2024-12-20, 14:27
  #88201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Min poäng var att Aschberg inte är intresserad av att rapportera om sanningen, han är inte ens villig att ta emot information som inte bara motsäger utan dessutom fullständigt tillintetgör hela caset Aftonbladet pstår att de har mot Dumpen. Istället skapas artiklar som är skräddarsydda för att misstänktliggöra Dumpen som utpressare, kriminella osv - för att kunna få till en clickbait-rubrik. När det i verkligenheten är hur lätt som helst för ”journalisterna” att hitta information som förgör all substans i hela artikeln. Förr var journalister intresserade av att berätta sanningen om verklighet, idag är blaskor som Aftonbladet - med personer som Aschberg - intresserade av att med sluga taktiker berätta fiction som är tänkt ska lura läsarna till att tro saker som inte är sant.

Ja och då pågår det ju inget krig i Ukraina eller hur?
Samma fiction som dumpen kör med i sina konfrontationer.
__________________
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-20 kl. 14:38.
Citera
2024-12-20, 14:43
  #88202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Du sätter verkligen fingret på hur jävla illa dem stackars unge som ska få dras med att dumpen pga ekonomisk vinning valde att publicera en vidrigs farsas möjligen påstådda verk.

Om man leker med tanken att det som äckelgubben skriver i chatten inte har hänt, LYCKA TILL för stackars barnet att bli av med det skapade trauma som Dumpen och ingen annan skapat. Så jävla vidrigt, Sara är en solklar psykopat som fan skulle sälja barn på darknet om hon fick möjlighet. Hur fan kan man skita fullständigt i det barnet!?

Jo men så är det såklart.
Dumpen och deras följare ser bara den klandervärda personen.
Ingen av dom tänke det minsta på anhöriga.

Argumentet dom brukar använda, att det är den klandervärda personens fel, håller inte.

Att påstå att det är manen som är den ända personen som ska stå till ansvar för spridandet utav det är så illa att man nästan skrattar.

Genom att i det läget påstå att man skyddat ett barn, när man i själva verket har exponerat ett eller kanske två barn. Dessa barn får sedan eventuellt lida av rykten, sanna eller inte, eventuell mobbing och kanske psykisk ohälsa. Det är pinsamt.

Hade dom verkligen brytt sig om hur barn mår och vad dom kan bli utsatta för, så hade dom arbetat på ett bättre sätt.
Dom etiska reglerna som media håller sig till är till för att skydda framförallt anhöriga. Inte den klandervärda. Men det missar dom i sitt blinda raseri.

Nej. Lägg ner verksamheten. Sätt er ner och med hjälp från folk som kan, bygg upp något seriöst som håller och har en riktig och etisk arbetsplan.
Citera
2024-12-20, 14:48
  #88203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jo men så är det såklart.
Dumpen och deras följare ser bara den klandervärda personen.
Ingen av dom tänke det minsta på anhöriga.

Argumentet dom brukar använda, att det är den klandervärda personens fel, håller inte.

Att påstå att det är manen som är den ända personen som ska stå till ansvar för spridandet utav det är så illa att man nästan skrattar.

Genom att i det läget påstå att man skyddat ett barn, när man i själva verket har exponerat ett eller kanske två barn. Dessa barn får sedan eventuellt lida av rykten, sanna eller inte, eventuell mobbing och kanske psykisk ohälsa. Det är pinsamt.

Hade dom verkligen brytt sig om hur barn mår och vad dom kan bli utsatta för, så hade dom arbetat på ett bättre sätt.
Dom etiska reglerna som media håller sig till är till för att skydda framförallt anhöriga. Inte den klandervärda. Men det missar dom i sitt blinda raseri.

Nej. Lägg ner verksamheten. Sätt er ner och med hjälp från folk som kan, bygg upp något seriöst som håller och har en riktig och etisk arbetsplan.

Någon etisk plan har aldrig existerat för nazister.
Citera
2024-12-20, 14:50
  #88204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Min poäng var att Aschberg inte är intresserad av att rapportera om sanningen, han är inte ens villig att ta emot information som inte bara motsäger utan dessutom fullständigt tillintetgör hela caset Aftonbladet pstår att de har mot Dumpen. Istället skapas artiklar som är skräddarsydda för att misstänktliggöra Dumpen som utpressare, kriminella osv - för att kunna få till en clickbait-rubrik. När det i verkligenheten är hur lätt som helst för ”journalisterna” att hitta information som förgör all substans i hela artikeln. Förr var journalister intresserade av att berätta sanningen om verklighet, idag är blaskor som Aftonbladet - med personer som Aschberg - intresserade av att med sluga taktiker berätta fiction som är tänkt ska lura läsarna till att tro saker som inte är sant.

Vad är det för information som tillintetgör eller motsäger artikeln, som han inte tar emot?
Citera
2024-12-20, 15:00
  #88205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Vad är det för information som tillintetgör eller motsäger artikeln, som han inte tar emot?

Redan i telefonintervjun tog han emot mängder av förljugen information och skitsnack som Sara erbjöds att komma med.
Så vad tog han inte emot förutom hennes bullshit?
Ge gärna exempel istället för att svamla och yra!!
Avser naturligtvis den enfaldiga hyperblabla och inte dig.
__________________
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-20 kl. 15:06.
Citera
2024-12-20, 15:38
  #88206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja Börje 50+ som haft en helt orealistisk önskan och aldrig kommer få till en träff med en fjortis och som aldrig har våldtagit någon ska naturligtvis plågas resten av livet tillsammans med sina närstående.
Själva tanken räknas som ett fruktansvärt brott som måste sonas.
Bertil gillar att slåss mot spöken.

"Börje 50+ har en djupt störd uppfattning om hans rätt att leva ut sina fantasier och försöker få till en träff med ett sårbart barn, sannolikheten att Börje 50+ redan har våldtagit någon eller innehar CSAM är stor. Börje 50+ måste straffas och säkras från fortsatt aktivitet, offer måste få upprättelse. Börje 50+ anhöriga kommer att få ett obehagligt besked och önskar/hoppas att samhället, skolpersonal och vård finns där för att hjälpa dem också. Det finns en risk att Börje 50+ anhöriga kommer att försvara honom, det kan bero på många olika saker. Grumliga tankar om barns ansvar för sina handlingar återfinns även bland människor som inte är pedofiler, utan hos folk som hyser liberala och misogyna idéer om sex och i allmänhet, eller konservativa tankar om fint och fult uppfostrade och avlade människor."

Är du emot visselblåsare och undersökande journalistik också? Wall raff i källarmoskéer? Vilka stenar är förbjudna att vända på för att skydda människor och anhöriga från att få se krypen där under?

Hela idén att offer för pedofiler och våldtäktsmän skäms och borde gömmas undan, är i sig ett skäl för människor att stå upp för dem och säga att de inte behöver gömma sig, det är förövarna som ska skämmas och exkluderas.
Citera
2024-12-20, 15:53
  #88207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
"Börje 50+ har en djupt störd uppfattning om hans rätt att leva ut sina fantasier och försöker få till en träff med ett sårbart barn, sannolikheten att Börje 50+ redan har våldtagit någon eller innehar CSAM är stor. Börje 50+ måste straffas och säkras från fortsatt aktivitet, offer måste få upprättelse. Börje 50+ anhöriga kommer att få ett obehagligt besked och önskar/hoppas att samhället, skolpersonal och vård finns där för att hjälpa dem också. Det finns en risk att Börje 50+ anhöriga kommer att försvara honom, det kan bero på många olika saker. Grumliga tankar om barns ansvar för sina handlingar återfinns även bland människor som inte är pedofiler, utan hos folk som hyser liberala och misogyna idéer om sex och i allmänhet, eller konservativa tankar om fint och fult uppfostrade och avlade människor."

Är du emot visselblåsare och undersökande journalistik också? Wall raff i källarmoskéer? Vilka stenar är förbjudna att vända på för att skydda människor och anhöriga från att få se krypen där under?

Hela idén att offer för pedofiler och våldtäktsmän skäms och borde gömmas undan, är i sig ett skäl för människor att stå upp för dem och säga att de inte behöver gömma sig, det är förövarna som ska skämmas och exkluderas.

Vad är det du egentligen vill säga?
Det hela är väl grumligt och vill du att jag ska ta till mig något av ditt svammel, får du gärna förtydliga dig.
Citera
2024-12-20, 16:02
  #88208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Visst, jag anser ändå att vi bör försöka se till så att inte gäddorna tar sitt liv

Inte för att jag bryr mig ett dugg om gäddorna utan snarare för deras anhörigas skull, även om dom är vidriga as så är dom ändå någons bror eller son och dom anhöriga har inte valt det

Därför anser jag att det är bättre att låta dom leva
om än isolerat för att skydda barnen
Bestäm dig för fan...
Du har sagt att du vill de ska leva för att de ska plågas för resten av sina liv.

Din skenhelige jävel.
Citera
2024-12-20, 16:38
  #88209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja Börje 50+ som haft en helt orealistisk önskan och aldrig kommer få till en träff med en fjortis och som aldrig har våldtagit någon ska naturligtvis plågas resten av livet tillsammans med sina närstående.
Själva tanken räknas som ett fruktansvärt brott som måste sonas.
Bertil gillar att slåss mot spöken.

Exakt så. Det finns snuskgubbar typ Börje därute men om han kontaktar en fjortis i verkligheten så får han inget svar alt. blir blockad direkt. Nån som orkar informera Sara om det?

Dumpen har en lustig tagning på det här fenomenet med fjortisar som springer efter gamla feta gubbar men det är skitkul att läsa chattarna. Dumpen framkallar för fan detta beteende.

Med deras bakgrund så fattar jag frustrationen men Dumpen känns som ett projekt som kom till på fikarasten. Finns andra metoder.
Citera
2024-12-20, 16:41
  #88210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Bestäm dig för fan...
Du har sagt att du vill de ska leva för att de ska plågas för resten av sina liv.

Din skenhelige jävel.

Mellan att leva med skuld och skam över vad dom gjort eller att dom tar sitt liv så väljer jag det förstnämnda

Men bäst vore om dom kunde leva ett hyffsat liv långt bort ifrån barn tills dom dör av naturliga orsaker
Citera
2024-12-20, 16:45
  #88211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Min poäng var att Aschberg inte är intresserad av att rapportera om sanningen, han är inte ens villig att ta emot information som inte bara motsäger utan dessutom fullständigt tillintetgör hela caset Aftonbladet pstår att de har mot Dumpen. Istället skapas artiklar som är skräddarsydda för att misstänktliggöra Dumpen som utpressare, kriminella osv - för att kunna få till en clickbait-rubrik. När det i verkligenheten är hur lätt som helst för ”journalisterna” att hitta information som förgör all substans i hela artikeln. Förr var journalister intresserade av att berätta sanningen om verklighet, idag är blaskor som Aftonbladet - med personer som Aschberg - intresserade av att med sluga taktiker berätta fiction som är tänkt ska lura läsarna till att tro saker som inte är sant.

Men din dumma jävla åsna, på vilket sätt "tillintetgör" den informationen Sara vill visa Aschberg ABs case? Om det inte finns en post i deras årsredovisning kategoriserad som "UTPRESSNINGSPENGAR" så kan dom OMÖJLIGT ha tagit emot några pengar? Är det de du seriöst menar?
Har du några hjärnceller i omlopp så begriper du att de SISTA stället du ska leta efter några utpressningspengar är där bedragaren VILL att du ska titta. Hur jävla dum får man vara?

Visa mig den information du tydligen sitter på som förgör substansen i hela artikeln. Jag väntar...

De ironiska i ditt skräp till inlägg är att du gör en mer eller mindre korrekt iakttagelse, OM du hade bytt ut Aschberg och Aftonbladet mot Sara Nilsson och Dumpen.
__________________
Senast redigerad av KanelbulleKungen 2024-12-20 kl. 16:57.
Citera
2024-12-20, 16:53
  #88212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Vad är det för information som tillintetgör eller motsäger artikeln, som han inte tar emot?

Sara Nilsson ringer Aschberg och säger "ni får komma och titta i våran redovisning".
Aschberg säger "Det är inte intressant i nuläget men det kanske blir intressant längre fram".

Dumplingarnas 2 hjärnceller gör den geniala kopplingen att om någon har begåtts utpressning/bedrägeri så har dom självklart redovisat de i sin bokföring under kategorin "utpressningspengar". Och om den kategorin inte finns i bokföringen kan det omöjligt ha skett någon utpressning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in