Citat:
Ursprungligen postat av
josman
Nu när man har sett hela videon tänker jag med den lilla erfarenheten jag har av pistolskytte efter att ha tävlat något år: Att skjuta exakt på 10–12 meters avstånd med en pistol är inte enkelt utan träning, även om målet är stilla.
När antingen skytten, målet eller båda rör sig blir det en betydligt större utmaning och kräver avancerad träning i skjutteknik, koordination och reflexer.
Det är inte enkelt att träna skytte bara sådär. Den som någon gång har skjutit på riktigt vet vad jag pratar om.
Mina fem cent är att skytten INTE åker fast och de kör en stulen bil. Ingen amatör. Rentav ej bosatt på våra breddgrader.
Däremot är det ju klantigt av offret att springa rakt rör på fig soda till sida 1 sekund flytt 1 sekund flytt tror faktiskt han hade klarat sig då. Så år det någon som är amatör är det den tuffa rapparen. Ger man sig in i leken får man leken tåla (nu kan ju inte dessa gossar detta klassiska svenska uttryck) men så är det. Man ska inte spella ballan om man inte är Allan.
Ang bilen ser det mer ut som en volvo V40.
Att skjuta med enhandsfattning ser man bara i polisfilmer eller västernfilmer! Uppfriskande!
Jag är kluven.
1. Han filmar med en hand och håller pistolen med en hand vilket gör det svårare att sikta. Dels för att det är 100 ggr svårare med en hand och dels för vi alla vet hur svårt det kan vara och filma något och samtidigt hålla upmärksamhet på det du filmar (barnkalas eller vad som) (nu är inte jag "erfaren" skytt, men som du grundläggande. Och även om jag vart mer erfarenhet och vart i den värld att jag fått ett uppdrag som detta så vet jag inte om jag vågat ge mig in på att köra en hand. (Snarare hade jag kanske ställt upp telefonen för att filma, och på lite avstånd lugnt och fint använd båda mina händer).
2. Nu räknade jag inte skotten, men det är många. BO springer dessutom ut helt öppet. Så kanske var det bara tur att han satte ett skott i benet (eller dyl) som gjorde att BO inte kunde fly och skotten räckte.
Min bedömning är nog endå hög 18 åring, med grungläggande träning, kanske 1-2 dåd på sitt samvete sedan tidigare. Mao ingen torped kaliber.