Citat:
Ursprungligen postat av
Bryssel2009
Tittarna luras!
Expressen: Robinson fusket är till ända och vinnaren blev Ida Jensen Krogstad. I finalen slog hon både Amanda Blomå och Nabaz Baki efter att ha klarat av det avslutande eldmomentet snabbast av alla.
Dessförinnan hade hon presterat väl i kokosnötsprickskytte.
– Jag sätter fyra på åtta kokosar, det går hur snabbt som helst, sedan är jag klar. Sedan fick jag sitta och vänta i 20 minuter på de andra två trögsnabbarna, säger hon till Expressen.
Så du fick vänta i 20 minuter alltså?
– Man tävlar ju i heat och så ska det synkas. Och så börjar det om. Man får inte så mycket försprång, fastän att jag var kanske en kvart före så fick jag 30 sekunder.
Ida Krogstad Jensen briljerade när det kom till att skjuta kokosnötter.
Foto: TV4.
”Sedan fick jag sitta och vänta i 20 minuter på de andra två trögsnabbarna.”
Ida Jensen Krogstad: ”Jag var aldrig nervös”
Ida Jensen Krogstad är inte imponerad av finalmotståndarna.
– Nabaz, jag tycker inte att han är särskilt bra på nåt, och jag tänker att det där kan inte kan vara hans grej. Men alla är i land samtidigt. Elden, där är man inte orolig för Nabaz för fem öre, men Amanda... Hon blev kallad för elddrottningen, där var jag nervös. Var det någon som kunde slå mig på mållinjen så var det Amanda.
Hennes självsäkerhet var på intet sätt unik för finalen.
– Jag kände mig så lugn och harmonisk genom hela finalen. Hela resan egentligen, jag var aldrig nervös för att åka ut. Jag tror inte jag var nervös över ett enda öråd. Jag kände mig tvärsäker.
Nabaz Baki: Hon vann på fusk
Nabaz Baki är besviken över utfallet i finalen.
– Det gick som det gick. Jag vet själv att jag vann, jag kommer inte få en halv miljon kronor, men jag vet själv att jag vann det. Men de tog det från mig, de får ta det av mig. Sedan får den som vill räkna ut vad jag menar.
Vad menar du?
– Jag och Amanda kan tända en eld, och Amanda är dubbelt så bra som jag, och vi fick inte fram en låga. Ida och Amanda fick inte kulan in i ormboet, de fick hjälp med det. Jag stod en timme och väntade på dem.
Momentet som Nabaz Baki påstår tog en timme för Ida Krogstad och Amanda Blomå.
Hans försprång komprimerades till 30 sekunder efter att man tog en paus.
Han fick ett försprång på 30 sekunder.
– Och då har jag väntat i en timme på att de ska få in en boll..
Det är alltså fusk och uppgjort.
Precis som jag sagt hela tiden!
Hela Robinson avgörs i princip i en eldkamp där Amandas och Nabaz tändstål inte fungerar. Hela Nabaz försprång bortblåst för Ida och Amanda klarar inte av ormbanan. Jävligt värdigt...