2023-12-30, 12:32
Medlem
Leastons avatar
Jag var ganska rätt på det i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det är lustigt hur du ber andra skribenter om dylika svar men aldrig vill själv göra några prognoser, förutom på väldigt många års sikt.

Jag tror under $10k under året. $5k (sommaren 2023) Vad tror du?

Jag tror över 20k innan Q1 är slut och runt 30k innan Q2 är slut och över 100k inom 2 år.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Han jämför sig nog inte med folk som sysslar med trading, och du har för övrigt inte tippat någonting alls så din kommentar saknar relevans.
Tror jag någonstans tippade 40k passeras i höst/vinter och 250k passeras inom 2-3 år.
Där har du.

Antar att du inte vill göra en ny gissning för 2024 Kebab (trots att du anklagar andra för att inte komma med gissningar... )?

Jag tror fortfarande att 100k kommer passeras innan 2024 är slut, och 250k innan 2026 är slut.
Senast redigerad av Leaston 2023-12-30 kl. 12:37.
Citera
2023-12-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Kör inte med hävstång. Krypto är tillräckligt volatilt.. En halv mille i Uniswap gör dock livet värt att leva.

vad är det för speciellt med 500k i uniswap?
Citera
2023-12-30, 15:31
Medlem
Hej Leaston,

Här är ett litet citat från dig 2021-10-13. Då stod Bitcoin strax över 56 000 USD.

Citat:
Vi är eniga i att Bitcoin bara är i sin linda, ja.
Fler och fler (även de rika) börjar nu upptäcka Bitcoin, och det totala värdet som är investerat i Bitcoin växer stadigt över tidig. Fortsätter Bitcoin på inslagen bana, så är priset uppe i 100k inom några månader och går om guldet inom 1-3 år, vilket ger ett pris på över 500k per Bitcoin.

Hur går det med att nå 100k inom några månader? Hur ser det ut när det kommer till att nå 500k inom 1-3 år?

Din helgardering: "Fortsätter Bitcoin på inslagen bana" blir ju komisk i efterhand. Varför har inte Bitcoin fortsatt på inslagen bana?

Bitcoin står, trots inflation, mer än 14 000 USD från noteringen 2021-10-13. För att inte tala om att Bitcoin borde passera 500k innan 2024-10-13. Fattas "bara" cirka 458 000 USD för det. Ser det ut som om Bitcoin kommer nå 500k tills dess?

Nästan så att man skulle kunna tro att kritikerna fått rätt och de religiösa Bitcoinfanatikerna hade fel, eller?
Citera
2023-12-30, 15:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hej Leaston,

Här är ett litet citat från dig 2021-10-13. Då stod Bitcoin strax över 56 000 USD.

Hur går det med att nå 100k inom några månader? Hur ser det ut när det kommer till att nå 500k inom 1-3 år?

Din helgardering: "Fortsätter Bitcoin på inslagen bana" blir ju komisk i efterhand. Varför har inte Bitcoin fortsatt på inslagen bana?

Bitcoin står, trots inflation, mer än 14 000 USD från noteringen 2021-10-13. För att inte tala om att Bitcoin borde passera 500k innan 2024-10-13. Fattas "bara" cirka 458 000 USD för det. Ser det ut som om Bitcoin kommer nå 500k tills dess?

Nästan så att man skulle kunna tro att kritikerna fått rätt och de religiösa Bitcoinfanatikerna hade fel, eller?

Hej PolisenOrebro.

Jag har redan pudlat krig dubbeltoppen 2021. Alla var tagna på sängen, inklusive mig, när alla black swans fick Bitcoin att till slut bryta ner under 35k våren 2022.
Men jag kan pudla igen om det känns bra för dig. Ingen hade räknat med FTX, Celsius, 3AC och alla de andra centraliserade entiteterna som fuckade upp och så kriget på det. Inga problem.

Lustigt föresten att du ger dig in i diskussionen när du inte vågat vara specifikare än att säga att Bitcoin kommer befinna sig någonstans mellan typ 10k och 150k de kommande åren. Tufft där...
Senast redigerad av Leaston 2023-12-30 kl. 16:08.
Citera
2023-12-30, 16:08
Medlem
Citat:
Hej PolisenOrebro.

Jag har redan pudlat krig dubbeltoppen 2021. Alla var tagna på sängen, inklusive mig, när alla black swans fick Bitcoin att till slut bryta ner under 35k våren 2022.
Men jag kan pudla igen om det känns bra för dig. Ingen hade räknat med FTX, Celsius, 3AC och alla de andra centraliserade entiteterna som fuckade upp och så kriget på det.

1: Alla var inte alls tagna på sängen. Tvärtom var det många som varnade för att det inte var hållbar tillväxt inom krypto i allmänhet och Bitcoin i synnerhet.

2: Tramsigt att hänvisa till "black swans" med tanke på att det med jämna mellanrum sker oväntade omvärldshändelser som påverkar ekonomin. En värdebärare kan vara mer eller mindre resilient. Bitcoin var, bevisligen, inte särdeles resilient. Det har gått mer än 2 år sedan Bitcoin nådde ATH. Bitcoin är fortfarande inte i närheten av att ha återhämtat sig. I synnerhet inte inflationsjusterat.
Citera
2023-12-30, 16:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
1: Alla var inte alls tagna på sängen. Tvärtom var det många som varnade för att det inte var hållbar tillväxt inom krypto i allmänhet och Bitcoin i synnerhet.
Jo, alla vart tagna på sängen när det gäller FTX, Celsius, 3AC. Jag såg då ingen prata om vad som skulle hända med dem.

De enda jag sett varna för är Binance (av anledningar dom inte vet något om) och att Tether skall gå under då den, helt utan bevis, påstås vara obackad.

De som talat om att Bitcoin skall gå mot 0 har alla haft fel. En dipp i grafen räddar dom knappast.

Citat:
2: Tramsigt att hänvisa till "black swans" med tanke på att det med jämna mellanrum sker oväntade omvärldshändelser som påverkar ekonomin. En värdebärare kan vara mer eller mindre resilient. Bitcoin var, bevisligen, inte särdeles resilient. Det har gått mer än 2 år sedan Bitcoin nådde ATH. Bitcoin är fortfarande inte i närheten av att ha återhämtat sig. I synnerhet inte inflationsjusterat.
Inte så tramsigt med tanke på att Bitcoin bevarat värdet rätt bra, trots dessa black swans. Tex MicroStratetgy, som ändå dca:at rätt hårt under denna period, ligger 35% plus...
Citera
2023-12-30, 16:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Inte så tramsigt med tanke på att Bitcoin bevarat värdet rätt bra, trots dessa black swans. Tex MicroStratetgy, som ändå dca:at rätt hårt under denna period, ligger 35% plus...
Detta är inte någon "värdebevarare" utan raka motsatsen. Exakt vad som helst i världen kan kallas för värdebevarare, frågan är hur stabilt det är. Bitcoin är alltså en usel värdebevarare.

Uttrycket som du letar efter är spekulation.
Citera
2023-12-30, 16:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Men jag kan pudla igen om det känns bra för dig. Ingen hade räknat med FTX, Celsius, 3AC och alla de andra centraliserade entiteterna som fuckade upp och så kriget på det. Inga problem.
Tvärtom hade åtskilliga personer påpekat de ohållbara tendenserna och skumraskföretagen som FTX och Celsius i synnerhet långt innan de kraschade. Du behöver bara besöka lite andra medier än bitcoin-tiktok.
Citera
2023-12-30, 16:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag var ganska rätt på det i år.

Antar att du inte vill göra en ny gissning för 2024 Kebab (trots att du anklagar andra för att inte komma med gissningar... )?

Jag tror fortfarande att 100k kommer passeras innan 2024 är slut, och 250k innan 2026 är slut.
Jag har åtskilliga gånger förklarat att gissningslekar är för barn och jag kommenterar i första hand fundamenta, där du brukar gång på gång göra bort dig och sedan smita undan. Precis som här senast.

Gissningar kan man syssla med i roulette eller stryktipset.
Citera
2023-12-30, 16:45
Medlem
Citat:
Jo, alla vart tagna på sängen när det gäller FTX, Celsius, 3AC. Jag såg då ingen prata om vad som skulle hända med dem.

Skulle kunna lista en hel mängd konton på twitter (numera x) som var extremt tidigt ute med att varna, men om du varit i en bubbla med bara positiva röster så tipsar jag dig om att börja med otteroooo och Parrot Capital och sedan följa konton de följer. Även om jag misstänker att du föredrar att vara religiös Bitcoin-fanatiker framför att ha en balanserad syn så ger jag dig iaf en möjlighet att bli bättre informerad (angående otteroooo är han inte så nyreggad som han ser ut att vara - har varit tvungen att byta konto ett par ggr).
Citera
2023-12-30, 16:48
Medlem
Citat:
Skulle kunna lista en hel mängd konton på twitter (numera x) som var extremt tidigt ute med att varna, men om du varit i en bubbla med bara positiva röster så tipsar jag dig om att börja med otteroooo och Parrot Capital och sedan följa konton de följer. Även om jag misstänker att du föredrar att vara religiös Bitcoin-fanatiker framför att ha en balanserad syn så ger jag dig iaf en möjlighet att bli bättre informerad (angående otteroooo är han inte så nyreggad som han ser ut att vara - har varit tvungen att byta konto ett par ggr).

De flesta bitcoinkommentatorer trodde under pågående hausse att 100k skulle bräckas i förra cykeln, men en av de få som inte trodde det var den här mannen:

https://www.youtube.com/watch?v=Gpz0WpuXAWE&t=1047s

Han tror inte att 100k kommer att bräckas under kommande cykel heller, för övrigt:

https://www.youtube.com/watch?v=oW3SHostB5k&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=gFjDPyubrBI

Till skillnad från bitcoinkritiker, vilka likt stillastående klockor tenderar att få rätt en gång var fjärde år ungefär, så har han även prickat in cykelbottnarna tämligen väl, se t.ex:

https://www.youtube.com/watch?v=4tt313Yxv5s&t=10s
https://www.youtube.com/watch?v=_85K7k_NL7Q&t=183s
https://www.youtube.com/@CryptoCrewUniversity/search?query=bottom

Han hör dock till undantagen. De flesta, mig själv inkluderad, har svårt att se slutet på en hausse utan dras med i den allmänna yran.

Jag trodde också att vi skulle nå över 100k eller åtminstone nära 100k i förra cykeln, och även denna gång tror jag att vi kommer att nå över 100k. Min gissning har jag tidigare lagt på en cykeltopp på 120k. Vi får se hur väl den står sig. Kanske (förhoppningsvis) kommer den att te sig löjligt försiktig med facit i hand.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-12-30 kl. 16:55.
Citera
2023-12-30, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
De flesta bitcoinkommentatorer trodde under pågående hausse att 100k skulle bräckas i förra cykeln, men en av de få som inte trodde det var den här mannen:

https://www.youtube.com/watch?v=Gpz0WpuXAWE&t=1047s

Han tror inte att 100k kommer att bräckas under kommande cykel heller, för övrigt:

https://www.youtube.com/watch?v=oW3SHostB5k&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=gFjDPyubrBI

Till skillnad från bitcoinkritiker, vilka likt stillastående klockor tenderar att få rätt en gång var fjärde år ungefär, så har han även prickat in cykelbottnarna tämligen väl, se t.ex:

https://www.youtube.com/watch?v=4tt313Yxv5s&t=10s
https://www.youtube.com/watch?v=_85K7k_NL7Q&t=183s
https://www.youtube.com/@CryptoCrewUniversity/search?query=bottom

Han hör dock till undantagen. De flesta, mig själv inkluderad, har svårt att se slutet på en hausse utan dras med i den allmänna yran.

Jag trodde också att vi skulle nå över 100k eller åtminstone nära 100k i förra cykeln, och även denna gång tror jag att vi kommer att nå över 100k. Min gissning har jag tidigare lagt på en cykeltopp på 120k. Vi får se hur väl den står sig. Kanske (förhoppningsvis) kommer den att te sig löjligt försiktig med facit i hand.

Framför allt intressant att han fått rätt om bottnarna (jag tar dig på ditt ord). Har han sagt något om kommande botten .. när och hur låg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in