2024-12-20, 07:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
I de blindas rike är den enögde kung.

Du vänder dig alltså mot faktagranskning av din idol bara för att du ogillar SVT. Så jävla blasé med journalistförakt…

Det är inte journalistförakt för då måste de finnas journalister på SVT. De som jobbar på svt är lobbyister
Citera
2024-12-20, 08:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Han inledde med att han är bra på kommunikation i en mening som började "Helt autentiskt ..." wtf. Efter att han blivit knaperstekt funderar jag på vad ordet kommunikation verkar betyda för honom. Istället för samhällsdebatt verkar det för honom vara 3D-animering, dyngspridning och att lägga en pizza online. Han har alltså pluggat kommunikation men låter sen som högläsning ur Grönköpings Veckoblad för bönder - en smal nisch. En sak hade han dock rätt i (efter att ha utropat "lägg ägg!"), det var inte 30 minuter, snarare 25.
Citera
2024-12-20, 08:14
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det ges inte tuffa frågor till alla som intervjuas, det sitts mest och småputtras med sossar och vänsterblocket. Vilket också är problemet med hela SVT och TV4. De har blommat ut till en oförställd propagandamaskin för S och Mp.

Det blev tydligt när han gjorde den första intervjun med Dadgostar, hon körde fast hela tiden men då släppte han och gick vidare, hade det varit Åkesson hade han varit som en igel. Med det sagt, lika med alla, nej.
Citera
2024-12-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Han inledde med att han är bra på kommunikation i en mening som började "Helt autentiskt ..." wtf. Efter att han blivit knaperstekt funderar jag på vad ordet kommunikation verkar betyda för honom. Istället för samhällsdebatt verkar det för honom vara 3D-animering, dyngspridning och att lägga en pizza online. Han har alltså pluggat kommunikation men låter sen som högläsning ur Grönköpings Veckoblad för bönder - en smal nisch. En sak hade han dock rätt i (efter att ha utropat "lägg ägg!"), det var inte 30 minuter, snarare 25.

Jag håller inte med om att han blir knaperstekt. Att någon som flera ggr upprepar samma fråga får samma svar är inte det samma som en grillning. HJ svarar ju rätt tålmodigt dom första gångerna. Sen kan jag hålla med om att Jönssons ordval ibland låter lite tramsigt och tillgjort. Du menar då att bönder idag har ett större ordförråd så att dom förstår fler ord än den stora massan? Eller hur ska man tolka det du skrev om det?
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2024-12-20 kl. 08:38.
Citera
2024-12-20, 08:36
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Så förutsägbart att S-tv försöker platta till en åsiktsmotståndare. Positivt att fler o fler struntar i att lyssna på deras propaganda.

Så förutsägbart att HJ fulciterar SVT.

För ett par år sedan hade du gråtit om att sådana som HJ aldrig bjuds in till "gammelmedia". Nu syns och hörs han i gammelmedia, och då gråter ni om att han får tuffa frågor som han inte kan svara på. HJ kanske ska hålla sig på sin kammare på Youtube då, där han kan ifrågasätta allt och alla men aldrig själv bli ifrågasatt.
Citera
2024-12-20, 08:46
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Det blev tydligt när han gjorde den första intervjun med Dadgostar, hon körde fast hela tiden men då släppte han och gick vidare, hade det varit Åkesson hade han varit som en igel. Med det sagt, lika med alla, nej.

40% av journalisterna på public service erkänner och säger sig själva stå till vänster. Det är alltså de som erkänner i en anonym undersökning.

SVT är rädda för Trump, Musk, Åkesson, Jönsson mfl.
SVT är ett verktyg att kontrollera mediaflödet och bestämma agendan. Vi kommer lyckligtvis se samma vindar i Sverige som USA men som vanligt ligger vi ett antal år efter. Det är fantastiskt att fb finns för oss som tycker om yttrandefrihet och mångfald av åsikter. När 50 - och 60 - talister sakta går ur tiden kommer public service tyna bort. Återväxten för trogna tittare/lyssnare är usel.
Citera
2024-12-20, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Men varför ska Jönsson få positiv särbehandling och slippa tuffa frågor som ges till andra intervjuobjekt?
Det borde inte ha varit särskilt svårt för SVT att göra ett granskande reportage och sedan diskuterat faktafel och politiska vinklingar med Jönsson. Nu framstod det som om Jönsson bara gjort sig "skyldig" till att utelämna sammanhanget i ett enda klipp. Vilket är något som sker varje dag även i annan media.
Citera
2024-12-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Instämmer. Jag tycker också att han ofta brukar vara bra. Men här hade han gjort en blunder. Anders Holmberg njöt och vred om samma sak i varv efter varv.

Nåja, vi vet alla hur det är ställt med SR och SVT - de har sin agenda. Det finns naturligtvis inga fastställda dokument om denna typ det kommunistiska manifestet, utan "det sitter i väggarna" som någon så träffande sa; De som börjar jobba i public service vet vad som gäller och rättar sig därefter. Och de vet konsekvenserna ifall de inte gör det. Ingen ljus framtid där inte.

Men det blir ju plågsamt tydligt att Henrik Jönsson och liknande gubbar och gummor också har sin agenda, så ser inte att den ene då skulle vara bättre än den andre. Dock har SVT och andra medier den journalistiska etiken att förhålla sig till, så skulle nog säga att MsM är mindre vinklade än opionionsbildare, oavsett vilken politisk åskådning dom har.
Citera
2024-12-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
30 minuter med Henrik Jönsson.

Eller om det bara var 28?

https://www.svtplay.se/video/jVwPYM4/30-minuter/avsnitt-16?video=visa

SVT tycker sig ha fått in en smocka mot Jönsson:

” Youtube-profilen Henrik Jönsson backar nu från delar av sin kritik av SVT:s USA-bevakning.”

Och SVT menar att Jönsson även slarvat med deras MSM-polare:

” I programmet får Jönsson även frågor om en artikel i Dagens Nyheter som han kritiserat i en debattartikel i Expressen. Även angående denna artikel säger Jönsson nu att den inte illustrerar det han kritiserar i artikeln.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-var-ett-olyckligt-klipp-henrik-jonsson-backar-fran-kritik-mot-svts-usa-bevakning

Dock tar iofs även SVT det Henrik Jönsson säger i sin Trump-video ur sitt sammanhang.

Den video av Henrik som SVT kritiserar:

https://youtu.be/OTMwsyBVczs?si=GqAQaY6QDM3cLwoD

Synpunkter och tankar?

Detta var f ö sista 30 minuter-avsnittet för säsongen.

jag har sett Henrik Jönsson filmer tidigare och tyckt de varit bra, jag har även sett just dessa filmer som nu granskades. Det enkla svaret är att Henrik Jönsson har varit bedräglig, problemet är nu att det inte är säkert på att han visar sanningen i sina klipp. jag slutar titta på honom, jag hade sett denna kille som en garant för sanningen men det var precis tvärtom
Citera
2024-12-20, 09:18
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Fridolin?
m.m.
Citera
2024-12-20, 09:19
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag har sett Henrik Jönsson filmer tidigare och tyckt de varit bra, jag har även sett just dessa filmer som nu granskades. Det enkla svaret är att Henrik Jönsson har varit bedräglig, problemet är nu att det inte är säkert på att han visar sanningen i sina klipp. jag slutar titta på honom, jag hade sett denna kille som en garant för sanningen men det var precis tvärtom
Men han behövs i veka Sverige, just mot tex svt
Citera
2024-12-20, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Vilket tyder på att du inser att du har fel. Du kan inte ens ge mig ett citat från domslutet som tyder på att han blivit dömd pga att han varit kritisk mot islam och profeten Muhammed i sig. Om du nu är så bergsäker så får du stå för det du säger genom att åberopa bevis för din sak.

Tills dess står jag för att han blev dömd pga hets. Och inte för att han är islamkritisk. Så nej, Sverige är inte en diktatur.
God morgon och ber om ursäkt för att jag ifrågasatte om du inte var korkad när jag kan ha varit lite otydlig (för att föregå med gott exempel)! Rörande domen B 2793-23 så påstår chefsrådmannen Nicklas Söderberg att Paludans demonstrationer har fallit utanför vad som kan godtas för en "saklig och vederhäftig diskussion"... Var i podden Kvartal (knappast högerorienterad) där jag hörde om att de resonerade om sakinnehållet "groteska och påhittade påståenden om profeten Muhammad"... Fullständigt vansinne och får mig att tänka tillbaka på Chomsky om att ge staten den godtyckliga makten att förkunna vad som är historiska sanningar och vad som är legitimt eller inte. Har de skickat hans sakinnehåll till på "objektiv" remiss kanske? Skulle inte tro det men det hade inte spelat någon roll för alla individer har en egen självuppfattning och får tänka och tycka samt uttrycka sig som de behagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in