Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Om jag också får spekulera lite så skulle jag vilja påstå att om skytten
inte av en ren slump hade lyckats få in en medioker träff med skott nr 5
så hade måltavlan redan varit ute med sina brorsor, eller vad det heter,
och själva försökt knäppa skytten.
Jag hoppas verkligen att det inte är den där som ska försvara oss mot ryssen.
Det är inte den där som ska försvara oss mot ryssen. De här personerna får inte ens göra militärtjänstgöringen. Egentligen är det rätt dåligt. Tror att många av dessa tokstollar hade kunnat göra mer nytta om de sögs upp av försvarsmakten än valfri rågblond medelklass Kasper med mittbena. Det förstår ju Främlingslegionen, och avfärdar inte kandidater p.g.a lite bristande vandel.
Citat:
Ursprungligen postat av
krezzprezz
Stämmer inte helt. Vissa mord betalas det miljoner för, vilket lockar torpeder från alla möjliga länder.
Ja, men generellt är det inte så. Det är snorvalpar som inte har en timmes militärträning, som är uppvuxna i Sverige som utför dessa dåd för det mesta.
Citat:
Ursprungligen postat av
wennerberg
Vilken jävla dynga. Detta är farliga och labila individer med stort våldskapital som är benägna att skada andra människor för mer eller mindre vardagliga dispyter.
Testa att vara lite uppkäftig mot dessa gäng så får vi se om du fortfarande ser dom som offer. Det är precis livsfarliga och oberäkneliga individer som saknar empati och är villiga att begå grova brott för att behålla hedern eller tillskansa sig status.
Eller tycker du synd om skytten i detta mordet? Är han ett offer?
Du tillrättavisar mig om saker som att jag inte redan förstår det. Ja, det är störda individer som tar sig själva och sin kriminalitet på väldigt stort allvar, och har nära till våld.
Till skillnad från dig ser jag dessa egenskaper som handikapp. Det är störda individer som inte kan föra sig i vanliga rum.
Ja, det är smått synd om den här skytten. Han lever i en situation där han tycker att det är värt att skjuta någon annan för ett par hundra tusen. Inte nog med att han riskerar att sitta inne resten av livet för det, det finns säkert folk som vill göra samma sak mot honom, och han får titta sig över axeln han med.
Om vi någon gång får reda på vem skytten är, har jag svårt att föreställa mig att han hade en uppväxt som var trygg och stabil, och där han hade alla förutsättningar att lyckas. Det betyder inte att han inte är straffvärd, det betyder inte att han inte ska sitta inne i minst ett par decennier om vi får tag på honom. Men jag är rätt så säker på att han blev den han blev för att han blev behandlad fel av vuxna i sin ungdom. Så brukar det se ut.