Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Varför kan inte alla unga ghetto-wannabes bara skjuta av sig själva på en gång, så att vi slipper att dra ut på det? Det är ju ändå ett Darwinaward och självsanering vi pratar om. Det här är ju individer som självmant valt att bli råttor.
Skittufft att leka värdelös gängkriminell, vara "utanför systemet" och sluta på golvet i ett parkeringshus.

De vill bara vara tuffa och balla. De gör snabba pengar, de kan köpa dyra klädesplagg som kostar mer än en vanlig arbetare har i månadslön. Brudarna springer efter dem. De förstår att folk blir skjutna, men de är unga och känner sig odödliga. "Det händer inte mig" tänker de.
När man läser på Flashback ser man ofta folk som firar att "gängkriminella" blir mördade. För de blir provocerade över att dessa personer till synes har ett bättre liv än de har det, med pengar, kvinnor, lyxprylar och resor. När de väl får ett straff så är det lågt, och sedan får de sitta på fritidsgård och spela PlayStation. Sen kommer de ut och kan fortsätta.
Jag tycker den här videon med fördel kan ses av dessa. Det mänskliggör dessa personer. Den tuffa fasaden de har utåt är bara rollen de spelar. Han hade ett par år där han kunde köpa dyra märkeskläder för pengarna han drog in på knarkhandel. Han betalade priset för det genom att bli avrättad i ett P-hus innan han fyllde 25, och han kände dödsångest in till sista ögonblicket.
Av de som inte blir mördade sitter många och trycker utomlands. Inte för att de nödvändigtvis måste, utan för att de skulle gå samma öde till mötes som BO i det här fallet om de satte sin fot i sina hemtrakter. Utåt visar de upp hur de sitter vid ett blått hav i något varmt land och "lever livet", men egentligen är de rädda för sin egen säkerhet och måste vara där. De lever skitliv.
Så jag tycker att många av er som arbetar och betalar skatt och kanske bara har en kvinna eller kanske inte ens det, ändå ska vara nöjda med vad ni har. Om ni har ett boende, en hyfsad lön, osv. Framförallt har ni frihet. Ni behöver inte kolla er över axeln, och löper en minimal risk att sluta era dagar som BO i det här fallet. Det är värt mer än alla Gucci-kepsar och slampor i världen.