2024-12-20, 09:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Vem var det som skrev att ETFerna inte kommer sälja?
Ingen aning, det har varit utflöden ur ETF:erna av och till.

Däremot intressant att reflektera över att BlackRock inte sålt några bitcoin, trots utflöden ur ETF:erna
https://pbs.twimg.com/media/GfOeSD-W8AAm63Y?format=png&name=medium

Jag gissar att dom behåller Bitcoinen själva, som en buffert vilket kan vara smart om det blir en supply squeeze ute på marknaden.
Citera
2024-12-20, 09:08
Medlem
Citat:

Förmodligen nån bitcoinkramare som på riktigt tror att de som köper miljoner i etf är korkade.

De stora företag som köpt btc etf under 2024 ligger rätt mycket plus just nu, och självklart är dom inte korkade nog att rida bitcoinkuken tills den slaknar.
Dom kommer rida den till toppen när den sprutar och lämnar alla andra moonboys i sticket.

Då etf har varit orsaken till uppgången 2024 så kommer det även va anledningen till raset 2025, men folk förstår inte detta och tror att de som investerat 100 miljoner i btc och nu ligger 100% plus på ett halvår kommer hålla dessa i flera år.
Citera
2024-12-20, 09:09
Medlem
Citat:

Det här är bara en liten smakprov vad som väntar alla moonboys nästa år. De kommer lära det den hårda vägen. Inget kan bara gå upp och upp, det kommer ALLTID vara bull och bear markets och ingen tillgång är immun mot detta.
Citera
2024-12-20, 09:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Det här är bara en liten smakprov vad som väntar alla moonboys nästa år. De kommer lära det den hårda vägen. Inget kan bara gå upp och upp, det kommer ALLTID vara bull och bear markets och ingen tillgång är immun mot detta.

Samtidigt lät det så här från dig för ett år sedan:
Citat:
Moonboy deluxe det där, baserat på alla fakta så kommer det knappt nå 100K denna kommande cykel.
Den här personen verkar vara i bättre kontroll över sina känslor:
https://www.youtube.com/watch?v=9P_Vvn07bRk

Du har spenderat hela året på att göra dig lustig över alla som sade att BTC skall över 100k i år.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-20 kl. 09:32.
Citera
2024-12-20, 09:33
Medlem
Hur tror ni bitcoin kommer stå sig i en global lågkonjuktur?

Jag tänker att vi kan gå till 200k-300k minst. Alla inser att fiat är värdelöst och kommer fly till crypto och andra virtuella tokens
Citera
2024-12-20, 09:45
Medlem
Olduvais avatar
BTC och ETH står sig bra i förhållande till slakten på resten av marknaden. Snaft köpläge på vissa alts. Jag har sålt av lite på vägen upp, så det känns bekvämt att sitta lugnt i båten och vänta på att kunna köpa mer.

Jag drömmer om att våga mig på ett hävstångsköp på dYdX
Citera
2024-12-20, 09:55
Medlem
Leastons avatar
Värt att reflektera över vid tidigare bullmarkets, att det också varit återhämtningar på upp mot 30% då.

2017: https://insights.glassnode.com/content/images/2024/07/woc-28-00-1-.png

2021: https://static.seekingalpha.com/uploads/2021/4/23/49709965-16191824366146753_origin.png

Hittills är vi "bara 11%" från ATH.

På förhand är det omöjligt att avgöra vad som är en korrektion och vad som är toppen på bullmarket. Ändå sitter folk och säger "vadå, det är bara sälja toppen och köpa botten"...
Citera
2024-12-20, 09:59
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Hur tror ni bitcoin kommer stå sig i en global lågkonjuktur?

Jag tänker att vi kan gå till 200k-300k minst. Alla inser att fiat är värdelöst och kommer fly till crypto och andra virtuella tokens

Bitcoin följer börsen. Det har vi sett gång på gång. Börsen har uppenbarligen ingenting med fundamenta, konjunkturer eller världsläget att göra längre. Den lever enbart på inflationsdrivande stimulans. Det enda som styr börsen är i vilken utsträckning FED väljer att höja eller sänka räntan. Det såg vi inte minst ett tecken på idag. FED har att välja på att höja räntan och krascha hela ekonomin eller att fortsätta sänka räntan och trycka upp mer pengar. Så fort det trycks upp mer pengar så stiger Bitcoin så det är det vi får hoppas på att man gör framöver.
Citera
2024-12-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Samtidigt lät det så här från dig för ett år sedan:

Du har spenderat hela året på att göra dig lustig över alla som sade att BTC skall över 100k i år.

Japp, och jag är mycket närmare verkligheten än dig och shitmaster som skrek om 200K innan årets slut och typ 500K för 2025. Jag sa runt 90-110k som max denna cykel, så jag var SPOT ON! Medans du och den andra har missat med ett par hundra tusen LOL. Inte klokt av dig att "roast-a" mig som missade enbart med ett par tusen upp eller ner. Tänk på det för nästa gång, LMAO.
Citera
2024-12-20, 10:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Japp, och jag är mycket närmare verkligheten än dig och shitmaster som skrek om 200K innan årets slut och typ 500K för 2025.
Haha, endast med lögner kan du nästla dig ur det här. Jag har sagt 100k innan året är slut.

Vad Sithmaster har sagt får stå för honom, men dribbel från honom beroende på vilken influencer som är favoriten för dagen.

Citat:
Jag sa runt 90-110k som max denna cykel, så jag var SPOT ON! Medans du och den andra har missat med ett par hundra tusen LOL. Inte klokt av dig att "roast-a" mig som missade enbart med ett par tusen upp eller ner Tänk på det för nästa gång, LMAO.
Bra försök, men nej.
Du har sagt "aldrig över 100k 2024 flera gånger. I ett inlägg dristade du "2025 - 105k, om ens detta."

Här finns allt samlat inför 2024:
(FB) Bitcoin - trading och analys
Jag hade rätt med 40k skulle passeras under 2023 och 100k under 2024. Har tydligen sagt att 250k innan 2026 är slut, och det står jag väl fast vid fortfarande.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-20 kl. 10:16.
Citera
2024-12-20, 10:13
Medlem
I'm out.

Vi får se hur det ser ut efter Trump är insvuren.

God Jul!

Sic erat scriptum.

.
Citera
2024-12-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Haha, endast med lögner kan du nästla dig ur det här. Jag har sagt 100k innan året är slut.

Vad Sithmaster har sagt får stå för honom, men det har varit mycket dravel från den snubben ja.

Bra försök, men nej.
Du har flera gånger sagt "aldrig över 100k i 2024", men dristade dig att Bitcoin kanske kunde gå till 110k under 2025, i något inlägg.

Nej, inga lögner alls. Det är du som gång på gång har ändrat din "prediction," vilket jag aldrig har gjort. Ja, jag sa att jag inte tror på 100K under 2024, men jag har vid flera tillfällen poängterat att jag förväntar mig en topp mellan 90–110K. Även om vi fick 100K under 2024, står jag fortfarande fast vid att toppen för denna cykel ligger någonstans där. Jag förväntar mig inte betydligt högre nivåer under 2025, som 150–200K eller 500K, vilket ni har föreslagit.

Visst, BTC kanske når 130K nästa år, men om det händer, är jag verkligen "off" med endast 20K över min prediction? Om det skulle vara fallet, hur ligger det då till med era förväntningar på 500K eller liknande summor? Ställ er själva den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in