2024-12-19, 22:54
Medlem
Är lite förvånad att inte en enda här uttrycker hur uppenbart det var vem som skulle vinna pga dom där jävla syncarna i finalen, man hörde SÅ TYDLIGT att Ida var betydligt gladare och peppigare än Nabaz och i synnerhet Amanda som satt med gråten i halsen i syncarna. Blev inte det minsta spännande.

Fel deltagare vann. Det borde avgöras med poäng i olika moment eller så istället för att en deltagare ska sitta och vänta i en timme på att dom andra ska bli klara. Det är bara dumt.
2024-12-19, 22:54
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Han sade det antingen direkt eller via ombud. Spelar det någon roll?

Oavsett hur många efter sammanslagningen som de hade tagit med i juryn så hade Maxim förlorat. Det finns ingen chans att Ali hade röstat på Maxim så mycket som de bråkade med varandra.

Det var Nabaz och Ali som bråkade mest. Dessutom så är det mer normalt i Alis kultur att man utbyter hårda ord utan att för den skull behöva vara långsint över det.
2024-12-19, 22:57
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Att de måste stanna mellan varje moment i finaltävlingen är ingen nyhet direkt. Så har det varit i varje år och vinner du ett moment så får du en fördel till nästa moment. Det är väl TV4:s sätt att det inte ska bli för stora avstånd helt enkelt men det missgynnade uppenbarligen Ida också som fick sitta länge och vänta efter kokosnötterna t ex, antagligen efter dykningen också där Nabaz var usel.

Det bästa hade varit om de tagit bort den sista tävlingen och istället låtit en jury av utröstade deltagarna rösta fram vinnaren direkt istället.

Det bästa hade varit att ha en hinderbana som går i ett svep.

Ida säger att hon hade 20 minuters försprång på kokosnötterna men enligt Nabaz så höll hon senare på en timme med ormbanan.

Allting avgjordes med andra ord på en eldkamp där Nabaz och Amanda fick kassa tändstål precis som tidigare spekulerats om. Uppgjort deluxe!

Sjukt ovärdig vinnare som knappt klarade ormbanan överhuvudtaget.
2024-12-19, 22:59
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nej, ge inte upp så lätt. Snälla stanna, du skriver ju så bra och intressant här.

Du kan kolla på uppgjord skit om du vill. Jag skippar nog.
2024-12-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Det var Nabaz och Ali som bråkade mest. Dessutom så är det mer normalt i Alis kultur att man utbyter hårda ord utan att för den skull behöva vara långsint över det.

Att man inte blir långsint, är det därför det är så mycket fred i Mellanöstern?
2024-12-19, 23:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Helt värdelöst, den där sista röstningen borde fan inte ens existera, sjukligt orättvist och ovärdigt.. Har aldrig fattat hur produktionen ens kan ha med det i programmet, åtminstone borde det vara en tävling mellan dom två resterande deltagare..

Är så sjukt orättvist att jag blir förbannad haha, speciellt när personen dominerar i typ varenda tävling och kört ett cleant spel hela vägen, men blir utskickad på det här sättet, personen hade garanterat tagit hem hela skiten annars.

Blev förvånad att inte Gällivares James Bond kom till finalen. Det var väl mest andra, som Patrik, som hotade med att Maximi skulle lura i en duell. Men hade inget emot den som vann.

Hela tiden stark. Vad skulle hon göra med alla pakter och förtroenden? Fanns inget att klaga på.

Första gången jag ser Robinson. Det var kul. Men det är tävlingar snarare än överlevnad.

Inte mycket till poesi eller överraskningar heller. Alla vet vad som väntar, likt en trött ritual.
2024-12-19, 23:09
Medlem
Citat:
Maxim höjde armen mot Ali i örådet när han åkte ut. Trodde nästan att han skulle klappa till honom, så jag skulle inte direkt kalla dem för vänner.
Citat:
Det bästa hade varit att ha en hinderbana som går i ett svep.

Ida säger att hon hade 20 minuters försprång på kokosnötterna men enligt Nabaz så höll hon senare på en timme med ormbanan.

Allting avgjordes med andra ord på en eldkamp där Nabaz och Amanda fick kassa tändstål precis som tidigare spekulerats om. Uppgjort deluxe!

Sjukt ovärdig vinnare som knappt klarade ormbanan överhuvudtaget.
Det var inte direkt så att Nabaz vann varenda moment dock så jag vet inte om det var någon som specifikt fick någon större fördel av att man bara vann 30 sekunders fördel per moment. Jag tycker dock som du säger att det hade varit bättre om de hade haft det i ett svep, men det hade antagligen blivit väldigt ojämnt åt ena eller andra hållet. Det bästa hade varit om de utröstade deltagarna hade röstat fram vinnarna som i de internationella versionerna av Survivor, där hade Maxim och Nabaz fått det svårt och det hade stått mellan Amanda och Ida.
2024-12-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Detta betyder ju att det garanterat är likadant på de andra tävlingarna. Ett lag måste stå och på det andra för att det ska bli spännande. Så jävla värdelöst haha.

TV4 är verkligen den absolut sämsta jävla pisskanalen
Jag tror inte att de stoppar de kortare tävlingarna med färre delmoment, åtminstone inte lika mycket om det inte händer någon deltagare någonting eller liknande. Men jag håller med om att TV4 är en skitkanal.
2024-12-19, 23:18
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikropenisen
Är lite förvånad att inte en enda här uttrycker hur uppenbart det var vem som skulle vinna pga dom där jävla syncarna i finalen, man hörde SÅ TYDLIGT att Ida var betydligt gladare och peppigare än Nabaz och i synnerhet Amanda som satt med gråten i halsen i syncarna. Blev inte det minsta spännande.

Har påpekat åtskilliga ggr att kommentarerna inspelade i efterhand saboterar. Det är nästan alltid enkelt att lista ut vem som kommer att vinna. De verkar vara medvetna om problemet eftersom det varit ännu mer uppenbart under tidigare säsonger, men det är olösligt utan att ta bort kommentarerna helt under pågående tävling.
2024-12-19, 23:19
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Maxim höjde armen mot Ali i örådet när han åkte ut. Trodde nästan att han skulle klappa till honom, så jag skulle inte direkt kalla dem för vänner.

Det var inte direkt så att Nabaz vann varenda moment dock så jag vet inte om det var någon som specifikt fick någon större fördel av att man bara vann 30 sekunders fördel per moment. Jag tycker dock som du säger att det hade varit bättre om de hade haft det i ett svep, men det hade antagligen blivit väldigt ojämnt åt ena eller andra hållet. Det bästa hade varit om de utröstade deltagarna hade röstat fram vinnarna som i de internationella versionerna av Survivor, där hade Maxim och Nabaz fått det svårt och det hade stått mellan Amanda och Ida.

Om någon tar en timme på sig att klara av något moment så är man knappast värdig vinnare...

Det är ju för att det inte ska vara ojämnt som TV4 inte ville ha med Maxim. Han hade ju vunnit alla delmoment och ändå skulle han bara ha 30 sekunders försprång till nästa. Eftersom det är delmoment efter delmoment så återställs försprånget hela tiden till 30 sekunder...

för att sedan avgöras i en eldkamp med 30 sekunders försprång. Det suuger ju och är ett lotteri där det bara gäller att man bara får rätt gnista att landa på rätt kokosfiber. Dessutom gäller det ju att man ska få ett bra tändstål från produktionen... De fuskar ju in Ida i finalen och fuskar med försprånget så vad är det som säger att de inte fuskar med tändstålen?

I de versionerna av Survivor brukar det väl stå mellan två personer. Med alla som då var på sista örådet så hade Amanda, Maxim eller Nabaz vunnit. Klarar du av huvudräkning?
2024-12-19, 23:23
Medlem
1754s avatar
I år så kunde jag tyvärr inte känna någon glädje över vinnaren.

Nabas eller Maxim borde ha vunnit.
2024-12-19, 23:42
Medlem
Allt snack om riggat med tändstål. Kan inte vara så enkelt att Amanda och Nabbe klantade sig med att få vatten på tändstålet eller skrapan. De var skyblöta på händer och hela kroppen, det droppade som tusan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in