2024-12-19, 20:58
Medlem
Jeg har noen teorier ang strips og tape.

Gjerningsmannen stripset sammen armene og beina.
Hadde henne i en plastikksekk og tapet igjen åpningen.
Det er det eneste som gir meg noen mening.
Citera
2024-12-20, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Teknologisk er det fullt mulig å jukse med telefonsamtaler slik at det ser ut som om man er på to steder samtidig.

Det kreves to ekstra mobiltelefoner som er oppkoblet til hverandre, den ene med høyttaler på og som ligger ved siden av personens egen telefon som la seg styre av talekommandoer eller stemmestyring.

Dersom TH er Hettemannen, kan han ha earpods med tråd, eller airpods trådløs, i ørene mens han går. Da han vil ringe MN sier han bare ... ring MN ... eller lignende, og telefonen hans som ligger på Futurum gjennomfører anropet. Når oppkoblingen er i orden, går samtalen som vanlig frem til den blir avsluttet.

Det kan da se ut som om TH har ringt fra Futurum da han ringte MN. Mens han i virkeligheten var ute og gikk gjennom Lørenskog sentrum. Lettere maskert. Hvite airpods eller earpods er lite synlige, enten det er hvitt skjegg eller hvit maske som skjuler ansiktet.

Du tenker at to telefoner blir koblet sammen som en slags walkie talkie fra 1980 tallet altså. I tilegg utfører den den walkie talkien som ligger på Fururum ett annrop til MN. Dette var en samtale som pågikk i 30 -40 minutter. I tilegg går lyden fra hettemannen via ett accesspoint (walkien som ligger på Futurum) før lyden sendes forplantet til MN. Jaja, eller har dere det bra
Citera
2024-12-20, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
På tross av at TH nå er fullstendig renvasket fra anklagene om å ha drept sin kone, så mener nå "team anti Tom" at denne artikkelen var fake news. De mener det som politiet sier, at "en mann i 60 årene har meldt seg", er oppkonstruert og fake fra politiets side.

https://www.vg.no/nyheter/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert

Team Anti Tom mener å vite, at politiet vet at det er Tom Hagen som går der.

Dette er helt høl i hode, spør dere meg.
Kanskje der er Tom & Gjerrig som leker katt og mus med politiet?
Citera
2024-12-20, 10:30
Medlem
Legokatts avatar
Kan poste fremgangsmåte for å oppskalere lyset på gangveien. Da kan de som vil prøve det selv hvis de har mulighet til å ta screenshot i 4K.

Jeg har bare hatt tid til å prøve det på ett screenshot. Å teste det på flere forskjellige tidspunkt i video og se resultatene opp mot hverandre er ikke gjort.

1. Ta et screenshot av video når prikken er klarest. Screenshot burde være i 4K (3840 x 2160) så pixler bevares best mulig. Klipp ut den hvite prikken og lagre den som nytt bilde

2. Benytte et AI enhance program. https://letsenhance.io anbefales av Chat-GPT som et av de beste. AI genererer bilde av hvordan de kornete pixlene ville sett ut i høyere oppløsning basert på maskinlæring.

3. Filter som kontrast og fargetone kan justeres på resultatet.

(Disclaimber. Dette er «nybrotsarbeid» så man vet ikke sikkert om resultatet er 100 % korrekt)
Citera
2024-12-20, 11:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du tenker at to telefoner blir koblet sammen som en slags walkie talkie fra 1980 tallet altså. I tilegg utfører den den walkie talkien som ligger på Fururum ett annrop til MN. Dette var en samtale som pågikk i 30 -40 minutter. I tilegg går lyden fra hettemannen via ett accesspoint (walkien som ligger på Futurum) før lyden sendes forplantet til MN. Jaja, eller har dere det bra

Tenker at hvis samtalen er fingert, trenger ikke TH ha snakket direkte. Det kan være en forhåndsinnspilt monolog med pauser. TH omtalte samtalen som "snål". Varigheten er jo uansett uvanlig lang.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan poste fremgangsmåte for å oppskalere lyset på gangveien. Da kan de som vil prøve det selv hvis de har mulighet til å ta screenshot i 4K.

Jeg har bare hatt tid til å prøve det på ett screenshot. Å teste det på flere forskjellige tidspunkt i video og se resultatene opp mot hverandre er ikke gjort.

1. Ta et screenshot av video når prikken er klarest. Screenshot burde være i 4K (3840 x 2160) så pixler bevares best mulig. Klipp ut den hvite prikken og lagre den som nytt bilde

2. Benytte et AI enhance program. https://letsenhance.io anbefales av Chat-GPT som et av de beste. AI genererer bilde av hvordan de kornete pixlene ville sett ut i høyere oppløsning basert på maskinlæring.

3. Filter som kontrast og fargetone kan justeres på resultatet.

(Disclaimber. Dette er «nybrotsarbeid» så man vet ikke sikkert om resultatet er 100 % korrekt)

Jeg har testet ChatGPT til forskjellige ting i det siste. Det mest imponerende er at den faktisk lyver! Akkurat som han fra veivesenet som diktet opp kjøredistanser, så lyver ChatGPT når den i stedet kunne sagt at den ikke hadde svaret. Ikke at det overrasker meg særlig. Det er jo menneskeskapt.
Citera
2024-12-20, 11:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har testet ChatGPT til forskjellige ting i det siste. Det mest imponerende er at den faktisk lyver! Akkurat som han fra veivesenet som diktet opp kjøredistanser, så lyver ChatGPT når den i stedet kunne sagt at den ikke hadde svaret. Ikke at det overrasker meg særlig. Det er jo menneskeskapt.
Intensjonen til Chat-GPT er neppe å lyve. AI blir smartere jo mer info den får. Derfor viktig med screenshot i 4K i eksemplet over f.eks.

Å finne ut av «lyset på gangveien» er en hypoteseuavhengig detalj som alle burde være positive til, selv om det benyttes ny teknologi.

Som politiet har sagt, selv små detaljer kan gi mening i et større bilde, derfor sendte jeg tips da jeg fikk frem et bilde, selv om det ikke ble «perfekt».
Citera
2024-12-20, 12:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Intensjonen til Chat-GPT er neppe å lyve. AI blir smartere jo mer info den får. Derfor viktig med screenshot i 4K i eksemplet over f.eks.

Å finne ut av «lyset på gangveien» er en hypoteseuavhengig detalj som alle burde være positive til, selv om det benyttes ny teknologi.

Som politiet har sagt, selv små detaljer kan gi mening i et større bilde, derfor sendte jeg tips da jeg fikk frem et bilde, selv om det ikke ble «perfekt».

Nei, den lyver faktisk. Når jeg svarer med å påpeke at den lyver, så lyver den mer.
Forsøker å bortforklare, men bommer, og avslører seg selv. Det er fascinerende.

Den klarer jo ikke å bli "smartere" ved å unngå innrømmelser. Tvert imot.
Den følger "den brede vei" - veien til fortapelse.

Nok IT-OT.
Citera
2024-12-20, 12:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, den lyver faktisk. Når jeg svarer med å påpeke at den lyver, så lyver den mer.
Forsøker å bortforklare, men bommer, og avslører seg selv. Det er fascinerende.

Den klarer jo ikke å bli "smartere" ved å unngå innrømmelser. Tvert imot.
Den følger "den brede vei" - veien til fortapelse.

Nok IT-OT.
Haha😼 Finnes YouTube videoer der AI blir satt i klamme med estiske spørsmål som ikke kan besvares, men

AI oppskalleringsteknologi er noe annet enn at AI kommer til kort på etiske problemstillinger.
Citera
2024-12-20, 12:21
Medlem
Citat:

Nå er det et Avigilon 2 megapixel kamera som har filmet det så til og med mobilen din er har bedre kamera enn dette overvåkningskameraet.

Tror ikke du kommer noen vei med AI her. Den kan liksom ikke gjenskape noe som ikke finnes.
Citera
2024-12-20, 12:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Nå er det et Avigilon 2 megapixel kamera som har filmet det så til og med mobilen din er har bedre kamera enn dette overvåkningskameraet.

Tror ikke du kommer noen vei med AI her. Den kan liksom ikke gjenskape noe som ikke finnes.
Ok takk. Nei, jeg kommer ikke lenger uten hjelp.

For å teste den nye teknologien burde et kjøretøy bli filmet med samme kamera og med samme avstand. Prikken på video burde oppskalleres med AI og deretter bli sammenlignet med kjøretøyet i virkeligheten. Basert på dette kunne et resultat blitt kvalitetssikret.

Tror politet allerede har rekonstruert «lyset på gangveien» så de har dette materialet liggende.

Vet ikke om det vil funke, men prøver altså å tenke ut nye løsninger for å hjelpe dem.
Citera
2024-12-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ok takk. Nei, jeg kommer ikke lenger uten hjelp.

For å teste den nye teknologien burde et kjøretøy bli filmet med samme kamera og med samme avstand. Prikken på video burde oppskalleres med AI og deretter bli sammenlignet med kjøretøyet i virkeligheten. Basert på dette kunne et resultat blitt kvalitetssikret.

Tror politet allerede har rekonstruert «lyset på gangveien» så de har dette materialet liggende.

Vet ikke om det vil funke, men prøver altså å tenke ut nye løsninger for å hjelpe dem.

Poenget var at det er ikke mulig å gjenskape noe som ikke eksisterer.
Citera
2024-12-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Jeg har noen teorier ang strips og tape.

Gjerningsmannen stripset sammen armene og beina.
Hadde henne i en plastikksekk og tapet igjen åpningen.
Det er det eneste som gir meg noen mening.

På et åsted som ellers er grundig ryddet og vasket, tror jeg strips og taperull er lagt igjen for å gi et inntrykk av dette var en kidnapping (ref brev og kommunikasjon), og ikke et drap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in