2024-12-20, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om du hade kunnat låta bli att klumpa ihop mig med vänstern och istället insett att mina åsikter inte är deras så hade vi kunnat ha en vettigare diskussion.

Det är inte som SD:s propagandister gärna vill beskriva det att det är "alla mot SD".
Det är fortfarande så "alla emot SD" och som möjliggörs av en av världens sämsta och mest komplicerade sociala kulturer, där dissidenter skall förgöras så länge vi får lugn och ro och dyrka den heliga socialdemokratiska staten som minsann aldrig skulle ljuga för oss... Eller hur?
Citera
2024-12-20, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Henrik Jönsson är inte längre lika liberal som han en gång var. Jag kallade i mitt inlägg många av hans anhängare här i tråden för extremhögerfolk.
Han är fortfarande väldigt liberal och som många moderater. Du har fel!
Citera
2024-12-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Han ljög inte, han fulklippte… det var dumt så klart, fanns många andra bra exempel på att SVT vinklar emot den amerikanska högern… så ja där gick han rätt i SVTs björnfälla.

Ang DN reportaget så håller jag med Henrik, tänk dig själv om The Guardian flyger över till Sverige för att ta pulsen på våra medborgares åsikter men de åker bara till Klippan i Skåne och intervjuar 5 personer och skriver en artikel om att hela Sverige uppenbarligen har nazistiska åsikter. Tycker du att det är god journalistisk?

Att han är ett sänke för högern får stå för dig så klart, han är som vilken penninghungrig journalist som helst på ETC, SVT Aftonbladet osv som vill göra karriär, fiska presstöd, slicka chefens skor eller ha massa fans. Vissa videos han gjort är bättre och andra är sämre. Han är däremot inte finansierad med skattepengar och han redovisar öppet vilken ideologi han säger sig tillhöra. Han gräver trots allt i vänsterns smutsiga byk, vilket inte så många andra gör nuförtiden… SvD har ju satt munkavle på sina egna reportrar att säga något negativt om vänstern så uppenbarligen behövs ju opinionsbildare i det svenska medielandskapet.

Det finns inga neutrala journalister längre, det är trist att erkänna men där är vi idag
Att fulklippa och påstå något som inte stämmer är att ljuga.
Citera
2024-12-20, 10:12
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag har sett Henrik Jönsson filmer tidigare och tyckt de varit bra, jag har även sett just dessa filmer som nu granskades. Det enkla svaret är att Henrik Jönsson har varit bedräglig, problemet är nu att det inte är säkert på att han visar sanningen i sina klipp. jag slutar titta på honom, jag hade sett denna kille som en garant för sanningen men det var precis tvärtom
Hurra! SVT lyckades!
Citera
2024-12-20, 10:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Ni som fortfarande tror att public service skulle bara opartiska, försök lyssna på USA podden och hur Gina Nilsson och Roger Wilsson ständigt misskrediterar Donald Trump. Det är så klart att det blir pinsamt.
Citera
2024-12-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hurra! SVT lyckades!

att svt ljuger vet jag, men då jag lyssnar på någon som säger sig tala sanning och sedan denna också ljuger, ja då slutar jag lyssna på den med
Citera
2024-12-20, 10:45
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Ni som fortfarande tror att public service skulle bara opartiska, försök lyssna på USA podden och hur Gina Nilsson och Roger Wilsson ständigt misskrediterar Donald Trump. Det är så klart att det blir pinsamt.

Finns hur mycket exempel på det. Helt uppenbart.

Börjar SVT legitimera Trumps åsikter så hotar de sin egen existens. SVT bara måste utmåla Trump som en fascistisk idiot, finns inga andra alternativ.
Citera
2024-12-20, 11:02
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Finns hur mycket exempel på det. Helt uppenbart.

Börjar SVT legitimera Trumps åsikter så hotar de sin egen existens. SVT bara måste utmåla Trump som en fascistisk idiot, finns inga andra alternativ.

Vilket i nästa led betyder att den som försvarar Trump, Anders Holmberg ställde frågan och Henrik Jönsson kändes sig tvungen att ta avstånd från Trump, blir sedd som en idiot, galning, fascist.

Under den senare delen av 90-talet då SD började ta form men ännu endast fanns i södra Sverige intervjuade de nya SD väljare, det var oftast en pojke i tonåren, med acne, glasögon och gärna ett talfel. De framställde SD-väljaren som en idiot och alla därefter som vågade tala för SD. Detta forgår idag, de intervjuvar endast högljudda patriotiska amerikaner om Trump, inte akademikerna eller kvinnorna och gud förbjude, de svarta eller andra minoriteter.
Citera
2024-12-20, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vilket i nästa led betyder att den som försvarar Trump, Anders Holmberg ställde frågan och Henrik Jönsson kändes sig tvungen att ta avstånd från Trump, blir sedd som en idiot, galning, fascist.

Under den senare delen av 90-talet då SD började ta form men ännu endast fanns i södra Sverige intervjuade de nya SD väljare, det var oftast en pojke i tonåren, med acne, glasögon och gärna ett talfel. De framställde SD-väljaren som en idiot och alla därefter som vågade tala för SD. Detta forgår idag, de intervjuvar endast högljudda patriotiska amerikaner om Trump, inte akademikerna eller kvinnorna och gud förbjude, de svarta eller andra minoriteter.
Håller helt med dig här!
Citera
2024-12-20, 11:19
Medlem
Vänstern är korrupta, sjuka, våldsamma, radikaliserade parasiter. De som inte förstått det efter de senaste 10 årens massinvandringsprojekt, globalistiska tyranni, absurda regleringar och kvävning av yttrandefriheten är fullständigt dum i huvudet. Finns inget hopp för er. Vänstern ska straffa och tysta alla som inte håller med deras psykotiska världsbild.
Citera
2024-12-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resno
Vänstern är korrupta, sjuka, våldsamma, radikaliserade parasiter. De som inte förstått det efter de senaste 10 årens massinvandringsprojekt, globalistiska tyranni, absurda regleringar och kvävning av yttrandefriheten är fullständigt dum i huvudet. Finns inget hopp för er. Vänstern ska straffa och tysta alla som inte håller med deras psykotiska världsbild.

Man kan ju undra vad de har för syfte att låtsas att världen ser ut på ett sätt, som den ändå inte gör?

Vad får man ut av det?
Citera
2024-12-20, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man kan ju undra vad de har för syfte att låtsas att världen ser ut på ett sätt, som den ändå inte gör?

Vad får man ut av det?
De har väl sina övertygelser precis som alla andra. Vi alla har ju varit unga och naiva och det är just då man är liberalare... Finns ju ett talesätt som lyder "Den som inte är liberal i ung ålder har inget hjärta, och den som inte är konservativ i äldre ålder har ingen hjärna". Självklart finns det de som hycklar och tom fuskar, men de kan fortfarande ha sina ideologiska övertygelser. Men den vänsterliberala idéen om att allt är mer formbart och att något som genetik kanske inte ens existerar eller är betydelselöst (tabula rasa), är dumheter. Idéer har betydelse och beteendemässiga implikationer. Därför är det många liberaler som är helt omedvetna och kanske tom empatilösa för att kunna sätta sig in i muslimers skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in