Citat:
De sa jo at de hadde funnet hettemannen etter en ny gjenomgang av videomatriale. De kan ikke bevise utover en hver rimelig tvil sier du, men de sier jo de vet hvem dette er. Er det noen poeng å dikte opp at det er noen annen, dersom de mener det er TH? Når det gjelder drapet på JAH har jeg ikke fulgt med så veldig, men hørte siste podcasten der de anntyder at KØS er informant ja. Når vi vet alt som skjedde med JAH, så er det helt utrolig at politiet slipper unna med sin manglende vilje til å hjelpe. Dog har jeg ikke fått med meg at dette likevell dreier som om drugs. Trodde det var Jonas sin romanse med KØS sin dame M*rtine Y M som lå bak dette psyko greiene.
Min tanke er at de kanskje har fattet interesse for Hettemannen lenge før de bestemte seg for å offentliggjøre videoene. Men at de holdt dem for seg selv for å ikke avsløre mistankene sine. De kunne kanskje ikke risikere at de fikk inn tips om at dette kunne være TH, og de kunne vel heller ikke avsløre overfor TH at de hadde funnet ham på videoopptak - dersom det skulle vise seg å være ham.
Ang. Jonas-saken snakker "Avhørt" om KØS' angivelige dopdealing mens politiet "ser en annen vei".
Sjalusimotivet er trolig en bløff for at de skal slippe å blåse informanten sin, noe de blir nødt til å gjøre dersom de avslører hva han egentlig holder på med.
Politiet sitter på en gren de med nød og neppe prøver å la være å sage over.
Min tillit til dem har sunket som en stein i løpet av det siste halvannet året.