2024-12-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Mm det är helt riktigt. Fast det är bara någon enstaka procent av gäddorna som anses uppfylla kriterierna för att få "vård" på barnknulleriavdelningen.

De allra flesta blir avvisade med utlåtandet: " Problematiken ligger inte i att gäddan blivit förförd av ett fiktivt barn/tonåring".

Då begår dom tjänstefel, dom har tydligt uttryckt att dom har en dragning till barn och behöver därför hjälp och hantera sina impulser
Citera
2024-12-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Skulle vilja påpeka att i det länkade klippet så bemöter hon ingenting sakligt.
Hon pratar om pressetik och hur AB hänger ut dom utan möjlighet till att få bestämma själva vad som ska stå. Om man lyssnar lite mellan raderna.

Vad deklarationer skulle visa om det handlar om svarta pengar förstår jag inte heller.
Lite det man hör på Robert också att det inte är viktigt för själva artikeln.

Sedemera så kan han inte veta om dom fått 40% eller inte. Vilket han också påstår.
Och i både samtalet och artikeln så påpekas det att det är Strömberg som säger att dumpen får en andel.

Jag förstår faktiskt inte vad ni vill ha ut utav det klippet. Inte heller varför dom själva valt att gå ut med klippet. Det får det bara att framstå som att dumpens ledning är desperata och nervösa.

En annan sak jag också tänker på när det kommer till deras telefonsamtal över lag, är att dom aldrig nämner att samtalet spelas in för publicering.
Vilket man kan tycka är dålig pressetik. Framförallt när det handlar om ett samtal med en annan journalist.

Men jag vet inte. Det kanske var fel klipp som länkades också.
För det klippet visar inget till Dumpens fördel.

Sara är lite manisk o sjuk i huvudet så hon spelar in saker till höger och vänster utan folks kännedom för att hon ska få hållhakar på dom och kunna använda som tillbakakaka när det passar. De enda problemet är att hon är lite för sjuk i huvudet så hon har tappat förmågan att avgöra om det hon lyckas spela in är en hållhake eller inte så hon bara slänger upp allt.

De roligaste med AB publiceringarna är ju att SoP i tidningen får framstå som relativt rimliga personer. Det är dom själva iom dom här klippen som får det att se ut som om dom är rabiata idioter. Men de är bara att tacka och ta emot tills någon inser att de kanske är dags att ge dom lite mediaträning.
Citera
2024-12-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
När ett barn tar sitt liv så är det en oerhörd tragedi
När en gädda tar sitt liv så är det en tragedi för dom anhöriga, jag ser helst att gäddan lever isolerad och olycklig i sin ångest över det fruktansvärda handlingar denne har begått för resten av dennes liv istället för att begå självmord
Vad du beskriver är någon form utav psykisk tortyr, ett obehag, en dehumanisering.
Psykiskt lidande, den typen av lidande som är en rak väg ner i graven.

Du kan bara få ett av dina påståenden, inte bägge.
Du påstår att du jobbar för mänskliga rättigheter, det är en fasad för att lura folk att du är en god människa.
Citera
2024-12-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Det är väldigt många läsare som bara läser rubrikerna, och tar clickbaiten som sanning, precis som Sara påpekar i ljudklippet. Det märks inte minst i denna tråd där mängder av konton bara rabblar innehållet i Aftonbladets pch ETC:s clickbaits som sanningar. Det är också lite konstigt att det är samma folk som inte ens orkar förstå verkligheten som dessutom är mest högljudda i sina åsikter. beteendet bottnar i en form av försvarsmekanism där man försöker dölja sin egen bristande förmåga att skapa rimliga modeller baserat på gles information, som går ihop logiskt, genom att skrika ut sina infantila slutsatser i ett försök att överrösta de sunda och mer reflekterande åsikterna.

Aftonbladets ”rapportering” om Dumpen är skräddarsydd för att tilltala lättlurade personer som går på alla vilseledande tricks de tar till för att förvanska verkligheten.

Journalistikens primära uppgift borde istället vara att kritisera gällande lagstiftning, så att eventuell lagändring kan göra initiativ som Dumpen helt överflödig. Om lagen skulle göra det enklare för polisen att gripa pedofiler och andra former av psykopater som saknar empati för familjers små barn så hade inte Dumpen behövts. Där lagen brister eller halkar efter samhällsutveckling kommer alltid medborgarna själva täppa hålet, och det är inte där journalistiken ska visa framfötterna på samhällsbristernas sida om historien.

Dumpen är också journalistik, som granskar och rapporterar om individer som våldtar och begår övergrepp på utsatta barn, och Aftonbladet går då in i rollen som journalister som ”granskar” andra journalister. Medborgare skulle t.o.m. kunna se lite genom fingrarna om det vore så att Dumpen tummar lite på nån lag, men nu när de inte ens gör det men Aftonbladet - och Bodström - ändå utmålar dem som kriminella och samhällets största problem, då blir det så konstigt.

Jag tror inte att en majoritet av befolkningen bara läser rubriken och fattar sig en mening därav.
Visst finns det dom som gör det. Men dom är försvinnande få. Åtminstonde dom som senare ger sig in i diskutioner om det.

Det må hända att ledningen på dumpen gör det, och även deras följare. Men dom flesta vill nog veta vad det står i en sådan artikel. Jag vill det iallafall.

Jag håller däremot med dig om att "Det är också lite konstigt att det är samma folk som inte ens orkar förstå verkligheten som dessutom är mest högljudda i sina åsikter. beteendet bottnar i en form av försvarsmekanism där man försöker dölja sin egen bristande förmåga att skapa rimliga modeller baserat på gles information, som går ihop logiskt, genom att skrika ut sina infantila slutsatser i ett försök att överrösta de sunda och mer reflekterande åsikterna."
Då det är precis detta ledningen på dumpen och deras följare många gånger gör.

Den så kallade mainstream median brukar också rapportera och debattera om lagändringar och fruktansvärda händelser som rör utsatta barn.
Men dom kan inte enbart rapportera om det.
Dom kan inte fokusera alla sina resurser på ett problem. Sånt funkar inte i längden, det borde även den mest inbitna följare till dumpen också inse.

Det som är problemet med Dumpens publiceringar är just att det inte tummas lite. Dom skiter fullständigt i den pressetiska princip dom flesta andra håller sig till. Dom begår gång på gång stora övertramp när det tex kommer till förtal. Något ingen annan seriös media sysslar med. Hade det inte varit för att dom har ett utgivningsbevis och JK varit så feg, hade dom åkt fast för ca 540 fall av förtal.
Säg att nittio procent av alla publicerade gäddor är självklara förtalsfall. Så är det ändå ca 500 fall där dom tummar på reglerna.

Hurvida dom är skyldiga i ärendet gällande utpressning, ska jag låta vara osagt, då det inte är klart och vi inte vet vad det finns för bevisning.
Hur det än kommer att falla i det ärendet eller i det ärendet om förtal i början av nästa år, får vi helt enkelt vänta och se.

Tyvärr så i mina ögon så är hela företaget bara en kriminell organisation. Som jobbar på att lura till sig pengar från människor med vilja att förändra.
Något jag också kan tycka är fruktansvärt.
Jag menar inte att alla som skänker pengar till dom är dumma. Dom blir blåsta likt i en sekt.
Allt för att saddister ska få något att fokusera på.

Det är läskigt hur det kan bli.
Citera
2024-12-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Sara är lite manisk o sjuk i huvudet så hon spelar in saker till höger och vänster utan folks kännedom för att hon ska få hållhakar på dom och kunna använda som tillbakakaka när det passar. De enda problemet är att hon är lite för sjuk i huvudet så hon har tappat förmågan att avgöra om det hon lyckas spela in är en hållhake eller inte så hon bara slänger upp allt.

De roligaste med AB publiceringarna är ju att SoP i tidningen får framstå som relativt rimliga personer. Det är dom själva iom dom här klippen som får det att se ut som om dom är rabiata idioter. Men de är bara att tacka och ta emot tills någon inser att de kanske är dags att ge dom lite mediaträning.

Ja hon verkar lite paranoid. Men det kan vara en effekt utav hennes långa missbruk.

Jag håller med om att klippet med Robert verkligen spelar mot deras egna agenda. Jag förstår faktiskt inte varför dom lagt upp det och låter det ligga kvar.

Jag förstår heller inte vad det skulle vara för ide att ta kontakt med dom efter en uthägning. Då dom vid flera tillfällen publicerat samtal med någon som faktiskt tar kontakt. Detta också utan att tala om för personen att detta samtal spelas in och kommer vara en del av vår publicering.
Sen används klippet för att trycka ner personen ännu mer.

Visst dom som är uthängda är klandervärda.
Men det betyder inte att man som en folkdomstol kan bete sig hur man vill.

Deras brist på empati för anhöriga är skrämmande.
Säg att mr x blir uthängd och har skrivit tex att han gjort saker med sitt barn. Om han faktiskt på riktigt har gjort detta. Tror någon att barnet vill att det ska publiceras?
Publiceras och spridas på nätet så massa andra får veta om vad hon/han har varit med om?

Det framkommer i massa statistik att det är många som inte anmäler övergrepp.
Detta är för att dom bland annat själva skäms över vad som hänt.
Hade jag råkat ut för något sånt, hade jag inte velat ha det ligga ute på nätet. Jag blir utpekad som ett offer. Något jag kanske har svårt att dela med mig av med en psykolog som har tystnadsplikt. Ligger helt plötsligt ute på nätet för alla att se.

Där tänker man verkligen inte på barnet.
Deras metoder ger verkligen en dålig smak.
Citera
2024-12-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vad du beskriver är någon form utav psykisk tortyr, ett obehag, en dehumanisering.
Psykiskt lidande, den typen av lidande som är en rak väg ner i graven.

Du kan bara få ett av dina påståenden, inte bägge.
Du påstår att du jobbar för mänskliga rättigheter, det är en fasad för att lura folk att du är en god människa.

Det jag menar är att jag hellre ser gäddan må dåligt av ångest än att gäddan tar sitt liv
Men om gäddan isolerar sig och kan må bra i det så är det lite skitsamma, huvudsaken är att gäddan inte fortsätter leta efter barn, gäddans mående är jag totalt likgiltig till

Jag jobbar generellt för mänskliga rättigheter men jag jobbar definitivt inte för gäddornas rättigheter
Citera
2024-12-19, 13:44
Medlem
Citat:
När ett barn tar sitt liv så är det en oerhörd tragedi
När en gädda tar sitt liv så är det en tragedi för dom anhöriga, jag ser helst att gäddan lever isolerad och olycklig i sin ångest över det fruktansvärda handlingar denne har begått för resten av dennes liv istället för att begå självmord

Nja, hela poängen med fängelse eller social utfrysning eller annat straff är ju inte att den straffade ska lida - poängen och nyttan är att risken för oskyldiga i övriga samhället minimeras. Om ett peddo hänger sig så utgör peddot inte längre något hot mot övriga samhället, och kostar inte heller övriga samhället pengar (t.ex. kostnad för att hålla peddot i fängelse.)
Citera
2024-12-19, 13:46
Medlem
Citat:
Nja, hela poängen med fängelse eller social utfrysning eller annat straff är ju inte att den straffade ska lida - poängen och nyttan är att risken för oskyldiga i övriga samhället minimeras. Om ett peddo hänger sig så utgör peddot inte längre något hot mot övriga samhället, och kostar inte heller övriga samhället pengar (t.ex. kostnad för att hålla peddot i fängelse.)

Jag är mot dödsstraff, tillomed när det gäller gäddor
Jag betalar hellre en större andel i skatt för att hålla dom inlåsta
Citera
2024-12-19, 14:14
Medlem
Citat:
Jag är mot dödsstraff, tillomed när det gäller gäddor
Jag betalar hellre en större andel i skatt för att hålla dom inlåsta

Jag är också mot dödsstraff - pga risken att någon blir oskyldigt dömd. Ett peddo som tar sitt liv är inte samma sak som dödsstraff. Ett barn som tar sitt liv pga har blivit offer för en äcklig pedofil eller annan empatibefriad psykopat brukar iallafall inte jag säga att barnet får ett dödsstraff.

Men jag skulle ju se mellan fingrarna om en förälder till ett utsatt barn tog lagen i egna händer, som Gary Plauché gjorde, och utdelade ett dödsstraff mot aktuellt peddo. I såna lägen är jag för dödsstraff, och den som utdelar dödsstraffet bör naturligtvis inte bli straffad. Gary satt aldrig i fängelse trots att han avlivade pedofilen i direktsänd TV och blev gripen på plats på bar gärning, så bevisen för det ”brottet” var överhängande.

Samhället i stort, inkl. domsolar och annat, har ett visst överseende med att personer som har god anledningen till det avrättar pedofiler - det är ingen stor grej egentligen.
Senast redigerad av psykopathenko 2024-12-19 kl. 14:22.
Citera
2024-12-19, 14:24
Medlem
Citat:
Jag är också mot dödsstraff - pga risken att någon blir oskyldigt dömd. Ett peddo som tar sitt liv är inte samma sak som dödsstraff. Ett barn som tar sitt liv pga har blivit offer för en äcklig pedofil eller annan empatibefriad psykopat brukar iallafall inte jag säga att barnet får ett dödsstraff.

Visst, jag anser ändå att vi bör försöka se till så att inte gäddorna tar sitt liv

Inte för att jag bryr mig ett dugg om gäddorna utan snarare för deras anhörigas skull, även om dom är vidriga as så är dom ändå någons bror eller son och dom anhöriga har inte valt det

Därför anser jag att det är bättre att låta dom leva om än isolerat för att skydda barnen
Citera
2024-12-19, 14:28
Medlem
Citat:
Det jag menar är att jag hellre ser gäddan må dåligt av ångest än att gäddan tar sitt liv
Men om gäddan isolerar sig och kan må bra i det så är det lite skitsamma, huvudsaken är att gäddan inte fortsätter leta efter barn, gäddans mående är jag totalt likgiltig till

Jag jobbar generellt för mänskliga rättigheter men jag jobbar definitivt inte för gäddornas rättigheter
https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord

Citat:
En människa som tänker på självmord känner sig ofta isolerad och ensam och kan uppleva att inget och ingen kan hjälpa eller förstå hens psykiska smärta. När en inte kan se något annat sätt att handskas med denna förtvivlan och smärta, kan självmord förefalla som den enda utvägen. När allt upplevs hopplöst kan det kännas som om det inte finns något val.

Det är exakt vad du beskriver. Du vill inte att de skall ta livet men du vill att de skall leva efter de som leder till självmord. Du behöver hjälp, kontakta vården. Det kan vara så att du behöver ligga inne och prata ut totalt.

Och nu till det andra påståendet om det stämmer bör du säga upp dig genast och sluta med folks rättigheter.

https://mrinstitutet.se/manskliga-rattigheter/

Citat:
De mänskliga rättigheterna slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. Det gäller för alla människor, utan åtskillnad, över hela världen, oavsett land, kultur eller specifik situation. Rättigheterna är odelbara vilket innebär att de olika rättigheterna utgör delar av samma helhet, och ingen enskild rättighet kan anses vara viktigare än någon annan.

Det är grunden för mänskliga rättigheter och du vill frånta dem ifrån somliga individer. Oavsett vad du tycker om dem är det fel. Samt grundar sig inte bra i ett fungerande samhälle.

Citat:
Vård och omsorg/Bästa möjliga hälsa
Denna är ju relevant och i ett fungerande samhälle bör vi skapa optimala möjligheter för en individ att faktiskt söka hjälp. Det du och Dumpen förespråkar kommer inte leda till att någon söker hjälp.

Citat:
Ekonomisk trygghet
Ser man på, något du vill frånta somliga individer.

Citat:
Bostad
Oj, ytterligare du och gräv vill frånta somliga.

Citat:
Hållbar miljö
Det finns mycket som kan ingå här, men i ditt meddelande är det absolut du vill se somliga individer fråntas.

Citat:
Meningsfull sysselsättning/Föreningsfrihet
Samma som ekonomisk trygghet, men även rätten att kunna gå ut och handla eller träna.
Vilket är positiva sysslor som kan ersätta dem dåliga men möjligheten för dessa raseras i Dumpens, Grävs och DIN värld.

Citat:
Vila och fritid
Ja, det stormar ju rätt rejält. Men du anser att dessa individer inte har rätt till detta.

Citat:
Delaktighet i samhället
Du säger ju själv att de skall leva i utanförskap.

Citat:
Privatliv och familjeliv
Ja, många uppenbara punkter här.

Citat:
Frihet från hat, hot och våld
Citat:
Frihet från tortyr eller annan grym, omänsklig eller förnedrande behandling
Citat:
Frihet från diskriminering
Oavsett medel, så finns det bättre mer humana sätt att behandla individer, det är därför som rättsväsendet finns. Att folk med objektiv syn skall se till så att allt går rätt till.

Men framförallt:
Citat:
Rättvis rättegång
Den säger ju sig själv i rådande diskussion att detta sker inte, de som hängs ut ses som skyldiga utan en rättvis rättegång och straffet är hårt.

Detta är bara några av de rättigheter som gör själva fenomenet till mänskliga rättigheter.
Och du som säger dig jobba med dessa bör ta avstånd:
Citat:
Det gäller för alla människor, utan åtskillnad, över hela världen

Den ända anledningen du gör det eller säger du förespråkar mänskliga rättigheter är för att DU skall må bra. Det är en självisk agenda du har med ditt "arbete" i mänskliga rättigheter.
Du bör ta avstånd ifrån denna typen utav arbete.

Ett fungerande samhälle behöver hjälpas åt och ta hand om individer som landat fel, oavsett de begått mord eller på annat sätt gjort något dumt. Vi behöver vårda och ta hand om. Skapa en bra miljö där alla förutsättningarna för att komma ur sitt missbruk eller liknande och bli en fungerande del av samhället.
Vad du förespråkar leder troligen bara till mer problem och att barn som aldrig skulle råkat illa vid far illa. Om det så är anhöriga barn eller barn som far illa för en nu mycket farligare individ utan hopp och något att förlora.
Citera
2024-12-19, 14:31
Medlem
Citat:
Finns ju både preventell och Anova

Nu glömde du impulskollen som hindrar så många självmord och är så fantastiskt bra i början enligt Sara. Vad nu bra i början betyder , men skit i det. Kanske betyder i början av själva självmordet, vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in