2024-12-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det var före fallet preskriberades.

Inga uppgifter har framkommit om att Rikskrim har kollat mot befintligt register.

Eller om polisen kolla mot den namngivna mannen i brevet.

Transparensen kring både vittnesmål (bla CdC mammas och namngivne mannen i brevet saknas) och fynden kring de rättstekniska bevisen i förhållande till Gypsys brev är relativt låg i FUPen som kommer från Kattmorfar.

Vill man ha något vidare grepp kan man leta på nätet. Exempelvis kolla upp vad Koorti och Allen gått ut med offentligt i media på olika håll.

CdC fallet är i sig fragmentariskt redovisat och suspekt behandlat i FUP. Nästan som en mörkläggning då vissa delar uppenbarligen är helt bortplockade och höjt i dunkel.

Vissa delar av utredningen har tappats bort, enligt Lindeberg.

Och man kan inte påstå att utredarna var perfektionister.

Jan Olsson har påstått att en benpipa stack hål på en av plastsäckarna. Ganska viktig detalj.

Den detaljen finns inte ens i FU.
Citera
2024-12-21, 15:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Min övertygelse är att om man tror på barnets historia så har man själv aldrig haft barn.

En 1-årings hjärna är så grovt outvecklad att de förstår väldigt lite av sin omvärld. En 1-åring är inne i en fas av att bara kategorisera saker. Vad är mat? Vad är ett föremål? Vad är en människa? Osv.

En tvååring kan kanske säga enstaka ord men dessa ord saknar ofta djupare innebörd. Igen; de håller på att kategorisera språket och pratar mest ungefär som att imitera sin omgivning.

Barnet var ca 1,5 år gammalt sommaren 1984, när bandinspelningarna gjordes var väl barnet runt 2,5 år gammalt?

Du skriver att barn imiterar sin omgivning, det låter intressant. Kan du vidareutveckla dina tankar kring detta?
Citera
2024-12-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vad tror du BÅ visste om Eugeniavägen?

Han måste ha funderat mycket på klientelet där, liksom Jan Olsson och GW. De har nog koll på Eugeniavägen allihop.

Vinof, Robert, Stig och de andra var välkända i polisens rullor 1984. Polisen visste nog exakt vilka typer som uppehöll sig på nr 25.
Hör kör jag lite ai;

var låg Eugeniavägen 25?År 1984,Hur såg gatan eller vägen ut då.Asfalterad eller bara oljegrus.Vilka slags fastigheter fanns på 25;an och runtomkring?
Eugeniavägen 25 i Stockholm 1984 var en del av en område som hade en blandad användning. Gatan var inte helt asfalterad, utan det fanns delar som fortfarande bestod av grusväg. Området runtomkring hade en blandning av både bostäder och små företag. Det var också känt för att ha en del kriminella aktiviteter och missbrukare, vilket ledde till att polisen hade en stor närvaro i området.
Citera
2024-12-21, 15:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag påstår inte att GM fanns på Eugeniavägen.
Jag påstår att polisen inte gjorde det arbete man förväntar sig på Eugeniavägen. Varför?
Adressen Eugeniavägen 25 lyste som julgran men bara Vinof förhördes. Och hur kan man förhöra Gladh utan att gå 15 meter och förhöra Vinofs kontakter?

Det är sjukt alltihop.

Din fixering vid Gladh och Vinof känns väldigt märklig med tanke på att det finns inga uppgifter eller vittnesmål om att dessa två herrar ens varit i närheten av BO den sista tiden.

Varför vill du aldrig prata om det sista vittnet arkitekten som trots allt träffade BO i anslutning till hennes försvinnande?

Hans bostad på Östermalm låg dessutom nära den butik som sålde just denna modell av handduk som hittades på FP1.

Vi som har följt dig här på FB har märkt att du riktar ofta kritik mot att polisen inte gjorde sitt arbete men det var väl samtidigt en praktmiss att man inte synade det sista vittnet? Hans sju skjutvapen tex genomgick aldrig någon undersökning, inte heller undersökte man hans bil som är det sista kända fordon som BO satt i.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-12-21 kl. 15:20. Anledning: Tillägg
Citera
2024-12-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Tingeler
Hör kör jag lite ai;

var låg Eugeniavägen 25?År 1984,Hur såg gatan eller vägen ut då.Asfalterad eller bara oljegrus.Vilka slags fastigheter fanns på 25;an och runtomkring?
Eugeniavägen 25 i Stockholm 1984 var en del av en område som hade en blandad användning. Gatan var inte helt asfalterad, utan det fanns delar som fortfarande bestod av grusväg. Området runtomkring hade en blandning av både bostäder och små företag. Det var också känt för att ha en del kriminella aktiviteter och missbrukare, vilket ledde till att polisen hade en stor närvaro i området.

Aaah AI, alla spammares våta dröm. Grattis.

Behöver du AI för att skriva det där?
Varför är vägbanan viktig?
Varför besvarar du dina egna frågor?

Jo det var ett känt tillhåll för "bus".
BO hade en kontakt på nr 25.

Skaffa en bättre AI 🙂
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-12-21 kl. 15:17.
Citera
2024-12-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Tingeler
Hör kör jag lite ai;

hur lång var hela gatan Eugeniavägen 1984?
Här kommer mer ai
Jag kunde inte hitta exakta längden på Eugeniavägen från 1984, men den sträcker sig ungefär 300 meter idag. Området har noggrant förändrats över åren, så det är möjligt att den var lite kortare eller längre förut.
Citera
2024-12-21, 15:31
Medlem
habets avatar
Citat:
Jag påstår att polisen inte gjorde det arbete man förväntar sig på Eugeniavägen. Varför?
Adressen Eugeniavägen 25 lyste som julgran men bara Vinof förhördes. Och hur kan man förhöra Gladh utan att gå 15 meter och förhöra Vinofs kontakter?

Det är sjukt alltihop.

Finns det inget sätt att rakt på sak ställa frågan till alla eller någon av dessa personer (BÅ, LGWP, JO o.s.v.) idag?
Citera
2024-12-21, 15:33
Medlem
Citat:
Vissa delar av utredningen har tappats bort, enligt Lindeberg.

Och man kan inte påstå att utredarna var perfektionister.

Jan Olsson har påstått att en benpipa stack hål på en av plastsäckarna. Ganska viktig detalj.

Den detaljen finns inte ens i FU.

Stämmer absolut, inte heller detaljen om vikt/säck fanns med i FU.

Vi har nämt det tidigare i tråden, många, många av spåren som framkommit på senare tid (inte minst i utredning 2 iom Kattmorfars post) tangerar i ett väldigt känsligt område som PK Sverige troligen inte var förtjusta i att publikt gräva djupare i.

Mot bakgrund av ovanstående kan Lindeberg mycket väl fått ett negativt besked om han begärt ut känsligt material utan han själv ens var medveten om det? Flummig utredning och bortförvillade bevis var tacksamt för polisen att skylla för att dölja vidare gräv, inte sant?

Det var en jäkla het potatis med hela registerdebatten och förföljelsen i samhället av zigenare ”gypsys”, tattare, resande etc.
Citera
2024-12-21, 15:34
Medlem
Häromdagen läste jag tingsrättens dom, som länkats i tråden, med stort intresse. Nu skulle jag också vilja läsa kammarrättens dom. Finns det någon fungerande länk till den?
Citera
2024-12-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Finns det inget sätt att rakt på sak ställa frågan till alla eller någon av dessa personer (BÅ, LGWP, JO o.s.v.) idag?

Jag såg GW promenerandes nere vid Stureplan för inte så länge sedan. Hade det inte varit för att jag satt i bilen och körde så hade jag nog frågat honom om Vinof.
Citera
2024-12-21, 15:35
Medlem
Citat:
Aaah AI, alla spammares våta dröm. Grattis.

Behöver du AI för att skriva det där?
Varför är vägbanan viktig?
Varför besvarar du dina egna frågor?

Jo det var ett känt tillhåll för "bus".
BO hade en kontakt på nr 25.

Skaffa en bättre AI 🙂
Nytillkomna till Flashback kanske behöver orientering i hela ärendet
Vägbanan ger en ide om strukturen på vägen.
Både Fyndplats 1 och Fyndplats 2 låg utefter Eugeniavägen,
ai är dig överlägset du har ingen chans till kunskaps inhämtning jämfört med min ai-modell
Citera
2024-12-21, 15:38
Medlem
Citat:

Det är sjukt alltihop.

Mycket är ett djupt mysterium kring Vinof.
Varför avgav han t.ex Fleminggatan 70 som sin bostadsadress under minst 10 års tid när han uppenbarligen huserade på helt andra adresser under tiden? Han blev väl vräkt ifrån F 70 under 1979, ändå avgav han adressen som sitt boende så sent som 1986…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in