Citat:
Ursprungligen postat av
Cassius58
Hur kan man sakna självinsikt och har ”alkoholproblem” när man skriver och inser att man inte ska dricka alkohol något mer? Svara gärna på de!
Blev du så kränkt över att jag kalla dig för moraltant att du flera dagar efteråt kommer tillbaka till tråden? 😂
Inte en chans i hela världen att mitt körkort ryker jag har redan kollat upp det grabben och ledsen att göra dig besviken!
PS Sök hjälp du verkar inte må nåt vidare grabben!
Problemet här är säkerheten i prognosen (dvs, prognosen "du får behålla ditt körkort"):
Det ena är praxisen "tre Lobar" - den tar inte hänsyn till annat som kan ha hänt. Kombineras LOB-arna med en eller två normala fortkörningar i samma tidsram eller en missad stopplikt eller rödljuskörning kan det ändå bli frågan om en utredning. Sedan är naturligtvis två täta LOB sämre än två utspridda, men det förstår ju alla.
Det är ganska vanligt att frågeställare också "glömmer" (vill inte, förstår inte, etc etc) att berätta ytterligare relevant information i sådana här bedömningsfrågor och då blir svaren betydligt mindre precisa. Givetvis kan man förtränga andra trista händelser som egentligen är skitbrott, men de KAN påverka en "sammantagen bedömning".