Citat:
Ursprungligen postat av
psykopathenko
Journalistiken är inte idag vad den var förr pga äckliga människor som Aschberg.
Förr ville journalisterna berätta sanningen för läsarna, en sanning företag och annan makt försökte dölja.
Nu för tiden vill journalisterna ljuga för läsarna, vinkla sanningsenliga företag och annan makt till att få det att låta som kriminellt och ohederligt - de tackar aktivt nej till att få reda på sanningen bara för att ha ryggen fri och kunna få publicera sina lögner och påhittad fiction.
Aschberg vet mycket väl att Dumpen inte har fått några 40% - men han vill lura i alla läsare att så är fallet, genom att på alla möjliga sätt misstänkliggöra Dumpen. Personer som Aschberg är vad som har gjort att mer än hälften av hela befolkningen har tappat förtroendet för de stora mediahusen och inte litar ett skit på något som publiceras i blaskorna. Varenda scoop, och s.k. ”granskning”, är mer något som redaktionerna och journalisterna själva snickrat ihop bakom sina skärmar och tangentbord än förankrat i någon oegentlighet i verkligheten.
Skulle vilja påpeka att i det länkade klippet så bemöter hon ingenting sakligt.
Hon pratar om pressetik och hur AB hänger ut dom utan möjlighet till att få bestämma själva vad som ska stå. Om man lyssnar lite mellan raderna.
Vad deklarationer skulle visa om det handlar om svarta pengar förstår jag inte heller.
Lite det man hör på Robert också att det inte är viktigt för själva artikeln.
Sedemera så kan han inte veta om dom fått 40% eller inte. Vilket han också påstår.
Och i både samtalet och artikeln så påpekas det att det är Strömberg som säger att dumpen får en andel.
Jag förstår faktiskt inte vad ni vill ha ut utav det klippet. Inte heller varför dom själva valt att gå ut med klippet. Det får det bara att framstå som att dumpens ledning är desperata och nervösa.
En annan sak jag också tänker på när det kommer till deras telefonsamtal över lag, är att dom aldrig nämner att samtalet spelas in för publicering.
Vilket man kan tycka är dålig pressetik. Framförallt när det handlar om ett samtal med en annan journalist.
Men jag vet inte. Det kanske var fel klipp som länkades också.
För det klippet visar inget till Dumpens fördel.