2024-12-18, 21:38
  #88081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ursäkta om jag lägger mig i och om jag missförstår dig.
Men menar du att alla som är emot pedofiler tycker att dumpen gör ett bra jobb?

Att ca tio miljoner svenskar tycker dom gör ett bra och regelrätt arbete?

Och vilka är dessa pedofilkramare du och många andra gapar om?

Jag kan inte erinra mig en ända person som jag läst något skrivet från, som har varit positiv till pedofiler.

Att ha åsikter om dumpens metoder blir av någon outgrundlig anledning synonymt med att vurma för pedofiler.
Bodström som lämnat in en polisanmälan mot skojeriföretaget impulskollen , för en klients räkning är t.o.m medlem i en pedofilring. Omg!!
Citera
2024-12-18, 21:39
  #88082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Fjortis är en nedsättande term för pubertala flickor med stort bekräftelsebehov/dålig självkänsla. Kanske en flicka som vacklar under porrkonsumenternas förväntningar. "Fjortis" används möjligen av retsamma syskon, det är mycket olämpligt av vuxna att använda uttrycket "sugen fjortis", så som Dusapa.

Som Bodström tog upp i SVT-debatten så är brottsprovokation inte tillåtet enligt EU, men han (och Dusapa) hävdar felaktigt att det krävs ett EU-uträde för att göra undantag. Faktum är att Sverige gör flera undantag från EUs påbud bland annat när det gäller Snus, skogsbruk, fiske, kollektivavtal. Sverige exporterar enorma mängder el till andra EU-ländet och ligger på femteplats med att bidra till EUs finansiering som för övrigt finansieras av endast 9 av 27 stater, övriga 18 stater tar emot bidrag. Sverige har mer muskler än Bodström (och Dusapa) hävdar och deras försök att få det att framstå som att det krävs ett EU-utträde är av skäl vi endast kan gissa oss till.

Främst är de undantag som Sverige redan gör. Undantag som var i bruk innan reglerna inom EU tillkom. Vilket gör det lättare att få ett undantag.

Det är betydligt mycket svårare att få till undantag som man vill göra efter påbud från eu redan är tilltagna.
Absolut inte omöjligt. Men det är å andra sidan långt ifrån så lätt som många verkar tro.

Det är inte så lätt som att regeringen sätter en kråka på ett papper sen är det klart.
Många verkar tro att regeringen kan göra exakt vad den vill och hur den vill utan några som helst hinder.

Nu är inte jag fullt insatt i allt vad gäller regler och tillbud som kommer från EU.
Men lite av iden med eu är att alla länder som är med ska vara relativt lika. Båda i levnadsstandard som straff och hur polis tex arbetar.
Citera
2024-12-18, 21:47
  #88083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Att ha åsikter om dumpens metoder blir av någon outgrundlig anledning synonymt med att vurma för pedofiler.
Bodström som lämnat in en polisanmälan mot skojeriföretaget impulskollen , för en klients räkning är t.o.m medlem i en pedofilring. Omg!!

Ja det är lite så det verkar vara.
Det är sådant som blir så farligt också.
När alla kritiker till någonting som dom gör, oberoende på vilken sak, blir utmålade som något dom med största trolighet inte är.

Det är exakt på samma sätt som om man pratar om integrationspolitik och vill ställa högre krav. Då är man direkt en racist.
Tycker man det är fel med uthängningar där även anhöriga tar skada av det. Då är man för att barn ska våldtas.

En rörelse som inte kan ta kritik utan att slänga sig med påhopp och, ja faktiskt, förtal.
Är oftast inte så hederliga i längden.
Citera
2024-12-18, 21:50
  #88084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Svarar egentligen inte dig eftersom du är totalt mongobliven. Mods tog bort mitt förra inlägg och jag tyckte att det innehöll viktiga poänger för att stödja min tes om att Bodström är mongobliven.

Etymologi för fjortis, är fjortonåring, men innebörden är, som jag skrev.

Svennehora kommer från svensk hora (slang för prostituerad), men innebörden är svensk flicka som inte kontrolleras av hedersnormer. Så.

Fjortis är väll ett utryck för någon som beter sig på ett speciellt sätt och inte personens ålder.

Du kan därför vara både 13 och 25 men fortfarande bete dig som en fjortis.

Uttrycket i sig har inget specifikt med en ålder att göra.
Citera
2024-12-18, 21:53
  #88085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Svarar egentligen inte dig eftersom du är totalt mongobliven. Mods tog bort mitt förra inlägg och jag tyckte att det innehöll viktiga poänger för att stödja min tes om att Bodström är mongobliven.

Etymologi för fjortis, är fjortonåring, men innebörden är, som jag skrev.

Svennehora kommer från svensk hora (slang för prostituerad), men innebörden är svensk flicka som inte kontrolleras av hedersnormer. Så.

Vad betyder mongobliven. Med tanke på etymologi finns uttrycket i SAOL?
Du gör nog bäst i att inte svara om du inte slutligen vill stå med brallorna nere.
__________________
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-18 kl. 21:55.
Citera
2024-12-18, 22:01
  #88086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja det är lite så det verkar vara.
Det är sådant som blir så farligt också.
När alla kritiker till någonting som dom gör, oberoende på vilken sak, blir utmålade som något dom med största trolighet inte är.

Det är exakt på samma sätt som om man pratar om integrationspolitik och vill ställa högre krav. Då är man direkt en racist.
Tycker man det är fel med uthängningar där även anhöriga tar skada av det. Då är man för att barn ska våldtas.

En rörelse som inte kan ta kritik utan att slänga sig med påhopp och, ja faktiskt, förtal.
Är oftast inte så hederliga i längden.

Tragiken är att Sara och Patrik har matat anhängarna med just dessa argument år ut och år in . Till slut blir det ett mantra som används utan någon tanke, när argumenten tryter.
Citera
2024-12-18, 22:35
  #88087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja det är lite så det verkar vara.
Det är sådant som blir så farligt också.
När alla kritiker till någonting som dom gör, oberoende på vilken sak, blir utmålade som något dom med största trolighet inte är.

Det är exakt på samma sätt som om man pratar om integrationspolitik och vill ställa högre krav. Då är man direkt en racist.
Tycker man det är fel med uthängningar där även anhöriga tar skada av det. Då är man för att barn ska våldtas.

En rörelse som inte kan ta kritik utan att slänga sig med påhopp och, ja faktiskt, förtal.
Är oftast inte så hederliga i längden.

Jag har framfört mina åsikter utan att ge någon ett epitet. Trots det har jag bara ikväll blivit kallad offerkofta, jävla pedofilkramare och mongobliven.
Dock låter jag mig inte skrämmas till tystnad.
Citera
2024-12-18, 23:01
  #88088
Medlem
Vad tycker ni peddo-krigare om Saras privata samtal med Ashberg där hon sakligt bemöter Aftonblaskans lögner?

https://youtu.be/Z9OQRA12q18
Citera
2024-12-18, 23:24
  #88089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Vad tycker ni peddo-krigare om Saras privata samtal med Ashberg där hon sakligt bemöter Aftonblaskans lögner?

https://youtu.be/Z9OQRA12q18

Journalistiken är inte idag vad den var förr pga äckliga människor som Aschberg.

Förr ville journalisterna berätta sanningen för läsarna, en sanning företag och annan makt försökte dölja.

Nu för tiden vill journalisterna ljuga för läsarna, vinkla sanningsenliga företag och annan makt till att få det att låta som kriminellt och ohederligt - de tackar aktivt nej till att få reda på sanningen bara för att ha ryggen fri och kunna få publicera sina lögner och påhittad fiction.

Aschberg vet mycket väl att Dumpen inte har fått några 40% - men han vill lura i alla läsare att så är fallet, genom att på alla möjliga sätt misstänkliggöra Dumpen. Personer som Aschberg är vad som har gjort att mer än hälften av hela befolkningen har tappat förtroendet för de stora mediahusen och inte litar ett skit på något som publiceras i blaskorna. Varenda scoop, och s.k. ”granskning”, är mer något som redaktionerna och journalisterna själva snickrat ihop bakom sina skärmar och tangentbord än förankrat i någon oegentlighet i verkligheten.
__________________
Senast redigerad av psykopathenko 2024-12-18 kl. 23:28.
Citera
2024-12-18, 23:39
  #88090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Journalistiken är inte idag vad den var förr pga äckliga människor som Aschberg.

Förr ville journalisterna berätta sanningen för läsarna, en sanning företag och annan makt försökte dölja.

Nu för tiden vill journalisterna ljuga för läsarna, vinkla sanningsenliga företag och annan makt till att få det att låta som kriminellt och ohederligt - de tackar aktivt nej till att få reda på sanningen bara för att ha ryggen fri och kunna få publicera sina lögner och påhittad fiction.

Aschberg vet mycket väl att Dumpen inte har fått några 40% - men han vill lura i alla läsare att så är fallet, genom att på alla möjliga sätt misstänkliggöra Dumpen. Personer som Aschberg är vad som har gjort att mer än hälften av hela befolkningen har tappat förtroendet för de stora mediahusen och inte litar ett skit på något som publiceras i blaskorna. Varenda scoop, och s.k. ”granskning”, är mer något som redaktionerna och journalisterna själva snickrat ihop bakom sina skärmar och tangentbord än förankrat i någon oegentlighet i verkligheten.

Skulle vilja påpeka att i det länkade klippet så bemöter hon ingenting sakligt.
Hon pratar om pressetik och hur AB hänger ut dom utan möjlighet till att få bestämma själva vad som ska stå. Om man lyssnar lite mellan raderna.

Vad deklarationer skulle visa om det handlar om svarta pengar förstår jag inte heller.
Lite det man hör på Robert också att det inte är viktigt för själva artikeln.

Sedemera så kan han inte veta om dom fått 40% eller inte. Vilket han också påstår.
Och i både samtalet och artikeln så påpekas det att det är Strömberg som säger att dumpen får en andel.

Jag förstår faktiskt inte vad ni vill ha ut utav det klippet. Inte heller varför dom själva valt att gå ut med klippet. Det får det bara att framstå som att dumpens ledning är desperata och nervösa.

En annan sak jag också tänker på när det kommer till deras telefonsamtal över lag, är att dom aldrig nämner att samtalet spelas in för publicering.
Vilket man kan tycka är dålig pressetik. Framförallt när det handlar om ett samtal med en annan journalist.

Men jag vet inte. Det kanske var fel klipp som länkades också.
För det klippet visar inget till Dumpens fördel.
Citera
2024-12-18, 23:58
  #88091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Fjortis är en nedsättande term för pubertala flickor med stort bekräftelsebehov/dålig självkänsla. Kanske en flicka som vacklar under porrkonsumenternas förväntningar. "Fjortis" används möjligen av retsamma syskon, det är mycket olämpligt av vuxna att använda uttrycket "sugen fjortis", så som Dusapa.

Som Bodström tog upp i SVT-debatten så är brottsprovokation inte tillåtet enligt EU, men han (och Dusapa) hävdar felaktigt att det krävs ett EU-uträde för att göra undantag. Faktum är att Sverige gör flera undantag från EUs påbud bland annat när det gäller Snus, skogsbruk, fiske, kollektivavtal. Sverige exporterar enorma mängder el till andra EU-ländet och ligger på femteplats med att bidra till EUs finansiering som för övrigt finansieras av endast 9 av 27 stater, övriga 18 stater tar emot bidrag. Sverige har mer muskler än Bodström (och Dusapa) hävdar och deras försök att få det att framstå som att det krävs ett EU-utträde är av skäl vi endast kan gissa oss till.
Iallafall i Stockholm används epitetet för båda könen och är mer förknippat med flams och trams än sexualitet.
Citera
2024-12-19, 00:00
  #88092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det finns betydligt bättre och seriösare organisationer att sponsra med 1 miljon än dumpen!
Dumpen har ju visat sig vare en brottslig organisation med utpressning som modus.
Han sponsrar fler än Dumpen men framför allt så gör han som han vill med sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in