2024-12-20, 17:07
Medlem
Naram-sins avatar
Motivet till detta mord skall vara?
Citera
2024-12-20, 17:08
Medlem
Gaboro utan mask, Gaboro ansikte
https://youtube.com/shorts/J-PO_evCzS8?si=rz2VEmf0U2uxI_pa
Senast redigerad av Lacking 2024-12-20 kl. 17:12.
Citera
2024-12-20, 17:09
Medlem
Jag tycker inte det ser ut som skytten håller telefonen med andra handen. Tror den sitter fast i nån hållare på bröstet tex.
Citera
2024-12-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Kriminella har friats i rätten när det funnits blod och dna bevisning pga ”det kan ha kommit dit vid ett annat tillfälle”. och du tror att ett par skor ska hjälpa lol

Om han fångats på bild innan eller efter mordet utan maskering, så är både kläder och skor goda hjälpmedel för identifiering vid både en förundersökning och eventuell rättegång.

Synd att din tröga ursäkt till hjärna inte klarar av att begripa någonting så enkelt, lol.
Citera
2024-12-20, 17:10
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naram-sin
Motivet till detta mord skall vara?

Idag räcker det väl att man är wannabe-musiker som rör sig i fel kretsar och vet lite för mycket. Behövs nog inte mer motiv än så.
Citera
2024-12-20, 17:10
Medlem
josmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag är kluven.

1. Han filmar med en hand och håller pistolen med en hand vilket gör det svårare att sikta. Dels för att det är 100 ggr svårare med en hand och dels för vi alla vet hur svårt det kan vara och filma något och samtidigt hålla upmärksamhet på det du filmar (barnkalas eller vad som) (nu är inte jag "erfaren" skytt, men som du grundläggande. Och även om jag vart mer erfarenhet och vart i den värld att jag fått ett uppdrag som detta så vet jag inte om jag vågat ge mig in på att köra en hand. (Snarare hade jag kanske ställt upp telefonen för att filma, och på lite avstånd lugnt och fint använd båda mina händer).

2. Nu räknade jag inte skotten, men det är många. BO springer dessutom ut helt öppet. Så kanske var det bara tur att han satte ett skott i benet (eller dyl) som gjorde att BO inte kunde fly och skotten räckte.

Min bedömning är nog endå hög 18 åring, med grungläggande träning, kanske 1-2 dåd på sitt samvete sedan tidigare. Mao ingen torped kaliber.

1. Alldeles korrekt
2. Möjligt. Kanske inte. Om du har tagit kola eller dyl är man oftast inte så lugn och sansad, det uttalas inga ord, efter första skotten när han missar eller helt enkelt inte träffar vitala delar så även om han är rapparen är rappare än skotten går han på adrenalin och kommer en bit så stannar skytten upp och skjuter över taket, riktigt taktiskt och hela tiden med en hand sen joggar han fram och tömmer resterande kulor utan stress
Citera
2024-12-20, 17:11
Medlem
Ganonitos avatar
Ska ha haft kopplingar till den gängkriminella miljön. Känns inte som någon förlust direkt. Nu väntar vi bara på att hans identitet ska avslöjas.
Citera
2024-12-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Ja det är ju klart då alla sven ska barn sitter inne och nöter tiktok då man inte kan eller vill vara ute och leka i mörkret.

Detta bör anses vara ett terror dåd och utredas därefter eftersom meningen är att filmen ska spridas och sätta skräck i människor. Med alla felskjutinigar kan vem som helst hamna i skottlinjen. Det gängen utför är terror och skall utredas och dömas som lagen anser lämplig gällande terrorister.

Är väl ändå positivt att barn få se en verklighet istället för att det alltid ska skyddas? Får barnen se den faktiska verkligheten i tid kanske det avskräcker från att själv gå in i den världen senare? 🤷‍♂️
Citera
2024-12-20, 17:12
Medlem
josmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Jag tycker inte det ser ut som skytten håller telefonen med andra handen. Tror den sitter fast i nån hållare på bröstet tex.
det kanske är den enarmade banditen? Vad gör han med andra handen tror inte de är så avancerade han håller luren i huvudhöjd med andra handen man ser det i reflektionen på rutan
Citera
2024-12-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ambulansen hämtar inte döda personer.

Ambulansen tar ofta med sig döda personer som ligger på offentlig plats. De tar även med barn som avlidit.
Citera
2024-12-20, 17:13
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89

- Det ser ut som han har fäst en mobiltelefon uppe vid högra axeln på något vis. - Kan omöjligt ha hållit den med vänster hand.

/WTF
Citera
2024-12-20, 17:14
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Om han fångats på bild innan eller efter mordet utan maskering, så är både kläder och skor goda hjälpmedel för identifiering vid både en förundersökning och eventuell rättegång.

Synd att din tröga ursäkt till hjärna inte klarar av att begripa någonting så enkelt, lol.

Övervakningskameror har otroligt liten bevisfaktor i domstol. Det är ögonvittnen som gäller. Det kan vara ett kompliment men inget man avgör ett fall på.

Det är utan rimligt tvivel som gäller. Det kan inte en övervakningskamera bevisa. Vid minsta lilla tvivel så kan du inte dömas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in