att det drev en agenda de sympatiserade med.
Citera
2024-12-22, 09:05
Medlem
Citat:
Det exempel som diskuteras i 30-minuter är så extremt vilseledande att man liksom känner sekundärskam för Jönsson, fast man inte ens gillar honom.

Om han hade haft riktiga exempel som understödde vad han påstod, då skulle han så klart ha använt dem, och inte ljugit och hittat på genom att klippa bort sammanhanget så det verkade som att journalisten sade något hon inte sade.

Och sen sade han ordagrant i intervjun att han inte försökte beskriva verkligheten med sina videor, utan en känsla, så jag vet inte varför du fortsätter försvara honom.

Spelar ingen roll om detta exempel var mindre korrekt när han har massor av andra exempel som styrker detta. Vänstern hakar upp sig på en liten detalj trots att helheten i hans kritik är helt korrekt och styrkt. Ni är desperata helt enkelt.
Citera
2024-12-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
De enda som likställer HJ med SVT är hans försvarare. Alla andra ser honom för vad han är, en opinionsbildare som är driven av donationer från supportrar som vill ha sin världsbild bekräftad.

Han har så stort följe (enligt egen utsago fler tittare än SVT’s motsvarande program) att han borde kunna acceptera en mindre granskning. Tyvärr bryr sig inte hans donatorer om ifall det han levererar är skarvat eller ej, de vill bara få en bra magkänsla av att ha ”rätt”.

Exakt så var det med invandringen för 15 år sedan. Folk accepterade lögner för att det drev en agenda de sympatiserade med.

Jag vet inte om vi har tittat på samma program..

Man behöver nog hålla med om SVT’s världsbild för att tycka att de gjorde ett bra jobb med den här intervjun.

Jag tycker att den ganska exakt visar på SVT’s brister, de tål inte kritik ö.h.t.

Det skulle ju vara intressant att få reda på vad det kostar att producera ett avsnitt av 30minuter, inklusive grovjobbet innan.
Det är alltså våra skattepengar som betalar för att Holmberg ska sitta och ställa 3 jävla frågor på 30minuter…

Sådär har de aldrig pressat någon från vänstersidan.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-12-22 kl. 09:22.
Citera
2024-12-22, 09:21
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

Man behöver nog hålla med om SVT’s världsbild för att tycka att de gjorde ett bra jobb med den här intervjun.

Jag tycker att den ganska exakt visar på SVT’s brister, de tål inte kritik ö.h.t.

Det borde väl vara övertydligt, bara av en snabb överblick i den här tråden, att det du påstår inte stämmer. Ganska många i tråden som säger sig vara kritiska mot SVT, fans av Jönsson, etc tycker att det var pinsamt att se honom avslöjas med en sån skamlös lögn.
Citera
2024-12-22, 09:23
Medlem
Citat:
Det borde väl vara övertydligt, bara av en snabb överblick i den här tråden, att det du påstår inte stämmer. Ganska många i tråden som säger sig vara kritiska mot SVT, fans av Jönsson, etc tycker att det var pinsamt att se honom avslöjas med en sån skamlös lögn.

Det var dåligt jobbat att välja exakt det klippet ja, för han kunde fått fram exakt samma poäng utan att fulklippa det sådär, om han bara hade valt nåt av de 10.000 verkliga exemplen som faktiskt finns.

Så nån lögn är det ju verkligen inte.
Citera
2024-12-22, 09:24
Medlem
Shifflets avatar
Citat:

Jag bryr mig väldigt lite om SVT, däremot gillar jag exempelvis snustorra SR-poddar typ Europapodden. Min bestämda åsikt är att de ger en bra, informativ bild av vad som händer i världen. Skulle de visa sig ljuga skulle poängen med poddarna försvinna.

HJ däremot är ekonomiskt beroende av att driva en specifik politisk opinion som han ofta verkar vilja dölja i ett skimmer av ”granskning” av exempelvis statsmedia, det är problematiskt om man tittar på hans inslag som något annat än underhållning. Vilket HJ nu har visat varför.
Citera
2024-12-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Jag bryr mig väldigt lite om SVT, däremot gillar jag exempelvis snustorra SR-poddar typ Europapodden. Min bestämda åsikt är att de ger en bra, informativ bild av vad som händer i världen. Skulle de visa sig ljuga skulle poängen med poddarna försvinna.

HJ däremot är ekonomiskt beroende av att driva en specifik politisk opinion som han ofta verkar vilja dölja i ett skimmer av ”granskning” av exempelvis statsmedia, det är problematiskt om man tittar på hans inslag som något annat än underhållning. Vilket HJ nu har visat varför.

Har inte lyssnat på deras poddar, men allt från samhällsprogram till nyheter fulklipps ju dagligen för att passa deras agenda, och du betalar för det.

Det är inte riktigt så som journalistik borde funka i min värld, men vi tycker väl olika där tydligen.
Citera
2024-12-22, 09:38
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Har inte lyssnat på deras poddar, men allt från samhällsprogram till nyheter fulklipps ju dagligen för att passa deras agenda, och du betalar för det.

Det är inte riktigt så som journalistik borde funka i min värld, men vi tycker väl olika där tydligen.

Riktig journalistik är typ Jörgen Huitfeldt och Kvartal. Även SR’s politiska poddar, men de hade du ju inte lyssnat på men viftade bort dem som lögner indirekt ändå.

HJ är en opinionsbildare som har noll intresse av att leverera en korrekt världsbild. Därmed inte sagt att han inte KAN leverera en korrekt världsbild, det är bara att han väljer sin politiska vinkel före det - om de båda skulle krocka, för det är vad han får betalt för från sina följare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in