2024-12-20, 09:38
  #88189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
När ett barn tar sitt liv så är det en oerhörd tragedi
När en gädda tar sitt liv så är det en tragedi för dom anhöriga, jag ser helst att gäddan lever isolerad och olycklig i sin ångest över det fruktansvärda handlingar denne har begått för resten av dennes liv istället för att begå självmord
Det bor en riktigt ond sadist i dig.
Citera
2024-12-20, 09:44
  #88190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det bor en riktigt ond sadist i dig.

Ja Börje 50+ som haft en helt orealistisk önskan och aldrig kommer få till en träff med en fjortis och som aldrig har våldtagit någon ska naturligtvis plågas resten av livet tillsammans med sina närstående.
Själva tanken räknas som ett fruktansvärt brott som måste sonas.
Citera
2024-12-20, 09:58
  #88191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det bor en riktigt ond sadist i dig.

Ja Börje 50+ som haft en helt orealistisk önskan och aldrig kommer få till en träff med en fjortis och som aldrig har våldtagit någon ska naturligtvis plågas resten av livet tillsammans med sina närstående.
Själva tanken räknas som ett fruktansvärt brott som måste sonas.
Bertil gillar att slåss mot spöken.
__________________
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-20 kl. 10:01.
Citera
2024-12-20, 10:04
  #88192
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
När ett barn tar sitt liv så är det en oerhörd tragedi
När en gädda tar sitt liv så är det en tragedi för dom anhöriga, jag ser helst att gäddan lever isolerad och olycklig i sin ångest över det fruktansvärda handlingar denne har begått för resten av dennes liv istället för att begå självmord

Du är jävligt obehaglig och inte ett dugg bättre än gäddorna du fördömer. Riktigt mörka sidor du lyfter fram här... och du ska jobba med mänskliga rättigheter. En ulv i fårakläder som man säger. Sök hjälp.
Citera
2024-12-20, 10:27
  #88193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Du är jävligt obehaglig och inte ett dugg bättre än gäddorna du fördömer. Riktigt mörka sidor du lyfter fram här... och du ska jobba med mänskliga rättigheter. En ulv i fårakläder som man säger. Sök hjälp.

Självklart jobbar han med mänskliga rättigheter som en god medborgare och medmänniska , dock med vissa undantag.
Nazisterna undantog judarna i sin syn på
mänskliga rättigheter, för att rädda världen.
Ränderna går aldrig ur vissa.
Citera
2024-12-20, 11:07
  #88194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja Börje 50+ som haft en helt orealistisk önskan och aldrig kommer få till en träff med en fjortis och som aldrig har våldtagit någon ska naturligtvis plågas resten av livet tillsammans med sina närstående.
Själva tanken räknas som ett fruktansvärt brott som måste sonas.
Precis som förr - Laglösa. Kan behandlas hur som helst, av vem som helst.
Känslor och förnuft styr hsndling. Hat är en stark känsla. Med dessa värderingar behöver inte det jobbiga förnuftet tillämpas...
Människor som njuter av att andra lider borde hållas lågt borta från allt som heter barn, eller andra områden som vård etc. Livsfarligt.
Citera
2024-12-20, 11:49
  #88195
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vad du beskriver är någon form utav psykisk tortyr, ett obehag, en dehumanisering.
Psykiskt lidande, den typen av lidande som är en rak väg ner i graven.

Du kan bara få ett av dina påståenden, inte bägge.
Du påstår att du jobbar för mänskliga rättigheter, det är en fasad för att lura folk att du är en god människa.
Ja usch vilket mörker och vilken stackare. Man vill ju knappt veta vad man har gått igenom för att forma den sortens tanke du citerade. Psykiskt sjuka ger sig på andra sjuka, är det här handlar om. Det mest obehagliga är ju fasaden som du nämner, likt pedofilen som lurar barnet med en bekymmerfri, barnslig och lekfull aura använder den andra kategorin nån sorts ”brinner för att hjälpa människor aura” som är såååå lätt att genomskåda för omgivningen.
Citera
2024-12-20, 11:58
  #88196
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja hon verkar lite paranoid. Men det kan vara en effekt utav hennes långa missbruk.

Jag håller med om att klippet med Robert verkligen spelar mot deras egna agenda. Jag förstår faktiskt inte varför dom lagt upp det och låter det ligga kvar.

Jag förstår heller inte vad det skulle vara för ide att ta kontakt med dom efter en uthägning. Då dom vid flera tillfällen publicerat samtal med någon som faktiskt tar kontakt. Detta också utan att tala om för personen att detta samtal spelas in och kommer vara en del av vår publicering.
Sen används klippet för att trycka ner personen ännu mer.

Visst dom som är uthängda är klandervärda.
Men det betyder inte att man som en folkdomstol kan bete sig hur man vill.

Deras brist på empati för anhöriga är skrämmande.
Säg att mr x blir uthängd och har skrivit tex att han gjort saker med sitt barn. Om han faktiskt på riktigt har gjort detta. Tror någon att barnet vill att det ska publiceras?
Publiceras och spridas på nätet så massa andra får veta om vad hon/han har varit med om?

Det framkommer i massa statistik att det är många som inte anmäler övergrepp.
Detta är för att dom bland annat själva skäms över vad som hänt.
Hade jag råkat ut för något sånt, hade jag inte velat ha det ligga ute på nätet. Jag blir utpekad som ett offer. Något jag kanske har svårt att dela med mig av med en psykolog som har tystnadsplikt. Ligger helt plötsligt ute på nätet för alla att se.

Där tänker man verkligen inte på barnet.
Deras metoder ger verkligen en dålig smak.
Du sätter verkligen fingret på hur jävla illa dem stackars unge som ska få dras med att dumpen pga ekonomisk vinning valde att publicera en vidrigs farsas möjligen påstådda verk.

Om man leker med tanken att det som äckelgubben skriver i chatten inte har hänt, LYCKA TILL för stackars barnet att bli av med det skapade trauma som Dumpen och ingen annan skapat. Så jävla vidrigt, Sara är en solklar psykopat som fan skulle sälja barn på darknet om hon fick möjlighet. Hur fan kan man skita fullständigt i det barnet!?
Citera
2024-12-20, 12:04
  #88197
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är djupt tragiskt med alla självmord men i gäddornas fall så har dom faktiskt möjlighet att söka hjälp och komma vidare
Ja precis, fast med senap på då eller?
Citera
2024-12-20, 13:00
  #88198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Precis som förr - Laglösa. Kan behandlas hur som helst, av vem som helst.
Känslor och förnuft styr hsndling. Hat är en stark känsla. Med dessa värderingar behöver inte det jobbiga förnuftet tillämpas...
Människor som njuter av att andra lider borde hållas lågt borta från allt som heter barn, eller andra områden som vård etc. Livsfarligt.

Framförallt ska de inte bibringa barn en sådan unken värdegrund. Barn behöver positiva förebilder inte hat och plågeri som en värdegrund.
Självklart skall alla som begår dokumenterade brott lagföras och dömas.
Att sexuellt förgripa sig på barn är ett allvarligt brott, men ska inte bygga på ett antagande att något kan ske som inte har skett och som scenario i sig är totalt verklighetsfrånvänt.
Citera
2024-12-20, 14:02
  #88199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Att folk skaffar sig en världsbild enbart genom att läsa rubriker är nog bland det dummaste jag hört.

Min poäng var att Aschberg inte är intresserad av att rapportera om sanningen, han är inte ens villig att ta emot information som inte bara motsäger utan dessutom fullständigt tillintetgör hela caset Aftonbladet pstår att de har mot Dumpen. Istället skapas artiklar som är skräddarsydda för att misstänktliggöra Dumpen som utpressare, kriminella osv - för att kunna få till en clickbait-rubrik. När det i verkligenheten är hur lätt som helst för ”journalisterna” att hitta information som förgör all substans i hela artikeln. Förr var journalister intresserade av att berätta sanningen om verklighet, idag är blaskor som Aftonbladet - med personer som Aschberg - intresserade av att med sluga taktiker berätta fiction som är tänkt ska lura läsarna till att tro saker som inte är sant.
Citera
2024-12-20, 14:08
  #88200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Iallafall i Stockholm används epitetet för båda könen och är mer förknippat med flams och trams än sexualitet.

Säg att du tillför en skyddad elit utan att säga att du tillhör en skyddad elit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in