2024-12-20, 12:01
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Du gör precis som alla andra troll. Istället för att bemöta mina argument så kör du ad hominem eller gör halmgubbar och anklagar mig för att inte komma med argument... (?!)

Du har fel och jag är själv ingenjör i teknisk fysik och kan alltså ellära och lite elektronik (tillämpningen av det förstnämnda). Vattenkraften kommer inte att kunna motsvara den baskraft vi i framtiden behöver. Helt omöjligt och vi har redan gjort anpråk på all den vattenkraft vi kan ha. Fasförskjutning i en växelströmskrets och hur asynkrona generatorer inverkar på detta är jag ytterst välmedveten om. Miljöpartiets “kalkyler” är bara irrationella fantasier och du gör precis som Bolund och Stenevi och dylika genom att inte presentera några kalkyler/lösningar alls. Det stämmer att det finns diskussioner om EU’s elsystem, men hade vi inte stängt ned kärnkraften alltså ffa Oskarshamn och Ringhals så hade det sett helt annorlunda ut
Kärnkraften stängdes av giriga elbolag tack vare Fredrik den enfaldiges och Maud Olofssons misstag. Varför man gav bort ett fullt fungerande elsystem till tyska nollor som hatar kärnkraft. Finland var som vanligt Tysklands nyttiga idiot.
Sverige kommer inte behöva så mycket el för de satsningar vi sett som Northvolt är monumentala fiaskon. Just nu exporterar vi 5,5 GW dvs hela Sveriges kärnkraftproduktion, 2,2GW till fiaskonationen Finland som inte bara är vår största köpare av el men de har samma pris som oss.
Tyskarna vill ha mer av vår el dvs dom är som skåningar, lever på Svensk ren elproduktion. Varför ni gnäller på svensk elproduktion som är bland de renaste i Europa visar att ni är en lallande sekt.
Citera
2024-12-20, 12:02
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Hahaha vilken osammanhängande goja...
Alltid trevligt att se brunhögerns nivå.
Citera
2024-12-20, 12:06
Medlem
Citat:
Nepp delar inte alls hans åsikter En Arg Blatte Talar gjorde en bra video om honom "Henrik Jönsson är en idiot" där han bl a tar upp hans förminskande av invandringen. Han tänker bara på att vara helt fri från staten och att tjäna pengar. Alltså naiv liberalkonservativ som många dumma moderater som inte alls ser problemen associerade med islam.

Men du lyfter upp ett enda exempel och går själv på magkänsla att det uppenbarligen måste vara så att han har fifflat med annat! Upp till bevis! Står kvar vid min åsikt att han visst har gjort ett galant jobb under flera år och sammanställt info om HYCKLERIET/FUSKANDET från sossarna som ni verkar tom ha överseende med och info som går att KOLLA UPP.
Nja, du väljer ju att tolka vad jag skrev rätt snävt samt att läsa in saker jag inte skrivit.
Jag har lyssnat på flera poddar med honom, samt kollat en hel del på hans YT, att han är vinklad är uppenbart.
Jag är inte sosse och vet inte var du får det ifrån?

Det som stör mig med denna bredare diskursen är att många (i detta fallet på högerkanten) kritiserar högljutt den vänsterbias dom upplever att MsM har, men har inga problem med en bias åt andra hållet om det rör sig om sådana som HJ eller nyhetskanaler som tex. Fox News.

Skulle Svensk MsM vara extremt vänstervriden är det såklart ett problem, speciellt om det är public service vi talar om. Men överlag så tycker jag att Svensk MsM som helhet gör ett bra och balanserat jobb.
Citera
2024-12-20, 12:07
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Hahaha vilken osammanhängande goja...
Om det var för komplicerat så kan jag förklara verkligt för dig
Citera
2024-12-20, 12:10
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ok men jag tycker lite synd om dig som frivilligt betalar för Svt:s propaganda. Du behöver förmodligen bara lite kognitiv hjälp med verklighetsbilden så kommer du förhoppningsvis på fötter igen.
Jag betalar inte skatt i Sverige. Flyttar hem hösten 2026.
Citera
2024-12-20, 12:10
Medlem
Erik Östs avatar
Henrik Jönsson är opinionsbildare , tack o lov , och inte köpt journalist. (9 tvångsskattemiljarder åt he-te!)

Om man "tittar på svt:s bevakning" av deras journalister genom åren kan man hitta desto mer vinklade "roliga exempel" än Henrik Jönsson någonsin kommer lyckas med!
Citera
2024-12-20, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redbullosoda
Kärnkraften stängdes av giriga elbolag tack vare Fredrik den enfaldiges och Maud Olofssons misstag. Varför man gav bort ett fullt fungerande elsystem till tyska nollor som hatar kärnkraft. Finland var som vanligt Tysklands nyttiga idiot.
Sverige kommer inte behöva så mycket el för de satsningar vi sett som Northvolt är monumentala fiaskon. Just nu exporterar vi 5,5 GW dvs hela Sveriges kärnkraftproduktion, 2,2GW till fiaskonationen Finland som inte bara är vår största köpare av el men de har samma pris som oss.
Tyskarna vill ha mer av vår el dvs dom är som skåningar, lever på Svensk ren elproduktion. Varför ni gnäller på svensk elproduktion som är bland de renaste i Europa visar att ni är en lallande sekt.
De STRAFFBESKATTADE kärnkraften och Vattenfalls VD (FINNS PÅ BAND) kom ut och sa att de INTE hade fattat beslutet om nedläggningen om den här effektskatten aldrig hade röstats igenom. Du LJUGER.

Du har fel igen! Vi exporterar bara när förhållandena är gynnsamma. Nu när det är vinter och kallt och ibland vindstilla (vilket det inte sällan kan vara i hela Sverige/norra Europa) så får vi skyhöga elpriser och många äldre lever med 15 grader inomhus och många kan inte ens dammsuga eller tvätta kläderna när det vill längre. Vi stängde ned kärnkraften för att socialdemokraterna VALDE att bedriva en absurd eftergiftspolitik åt lilla MP för att de skulle kunna tillfredsställa sina väljare, men samtidigt ge sossarna makten.
Citera
2024-12-20, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZexeL
Nja, du väljer ju att tolka vad jag skrev rätt snävt samt att läsa in saker jag inte skrivit.
Jag har lyssnat på flera poddar med honom, samt kollat en hel del på hans YT, att han är vinklad är uppenbart.
Jag är inte sosse och vet inte var du får det ifrån?

Det som stör mig med denna bredare diskursen är att många (i detta fallet på högerkanten) kritiserar högljutt den vänsterbias dom upplever att MsM har, men har inga problem med en bias åt andra hållet om det rör sig om sådana som HJ eller nyhetskanaler som tex. Fox News.

Skulle Svensk MsM vara extremt vänstervriden är det såklart ett problem, speciellt om det är public service vi talar om. Men överlag så tycker jag att Svensk MsM som helhet gör ett bra och balanserat jobb.
Då är du tamefanimej delusional... Hur kan du påstå detta med avseende på att de har GÖMT UNDAN problemen associerade med invandringen, nedläggningen av kärnkraften, islam, lotterierna OSV OSV. Så vitt jag vet har det ALDRIG funnits ett kritiskt MEN objektivt (såklart) avsnitt i SVT där man FAKTISKT diskuterar islam och vilken form av ideologi det är. Nu när vi har elkris så GÖMMER man dessutom UNDAN den VERKLIGA orsaken.

Och slutligen har jag ABSOLUT INGA problem med att bo i ett land där man har BÅDE CNN och Fox News istället för ett enda GIGANTISKT CNN/MSNBC som sätter en pistol mot min tinning och KRÄVER betalning OAVSETT om jag ENS vill titta på det.
Citera
2024-12-20, 12:16
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ok men jag tycker lite synd om dig som frivilligt betalar för Svt:s propaganda. Du behöver förmodligen bara lite kognitiv hjälp med verklighetsbilden så kommer du förhoppningsvis på fötter igen.
Jag betalar inte skatt i Sverige. Flyttar hem hösten 2026.
Citera
2024-12-20, 12:30
Medlem
Citat:
De har väl sina övertygelser precis som alla andra. Vi alla har ju varit unga och naiva och det är just då man är liberalare... Finns ju ett talesätt som lyder "Den som inte är liberal i ung ålder har inget hjärta, och den som inte är konservativ i äldre ålder har ingen hjärna". Självklart finns det de som hycklar och tom fuskar, men de kan fortfarande ha sina ideologiska övertygelser. Men den vänsterliberala idéen om att allt är mer formbart och att något som genetik kanske inte ens existerar eller är betydelselöst (tabula rasa), är dumheter. Idéer har betydelse och beteendemässiga implikationer. Därför är det många liberaler som är helt omedvetna och kanske tom empatilösa för att kunna sätta sig in i muslimers skor.

Allas lika värde är ju en sak, det tror jag att de flesta har.

Sen blir det ju problematiskt när allas lika värde inte är besvarat av den du försöker hjälpa…
Det är ju när man blundar för den delen som man går från vettig till dum i huvudet.

Eller t.e.x Greta Tunberg som springer Wallenbergs ärenden.
Hon fattar det inte själv, inte heller hennes föräldrar, eller tidningarna, eller politikern, eller SVT.

Ingen av dem verkar heller fatta att efter den gröna omställningen så kommer det en ny sak som wallenbergsrna & Co försöker driva.
Citera
2024-12-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Buhuuu så lättkränkt. Konceptet är ju inte unikt för SVT. Hört talas om Hard Talk på BBC? Även Piers Morgan pressar sina intervjuobjekt hårt.

Ni verkar tycka att stollar som HJ ska behandlas med silkesvantar. Hela poängen med att visa hans fulklippning med just det klippet är att hela HJs ”journalistik” då automatiskt saknar trovärdighet.

Absolut kan man ställa tuffa frågor men att medvetet välja ut 1-2 frågeställningar och sen fastna där och bara upprepa samma frågor är meningslöst. Då kan man skala ned till 5 minuters intervju. En duktig intervjuare kan spinna vidare på den respons den får och gräva även i annat. Som det är nu handlar det för intervjuaren att spela dum när den får ett svar som den inte gillar. Väldigt anti-intellektuellt upplägg. Det hävdar jag oavsett om det är någon jag gillar eller ogillar som blir utfrågad så är själva upplägget värdelöst.
Citera
2024-12-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Absolut kan man ställa tuffa frågor men att medvetet välja ut 1-2 frågeställningar och sen fastna där och bara upprepa samma frågor är meningslöst. Då kan man skala ned till 5 minuters intervju. En duktig intervjuare kan spinna vidare på den respons den får och gräva även i annat. Som det är nu handlar det för intervjuaren att spela dum när den får ett svar som den inte gillar. Väldigt anti-intellektuellt upplägg. Det hävdar jag oavsett om det är någon jag gillar eller ogillar som blir utfrågad så är själva upplägget värdelöst.

Håller helt med. Värdelös på att komma vidare i intervjun. Riktigt låg nivå. Då är det väl bättre att de sitter i ett par timmar och klipper ner till en halvtimme, om SVT ska envisas med att vara så satans enkelspåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in