2024-12-20, 17:14
  #88213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Sara Nilsson ringer Aschberg och säger "ni får komma och titta i våran redovisning".
Aschberg säger "Det är inte intressant i nuläget men det kanske blir intressant längre fram".

Dumplingarnas 2 hjärnceller gör den geniala kopplingen att om någon har begåtts utpressning/bedrägeri så har dom självklart redovisat de i sin bokföring under kategorin "utpressningspengar". Och om den kategorin inte finns i bokföringen kan det omöjligt ha skett någon utpressning.

Bokföringen ska visa alla inkomster och utgifter

Eller tänker du att Patrik skulle ha stora säckar hemma fyllda med utpressningspengar?
Citera
2024-12-20, 17:18
  #88214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Sara Nilsson ringer Aschberg och säger "ni får komma och titta i våran redovisning".
Aschberg säger "Det är inte intressant i nuläget men det kanske blir intressant längre fram".

Dumplingarnas 2 hjärnceller gör den geniala kopplingen att om någon har begåtts utpressning/bedrägeri så har dom självklart redovisat de i sin bokföring under kategorin "utpressningspengar". Och om den kategorin inte finns i bokföringen kan det omöjligt ha skett någon utpressning.

Jo jag har lyssnat på klippet och tror mig veta veta det är hon vill ge för bevis.
Men jag vill veta vad det är psykopathenko syftar till.
Utifall jag har missat något så vill jag såklart ha med det i mina slutsatser.
Citera
2024-12-20, 17:19
  #88215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Mellan att leva med skuld och skam över vad dom gjort eller att dom tar sitt liv så väljer jag det förstnämnda

Men bäst vore om dom kunde leva ett hyffsat liv långt bort ifrån barn tills dom dör av naturliga orsaker

Bertil lille, är inte du det minsta intresserad av att veta hur andra länder löser problemet? Det finns 190 länder till och inte ett enda har ett medborgargarde med storpublik som åker runt och förstör familjer.

Finns andra sätt att få stopp på män som vill sätta på barn och t om du förstår att Dumpen inte är rätta vägen.
Sara ska naturligtvis ha en eloge för att hon drog iväg sin lilla raket. Om dumpen inte raggat så hårt i chatten så hade vi haft max 30 gäddor som underhållning.
Citera
2024-12-20, 17:24
  #88216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Mellan att leva med skuld och skam över vad dom gjort eller att dom tar sitt liv så väljer jag det förstnämnda

Men bäst vore om dom kunde leva ett hyffsat liv långt bort ifrån barn tills dom dör av naturliga orsaker
Du är något skev, du vill alltså att människor skall leva i de tillstånd där det är störst chans att ta självmord. Men du vill ändå tvinga dem att vara vid liv.

Du vill att de skall skapa någon form utav själv förvållad tortyr. Du vill att de skall uppleva maximal smärta men ändå inte ta sina liv.

God syn på människor som inte begått något brott än du har. Du vill således att dessa människor skall själva straffa sig mer än vad rätten hade gjort om de hade genomfört flertalet riktiga brott.
Alltså inte skapa någon möjlighet för förbättring, vad finns det då för anledning att söka hjälp? Vad finns det då för anledning att fortsätta leva?

Du behöver hjälp Bertil och skall inte jobba med mänskliga rättigheter.

https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord


Citat:
En människa som tänker på självmord känner sig ofta isolerad och ensam och kan uppleva att inget och ingen kan hjälpa eller förstå hens psykiska smärta. När en inte kan se något annat sätt att handskas med denna förtvivlan och smärta, kan självmord förefalla som den enda utvägen. När allt upplevs hopplöst kan det kännas som om det inte finns något val.

Som sagt, det du beskriver är att de skall leva i en miljö som är anledningen till självmord men DU anser inte att de skall ta sina liv... Det är något grovt fel.

Du vill se folk lida och vållas, det är inte friskt.


Citat:
Förlust av en närstående, en relation, av arbete, status, pengar.
Detta vill du och Dumpen skall försvinna för dem. ALLA sakerna. Men ändå inte att de skall ta sina liv, vilken världssyn, skapar förutsättningarna för självmord och när de sker så ojsan, men vi bad dem söka vård...

Sådan dålig ursäkt till friskrivning utav ansvar...


Citat:
En större besvikelse, misslyckad examen eller tentamen, utebliven befordran, mobbning, kränkning.
Här hittar vi vad Dumpen påstår sig uppmana sina följare att inte göra... Men är fullt medvetna att det händer. Exempelvis Gräv eller andra tråden på flashback.

Alltså har vi 2 saker som hjälper till att bidra till att folk tar sina liv.

Citat:
Sjukdom som depression, psykoser, allvarliga kroppsliga sjukdomar, missbruk.

På sätt tar vi nästan 3 av 3 på Karolinska utav anledningar till att folk tar sina liv.
Detta är vad du vill de skall leva med och att de skall lyssna på dig att inte ta sina liv... Skärp dig.
Dumpen har mycket att lära och göra om. De har designat allt för att åverka maximal smärta och förlust samtidigt som de tar maximal inkomst av lättlurade som vill göra gott.
Samt sadister som gillar att se folk i smärta och åverka smärtan på dem. Ett laglöst samhälle som existerar utanför lagen på egna grunder...
Citera
2024-12-20, 17:29
  #88217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Bokföringen ska visa alla inkomster och utgifter

Eller tänker du att Patrik skulle ha stora säckar hemma fyllda med utpressningspengar?

Snälla Bertil.
Nu är inte jag yrkeskriminell. Men om jag skulle ta emot större pengar på ett olagligt sätt så hade jag inte visat skattemyndigheten det.
Jag hade försökt dölja det på alla tänkbara sätt.

Bara som exempel.
Ta emot pengar på ett utländskt konto. Som inte är kopplat till mitt företag.
Ta emot i mindre belopp. Utspridda i olika former av insättningar som inte direkt drar ögonen till sig.

Det finns tusentals olika sätt att både ta emot men också tvätta smutsiga pengar.
Jag säger inte att dom har gjort det.
Men att bara visa upp sin bokföring är inte ett bevis på att man är oskyldig till att ta emot smutsiga pengar.

Om jag var misstänkt för något så vill jag såklart visa upp saker där direkta bevis inte finns. Och försöka få polis och åklagare att titta åt det håll jag vill.
Vilket dom som jobbar med utredningar och grävande journalistik vet mycket väl om. Man vill inte ha bevisen som ges till än. Man vill ha dom som förövaren inte har avsikt att lämna.
Citera
2024-12-20, 17:32
  #88218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Sara Nilsson ringer Aschberg och säger "ni får komma och titta i våran redovisning".
Aschberg säger "Det är inte intressant i nuläget men det kanske blir intressant längre fram".


Dumplingarnas 2 hjärnceller gör den geniala kopplingen att om någon har begåtts utpressning/bedrägeri så har dom självklart redovisat de i sin bokföring under kategorin "utpressningspengar". Och om den kategorin inte finns i bokföringen kan det omöjligt ha skett någon utpressning.
Intressant, för nu har hon ju gått ut på facebook att Aftonbladet ville kolla på redovisning eller fakturering för föreningen och fick svaret att de enkelt kunde redovisa det, men så enkelt var det inte för de gick inte. Utan gick och grät till Jens och några andra som är mer sympatiserande i hopp om att få en god vinkel.

För hon var orolig att Aftonbladet skulle gräva i de material de fick och hitta något som hon inte ville.
Så genomskinligt och folk går på den lögn hon spinner fram om hur de försöker skydda folk emot obehagliga frågor och dessa läskiga profiler på Aftonbladet.
Citera
2024-12-20, 17:38
  #88219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Bokföringen ska visa alla inkomster och utgifter

Eller tänker du att Patrik skulle ha stora säckar hemma fyllda med utpressningspengar?


Du är alltså så dum så du tror att nån som bedriver nån form av brottslig verksamhet redogör för de helt öppet? Med andra ord så är de enda polisen hade behövt göra för att stoppa gängbrottsligheten under alla dessa år att titta på gängmedlemmarnas deklarationer där dom klart och tydligt redogör att dom får in x-tusen kr i månaden från kategorin "narkotikaförsäljning"?

Och du tror också att de ända sättet att ta emot otillbörliga medel är i stora säckar med pengar? Hur du har överlevt till vuxen ålder är fan ett mirakel.
Citera
2024-12-20, 17:52
  #88220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du är något skev, du vill alltså att människor skall leva i de tillstånd där det är störst chans att ta självmord. Men du vill ändå tvinga dem att vara vid liv.

Du vill att de skall skapa någon form utav själv förvållad tortyr. Du vill att de skall uppleva maximal smärta men ändå inte ta sina liv.

God syn på människor som inte begått något brott än du har. Du vill således att dessa människor skall själva straffa sig mer än vad rätten hade gjort om de hade genomfört flertalet riktiga brott.
Alltså inte skapa någon möjlighet för förbättring, vad finns det då för anledning att söka hjälp? Vad finns det då för anledning att fortsätta leva?

Du behöver hjälp Bertil och skall inte jobba med mänskliga rättigheter.

https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord




Som sagt, det du beskriver är att de skall leva i en miljö som är anledningen till självmord men DU anser inte att de skall ta sina liv... Det är något grovt fel.

Du vill se folk lida och vållas, det är inte friskt.



Detta vill du och Dumpen skall försvinna för dem. ALLA sakerna. Men ändå inte att de skall ta sina liv, vilken världssyn, skapar förutsättningarna för självmord och när de sker så ojsan, men vi bad dem söka vård...

Sådan dålig ursäkt till friskrivning utav ansvar...



Här hittar vi vad Dumpen påstår sig uppmana sina följare att inte göra... Men är fullt medvetna att det händer. Exempelvis Gräv eller andra tråden på flashback.

Alltså har vi 2 saker som hjälper till att bidra till att folk tar sina liv.



På sätt tar vi nästan 3 av 3 på Karolinska utav anledningar till att folk tar sina liv.
Detta är vad du vill de skall leva med och att de skall lyssna på dig att inte ta sina liv... Skärp dig.
Dumpen har mycket att lära och göra om. De har designat allt för att åverka maximal smärta och förlust samtidigt som de tar maximal inkomst av lättlurade som vill göra gott.
Samt sadister som gillar att se folk i smärta och åverka smärtan på dem. Ett laglöst samhälle som existerar utanför lagen på egna grunder...

Huruvida dom ska ha kontakt med anhöriga och närstående är upp till dom själva givetvis

Och du pratar om tortyr, att leva isolerad betyder inte att dom lever under tortyr, det går att finna mening även i ensamheten

Dom kan läsa böcker, se på tv, lyssna på musik, laga mat, baka....finns massvis med meningsfulla aktiviteter man kan göra även i sin egna ensamhet, bara fantasin sätter gränser

Men det är viktigt att dom söker hjälp så dom INTE söker sexuell kontakt med barn igen

Sen gör du felet att du talar om vad jag och dumpen vill, min syn kanske skiljer sig markant från Sara och Patriks syn...jag kan bara tala utifrån mig själv och ingen annan
Citera
2024-12-20, 18:01
  #88221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Snälla Bertil.
Nu är inte jag yrkeskriminell. Men om jag skulle ta emot större pengar på ett olagligt sätt så hade jag inte visat skattemyndigheten det.
Jag hade försökt dölja det på alla tänkbara sätt.

Bara som exempel.
Ta emot pengar på ett utländskt konto. Som inte är kopplat till mitt företag.
Ta emot i mindre belopp. Utspridda i olika former av insättningar som inte direkt drar ögonen till sig.

Det finns tusentals olika sätt att både ta emot men också tvätta smutsiga pengar.
Jag säger inte att dom har gjort det.
Men att bara visa upp sin bokföring är inte ett bevis på att man är oskyldig till att ta emot smutsiga pengar.

Om jag var misstänkt för något så vill jag såklart visa upp saker där direkta bevis inte finns. Och försöka få polis och åklagare att titta åt det håll jag vill.
Vilket dom som jobbar med utredningar och grävande journalistik vet mycket väl om. Man vill inte ha bevisen som ges till än. Man vill ha dom som förövaren inte har avsikt att lämna.

Visst, om det inte kan bevisas så kan dom riskera göra sig skyldiga till falsk tillvitelse
Citera
2024-12-20, 18:56
  #88222
Medlem
Här finns amerikanska "Dumpen" som samordnar med polis. SOSA består av volontärer och anställda med kunskaper inom t.ex. lingvistik, teknik, skådespeleri och könsförtryck och grooming.

https://sosatogether.org/team

Finns en tv-serie som följer deras arbete som heter "Undercover underage" den finns på Max (tidigare Discovery+).
Citera
2024-12-20, 18:59
  #88223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Bertil lille, är inte du det minsta intresserad av att veta hur andra länder löser problemet? Det finns 190 länder till och inte ett enda har ett medborgargarde med storpublik som åker runt och förstör familjer.

Finns andra sätt att få stopp på män som vill sätta på barn och t om du förstår att Dumpen inte är rätta vägen.
Sara ska naturligtvis ha en eloge för att hon drog iväg sin lilla raket. Om dumpen inte raggat så hårt i chatten så hade vi haft max 30 gäddor som underhållning.

Medborgargarde har inte Sverige heller och Dumpen, om det är dem du avser, har knappast storpublik.

Det finns dessutom Dumpen-liknande organisationer över hela världen, så du har riktigt, riktigt fel.150 team bara i the UK Gipsis! Fast där får polisen gripa in oavsett om barnet är fiktivt eller inte. Tror du Dumpen uppfann konceptet eller? Du ger dem för stor cred där.
Du tydligen också missat den gamla amerikanska klassikern "To catch a predator". Gick på TV.
Citera
2024-12-20, 19:37
  #88224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Medborgargarde har inte Sverige heller och Dumpen, om det är dem du avser, har knappast storpublik.

Det finns dessutom Dumpen-liknande organisationer över hela världen, så du har riktigt, riktigt fel.150 team bara i the UK Gipsis! Fast där får polisen gripa in oavsett om barnet är fiktivt eller inte. Tror du Dumpen uppfann konceptet eller? Du ger dem för stor cred där.
Du tydligen också missat den gamla amerikanska klassikern "To catch a predator". Gick på TV.

Jo har sett Hansens show men den fick lägga ner ett tag då det var en åklagare som inte riktigt skötte sig men ok han kanske är tillbaka.
Det var ju seriös tv och inte medborgargarde ala Dampen.

Vi vet alla att Dumpen show med Sara och Patrik som programledare aldrig dyker upp i tv 4 varje tisdag som ett stående inslag. Tror du det kommer snart?

Har inte sagt att Dumpen har helt fel men får nog gå på Janne Josefsson linje tyvärr.

Dumpens journalister har gått för långt i jakten på vrak att visa upp som underhållning för svenska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in