2024-12-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Så välförtjänt att Ida vann. Finns inget mer trist än att bevittna vuxna människor mobbas i tv. Förundras över varför just Ida var den som blev så hackad på. Var det inte personer som Nabaz och Patrik som hela tiden uttryckte sitt hat genom att säga elaka saker öppet? "Bitch", hejarklack för att få ner Ida från plankan, och annat omoget beteende. Jag hoppas verkligen att vissa personer ber om ursäkt efter inspelningen när de sett säsongen, då Ida behövde utstå så mycket skit bara för att en viss person bestämde sig för att hon var den minst ärliga spelaren, grundat på typ ingenting alls. Så grattis Ida, som höll ut trots nackdelarna och utfrysning!

Patrik var en vidrig jävel med sitt gammaldags mansideal, fy faaan. Han borde inte ens varit med iår. Maxim, sorry men falskt spelad rakrydad funkade inte. Bra jobbat Ida, tror alla hejade på dig i finalen efter vad du var med om.
2024-12-19, 21:49
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryssel2009
Tittarna luras!
Expressen: Robinson fusket är till ända och vinnaren blev Ida Jensen Krogstad. I finalen slog hon både Amanda Blomå och Nabaz Baki efter att ha klarat av det avslutande eldmomentet snabbast av alla.
Dessförinnan hade hon presterat väl i kokosnötsprickskytte.
– Jag sätter fyra på åtta kokosar, det går hur snabbt som helst, sedan är jag klar. Sedan fick jag sitta och vänta i 20 minuter på de andra två trögsnabbarna, säger hon till Expressen.
Så du fick vänta i 20 minuter alltså?
– Man tävlar ju i heat och så ska det synkas. Och så börjar det om. Man får inte så mycket försprång, fastän att jag var kanske en kvart före så fick jag 30 sekunder.

Ida Krogstad Jensen briljerade när det kom till att skjuta kokosnötter.
Foto: TV4.

”Sedan fick jag sitta och vänta i 20 minuter på de andra två trögsnabbarna.”

Ida Jensen Krogstad: ”Jag var aldrig nervös”
Ida Jensen Krogstad är inte imponerad av finalmotståndarna.
– Nabaz, jag tycker inte att han är särskilt bra på nåt, och jag tänker att det där kan inte kan vara hans grej. Men alla är i land samtidigt. Elden, där är man inte orolig för Nabaz för fem öre, men Amanda... Hon blev kallad för elddrottningen, där var jag nervös. Var det någon som kunde slå mig på mållinjen så var det Amanda.
Hennes självsäkerhet var på intet sätt unik för finalen.
– Jag kände mig så lugn och harmonisk genom hela finalen. Hela resan egentligen, jag var aldrig nervös för att åka ut. Jag tror inte jag var nervös över ett enda öråd. Jag kände mig tvärsäker.
Nabaz Baki: Hon vann på fusk
Nabaz Baki är besviken över utfallet i finalen.
– Det gick som det gick. Jag vet själv att jag vann, jag kommer inte få en halv miljon kronor, men jag vet själv att jag vann det. Men de tog det från mig, de får ta det av mig. Sedan får den som vill räkna ut vad jag menar.
Vad menar du?
– Jag och Amanda kan tända en eld, och Amanda är dubbelt så bra som jag, och vi fick inte fram en låga. Ida och Amanda fick inte kulan in i ormboet, de fick hjälp med det. Jag stod en timme och väntade på dem.

Momentet som Nabaz Baki påstår tog en timme för Ida Krogstad och Amanda Blomå.

Hans försprång komprimerades till 30 sekunder efter att man tog en paus.

Han fick ett försprång på 30 sekunder.
– Och då har jag väntat i en timme på att de ska få in en boll..

Det är alltså fusk och uppgjort.

Precis som jag sagt hela tiden!

Hela Robinson avgörs i princip i en eldkamp där Amandas och Nabaz tändstål inte fungerar. Hela Nabaz försprång bortblåst för Ida och Amanda klarar inte av ormbanan. Jävligt värdigt...
Senast redigerad av tompers 2024-12-19 kl. 22:03.
2024-12-19, 21:56
Medlem
Steinarrs avatar
Nabaz borde ha vunnit. TV4 bestämmer som vanligt vem som ska vinna allt.

Både i Farmen och Robinson, tyvärr.

Det går inte att titta på skiten längre.
2024-12-19, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Men maxim uttryckte väl aldrig det direkt till personen i fråga? Eller gjorde han det? Tyckte mest andra frågade vem han skulle välja i en duell och sen spreds det vidare 🤔

Precis, så var det. Allt annat är efterhandskonstruktioner.
2024-12-19, 22:03
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Precis, så var det. Allt annat är efterhandskonstruktioner.

Det är mobbing mot Maxim!!!
2024-12-19, 22:05
Medlem
Spyr på Tove, en riktig jävla barnunge
2024-12-19, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Maxim redogjorde väl bara rakt och ärligt för hur han tänkte agera och Oliver som inte vågade ta ansvar för sin ursprungliga plan.

Ja och det kallar folk att hota någon här inne. Man blir aldrig klok på folk, är det den lättkränkta generationen som tänker så?
2024-12-19, 22:12
Medlem
Nemphis avatar
Jävla skitprogram, så scriptat..

Förresten Tove hittar hemliga immuniteten som av en slump och Ida råkar springa på sin en timme innan örådet, jojo.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Men maxim uttryckte väl aldrig det direkt till personen i fråga? Eller gjorde han det? Tyckte mest andra frågade vem han skulle välja i en duell och sen spreds det vidare 🤔
Han sade det antingen direkt eller via ombud. Spelar det någon roll?
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Ja, det är uppenbart att det är de senast eliminerade.

Ali fick också ett exit avsnitt och var den enda som hade exit men inte fick rösta. Det är skumt. Du vet dock inte hur Ali hade röstat då han är mr random. Han gillade knappast Ida heller. Men att ta de fem senaste då blir det uppenbart att det blir den utslagna pakten som får välja en finalist. Knappast rättvist.
Oavsett hur många efter sammanslagningen som de hade tagit med i juryn så hade Maxim förlorat. Det finns ingen chans att Ali hade röstat på Maxim så mycket som de bråkade med varandra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Okej men ändå. Hur betedde hon sig värre än Patrik? Såg du inte från gränslandet hur han på riktigt gick efter nån som förlorat för att gapa vidare om hur han var bäst. Han är ju den mest ocharmiga och barnsliga människan jag nånsin sett i Robinson. Dessutom en fruktansvärd förlorare.

Så sant, obehaglig människa Patrik, psykopat delux.
2024-12-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemphi
Jävla skitprogram, så scriptat..

Förresten Tove hittar hemliga immuniteten som av en slump och Ida råkar springa på sin en timme innan örådet, jojo.
Inte direkt en slump. Hon sökte ju hela tiden med andra struntade i det helt, de andra deltagarna har ju vittnat om det upprepat.
2024-12-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Vad är det för fel på den där Patrik?! Jävla psykopat, hoppas jan får cancer!
Vad har janne gjort för ont?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in