Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Jag säger inte att Aftonbladet gör sig skyldiga till detta då det inte är Aftonbladet som anmält Sara för utpressning
Jag säger att gäddorna däremot skulle riskera göra sig skyldiga till falsk tillvitelse OM det är så att dom anmält trots vetskapen om att dom inte blivit utsatt för utpressning
Jo absolut.
Men det räcker i det fallet också med att den som gjort anmälan uppfattade situationen på det sättet.
Om dom misstolkat eller själva fått fel information från annan så är det inte falsk tillvitelse.
Däremot så tror jag inte någon av dom helt grundlöst gjort detta. Eftersom anmälan i detta fall gått via en advokat som tittat på det innan anmälan är gjord.
Men jag vet ju inte eftersom jag inte sätt anmälan eller vilken bevisning det finns.
Så även om man skulle frias i domstol efter det så är det föga troligt att någon domstol eller åklagare skulle ta upp en tillvitelse anmälan.
Om det inte framgår utan rimligt tvivel att det finns förfalskade bevis.
Sen vet jag inte heller exakt hur anmälan ser ut. Hur den är riktad och om det är IK med hjälp av Dumpen eller om båda är anmälda för samma saker.
Så utan någon anmälan eller faktiska bevis så kan jag inte ge en absolut åsikt i det.
Däremot så tror jag nog Bodström vet vad han gör.