2024-12-19, 23:52
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Allt snack om riggat med tändstål. Kan inte vara så enkelt att Amanda och Nabbe klantade sig med att få vatten på tändstålet eller skrapan. De var skyblöta på händer och hela kroppen, det droppade som tusan.

Enligt Nabaz själv så försökte han få ett nytt tändstål men detta nobbades av produktionen. Om man ser hur snabbt Idas fnöske flammade upp så är jag säker på att även fnösket var preparerat med tändvätska. Förjävligt men typiskt TV 4.
2024-12-19, 23:54
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Allt intresse för Robinson försvann i ett kick. Helt meningslöst att titta då det förmodligen är toppstyrt av TV4. Den där röstningen i slutet förstörde all spänning då man såg vilka som satt där. Värdiga vinnare vore Maxim. Helt värdelöst som med det mesta då det gäller TV4. Tror det är såå mycket mygel där och personal som förutbestämmer att deras bekant ska vinna. Undviker kanalen så gott det går.
Det är inte TV4 som producerar detta program, det är produktionsbolaget Mastiff.
Mastiff gör också program till andra kanaler exempel Paradise Hotel (TV3).
2024-12-19, 23:55
Medlem
K.Stroganoffs avatar
https://www.expressen.se/noje/nabaz-raseri-mot-ida-efter-finalen-fusk/
2024-12-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Om någon tar en timme på sig att klara av något moment så är man knappast värdig vinnare...

Det är ju för att det inte ska vara ojämnt som TV4 inte ville ha med Maxim. Han hade ju vunnit alla delmoment och ändå skulle han bara ha 30 sekunders försprång till nästa. Eftersom det är delmoment efter delmoment så återställs försprånget hela tiden till 30 sekunder...

för att sedan avgöras i en eldkamp med 30 sekunders försprång. Det suuger ju och är ett lotteri där det bara gäller att man bara får rätt gnista att landa på rätt kokosfiber. Dessutom gäller det ju att man ska få ett bra tändstål från produktionen... De fuskar ju in Ida i finalen och fuskar med försprånget så vad är det som säger att de inte fuskar med tändstålen?

I de versionerna av Survivor brukar det väl stå mellan två personer. Med alla som då var på sista örådet så hade Amanda, Maxim eller Nabaz vunnit. Klarar du av huvudräkning?
Att det tog en timme känns som en lätt överdrift av den dåliga förloraren Nabaz. Jag tycker inte Nabaz var en värdig vinnare heller, han imponerade inte direkt i någon tävling och var långt efter i både dykmomentet och kokosnötterna.

Om Robinson enbart hade handlat om fysisk styrka så hade Maxim antagligen kvalificerat sig till finalen (högst osäkert dock om han hade vunnit alla delmoment), men nu handlar det om det strategiska och sociala spelet och liknande också och där lämnade han en del att önska. Programmet blir lätt ointressant om det bara handlar om fysisk styrka och det mest intressanta är att se vem som klarar att kombinera det strategiska, det sociala och det fysiska. Outwit, outlast, outplay som är slogan för den här franchisen på engelska.

Jag tycker som sagt inte att vinnaren ska koras av en tävling eller en eldkamp utan genom röstning.

Om man slarvar med att ta i ett tändstål med blöta händer så är det svårt att få en gnista. Inte otroligt att Nabaz och Amanda gjorde det, de är inte de mest intelligenta deltagarna som nått slutet direkt.

I de internationella versionerna av Survivor så är det antingen röstning mellan två eller tre personer, där alla som nått sammanslagningen får rösta. Jag tror att det hade stått mellan Ida och Amanda om de hade haft det upplägget.
Senast redigerad av tylenol 2024-12-20 kl. 00:14.
2024-12-20, 00:22
Medlem
Citat:
Det bästa hade varit att ha en hinderbana som går i ett svep.

Ida säger att hon hade 20 minuters försprång på kokosnötterna men enligt Nabaz så höll hon senare på en timme med ormbanan.

....
Jag ser inte ett problem med själva tävlingen. Däremot borde produktionen kunnat vara öppna mot tittarna.

"Det är först tre heat och sedan en finalbana. Vinnaren i varje heat får 30 sek försprång i finalen".

Hade det bara varit en väldigt lång hinderbana, så blir det (kanske) för utslagsgivande om ngn fastnar på ett pussel, balanshinder eller liknande.
2024-12-20, 00:27
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Men maxim uttryckte väl aldrig det direkt till personen i fråga? Eller gjorde han det? Tyckte mest andra frågade vem han skulle välja i en duell och sen spreds det vidare 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Precis, så var det. Allt annat är efterhandskonstruktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Han sade det antingen direkt eller via ombud. Spelar det någon roll?
Jag minns händelserna, hot riktades direkt. Maxim hotade Oliver. Patrik var ombud och hotade Viktor.
2024-12-20, 00:31
Medlem
Abelssuns avatar
Vad skönt att denna skitsäsong är över. Som vanligt, så är det "starka kvinnor" som ska lyftas fram och vinna till varje pris. De "råkar" hitta immuniteter lite här och där. Så äckligt att se.
2024-12-20, 00:37
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Jag minns händelserna, hot riktades direkt. Maxim hotade Oliver. Patrik var ombud och hotade Viktor.

Ett hot innebär avsikt om våld eller obehag i någon form. Detta har ingenting med det att göra och är således inga "hot". Det här ingår i det sociala spelet i en tävling.
2024-12-20, 00:41
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryssel2009
Tittarna luras!
Expressen: Robinson fusket är till ända och vinnaren blev Ida Jensen Krogstad. I finalen slog hon både Amanda Blomå och Nabaz Baki efter att ha klarat av det avslutande eldmomentet snabbast av alla.
Dessförinnan hade hon presterat väl i kokosnötsprickskytte.
– Jag sätter fyra på åtta kokosar, det går hur snabbt som helst, sedan är jag klar. Sedan fick jag sitta och vänta i 20 minuter på de andra två trögsnabbarna, säger hon till Expressen.
Så du fick vänta i 20 minuter alltså?
– Man tävlar ju i heat och så ska det synkas. Och så börjar det om. Man får inte så mycket försprång, fastän att jag var kanske en kvart före så fick jag 30 sekunder.

Ida Krogstad Jensen briljerade när det kom till att skjuta kokosnötter.
Foto: TV4.

”Sedan fick jag sitta och vänta i 20 minuter på de andra två trögsnabbarna.”

Ida Jensen Krogstad: ”Jag var aldrig nervös”
Ida Jensen Krogstad är inte imponerad av finalmotståndarna.
– Nabaz, jag tycker inte att han är särskilt bra på nåt, och jag tänker att det där kan inte kan vara hans grej. Men alla är i land samtidigt. Elden, där är man inte orolig för Nabaz för fem öre, men Amanda... Hon blev kallad för elddrottningen, där var jag nervös. Var det någon som kunde slå mig på mållinjen så var det Amanda.
Hennes självsäkerhet var på intet sätt unik för finalen.
– Jag kände mig så lugn och harmonisk genom hela finalen. Hela resan egentligen, jag var aldrig nervös för att åka ut. Jag tror inte jag var nervös över ett enda öråd. Jag kände mig tvärsäker.
Nabaz Baki: Hon vann på fusk
Nabaz Baki är besviken över utfallet i finalen.
– Det gick som det gick. Jag vet själv att jag vann, jag kommer inte få en halv miljon kronor, men jag vet själv att jag vann det. Men de tog det från mig, de får ta det av mig. Sedan får den som vill räkna ut vad jag menar.
Vad menar du?
– Jag och Amanda kan tända en eld, och Amanda är dubbelt så bra som jag, och vi fick inte fram en låga. Ida och Amanda fick inte kulan in i ormboet, de fick hjälp med det. Jag stod en timme och väntade på dem.

Momentet som Nabaz Baki påstår tog en timme för Ida Krogstad och Amanda Blomå.

Hans försprång komprimerades till 30 sekunder efter att man tog en paus.

Han fick ett försprång på 30 sekunder.
– Och då har jag väntat i en timme på att de ska få in en boll..

Citat:
Det bästa hade varit att ha en hinderbana som går i ett svep.

Ida säger att hon hade 20 minuters försprång på kokosnötterna men enligt Nabaz så höll hon senare på en timme med ormbanan.

Allting avgjordes med andra ord på en eldkamp där Nabaz och Amanda fick kassa tändstål precis som tidigare spekulerats om. Uppgjort deluxe!

Sjukt ovärdig vinnare som knappt klarade ormbanan överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag ser inte ett problem med själva tävlingen. Däremot borde produktionen kunnat vara öppna mot tittarna.

"Det är först tre heat och sedan en finalbana. Vinnaren i varje heat får 30 sek försprång i finalen".

Hade det bara varit en väldigt lång hinderbana, så blir det (kanske) för utslagsgivande om ngn fastnar på ett pussel, balanshinder eller liknande.
Anledningen till att produktionen måste pausa finalbanan är att kamerateamet måstes flyttas då banan är för stor, går inte stå på samma ställe hela tiden och filma.
2024-12-20, 00:54
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
https://www.expressen.se/noje/nabaz-raseri-mot-ida-efter-finalen-fusk/

Jag är inte förvånad. TV4 hade bestämt att Slida skulle vinna.
2024-12-20, 00:56
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Anledningen till att produktionen måste pausa finalbanan är att kamerateamet måstes flyttas då banan är för stor, går inte stå på samma ställe hela tiden och filma.

Tävlingen blir ju helt ointressant i vilket fall. Vi tittare har ju ingen aning om vad som egentligen händer eller vem som egentligen hade vunnit utan en massa pauser.

Själva produktionen är ju helt jävla värdelös i sådana fall.
2024-12-20, 01:13
Medlem
tomperss avatar
Citat:

De får väl flyga in några extra personer som filmar just till finalen. Lite extra kamerpersonal kostar inte så mycket på Filippinerna.

Det är ju strösslat med arbetskraft på varenda köpcentrum och restaurang där nere. Minimilön på lite mer än 200 usd i månaden.
Senast redigerad av tompers 2024-12-20 kl. 01:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in