2024-12-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Roligast är väl att se kommentarer på socialmedia "varför dog han" " å nej en rappare igen"..
Tydligen är det folk som är ute efter dem som gör dålig musik. Dansbandsmaffian månne?

Borde fan finnas. Att nån kallar denna kassa rappare/lyriker för superstjärna är ju skämmigt. Idag fick jag veta att han ens existerade.
Citera
2024-12-20, 16:18
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Tydligen har BRIS blivit nerringde idag efter att barn ska ha sett filmen på mordet.

https://www.tv4.se/artikel/29nsQrl7qYHCo1oqHCOo5/raedda-barn-larmar-bris-efter-att-ha-sett-misstaenkta-mordfilmen?fbclid=IwY2xjawHSZ0BleHRuA2FlbQIxMQ ABHTj6ndXMhCkJnfMNH6rfLXhF6kgfIO2OEILTYos3UvqcHrUw HX1QvRVtuA_aem_Q9DdkwJTFqr0AdajKpzGcg
Ja det är ju klart då alla sven ska barn sitter inne och nöter tiktok då man inte kan eller vill vara ute och leka i mörkret.

Detta bör anses vara ett terror dåd och utredas därefter eftersom meningen är att filmen ska spridas och sätta skräck i människor. Med alla felskjutinigar kan vem som helst hamna i skottlinjen. Det gängen utför är terror och skall utredas och dömas som lagen anser lämplig gällande terrorister.
Citera
2024-12-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/grovt-brott/

Nån som vet något?
gangster rapparen Graboro. RIP
Citera
2024-12-20, 16:21
Medlem
josmans avatar
Nu när man har sett hela videon tänker jag med den lilla erfarenheten jag har av pistolskytte efter att ha tävlat något år: Att skjuta exakt på 10–12 meters avstånd med en pistol är inte enkelt utan träning, även om målet är stilla.
När antingen skytten, målet eller båda rör sig blir det en betydligt större utmaning och kräver avancerad träning i skjutteknik, koordination och reflexer.
Det är inte enkelt att träna skytte bara sådär. Den som någon gång har skjutit på riktigt vet vad jag pratar om.

Mina fem cent är att skytten INTE åker fast och de kör en stulen bil. Ingen amatör. Rentav ej bosatt på våra breddgrader.

Däremot är det ju klantigt av offret att springa rakt, rör på dig, han måste vara rappare. Sida till sida 1 sekund, rappt över/flytt 1 sekund, studs/flytt tror faktiskt han hade klarat sig då. Så år det någon som är amatör är det den tuffa rapparen. Ger man sig in i leken får man leken tåla (nu kan ju inte dessa gossar detta klassiska svenska uttryck) men så är det. Man ska inte spella ballan om man inte är Allan.

Ang bilen ser det mer ut som en volvo V40.
Att skjuta med enhandsfattning ser man bara i polisfilmer eller västernfilmer!!
Är han verkligen inte rappare?
Senast redigerad av josman 2024-12-20 kl. 16:25. Anledning: Stavfel
Citera
2024-12-20, 16:22
Medlem
Det där är ingen mordvideo en snubbe sitter ner på marken i ett parkeringsgarage och skriker sen händer ingenting jag tror det är fejk
Citera
2024-12-20, 16:23
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josman
Nu när man har sett hela videon tänker jag med den lilla erfarenheten jag har av pistolskytte efter att ha tävlat något år: Att skjuta exakt på 10–12 meters avstånd med en pistol är inte enkelt utan träning, även om målet är stilla.
När antingen skytten, målet eller båda rör sig blir det en betydligt större utmaning och kräver avancerad träning i skjutteknik, koordination och reflexer.
Det är inte enkelt att träna skytte bara sådär. Den som någon gång har skjutit på riktigt vet vad jag pratar om.

Mina fem cent är att skytten INTE åker fast och de kör en stulen bil. Ingen amatör. Rentav ej bosatt på våra breddgrader.

Däremot är det ju klantigt av offret att springa rakt rör på fig soda till sida 1 sekund flytt 1 sekund flytt tror faktiskt han hade klarat sig då. Så år det någon som är amatör är det den tuffa rapparen. Ger man sig in i leken får man leken tåla (nu kan ju inte dessa gossar detta klassiska svenska uttryck) men så är det. Man ska inte spella ballan om man inte är Allan.

Att skjuta med enhandsfattning ser man bara i polisfilmer eller västernfilmer! Uppfriskande!
Snyggt inlägg. Håller med dig.
Citera
2024-12-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHat
Det där är ingen mordvideo en snubbe sitter ner på marken i ett parkeringsgarage och skriker sen händer ingenting jag tror det är fejk

Händer ingenting? Han blir skjuten flera gånger innan han ligger ner, och 3 gånger när han väl ligger ner.

Vad ville du skulle hända för att det skulle vara övertygande?
Citera
2024-12-20, 16:26
Medlem
Orkar inte läsa alla dessa sidor, men Parkeringshuset har ju kameror såväl vid infart som utfart som fotar bilarna så man vet efteråt hur mycket man ska betala.
Citera
Medlem
Hela videon funka inte kan ni göra reupload? Sjukt vilket fall
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus
Börjar bli ett gäng gangsterrappare som har fått sätta livet till. Många unga som lyssnar på skräpet och ser upp till dessa... tragiskt! Förbjud skiten!

Instämmer. Här är ett av hans mästerverk med det passande titeln ”2 Glocks”
https://youtu.be/Enb_OXCFWkw?si=zTTwNznliur9uoIa
Citera
2024-12-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josman

Däremot är det ju klantigt av offret att springa rakt rör på fig soda till sida 1 sekund flytt 1 sekund flytt tror faktiskt han hade klarat sig då. Så år det någon som är amatör är det den tuffa rapparen. Ger man sig in i leken får man leken tåla (nu kan ju inte dessa gossar detta klassiska svenska uttryck) men så är det. Man ska inte spella ballan om man inte är Allan.

Att skjuta med enhandsfattning ser man bara i polisfilmer eller västernfilmer! Uppfriskande!

Jag är kluven.

1. Han filmar med en hand och håller pistolen med en hand vilket gör det svårare att sikta. Dels för att det är 100 ggr svårare med en hand och dels för vi alla vet hur svårt det kan vara och filma något och samtidigt hålla upmärksamhet på det du filmar (barnkalas eller vad som) (nu är inte jag "erfaren" skytt, men som du grundläggande. Och även om jag vart mer erfarenhet och vart i den värld att jag fått ett uppdrag som detta så vet jag inte om jag vågat ge mig in på att köra en hand. (Snarare hade jag kanske ställt upp telefonen för att filma, och på lite avstånd lugnt och fint använd båda mina händer).

2. Nu räknade jag inte skotten, men det är många. BO springer dessutom ut helt öppet. Så kanske var det bara tur att han satte ett skott i benet (eller dyl) som gjorde att BO inte kunde fly och skotten räckte.

Min bedömning är nog endå hög 18 åring, med grungläggande träning, kanske 1-2 dåd på sitt samvete sedan tidigare. Mao ingen torped kaliber.
Citera
2024-12-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Händer ingenting? Han blir skjuten flera gånger innan han ligger ner, och 3 gånger när han väl ligger ner.

Vad ville du skulle hända för att det skulle vara övertygande?
Man ser aldrig att han blir träffad faktiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in