2024-12-20, 12:22
Medlem
Ok, så Dalen genomförde mordet och vem av dem äger en Volvo v60? Skicka några tekniker och spåra lite krutrester så blir mordet löst innan julafton?
Citera
2024-12-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntePan
För att sista skottet när han springer träffade förmodligen riktigt illa. Förmodligen ryggrad, bäckenet eller i låret. Har inget med panik att göra. När adrenalinet tar över känner du inte smärta, kroppen ställer in sig för flykt. Har ingenting med paniken att göra.
Inte? Du menar att paniken i rösten inte har något med att kroppen inte vill fungera? Självklart känner du smärta men den är inte alls lika mottaglig som med utan adrenalin.
Citera
2024-12-20, 12:23
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Förlåt tycker jag han säger, men osäker.

Han säger "din orm".
Citera
2024-12-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Ser ut som om att en kula träffade ryggraden där nerverna som går ner till benen sitter.
Kan inte hjärnan skicka några signaler till benen så spelar det ingen roll hur mycket adrenalin du har i blodet, springa går inte.
Nej. Ser du inte hur han drar ihop benen när han ligger på marken. En passus bara. Vid skott mot ryggraden rycker vanligtvis alltid aortan också med en snabb medvetslöshet och död som följd.

Sen så en liten rolig sak. Det är att det är först när filmen kom som folk började falla när de har fått en träff. Innan så föll man om man fick nämnda ryggskada eller annan skada på kärl/nerv systemet.
Nu kommer varenda unge här tjejskrika i falsett att jag har fel.
Nej och åter nej.
Jämför med ett skadeskjutet djur som springer och springer till de inte orkar längre.
Så bojs. ta inte efter det ni ser på film.
Citera
2024-12-20, 12:25
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerserkU21
Jag menade professionell som soldat eller polis , ja inte svensk polis då såklart som pepprar ner downs syndrom mongoloider med leksaksvapen
😅

Men jag har.tittat på filmen flera gånger även i slowmotion och inser att han har några riktiga proffs egenskaper , dels skjuter han dessa skort med en hand , kanske för att han håller kameran med den andra , annars hade tvåhandsfattning varit optimalt.

Han håller dessutom pistolen något vinklad , det är optimalt för snabbt skytte då det är kroppens normala ergonomi.

Folk som håller på med professionell vapenhanterring känner nog igen vad jag menar.

Ungefär minst hälften av skotten ser om man kollar siktbilden ut att träffa , varav minst 3 ser utsatt ta högt i överkroppen , det sista ser dock ut att missa eller träffa/touche ryggen.

Jag tror faktiskt inte att han använder en gopro , dom brukar sitta på huvudet eller centrat på bröstet och i filmen verkar det vara för högt och nära högrq axeln för bröstmontage och något lågt för huvudmontage.
Förmodligen håller han handen med telefonen upp mot bröstet.
Vilket är en vanlig placering av dem lediga handen vid enhandsskytte i en taktiskt skytte.

Så med detta måste jag säga att personen håller stabila skott som fan undrar omständigheterna, han har dessutom en gnutta framförhållning på rörligt mål något i sidled.

Så jag definitivt ingen nybörjare och i sina kretsar antagligen känd för att veta vad han sysslar med.

I stand corrected 😊
Hålla handen vid bröstet vid skytte? Nej, den är helt utanför allt vad själva skyttet innebär och armen är längs sidan.

Hålla pistolen vinklad? Nej, det är bara negrer i filmer som håller vapnet snett, ingen (riktig) skytt håller ett vapen annat än upprätt.

Nej, jag känner inte igen vad du menar....

"i stand corrected"?
Vad menar du, att du redan innan visste att du hade fel?
Citera
2024-12-20, 12:28
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Jag tror att han kände mördaren väl. Jag tror t.o.m. att de har pratat på plats. Kanske rent av suttit i mördarens bil och diskuterat något. När Gaboro ska till sin bil efter mötet, så passar mördaren på. Det är anledningen till att att han skriker ”din orm” och sen ber om nåd. I normala fall hade han blivit chockad och undra vad fan som pågår, kollat mer intensivt efter vem som skjuter, tror jag.

Det är så man fått honom till platsen, i tron om att något ska lösas/diskuteras. Han har känt förtroende för mördaren.

Det som talar emot är väl att platsen är hårt bevakad av video. Stulen bil etc etc. Inte det ultimata.

Min hypotes, men jag kan vara helt ute och cykla.

Din tes är felaktig, han var på gymmet två våningar ner direkt i närtid till första skottet.
Citera
Avslutad
Jag är osäker på om
Den skjutne visste vem som sköt honom.
Hur kan man se det lixom ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Någon som hör vad offret säger innan ”jag ber dig, jag ber dig” och ”din fucking mammaknullare”?

Jag tycker det låter som ”det gör ont, det gör ont” eller något liknande.

din orm/horunge
Citera
2024-12-20, 12:29
Medlem
Kannibal67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Riktigt smutt med film! Kul att de uppdaterar sig så man får se verket ur skyttens perspektiv. Man fattar ju dock varför många skjutningar misslyckas. Den här idioten börjar ju skjuta alldeles för långt ifrån och är en alldeles för dålig skytt för att träffa från det avståndet. Att han sen träffar när offret springer iväg är rent jävla flax. Han kunde lika gärna ha sumpat det.

Håller med dig.
Skytten är amatör.
Citera
2024-12-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aunit
Det har nämnts tidigare i tråden att BO tränade på Nordic Club, som ligger nära garaget där det hände. GM kliver dessutom ur sin bil när BO verkar vara på väg in i sin egen, vilket gör att det känns rätt tydligt att han hade koll på BO:s rörelser. BO hade träningskläder på sig också, så det verkar som att han precis varit och tränat.

Antingen har GM kartlagt hans rutiner under en tid, eller så har han fått information från någon i BO:s närhet. Jag skulle nog gissa på att han blivit övervakad – Norrköping är ju inte direkt någon storstad, och det är nog rätt lätt att hålla koll på någons rörelser där utan att väcka misstankar.

Lite smart tänkt av mördaren att vänta tills han är vid bilen innan han skjuter. Väl där minskas offrets flyktväg samt så har offret en liten rörelse. Smart gjort.
Citera
2024-12-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
din orm/horunge
Skulle snarare säga bror.
Mig veterligen används inget ordet orm särskilt ofta i dessa kretsar.
Ordet bror hinner nog nämnas en miljon gånger för varje gång orm nämns inom dessa.
Citera
2024-12-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Det som diskuterats är vad för bil som mördaren hoppar ut ur, som man ser när videon spelas om efter halva videon.

Vad för bil den mördade har kan väl alla se, oavsett vart man jobbat eller har för kunskaper om bilar.

Nu är inte jag expert på bilar på något sätt men tycker inte det ser ut som en Volvo riktigt.
Laddade upp videon i halv hastighet och närbilder på bilen. Upplösningen är inget vidare men någon detektiv kan säkert få ut något av det 😀
Tror mer skytten fick in en lyckoträff med tanke på hur många skott han missade innan han lyckades få till en träff.
Offret verkar dra upp sin luva när han inser att han blir filmad

https://gofile.io/d/PNVOFO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in