Citat:
Ursprungligen postat av
Lappaz
Det gör du rätt i - man ser hur killen springer i garaget , blir omkullskjuten - skytten springer fram typ 15 - 20 meter där killen ligger - och skjuter 4 - 5 skott i överkroppen ... killen ligger helt still efter det..
Riktigt vidrigt att ens inte Mod tar bort denna individ som laddar upp denna video - man ska inte behöva se sånt..
Jag är lite kluven faktiskt. Å ena sidan så har vi ett etablissemang och ett knippe moraliska översittare som i år hyllat och lyft alla dessa som "öppnar alla andras ögon för hur livet på gatan i orten är". Sveriges Radio delar till och med ut priser för detta. Ju mer "äkta": ju mer priser.
Sen då en gangbanger filmar då han tar en annan gangbanger av daga pga "så här är det i orten" och visar det exakt så som det är genom att lägga ut filmen så får alla gängkramare i kultureliten fullkomligt spatt.
Tänk dig att hylla och prisa någon för att de i en text säger att de ska låta andra smaka på tabben men sen pissa på sig då samma klientel lägger ut video på det då det hände.
Antar att gängkrig bara ska vara lagom läskigt l landet lagom.
Om det krävs hundra filmer till som denna för att få det här landet att inse att straffrabatt inte ska gälla för gängrelaterad brottslighet och att de som åker dit ska sitta mycket längre även om de bara är 15 så är jag ok med att 100 mammor till dessa skriker ut sin sorg lite extra då de ser skiten.
Det var den enda sidan av myntet.
Den andra sidan har jag inget vettigt argument för förutom att man även måste respektera och uppskatta att det finns människor som forfarande är så mjuka att de tar illa upp av att se sådant här och på ett sätt så är det ju rimligt att vi inte avtrubbar de sista av dem för då är landet helt förfallet.