2024-12-15, 00:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
De sa jo at de hadde funnet hettemannen etter en ny gjenomgang av videomatriale. De kan ikke bevise utover en hver rimelig tvil sier du, men de sier jo de vet hvem dette er. Er det noen poeng å dikte opp at det er noen annen, dersom de mener det er TH? Når det gjelder drapet på JAH har jeg ikke fulgt med så veldig, men hørte siste podcasten der de anntyder at KØS er informant ja. Når vi vet alt som skjedde med JAH, så er det helt utrolig at politiet slipper unna med sin manglende vilje til å hjelpe. Dog har jeg ikke fått med meg at dette likevell dreier som om drugs. Trodde det var Jonas sin romanse med KØS sin dame M*rtine Y M som lå bak dette psyko greiene.

Min tanke er at de kanskje har fattet interesse for Hettemannen lenge før de bestemte seg for å offentliggjøre videoene. Men at de holdt dem for seg selv for å ikke avsløre mistankene sine. De kunne kanskje ikke risikere at de fikk inn tips om at dette kunne være TH, og de kunne vel heller ikke avsløre overfor TH at de hadde funnet ham på videoopptak - dersom det skulle vise seg å være ham.

Ang. Jonas-saken snakker "Avhørt" om KØS' angivelige dopdealing mens politiet "ser en annen vei".
Sjalusimotivet er trolig en bløff for at de skal slippe å blåse informanten sin, noe de blir nødt til å gjøre dersom de avslører hva han egentlig holder på med.

Politiet sitter på en gren de med nød og neppe prøver å la være å sage over.

Min tillit til dem har sunket som en stein i løpet av det siste halvannet året.
Citera
2024-12-15, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hadde TH stilt i avhør hadde han nok vært konfrontert med det de satt på som gjorde at mistanken deres var styrket. Det valgte han å ikke gjøre. Men TH vet jo at det er han som går der og også flere andre vet selvfølgelig det.
Siktelsen mot han er henlagt som intet straffbart forhold bevist. Lurer på hvilke tanker han gjør seg. Og ikke minst de andre medvirkerne i drapet på henne.

Du må komme deg til nærmeste optiker førstkommende mandag og kjøpe deg noen briller . Alle med normalt gangsyn ser jo at denne hettemannen ikke bærer ei maske, han har grått/hvitt skjegg.

Hettemannen meldte seg i slutten av november 2020 og kunne identifiseres med hjelp av elektroniske spor og hans forklaring støttes av vitner.
Nede i denne artikkelen står det noe om ruta han tilbakela , ikke noe mistenkelig med denne mannen :

https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-jakter-jakken-til-_hettemannen_-1.15197454
Citera
2024-12-15, 01:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicobar
Du må komme deg til nærmeste optiker førstkommende mandag og kjøpe deg noen briller . Alle med normalt gangsyn ser jo at denne hettemannen ikke bærer ei maske, han har grått/hvitt skjegg.

Hettemannen meldte seg i slutten av november 2020 og kunne identifiseres med hjelp av elektroniske spor og hans forklaring støttes av vitner.
Nede i denne artikkelen står det noe om ruta han tilbakela , ikke noe mistenkelig med denne mannen :

https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-jakter-jakken-til-_hettemannen_-1.15197454

Artikkelen er datert torsdag 22. oktober 2020, publisert kl. 09.17.
Hettemannen skal onsdag kveld (dagen før) ha skjønt at han var etterlyst, sporenstreks
dratt til Lillestrøm politikammer, meldt seg og lagt frem vitneforklaringer og elektroniske spor.
Som da politiet altså har skyndt seg å melde fra om til samtlige riksdekkende medier.

Ikke spesielt troverdig, etter min mening.

Pussig at så mange her i tråden, som har kritisert politiet opp og ned i alle år, akkurat
i denne sammenhengen skal tro blindt på dette. Det er hva jeg vil kalle inkongruens.
Citera
2024-12-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Artikkelen er datert torsdag 22. oktober 2020, publisert kl. 09.17.
Hettemannen skal onsdag kveld (dagen før) ha skjønt at han var etterlyst, sporenstreks
dratt til Lillestrøm politikammer, meldt seg og lagt frem vitneforklaringer og elektroniske spor.
Som da politiet altså har skyndt seg å melde fra om til samtlige riksdekkende medier.

Ikke spesielt troverdig, etter min mening.

Pussig at så mange her i tråden, som har kritisert politiet opp og ned i alle år, akkurat
i denne sammenhengen skal tro blindt på dette. Det er hva jeg vil kalle inkongruens.

Politiet gjør selvsagt tabber og feilvurderinger, men å lyve direkte til media og fabrikkere bevis, er noe helt annet. Resultatet av løgnhistorien vil kun være til fordel for gjerningspersonen, og forkludre etterforskningen, derfor ville det være en meget spesiell avgjørelse å ta. Media burde også luktet lunten, dersom det var noe som ikke stemte med utsjekkingen. THs sak hadde heller aldri blitt henlagt før saken til RU og PSS, dersom politiet hadde noen som helst tro på at TH var hettemannen.
Citera
2024-12-15, 12:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet gjør selvsagt tabber og feilvurderinger, men å lyve direkte til media og fabrikkere bevis, er noe helt annet. Resultatet av løgnhistorien vil kun være til fordel for gjerningspersonen, og forkludre etterforskningen, derfor ville det være en meget spesiell avgjørelse å ta. Media burde også luktet lunten, dersom det var noe som ikke stemte med utsjekkingen. THs sak hadde heller aldri blitt henlagt før saken til RU og PSS, dersom politiet hadde noen som helst tro på at TH var hettemannen.

Politiet gjør som de vil, har jeg inntrykk av. De dekker over for alvorlig kriminalitet for å beskytte sine
egne prosjekter. De skyter tidvis forsvarløse mennesker med store psykiske problemer, og går fri.

Det er ingenting som tilsier at de har "fabrikkert bevis" i denne sammenhengen. De har servert
en usannsynlig historie om hvorfor de anser Hettemannen som utsjekket av saken. De kommer
trolig aldri til å måtte stå til rette for dette lille "trikset".

Men vi trenger ikke terpe videre på dette. Jeg har mine meninger, og andre har sine.
Men jeg finner det interessant at det tydeligvis er svært viktig for flere at Hettemannen
skal være sjekket ut. Noen prøvde seg endog på en skrøne om at han var pakistaner.

Hva er det som gjør THs person så viktig å beskytte, og AEs person så unnseelig og ubetydelig
at hennes skjebne ikke tåler dagens lys?
Citera
2024-12-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Politiet gjør som de vil, har jeg inntrykk av. De dekker over for alvorlig kriminalitet for å beskytte sine
egne prosjekter. De skyter tidvis forsvarløse mennesker med store psykiske problemer, og går fri.

Det er ingenting som tilsier at de har "fabrikkert bevis" i denne sammenhengen. De har servert
en usannsynlig historie om hvorfor de anser Hettemannen som utsjekket av saken. De kommer
trolig aldri til å måtte stå til rette for dette lille "trikset".

Men vi trenger ikke terpe videre på dette. Jeg har mine meninger, og andre har sine.
Men jeg finner det interessant at det tydeligvis er svært viktig for flere at Hettemannen
skal være sjekket ut. Noen prøvde seg endog på en skrøne om at han var pakistaner.

Hva er det som gjør THs person så viktig å beskytte, og AEs person så unnseelig og ubetydelig
at hennes skjebne ikke tåler dagens lys?

Du må bare tro og mene det du vil, men du må forvente å få motargumenter mot spinnville teorier, som ikke gir noen som helst mening. Det er positivt at du skriver at det er dine meninger, og ikke omtaler det som fakta slik Kokadu gjør.

Jeg ønsker at saken skal bli oppklart, og riktige gjerningspersoner skal bli dømt. Men det hjelper nok ikke å skrive det til deg, som har rotet deg langt inn i konspirasjonsverdenen. Selv etter at TH er renvasket, lever altså TT-konspirasjonsteorien videre. Jeg kommer ikke til å ta deg seriøst fremover.
Citera
2024-12-15, 13:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Du må bare tro og mene det du vil, men du må forvente å få motargumenter mot spinnville teorier, som ikke gir noen som helst mening. Det er positivt at du skriver at det er dine meninger, og ikke omtaler det som fakta slik Kokadu gjør.

Jeg ønsker at saken skal bli oppklart, og riktige gjerningspersoner skal bli dømt. Men det hjelper nok ikke å skrive det til deg, som har rotet deg langt inn i konspirasjonsverdenen. Selv etter at TH er renvasket, lever altså TT-konspirasjonsteorien videre. Jeg kommer ikke til å ta deg seriøst fremover.

Det er ikke så viktig for meg å bli "tatt seriøst". Dette handler ikke om meg. Men synes det er greit at folk som
leser tråden (det er mange som leser uten å være registrert eller deltagende) får sjansen til å se saken fra ulike
vinkler, også de som ikke er åpenbare i dekningen fra dagspressen, og meninger som blir sensurert i norske diskusjonsfora.

Så kan hver enkelt leser gjøre seg opp sin mening. Det forandrer lite på politiets fremgangsmetoder og avgjørelser, men
medvirker i hvertfall til å holde saken levende og aktuell. Det synes jeg er det viktigste. At AEs skjebne ikke blir glemt, hva
som enn har skjedd.
Citera
2024-12-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan det være at noe styrket deres mistanke om at dette var TH? Og at dette noe var nok til at de ikke så det hensiktsmessig å opprettholde etterlysningen? Men det var heller ikke nok alene til å tiltale kunne han?

Du konspirerer helt vilt her.
Citera
2024-12-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du konspirerer helt vilt her.

Pussig at Futurum-syklisten ikke blir nevnt. Han meldte seg en fredag ettermiddag, ble avhørt på fredag kveld, og Brøske informerte om at han var sjekket ut av saken på lørdagen. Her må det være noe muffens. Det høres ikke troverdig ut i det hele tatt.
Citera
2024-12-15, 15:01
Medlem
Litt forskjell på en som melder seg umiddelbart og en som etterlyses i flere måneder i alle landets medier uten å gi lyd fra seg.
Citera
2024-12-15, 17:26
Medlem
På tross av at TH nå er fullstendig renvasket fra anklagene om å ha drept sin kone, så mener nå "team anti Tom" at denne artikkelen var fake news. De mener det som politiet sier, at "en mann i 60 årene har meldt seg", er oppkonstruert og fake fra politiets side.

https://www.vg.no/nyheter/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert

Team Anti Tom mener å vite, at politiet vet at det er Tom Hagen som går der.

Dette er helt høl i hode, spør dere meg.
Senast redigerad av Ronsangel 2024-12-15 kl. 18:19.
Citera
2024-12-15, 19:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Når en video komprimeres, skjer flere prosesser på «pixel-nivå» ved å fjerne eller redusere detaljer som anses som mindre viktige for den menneskelige opplevelsen.
Dette skjer gjennom flere teknikker, inkludert farge og lysreduksjon. Øyet er mindre følsomt for farge enn lysstyrke. Derfor blir fargedata ofte lagret med lavere oppløsning enn lysstyrkedata. Bildet deles også opp i små blokker, typisk 8x8 eller 16x16 pixler, blokk-artifakter oppstår, hvor pikselblokkene blir synlige. Så har du bevegelseskompensasjon, og kvantifisering mm som fjerner ytterligere detaljer.

Det er synd at ikke videoen ble tatt nærmere, og at videoen er komprimert. Det er en lys prikk av få pixler som beveger seg. Vi kan ikke rekonstruere detaljene hverken med teknologi eller våre øyne for informasjonen er simpelthen borte.

Politiet har konkludert med at det er et kjøretøy fordi de har kunnet rekonstruere tilsvarende pixler under opptak av bevegende bil under samme forhold.
.
Jo det er mulig.
AI kan genererer bilde av hvordan kornete pixler vil se ut i høyere oppløsning basert på maskinlæring. Det vil si, AI har sammenlignet bilde med lav oppløsning opp mot samme bilde i høy oppløsning, dette gjennom et stor materiale. På denne måten kan AI kan gjenskape pixler.

Skal se på det til uka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in