2024-12-20, 12:10
Medlem
Jag tror att han kände mördaren väl. Jag tror t.o.m. att de har pratat på plats. Kanske rent av suttit i mördarens bil och diskuterat något. När Gaboro ska till sin bil efter mötet, så passar mördaren på. Det är anledningen till att att han skriker ”din orm” och sen ber om nåd. I normala fall hade han blivit chockad och undra vad fan som pågår, kollat mer intensivt efter vem som skjuter, tror jag.

Det är så man fått honom till platsen, i tron om att något ska lösas/diskuteras. Han har känt förtroende för mördaren.

Det som talar emot är väl att platsen är hårt bevakad av video. Stulen bil etc etc. Inte det ultimata.

Min hypotes, men jag kan vara helt ute och cykla.
Citera
2024-12-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Om jag också får spekulera lite så skulle jag vilja påstå att om skytten
inte av en ren slump hade lyckats få in en medioker träff med skott nr 5
så hade måltavlan redan varit ute med sina brorsor, eller vad det heter,
och själva försökt knäppa skytten.

Jag hoppas verkligen att det inte är den där som ska försvara oss mot ryssen.

Det är inte den där som ska försvara oss mot ryssen. De här personerna får inte ens göra militärtjänstgöringen. Egentligen är det rätt dåligt. Tror att många av dessa tokstollar hade kunnat göra mer nytta om de sögs upp av försvarsmakten än valfri rågblond medelklass Kasper med mittbena. Det förstår ju Främlingslegionen, och avfärdar inte kandidater p.g.a lite bristande vandel.

Citat:
Ursprungligen postat av krezzprezz
Stämmer inte helt. Vissa mord betalas det miljoner för, vilket lockar torpeder från alla möjliga länder.

Ja, men generellt är det inte så. Det är snorvalpar som inte har en timmes militärträning, som är uppvuxna i Sverige som utför dessa dåd för det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Vilken jävla dynga. Detta är farliga och labila individer med stort våldskapital som är benägna att skada andra människor för mer eller mindre vardagliga dispyter.

Testa att vara lite uppkäftig mot dessa gäng så får vi se om du fortfarande ser dom som offer. Det är precis livsfarliga och oberäkneliga individer som saknar empati och är villiga att begå grova brott för att behålla hedern eller tillskansa sig status.

Eller tycker du synd om skytten i detta mordet? Är han ett offer?

Du tillrättavisar mig om saker som att jag inte redan förstår det. Ja, det är störda individer som tar sig själva och sin kriminalitet på väldigt stort allvar, och har nära till våld.

Till skillnad från dig ser jag dessa egenskaper som handikapp. Det är störda individer som inte kan föra sig i vanliga rum.

Ja, det är smått synd om den här skytten. Han lever i en situation där han tycker att det är värt att skjuta någon annan för ett par hundra tusen. Inte nog med att han riskerar att sitta inne resten av livet för det, det finns säkert folk som vill göra samma sak mot honom, och han får titta sig över axeln han med.

Om vi någon gång får reda på vem skytten är, har jag svårt att föreställa mig att han hade en uppväxt som var trygg och stabil, och där han hade alla förutsättningar att lyckas. Det betyder inte att han inte är straffvärd, det betyder inte att han inte ska sitta inne i minst ett par decennier om vi får tag på honom. Men jag är rätt så säker på att han blev den han blev för att han blev behandlad fel av vuxna i sin ungdom. Så brukar det se ut.
Citera
2024-12-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsmexyurnot
Han hette inte Mohammed, han hette Robert och var kristen syrian som Gaboro.
Nej han som blev skjuten var Mohammed
Citera
2024-12-20, 12:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Nja, är det verkligen en GoPro?

Jag tycker det ser ut som en en vanlig iPhone och appen Snapchat.

Så kan det vara.

Det är filmat som first person shooter
Citera
2024-12-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverwakeup
Södertälje Nätverket du syftar på, Vårbynätverkets ledare har ej det efternamnet.
Ja jag sa fel
Citera
2024-12-20, 12:13
Medlem
Beställdes av Jordgubben -> Planerades av Zero -> utfördes av Dalen / go

Kommer komma ut för eller senare.
Tack för mig.
Citera
2024-12-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne_Anka
Nu har det inte med tråden att göra men alla som uttryck en frågeställning angående statsreligionerna fri invandring samt grön omställning har pekats ut som klandervärda individer. Deras argument har på ett antiintellektuellt sätt ej bemötts med sakargumet som brukligt är utan med en blandning av känsloargument och personangrepp. Den lägre stående individens sätt att argumentera (jämför skillnad på skvaller och en doktorsavhandling) där känsor och åsiktet likställs med fakta.
Man måste kunna diskutera alla problem, problem är till för att lösas, ganska enkelt.

För övrigt är det tragiskt när unga människor mister livet i våldsdåd. Levde han enligt en kriminell livsstil får han skylla sig själv, lek inte med elden. Var han en hederlig skattebetalare som gjorde rätt för sig är det oerhört beklagligt. Stackars anhöriga och vänner såhär innan jul.

Att det är juletider är nog inget som berör de närmast sörjande. Ett kräk mindre, varken mer eller mindre.
Citera
2024-12-20, 12:15
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Fy fan. Borde inte ha tittat på videon. Herregud vilka psyk monster vi har importerat in till Sverige.

Fy fan. Är helt skakig.

Blir nästan avundsjuk på hur oförstörd du måste vara om du tyckte videon var så hemsk. Ny på internet?

Videon var ju ganska mild i jämförelse med vad de flesta sett på nätet idag.

Tragiskt egentligen hur avtrubbad man blivit.
Citera
2024-12-20, 12:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurrys
Dom pratar ju så redan tyvärr. Kollar man på tiktok så lär man lätt snurra förbi någon svennebanan unge som bryter på svenska och beter sig som ett jäkla fån. Som du skriver så är de så dåliga på svenska så de måste hitta på nya ord. Låter så otroligt fånigt.

Har inga egna barn så har inte riktigt den kontakten med ungdomar men de man hör är att de svenska ungdomarna också förfaller.
Citera
2024-12-20, 12:17
Medlem
Mindbusinesss avatar
Lite överraskande att SvT var först med att publicera namnet på BO medan kvällstidningarna bara skriver ”rappare”. Men nu kör även kvällstidningarna med namngivning.
”Enligt uppgifter till SVT är den mördade mannen rapparen Gaboro som har utpekade kopplingar till gängmiljön.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ala-norrkoping

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ing-om-varfor/
Citera
2024-12-20, 12:21
Medlem
wpgnoks avatar
Hur ser det ut med övervakningskameror runt det området?
Mördaren körde en Volvo S/V60 2011-2018 enligt dörrsidan som han lyckats få med på fimen sin.
Citera
2024-12-20, 12:22
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Någon som hör vad offret säger innan ”jag ber dig, jag ber dig” och ”din fucking mammaknullare”?

Jag tycker det låter som ”det gör ont, det gör ont” eller något liknande.

Förlåt tycker jag han säger, men osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in