Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Mellan att leva med skuld och skam över vad dom gjort eller att dom tar sitt liv så väljer jag det förstnämnda
Men bäst vore om dom kunde leva ett hyffsat liv långt bort ifrån barn tills dom dör av naturliga orsaker
Du är något skev, du vill alltså att människor skall leva i de tillstånd där det är störst chans att ta självmord. Men du vill ändå tvinga dem att vara vid liv.
Du vill att de skall skapa någon form utav själv förvållad tortyr. Du vill att de skall uppleva maximal smärta men ändå inte ta sina liv.
God syn på människor som inte begått något brott än du har. Du vill således att dessa människor skall själva straffa sig mer än vad rätten hade gjort om de hade genomfört flertalet riktiga brott.
Alltså inte skapa någon möjlighet för förbättring, vad finns det då för anledning att söka hjälp? Vad finns det då för anledning att fortsätta leva?
Du behöver hjälp Bertil och skall inte jobba med mänskliga rättigheter.
https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord
Citat:
En människa som tänker på självmord känner sig ofta isolerad och ensam och kan uppleva att inget och ingen kan hjälpa eller förstå hens psykiska smärta. När en inte kan se något annat sätt att handskas med denna förtvivlan och smärta, kan självmord förefalla som den enda utvägen. När allt upplevs hopplöst kan det kännas som om det inte finns något val.
Som sagt, det du beskriver är att de skall leva i en miljö som är anledningen till självmord men DU anser inte att de skall ta sina liv... Det är något grovt fel.
Du vill se folk lida och vållas, det är inte friskt.
Citat:
Förlust av en närstående, en relation, av arbete, status, pengar.
Detta vill du och Dumpen skall försvinna för dem. ALLA sakerna. Men ändå inte att de skall ta sina liv, vilken världssyn, skapar förutsättningarna för självmord och när de sker så ojsan, men vi bad dem söka vård...
Sådan dålig ursäkt till friskrivning utav ansvar...
Citat:
En större besvikelse, misslyckad examen eller tentamen, utebliven befordran, mobbning, kränkning.
Här hittar vi vad Dumpen påstår sig uppmana sina följare att inte göra... Men är fullt medvetna att det händer. Exempelvis Gräv eller andra tråden på flashback.
Alltså har vi 2 saker som hjälper till att bidra till att folk tar sina liv.
Citat:
Sjukdom som depression, psykoser, allvarliga kroppsliga sjukdomar, missbruk.
På sätt tar vi nästan 3 av 3 på Karolinska utav anledningar till att folk tar sina liv.
Detta är vad du vill de skall leva med och att de skall lyssna på dig att inte ta sina liv... Skärp dig.
Dumpen har mycket att lära och göra om. De har designat allt för att åverka maximal smärta och förlust samtidigt som de tar maximal inkomst av lättlurade som vill göra gott.
Samt sadister som gillar att se folk i smärta och åverka smärtan på dem. Ett laglöst samhälle som existerar utanför lagen på egna grunder...