2024-12-20, 19:42
  #88225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Visst, om det inte kan bevisas så kan dom riskera göra sig skyldiga till falsk tillvitelse

Kan du ge något citat på vart Aftonbladet gör sig skyldig till detta?
Citera
2024-12-20, 19:47
  #88226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Medborgargarde har inte Sverige heller och Dumpen, om det är dem du avser, har knappast storpublik.

Det finns dessutom Dumpen-liknande organisationer över hela världen, så du har riktigt, riktigt fel.150 team bara i the UK Gipsis! Fast där får polisen gripa in oavsett om barnet är fiktivt eller inte. Tror du Dumpen uppfann konceptet eller? Du ger dem för stor cred där.
Du tydligen också missat den gamla amerikanska klassikern "To catch a predator". Gick på TV.

Ursäkta. Men vad har andra länder med vad som händer i Sverige att göra?
Dom har andra lagar och Sverige kan inte rätta sig till att si och så får man göra där.

Det finns så många lagar i världen som inte går i linje med vad Sverige tycker är rimligt.

Vissa lagar har vi haft i Sverige. Men som vi för ett bra tag sedan avskrivit då vi inte tycker att dom är humana och går i linje med vad vi som land vill stå för.
Citera
2024-12-20, 19:57
  #88227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vid självmord är det många som får lida.

Helt sant om självmord, men det är den som tar livet av sig som orsakar skadan för de anhöriga.
I gäddornas fall hade de kunnat undvika behovet att ta sig av daga om de aldrig hade försökt chatta med vad de trodde var barn och sedan inte faktiskt försökt träffa vad de trodde var barn.

Vi vet att du tycker allt är någon annans fel och att din eventuellt förekommande hjärncell inte kan processa orsakssamband, men jag skriver det som en påminnelse till alla andra som läser här.
Citera
2024-12-20, 20:01
  #88228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Kan du ge något citat på vart Aftonbladet gör sig skyldig till detta?

Jag säger inte att Aftonbladet gör sig skyldiga till detta då det inte är Aftonbladet som anmält Sara för utpressning

Jag säger att gäddorna däremot skulle riskera göra sig skyldiga till falsk tillvitelse OM det är så att dom anmält trots vetskapen om att dom inte blivit utsatt för utpressning
Citera
2024-12-20, 20:47
  #88229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Tycker maggan mest verkar påpeka uppenbara sakfel ni gör, inte hylla Dumpen. Det är snarare omvända förhållanden, ni tycks ha ett oproportionerligt och maniskt fixerat hat mot två figurer som vill stoppa övergrepp online. I det verkar det ingå att tro, eller strategist påstå, att alla som inte håller med er är naiva "wt" som inte ser det kontroversiella med Dumpen, vilket troligen alla gör. Det gör er och er dualistiska retorik inte bara märklig utan även skrattretande.

Ja att dumplingar kallar saklig kritik mot Dumpen för maniskt hat och att det per automatik betyder att man är för övergrepp på barn är väll erat standardmotargument nuförtiden. Vilket absolut är skrattretande.
Citera
2024-12-20, 20:54
  #88230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag säger inte att Aftonbladet gör sig skyldiga till detta då det inte är Aftonbladet som anmält Sara för utpressning

Jag säger att gäddorna däremot skulle riskera göra sig skyldiga till falsk tillvitelse OM det är så att dom anmält trots vetskapen om att dom inte blivit utsatt för utpressning

Jo absolut.
Men det räcker i det fallet också med att den som gjort anmälan uppfattade situationen på det sättet.
Om dom misstolkat eller själva fått fel information från annan så är det inte falsk tillvitelse.

Däremot så tror jag inte någon av dom helt grundlöst gjort detta. Eftersom anmälan i detta fall gått via en advokat som tittat på det innan anmälan är gjord.
Men jag vet ju inte eftersom jag inte sätt anmälan eller vilken bevisning det finns.
Så även om man skulle frias i domstol efter det så är det föga troligt att någon domstol eller åklagare skulle ta upp en tillvitelse anmälan.
Om det inte framgår utan rimligt tvivel att det finns förfalskade bevis.

Sen vet jag inte heller exakt hur anmälan ser ut. Hur den är riktad och om det är IK med hjälp av Dumpen eller om båda är anmälda för samma saker.
Så utan någon anmälan eller faktiska bevis så kan jag inte ge en absolut åsikt i det.
Däremot så tror jag nog Bodström vet vad han gör.
Citera
2024-12-20, 20:58
  #88231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Ja att dumplingar kallar saklig kritik mot Dumpen för maniskt hat och att det per automatik betyder att man är för övergrepp på barn är väll erat standardmotargument nuförtiden. Vilket absolut är skrattretande.

Man vet att när den ena debattören börjar slänga sig med okvädningsord och kalla den andra för det ena och det andra utan att ha argument. Då har den andra redan vunnit rent krasst.
Citera
2024-12-20, 20:58
  #88232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag säger inte att Aftonbladet gör sig skyldiga till detta då det inte är Aftonbladet som anmält Sara för utpressning

Jag säger att gäddorna däremot skulle riskera göra sig skyldiga till falsk tillvitelse OM det är så att dom anmält trots vetskapen om att dom inte blivit utsatt för utpressning

Gäddorna har ju alltså här kontaktat ett juridiskt ombud som är den som har gjort bedömningen att det handlar om utpressning, och det är även det juridiska ombudet som lämnat in polisanmälan. Så att gäddorna skulle göra sig skyldiga till falsk tillvitelse är mer eller mindre obefintlig. Och att Bodström skulle kunna anmälas för det är också högst osannolikt, speciellt då polisen redan har gjort bedömningen att de fanns tillräckligt mycket omständigheter för att inleda en förundersökning.
Citera
2024-12-20, 21:01
  #88233
Medlem
Om man tittar på faktan så har vi Patrik som i bästa fall skulle få plufs-pondus och Prutt-Sara som gömmer sig bakom den hemska sjukdomen vs the Rubb, vem vinner?

Janne Josefsson slängde ur sig ”sätta på barn” x3 (sinnessjukt kul) och det är såna argument Dumpen har att gå på i debatten i verkligheten dvs en rejäl fokusförflyttning men det blir inget i the long run.

Man kanske ändå borde låta Sara få den där lagförändringen så det blir tyst. Kasta med ”Lex Sara” så håller hon tyst resten av livet.

När Sara tar upp detta om tio år så har folket liksom skrattat klart och hon och Patrik får varsin klapp på huvudet.
Citera
2024-12-20, 21:19
  #88234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ursäkta. Men vad har andra länder med vad som händer i Sverige att göra?
Dom har andra lagar och Sverige kan inte rätta sig till att si och så får man göra där.

Det finns så många lagar i världen som inte går i linje med vad Sverige tycker är rimligt.

Vissa lagar har vi haft i Sverige. Men som vi för ett bra tag sedan avskrivit då vi inte tycker att dom är humana och går i linje med vad vi som land vill stå för.

Fem veckors betald semester är en svensk lag. Hur är det i andra länder? Omg
Citera
2024-12-20, 21:21
  #88235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Helt sant om självmord, men det är den som tar livet av sig som orsakar skadan för de anhöriga.
I gäddornas fall hade de kunnat undvika behovet att ta sig av daga om de aldrig hade försökt chatta med vad de trodde var barn och sedan inte faktiskt försökt träffa vad de trodde var barn.

Vi vet att du tycker allt är någon annans fel och att din eventuellt förekommande hjärncell inte kan processa orsakssamband, men jag skriver det som en påminnelse till alla andra som läser här.

Jag har hittills inte fått något svar.
Hade gäddan tagit livet av sig om hen inte hade blivit uthängd? Ja eller nej???
Citera
2024-12-21, 02:55
  #88236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Fem veckors betald semester är en svensk lag. Hur är det i andra länder? Omg

I USA har man i bästa fall 1 veckas semester inom låglöneyrken. Gud nåde den som blir sjuk under året, då knapras det på den ynka veckan.Semester är helt enkelt inte reglerat.
Vill vi ha deras skjutvapenlagar?
Vill vi ha dödsstraff?
Vill vi införa aga igen?
Är det vettigt att bli dömd till 900 års fängelse?
Ska inte alla omfattas av sjukförsäkring?
När det gäller den egna agendan lyfts gärna idiotiska lagar fram.
Vad UK beträffar så har de en helt annan pressetik. Alla som dömts för ett brott hängs ut i de lokala tidningarna. Visserligen inte med bild , men med namn och adress.
Viktigt att veta vem som pissat på offentlig plats , så man kan hålla reda på fanskapet för att undvika att bli nerpissad.
Tack för kaffet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in