Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Maxim höjde armen mot Ali i örådet när han åkte ut. Trodde nästan att han skulle klappa till honom, så jag skulle inte direkt kalla dem för vänner.
Det var inte direkt så att Nabaz vann varenda moment dock så jag vet inte om det var någon som specifikt fick någon större fördel av att man bara vann 30 sekunders fördel per moment. Jag tycker dock som du säger att det hade varit bättre om de hade haft det i ett svep, men det hade antagligen blivit väldigt ojämnt åt ena eller andra hållet. Det bästa hade varit om de utröstade deltagarna hade röstat fram vinnarna som i de internationella versionerna av Survivor, där hade Maxim och Nabaz fått det svårt och det hade stått mellan Amanda och Ida.
Om någon tar en timme på sig att klara av något moment så är man knappast värdig vinnare...
Det är ju för att det inte ska vara ojämnt som TV4 inte ville ha med Maxim. Han hade ju vunnit alla delmoment och ändå skulle han bara ha 30 sekunders försprång till nästa. Eftersom det är delmoment efter delmoment så återställs försprånget hela tiden till 30 sekunder...
för att sedan avgöras i en eldkamp med 30 sekunders försprång. Det suuger ju och är ett lotteri där det bara gäller att man bara får rätt gnista att landa på rätt kokosfiber. Dessutom gäller det ju att man ska få ett bra tändstål från produktionen... De fuskar ju in Ida i finalen och fuskar med försprånget så vad är det som säger att de inte fuskar med tändstålen?
I de versionerna av Survivor brukar det väl stå mellan två personer. Med alla som då var på sista örådet så hade Amanda, Maxim eller Nabaz vunnit. Klarar du av huvudräkning?