Citat:
Du gör precis som alla andra troll. Istället för att bemöta mina argument så kör du ad hominem eller gör halmgubbar och anklagar mig för att inte komma med argument... (?!)Jag har varit ingenjör i hela mitt liv, det är bara nollor som Jan Blomgren och du som tror på alla lögner. Du är en höger nolla som kommer med noll argument. Likadant var det med linje ! samma attacker från Jan Blomgren, du vet inget om faskompensering. Det höll jag på med när vi tillverkade lysrör. Extremt simpelt. ABB och Hitachi kan spara två reaktorer, effektivisering av vattenkraft dvs stänga ner lite tidigare och montera modern teknik ännu en reaktor. Hela moderaternas plan går ut på att slös då enligt an ekonom är BNP allt. Om ungarna går runt och slår sönder skolor ökar BNP. Priserna är inte höga, nio månader om året är kärnkraften inte lönsam. Våra höga priser på Vintern beror på Tyskland, Danmark och Finland som blåser oss. Fredrik den gode delade ut arvsilvret till Tyskland och Finland bara för att staten inte ska tjäna pengar. Maud Olofsson mjölkade Vattenfall på 100miljarder, inte konstig att en reaktor stängdes. Barsebäck stängdes av Danmark så vi fick en bro som vapen och Danska överblivna fraktas över. Dansk asylpolitik är en enkel Sverige. Finsk socialpolitik är en enkel Silja.
Du har fel och jag är själv ingenjör i teknisk fysik och kan alltså ellära och lite elektronik (tillämpningen av det förstnämnda). Vattenkraften kommer inte att kunna motsvara den baskraft vi i framtiden behöver. Helt omöjligt och vi har redan gjort anpråk på all den vattenkraft vi kan ha. Fasförskjutning i en växelströmskrets och hur asynkrona generatorer inverkar på detta är jag ytterst välmedveten om. Miljöpartiets “kalkyler” är bara irrationella fantasier och du gör precis som Bolund och Stenevi och dylika genom att inte presentera några kalkyler/lösningar alls. Det stämmer att det finns diskussioner om EU’s elsystem, men hade vi inte stängt ned kärnkraften alltså ffa Oskarshamn och Ringhals så hade det sett helt annorlunda ut