Citat:
Ursprungligen postat av
bonjour212
Dessa är riktigt störda och farliga män som högst troligen redan konsumerar barnvåldtäkter online och nu ser sin chans att själva få göra det IRL. Vad är problemet att man då fångar dem när de i god tro tänkt att de ska få våldta ett barn själva?
All heder till Sara och Patrik som försöker få stopp på dessa brottslingar och Douglas Roos som nu skänkt 1 milj till Dumpen då han vill skydda barnen.
Tycker det är värre när oskyldiga barn tar livet av sig pga övergrepp och hot än att dessa män med sjuka tankar och handlingar tar livet av sig. Synd om familjerna? Ja för att de måste bära skammen över att deras pappa/man varit pedofil. Dock viktigare att skydda barnen, de är framtiden, inte dessa män som för övrigt borde söka hjälp alt kastreras för att förhindra sig själva att skada barn. De har noll empati och vi bör ha noll empati för dem.
Hallå hallå.
Jag har inget emot att man fångar dessa personer.
Det som är problemet är just deras arbetssätt.
Sen tycker jag vi slänger oss lite väl friskt med uttrycket våldta när det kommer till dessa uthägningar. Enligt lagen ska det klassas som det, absolut. Men det får en felaktig mening i sammanhanget. Dom flesta som blir uthängda tror dom ska träffa någon som dom tror med fri vilja, och som själva varit drivande, vill ha sex.
Men skit samma. Det blir bara så urvattnat när det används hela tiden.
Men åter igen så måste man tänka längre än tunnelseende kortfattad ilska.
Man kan inte hänga ut folk på det sättet som dom gör. Personerna behöver hjälp och vård. Inte utanförskap och mobbning.
I en perfekt värld så skulle inga barn råka ut för någonting. Varken svält, krig, våld, sjukdommar, våldtäkt eller något annat.
Tyvärr så lever vi inte i en sådan värld.
Och så länge det finns människor på våran planet så kommer fruktansvärda saker att hända. Vi får bara hoppas att det sker så få saker som möjligt mot barn. Men dom stackarna som råkar ut för något fruktansvärt måste vi ta hand om och ge den bästa vård och hjälp vi kan.
Detta gäller även dom som är barn till någon av dom som blivit uthängda. Inte sätta dom i ett rum av skam och utanförskap.
Jag har frågat förut men aldrig fått något svar.
Vad är det dumpen faktiskt åstadkommer?